To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Płyn chłodniczy

areksz121 - 20-10-2017, 00:42

plecho1 napisał/a:
Ktoś kiedyś na forum miał podobny problem z zamulona nagrzewnicą, nie demontował jej a podłączył do jednego króćca wąż ogrodowy a do drugiego kawałek węża i tak płukał co w jego przypadku pomogło.


Też tak robiłem z dwa lata wstecz. Wtedy to co raz lałem świeży płyn przez przygody z silnikami. Pozbierało muły ze starej chłodnicy i całe rdzawe coś osiadło w nagrzewnicy. Nie wiem jak w Cari, ale w E5 nagrzewnica jest miedziano-mosiężna, pewnie lepiej oddaje temperature niż alu.

plecho1 - 20-10-2017, 06:32

polek, na obudowie termostatu jest odpowietrznik w formie śruby na klucz 12.
polek - 31-10-2017, 20:41

Nagrzewnica drożna!!!! Wężyk do nagrzewnicy: lewy gorący, prawy zimny. Jak jadę z niskimi obrotami przestaje mi grzać. Jak mu trochę pogazuję to trochę, przez chwilę leci ciepłe i zaraz przestaje. Zaczynam dostawać białej gorączki. Powiedzcie mi, ale to już na marginesie, który wąż przy chłodnicy jest dochodzący, a który odchodzący (ten od termostatu?). I takie samo pytanie co do wężyków przy nagrzewnicy. Plecho u mnie nie ma tej śruby na obudowie termostatu.
Hugo - 01-11-2017, 08:12

Nie odłączałeś ostatnio węży od nagrzewnicy? Może masz je zamienione miejscami?
polek - 01-11-2017, 11:51

Nie odłączałem. A nawet jakby były źle to myślisz że nie działałaby nagrzewnica?
Hugo - 01-11-2017, 12:50

Myslę, że tak. W końcu przepływ płynu przez nią byłby zaburzony.
remi - 04-11-2017, 15:23

Moim zdaniem układ zapowietrzony.
polek - 05-11-2017, 21:11

Dolałem może ze 100 ml. i zaczęła grzać jak głupia. Zrobiłem z 200km i znów lipa. W zbiorniczku płyn jest to chyba by sobie zaciągnął jakby ubyło? Czy są jakieś czujniki temperatury wewnątrz kabiny. Muszę jeszcze sprawdzić to. Dziś ustawiłem temp. na max a on nie dość że zimnym to jeszcze obroty wiatraka na połowę. Tak jakby zwalniał bo w kabinie już cieplutko.

[ Dodano: 18-11-2017, 18:41 ]
Panowie widzę, że trudny temat z tym moim ogrzewaniem.
Na dzień dzisiejszy, po płukaniu nagrzewnicy, grzeje dobrze i to już jest duży sukces.
Ale niestety ogrzewanie nie zawsze grzeje. Są momenty, gdy nagle przestaje, po czym znów zaczyna grzać jak należy ( dosłownie w przeciągu) 5 min. Znalazłem jeszcze jedne czujnik z angielskiego : heater water temperature sensor. Znajduje się on mniej więcej tam gdzie cięgno od klapy mieszania powietrza (za boczną osłoną przy lewej nodze pasażera) - to wg manuals 55-73, ale ja go jak na razie znaleźć nie mogę. Moje pytanie: do czego on jest? Może on wariuje?

[ Dodano: 26-11-2017, 20:46 ]
I co? Nikt nie wiem co to za czujnik?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group