To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Tuning Cari 1.6?

Anonymous - 29-03-2007, 09:35

[quote="szczeslaw"]Dodałbym jeszcze: jak na pojemność i moc. Bo np. Foca 1.6 ma chyba więcej niż 103KM, a mimo to nie odchodzi Cari.

foka 1,6 benzyna ma ten sam silnik od paru lat. P drobnych zmianach w komputerach po 2001 ma 100KM, za to zupelnie inna krzywą momentu. Focus II ma moment maksymalny jakies 500 obrotów niżej od carismy, ale misia(przynajmniej moja) wchodzi szybciej na obroty.

szczeslaw napisał/a:
Gratów od Cyborga i tak byś pewnie nigdzie nie ustrzelił :)

coś tam chyba na na Ebayu widziałem, na pewno sprężarkę i wydech znajde. Wspominałem pare postów temu ze znalazłem firmę w Niemczech która robi jakieś nieziemskie przeróby typu 150 KM z tego silnika.

Tak jeszcze nawiązując do cześci współnych Carismy i Volvo - zaintrygowany tematem wpadnę dzis do garażu "przyfabrycznego" bo akurat będę w Holandii a to jeden z moich kientów i dopytam.

Anonymous - 29-03-2007, 11:01

demonik napisał/a:
Tak jeszcze nawiązując do cześci współnych Carismy i Volvo - zaintrygowany tematem wpadnę dzis do garażu "przyfabrycznego" bo akurat będę w Holandii a to jeden z moich kientów i dopytam.


a co tam dopytywac? volvo wycofalo sie z tego projektu tak szybko jak moglo, a jak bylem ostatnio w tej fabryce to klepano tam smarty i colty

szczeslaw - 29-03-2007, 11:48

demonik napisał/a:
coś tam chyba na na Ebayu widziałem, na pewno sprężarkę i wydech znajde.

Jeżeli mówisz o sprężarce to nie ten Cyborg :)
Ten o którym ja mówię to jest CJ_A, produkowany od 95r. Tam był silniczek wolnossący.

Anonymous - 30-03-2007, 16:43
Temat postu: 3 słowa po wizytacji
arturro napisał/a:

a co tam dopytywac? volvo wycofalo sie z tego projektu tak szybko jak moglo, a jak bylem ostatnio w tej fabryce to klepano tam smarty i colty


Miałem chwilkę i miałem po drodze wiec sie dopytałem. Do samej fabryki nie miałem szans dotrzeć, ale trafiłem na jeden z serwisów tzw fabrycznych i tak mówią:
Żeby nie było - Oddaje cześć znawcom - silniki benzynowe były zawsze różne w Mitsubishi i Volvo, pojawiały sie za to serie z identyczną pompą paliwa. Przez jakiś czas kupowano do obu jednego diselka od Renault, opracowanego z reszta w kooperacji Volvo-Renault.
Wspólne dla Carismy i V/S40 było kilkaset części (swoją drogą kto by pomyślał z ilu części składa sie taki samochód ) ale nie wiecej niż 20-25% realnie w większości uniwersalnych dla wielu modeli samochodów w tym również Forda Mondeo. Z grubszych elementów - poza wspólną podłogą, skrzynią biegów i zawieszeniami wspólne były również elementy układu kierowniczego, zasilanie silnika, hamulce. W Volvo stopniowo zamieniono je na tańsze podzespoły, "politycznie poprawnego" Motorcafta.

Sama fabryczka słynie z szybkiego przezbrajania i produkowania coraz to innych rzeczy, gotowe samochody to zaledwie cześć producji. Obecnie fabryka produkuje Colta i CZ3 okazjonalnie faktycznie robią smarta forfour.


Co ciekawe na moje pytanie o tuning facecik bez mrugniecia okiem stwierdził ze za 3500 eur podejmują sie złobić z Carismy 1,6 rakietę mającą 150 KM.

pozdro

DyrmaZasadniczo - 08-05-2014, 08:17

Swoja droga zauwazylem tu mase postow i kazdy kto ma gdi narzeka,nawet pojawialy sie tematy zeby nigdy nie kupowac gdi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group