To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Problem dużego spalania w colcie. Jak rozwiązać?

bad811 - 10-04-2009, 11:35

Witam ponownie,
K4G3- tak jak pisałem juz gdzieś wyzej- przejechałem 100km po mieście jezdzac tylko i wyłacznie w zakresie obrotów 2-3 tys. Efekt- 9,5 litra/100km.
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Pisałem op tym również w innym temacie, ale myslę, ze warto to zaznaczyć także tutaj.
Otóz od jakiegoś czasu obserwuję, ze załącza mi się wentylator. Wskazówka na kokpicie jest w normie, czyli nieco poniżej połowy zakresu. wentylator włącza się po kilku przejechanych kilometrach, a czasem nawet po nocy, kiedy włączam zapłon a silnik jest zimny. Wniosek- uszkodzony czujnik temperatury wentylatora. Problem w tym, ze nie widzę w chłodnicy żadnego czujnika, żadne kabelki tam nie idą (prócz kabli zasilających do wentylatora). Chyba, że czujnik i kable są gdzies od spodu i widoczny tylko po wjeździe na kanał? Jeśli nie, to wyczytałem, że czasami w niektórych wersjach jest tak, że faktycznie nie ma tego czujnika, a za właczanie/wylaczanie wentylatora jest odpowiedzialny czujnik temperatury silnika (ten samo, który daje sygnał do ECU). Jeśli tak jest i u mnie to kolejny wniosek jest taki, że czujnik temperatury silnika jest uszkodzony. Prócz błednego załączania wentylatora, czujnik ten podaje złe wskazania do ECU, co skutkuje:
1. zawyżonym spalaniem
2. spadkiem mocy
3. zbyt długo trwającym "ssaniem" (obroty 2- 2,5 tys) na zimnym silniku

Co o tym myslicie?
Jak sprawdzić, ze w moim przypadku to faktycznie czujnik temp. silnika odpowiada za wentylator? Czy moge mieć pewnośc, ze tak jest, jesli nie ma w chłodnicy innego czujnika?
Czy tak było fabrycznie w niektórych wersjach, czy też może chłodnica była wymieniana?

Anonymous - 10-04-2009, 12:08

Z tego co pamietam to czujnik w chlodnicy nie jest widoczny z gory. Niedlugo bede sprzatal w samochodzie to zobacze czy faktycznie od gory go nie widac. Jezeli nie wiesz czy ten czujnik u Ciebie jest to wjedz na kanal i zobacz, a jezeli nie masz dostepu do kanalu to podnies troche przod samochodu do gory i sie pod niego poloz :P
bad811 - 10-04-2009, 12:28

Szczerze mówiąc to mam nadzieje, ze go tam nie będzie- wtedy moja teoria mogłaby się okazać prawdziwa i niewielkim kosztem rozwiazałbym wszystkie problemy mojego Colcika :)
Jesli dzis bedziesz grzebał w autku, to napisz mi czy faktycznie ten czujnik jest widoczny od spodu- ja zaraz po pracy jadę w długą podróż i dopiero po swiętach bede mogł zerknąć pod auto- a chciałbym zobaczyć światełko w tunelu juz teraz ;)

Anonymous - 10-04-2009, 13:04

skad masz pewnosc ze to nie licznik w Colcie przeklamywal?
bad811 - 10-04-2009, 13:12

z Nawigacji :) Pokazuje ona aktualną predkość i jest to dkładny pomiar.
Różnica wyniosła dokładnie 7km/h, więc mysle ze to norma przy predkości rzedu 150km/h
Zresztą mniejsza o to- podstawowy problem to za wysokie spalanie i ten czujnik spalania stukowego. Jeśli po uporaniu sie z tymi bolączkami okaze się, że autko jest jeszcze żwawsze to tym lepiej :)
Poza tym za dwa tygodnie jadę na hamownię, więc będę mądrzejszy :)
Ale wracając do tematu- czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć mojej teorii odnosnie czujnika i moich problemow z autem?

[ Dodano: 26-04-2009, 14:36 ]
Odświeżam:
Kondensatory zostały wymienione przez Bartka. Poprzednie byly ok, tak wiec czysta profilaktyka. Poza tym wszystko wygladalo ok, nic podejrzanego z ECU. Zostały też sprawdzone kable od czujnika spalania stukowego do komputera- także wszystko ok. Zaczynam powoli tracić wiarę, że znajdę powód wywalanie błedu tego czujnika. Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? Kazda będzie dla mnie bardzo cenna :)

white90 - 04-08-2009, 00:50

Odswierzam bo mam podobny problem
a wiec mam colta ca0 1.3 z 94r.
spalanie rzedy 10l/100km obojetnie przy jakiej jezdzie i czy miasto czy trasa
wymienilem:
-sonda lambda
-swiece
-kable WN
-wyczyscilem kopulke
-uszczelnilem nieszczelny wydech
-zresetowalem komputer i teraz najlepsze
nie uczylem go po tym resecie i wymianie tych czesci i przez pierwsze ~150km palil bardzo dobrze tzn spalanie przy jezdzie emeryckiej w okolicy 5-6l/100km :D pryspieszenie jakby lepsze i rowniej chodzi ale po przejechaniu tych 150km(ciagle miasto) pojechalem w trase gdzie ku mojemu zdziwieniu spalil ok 9l/100km
od tego czasu pali tak i w miescie i w trasie czyli tak jak przed wymiana czesci i jak przed resetem
bledow jeszcze nie sprawdzilem bo tak prawde mowiac nie wiem jak :)
ale nidlugo powinienem miec colta podpietego pod kompa to beda bledy

Hugo - 04-08-2009, 14:09

white90 filtr powietrza wymieniony?
white90 - 04-08-2009, 21:27

nie :oops:
o tym nie pomyslalem
ale czy to moze byc to?
samochod nie muli
zastanawiam sie nad wymiana filtra paliwa ale zobaczymy co wyjdzie z bledow

Hugo - 04-08-2009, 23:13

white90 napisał/a:
ale czy to moze byc to?
Warto sprawdzić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group