To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Kassia Mazda RX-8 1.3 231KM 2003r.

Krzyzak - 28-11-2018, 10:06

Też stosowałem lakier - można na allegro kupić za 45zł taki lakier z utwardzaczem (od spodu wciska się przycisk i się mieszają wewnątrz).
Najpierw papier 800, potem 1000 (można pominąć), potem 1500 i na koniec 2000 (oba ostatnie wodne, zanurzone przed użyciem na 10 minut i potem spryskiwane wodą).
A potem malowanie lakierem w 2 warstwach w stylu mokre na mokre (jest instrukcja, druga warstwa po 15 minutach). Trzyma się elegancko.

krzyslikejazz - 25-03-2019, 23:32

Wspaniały samochód. Myślałem o takim, ale po swapie, najlepiej na 1.8, jednak ryzyko kupienia nieumiejętnie sklejonego gniota zbyt wysokie.
Mazin89 - 06-04-2019, 20:46

krzyslikejazz napisał/a:
Myślałem o takim, ale po swapie, najlepiej na 1.8


Przecież to oznacza pozbawienie tego samochodu czegoś, co czyni go właśnie wyjątkowym. Bez silnika Wankla to tylko jeden z wielu samochodów jaki jezdzi po ulicach.

Kassia - 14-04-2019, 18:06

Mazda po 4 miesiącach zimowania wróciła wkoncu na drogi :D

Dostała nowy akumulator, bo stary wyzionął ducha :P Musze zrobic przegląd i bedziemy mogły nadal sobie wesoło śmigać :D

A co do innych silników w tych autach to przeciwniczką nie jestem, rozumiem że spalnie 20/100 moze kogos przerosnąć, a jakby nie patrzec te auta są piękne wiec szkoda rezygnowac z niego ze względu na silnik Wankla.

W mojej na pewno silnik rotacyjny pozostanie :D

Mazin89 - 14-04-2019, 18:25

Kassia napisał/a:
rozumiem że spalnie 20/100 moze kogos przerosnąć, a jakby nie patrzec te auta są piękne wiec szkoda rezygnowac z niego ze względu na silnik Wankla.


Uważam, że jak ktoś decyduje się na takie auto to akceptuje jego wady. A swap silnika żeby palił mniej to trochę słabe. Zwłaszcza, że to właśnie silnik Wankla czyni to auto wyjątkowym.

krzychu - 15-04-2019, 15:15

A jak to jeździ? Ma jakaś swoją charakterystykę? Dźwięk jakiś inny? O co z tymi silnikami chodzi poza tym że są całkowicie inne, mało żywotne i dużo palą?
jacek11 - 15-04-2019, 16:04

krzychu napisał/a:
O co z tymi silnikami chodzi poza tym że są całkowicie inne, mało żywotne i dużo palą?


SILNIK: 1.3 benzyna
MOC: 231 KM

krzychu - 15-04-2019, 16:24

Ale pojemność to rzecz umowna... Widzę spory zakres obrotowy, ale w wersji europejskiej obcięty do 9 tys? Więc np. takie 911 GT3 też ma podobny przebieg momentu. Pewnie ten silnik jest lżejszy/mniejszy i to chyba główna zaleta. Czegoś nie dostrzegam?
Mazin89 - 15-04-2019, 16:27

Kręci się do 9 tys. Ma charakterystyczny, piękny dźwięk. Czy tak dużo palą? Mało na pewno nie, ale są silniki które przy podobnej mocy mają wyższe spalanie. Silnik jest niewielkich rozmiarów i stosunkowo prosty w konstrukcji. Co do żywotności to przy odpowiednim traktowaniu i obsługach wykonywanych u fachowców są żywotne. Aczkolwiek to swoje kosztuje.

krzychu napisał/a:
Pewnie ten silnik jest lżejszy/mniejszy i to chyba główna zaleta.


Tak to też. Z resztą ja nie twierdze, że jest lepszy od "tradycyjnych" ale na pewno ma swoje zalety i jest czymś niespotykanym u nas.

robertdg - 15-04-2019, 20:27

krzychu napisał/a:
Widzę spory zakres obrotowy, ale w wersji europejskiej obcięty do 9 tys? Więc np. takie 911 GT3 też ma podobny przebieg momentu. Pewnie ten silnik jest lżejszy/mniejszy i to chyba główna zaleta. Czegoś nie dostrzegam?
Wankel w jednym obrocie wału uzyskuje 3 cykle pracy, zaś silnik korbo-tłokowy podczas jednego cyklu musi wykonać dwa obroty wałem. Silnik Wankla jest cichszy bo nie ma klasycznego układu rozrządu. Jak już zauważyłeś mały rozmiar, mała masa, niski stopień skomplikowania budowy, do tego dochodzi bardzo dobre wyważenie w stosunku do klasycznego silnika oraz lepsza sprawność mechaniczna (gorzej z układem chlodzenia - wynikla z budowy niska sprawnosc termodynamiczna)
mkm - 16-04-2019, 06:50

krzychu napisał/a:
Czegoś nie dostrzegam?

Mnóstwa rzeczy sprawiających, że ten silnik jest wybitny i jego czas dopiero nadchodzi.
Nie zapominajmy, że NSU tym silnikiem zszokowało świat w latach 70tych i w sumie tylko Mazda się go nie przestraszyła.
Twoja ulubiona ostatnio marka technologią Skyactive podobno chce sobie sfinansować dalsze prace nad "nowym" Wanklem za 2 lata.
Ze względu na jego zwartą budowę planują zrobić z niego zasilane silnika elektrycznego.
Na papierze ponoć przełom na miarę wynalezienia maszyny parowej.
W tym lub poprzednim roku uzyskali już potrzebne patenty.

Plotka też głosi, że sama technologia Skyactive powstała "przez przypadek" przy pracach rozwojowych następcy serii Renesis, którego karierę gwałtownie zakończyła kolejna norma dotycząca emisji spalin.
Teraz planuje się powrót w formioe nie czystego silnika spalinowego, a agregatu napędowego wspomaganego nowym Wanklem zasilanym wodorem lub gazem.

Przejedź się autem z tym silnikiem - naprawdę warto.
Ja to porównuję do takiego głośnego słabego elektryka.
Ciągnie w całym zakresie, od dołu do góry.
Jest fenomenalnie wyważony i ultra czuły na reakcję gazu.

krzychu napisał/a:
Ale pojemność to rzecz umowna...

I różnie się tę pojemność przelicza. Umownie 1.3 Wankla to takie 2.5 "normalnego" silnika.

krzychu - 16-04-2019, 09:42

mkm napisał/a:

Przejedź się autem z tym silnikiem - naprawdę warto.


Pewnie tak. Na końcu to nie chodzi o rozwodzenie się nad technologią tylko doświadczenia z jazdy.

mkm napisał/a:
Ze względu na jego zwartą budowę planują zrobić z niego zasilane silnika elektrycznego.


Nie jest to jakaś nowość ponieważ w samolotach APU to zazwyczaj silnik Wankla. Ale patrząc na to jak Mazda wypuszcza nowe generacje silników (czekam z zaciekawieniem na przejażdżkę SkyActive-X) to może wymyślą jakieś przełomowe rozwiązanie w Wanklu.

Kassia - 16-04-2019, 17:45

krzychu napisał/a:
A jak to jeździ? Ma jakaś swoją charakterystykę? Dźwięk jakiś inny? O co z tymi silnikami chodzi poza tym że są całkowicie inne, mało żywotne i dużo palą?


Te samochody lubią wysokie obroty, dzwięk silnika jest inny, wyjątkowy, piękny nawet bym powiedziała :love10:

Minus jest taki że dużo pali (mnie to tam rybka, mam ekonomiczne przynajmniej pod wzgledem spalania Eclipse).
Drugi minus jest taki że te silniki raczej serii pod względem mocy nie trzymają, wraz z przebiegiem koni moze byc mniej.

Pojemność jak już ktos napisal to rzecz umowna, moja Mazda w szwajcarskim dowodzie miala wbite 2.6 a nie 1.3 :)

robertdg napisał/a:
(gorzej z układem chlodzenia - wynikla z budowy niska sprawnosc termodynamiczna)

Akurat RX-8 ma bardzo sprawny uklad chlodzenia, nie ma problemow z przegrzewaniem sie silnika.

A co do kosztow napraw silnika, to jeszcze tego nie przechodzilam, ale przez rok jezdzenia Mazda wymienilam jej tylko łaczniki stabilizatora, wszystkie filtry i 2 razy robilam wymiane oleju.
O tym ile kosztowało mnie Eclipse przez pierwszy rok i kolejne to nawet nie wspomne bo mialabym za to 2 nowe silniki Wankla do ReXa^^

robertdg - 16-04-2019, 20:35

Kassia napisał/a:
Akurat RX-8 ma bardzo sprawny uklad chlodzenia, nie ma problemow z przegrzewaniem sie silnika.
Nie twierdze ze u Ciebie tak jest, ale ze wzgledu na budowe silnika termodynamika jest jego słaba strona, racing fora maja to nawet potwierdzone
Bzyk_R1 - 16-04-2019, 20:55

Tutaj można się sporo dowiedzieć o Wanklu:

https://youtu.be/oMIwAoc76e4

Jest jeszcze część druga, gdzie go można posłuchać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group