To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Corolle dwie.

joujoujou - 20-05-2018, 14:05

Na przykładzie odchodzącej na zasłużoną emeryturę, czerwonej corolki - powłoka lakiernicza po irlandzkich kamyczkach.

Błotnik, pomiędzy reflektorem a kierunkowskazem:



Dach:



Maska (masakraska raczej):



Nawet tylnym błotnikom się dostało:




lobuzek - 20-05-2018, 14:57

Dzizas. Co wy tam macie na drogach?
Hugo - 21-05-2018, 18:17

Gorzej niż u nas.
joujoujou - 22-05-2018, 15:41

lobuzek napisał/a:
Co wy tam macie na drogach?
To:



Autostrady są asfaltowane. Drogi główne (krajowe i regionalne) też, ale po kilku dniach po jego położeniu pojawia się ekipa niszcząca asfalt - spryskuje go smołą i wysypuje grubą warstwę tego szajsu.

Drogi lokalne asfaltowane nie są - na wyrównane i ubite podłoże wysypuje się to dziadostwo, walcuje, po czym polewa smołą - i tak kilka razy, do uzyskania żądanej grubości. Koszmar.

joujoujou - 22-05-2018, 17:29

W podobny sposób łata się dziury - wsypuje się do nich ten tłuczeń, ubija i obficie pryska smołą.

==============================

Byłbym zapomniał - w sobotę niebieska corolka dostała nową poduszkę pasażera - załapała się na akcję serwisową. Co ciekawe - ASO podczas wymiany nie odpina akumulatora - ani radio, ani zegarek, ani licznik się nie zresetowały. Za to popsuli mi mocowanie nawigacji i czegoś nie przykręcili jak trzeba - znalazłem (dzisiaj dopiero) wkręt latający luzem po podłodze.

lobuzek - 22-05-2018, 21:37

Tak łatają ulicę przy której mieszkam.
Bzyk_R1 - 22-05-2018, 22:45

joujoujou, czy występują na ulicach użytkownicy zwani motocyklistami? Bo na takich "asfaltach" to strach jeździć.
joujoujou - 22-05-2018, 23:53

Występują, jak najbardziej. :) Nie pytałem jednak jak sobie radzą. ;)
joujoujou - 27-05-2018, 17:34

Kilkanaście tygodni czekałem na dobrą pogodę, by dodać reflektorom "glancu" ;)

Z pomocą tego:



Tak to wyglądało przed zabraniem się do pracy:



Tak po przygotowaniu:



Tak po pierwszym etapie:



A tak na sam koniec:



Na kolana nie powala, ale jest zauważalnie lepiej. 8)

joujoujou - 28-05-2018, 15:55

Drobiażdżek taki. ;)

Podmiana sztucznej, nieco już tu i tam wytartej skóry...



...na naturalną. Jako bonus pozwoliłem sobie zamówić wersję ze szwem pod kolor lakieru. :D


joujoujou - 03-06-2018, 00:07

Na różnych forach opisują metody adaptacji tylnych świateł do, powiedzmy, JDM Style. Piłowanie pinów w żarówkach, lutowanie (na stałe!) żarówek do mocowań i tak dalej.

Poszedłem własną drogą, tym bardziej że taki mod miałem też w czerwonej corolce, no i żarówki lubią się czasem spalić - a wymiana z lutowaniem to trochę kłopotliwa sprawa.

Tak wygląda stan początkowy - lampy i mocowanie żarówek:





Potrzebne elementy - stara lampa z E11 i wiązki (na fotę załapała się jedna z dwóch identycznych):



Ze starej lampy wyciąłem kawałek, żeby uzyskać szablon:



Przygotowania:



Ze względu na elektryzujące właściwości plastikowych wiórów i na wynikającą ze złośliwości rzeczy martwych pewność że mnóstwo ich wyląduje wewnątrz lamp, zamiast wiercić/piłować zdecydowałem że będę ciął na gorąco:



Strona kierowcy wycięta:



I pasuje!



Strona pasażera też wycięta:



I też pasuje!



Skalpel nadaje się już tylko na śmietnik, dobrze że mam zapasowe ostrza:



Czas na zajęcie się mocowaniami żarówek:



Przycięte i polutowane:



I efekt końcowy, po kolei: pozycyjne, pozycja + stop, pozycja + przeciwmgielne, pozycja + stop + przeciwmgielne:



Pomimo różnicy w rozmiarach odbłyśników (mniejszy odbłyśnik daje mocniejsze światło) udało mi się uzyskać bardzo podobną jasność - w miejscu pozycja/stop zastosowałem identyczne rozmiarem amerykańskie P27/8W, w miejsce przeciwmgielnych typowe P21/5W.

joujoujou - 12-06-2018, 15:08

Kolejny drobiażdżek, tym razem taki który mogłem zrobić w dniu zakupu (bo potrzebne rzeczy już miałem), ale podchodziłem do tego jak pies do jeża - a to z powodu katastrofalnie beznadziejnego dostępu do oprawek. No ale z pomocą mnóstwa bardzo ciepłych słów, których przed 22:00 nie odważyłbym się przytoczyć - udało się. ;)

Tak było na początku:



Tak po robocie:



A tak to co wyjąłem (jeszcze fabryczne!) i co włożyłem:


joujoujou - 30-06-2018, 17:23

I stało się tak, że tytuł wątku się zdezaktualizował. W ubiegłym tygodniu starsza corolka powędrowała na złom. :cry: :cry: :cry:

Właściciel, mój dobry znajomy, zapewnił mnie że większość mojej corolki dostanie drugie życie w innych samochodach. Niech i tak będzie.

joujoujou - 09-07-2018, 16:51

Będzie wygodniej grzebać, dzięki nowemu zakupowi, o wdzięcznym przezwisku "Bestia". :D



Moment roboczy - 950NM, zrywający - 1625NM! :shock:

Przy dokręcaniu trzeba będzie uważać coby czegoś nie urwać! :lol:

jacek11 - 09-07-2018, 22:03

Dobry sprzęt 8) Miałem kiedyś wkrętarkę De Walta,i nie mogłem jej popsuć. Teraz mój Tata ją przejął,i nadal działa jak powinna :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group