To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - FAT_EVO

W@sio - 12-10-2018, 16:05

Aluminium to też metal ;-) w OEM jest to wprasowane.
lolo.lolo - 12-10-2018, 16:43

W@sio napisał/a:
Aluminium to też metal ;-) w OEM jest to wprasowane.


no tak myślę, że trzeba poszukać innego machera, który to zrobi ... :wink:

Tylko "Phobox" dziwnie milczy ... :cry:

jacek11 - 12-10-2018, 17:53

Aluminium ze stalą raczej się nie połączy.
Phobox - 09-02-2019, 03:42

W temacie nic się nie dzieje, ale to nie znaczy że misiek nie jeździ :) , po prostu brak czasu.
lolo.lolo, chyba już znalazłeś odpowiedz na swoje pytanie,
ale jeśli dalej szukasz to z oryginalnego aluminiowego mocowania został wytoczony stalowy wieloklin,
a następnie wspawany do metalowego mocowania już kiery z evo.

Jeśli chodzi o miśka to jeździ, ma się dobrze.
Była mała awaria ze świecą (wystrzeliła :P ), trzeba było tulejować mocowanie.

Aktualnie czekam na kolektor wydechowy (baran).
Mój kolektor popękał w 2 miejscach.
Jak tylko go dostanę to porobię parę fotek i napiszę więcej na ten temat.

lolo.lolo - 10-02-2019, 15:44

Phobox napisał/a:
lolo.lolo, chyba już znalazłeś odpowiedz na swoje pytanie,


kiera juz dawno zrobiona ... :p

Phobox - 22-02-2019, 19:33

Ostatnio w ramach czasu wolnego zamontowałem wskaźnik doładowania.
Wskaźnik wykonałem sam z połączenia wielu gratów które miałem :) .
Co prawda jestem fanem analogowych wskaźników, no ale ten kosztował mnie tylko czas :) .
Wskaźnik ma bardzo szybkie odświeżanie i pracuje z dokładnością do 0.01 bara.
Pełne doładowanie u mnie to 0.96, na biegu jałowym -0.54, a gdy hamuje silnikiem to -0.72.

W podłączeniu kierowałem się tematem od Bzyk_R1, z tym że ja poprowadziłem przewód podciśnienia w nadkolu.
Pomogła mi w tym bardzo kamera endoskopowa, gdyż nie chciało mi się ściągać nadkola.

Może w przyszłości wpadnie wskaźnik z Depo Racing z serii WA 60mm 4w1.
Na razie ten zamontowany jest bardziej w ramach ciekawości czy wszystko działa jak powinno :) .



Dzisiaj odebrałem z poczty kolektor wydechowy, jak będę miał chwilę czasu to napiszę jak zamówienie wyglądało krok po kroku.

Bzyk_R1 - 22-02-2019, 21:16

Indywidualista ;-)
Olivia - 22-02-2019, 21:23

Ciekawie to wygląda. Naprawdę mi się podoba. Jedynie umiejscowiłabym go w innym miejscu.
Phobox - 23-02-2019, 19:26

Gdy popękał mi kolektor wydechowy długo zastanawiałem się co zrobić z tym faktem.
Analizując wszystkie za i przeciw stwierdziłem że zamówię nowy kolektor z firmy RACE TAG.

SKLEP www.victoryautopart.com
PROFIL FB https://www.facebook.com/RacetagExhaust/

Kontakt z firmą, żeby dowiedzieć się szczegółów odbywał się przez profil na FB
(odpowiadają prawie od razu, aczkolwiek trzeba pamiętać że mają inną strefę czasową (Malezja, czyli +7h w stosunku do naszego czasu)).

I kupiłem
https://victoryautopart.com/mitshubishi-airtek-turbo-manifold/
Koszt 245.99$ + 180.00$ (wysyłka).
Kasę przesłałem przez PayPal.

2019-01-22 zakupienie kolektora oraz wpłata przez PayPal
2019-01-24 info o wysłaniu paczki (na e-mail również link to śledzenia z numerem paczki)
2019-02-07 paczka na kontroli celnej w Warszawie
2019-02-08 paczka na kontroli celnej w Zabrzu
2019-02-15 zwolnienie z kontroli celnej
2019-02-18 przygotowanie do doręczenia
2019-02-18 przesyłka gotowa do odbioru w placówce

Czekałem 3 dni na awizo, aż nie wytrzymałem i poszedłem na pocztę odebrać paczkę
(bez awiza bo i tak wiedziałem że listonosz nie przyniesie 6,5kg paczki)
No i okazało się że trzeba zapłacić cło . Oczywiście zdawałem sobie z tego sprawę, ale kwota jaką usłyszałem trochę mnie zaszokowała :shock:
:shock: 439zł ! :shock:
W tej kwocie oczywiście większość to 23vat, samo cło wyniosło około 70zł.

Sumując koszty jakie poniosłem to w przybliżeniu 2k (dolary kupowałem jeszcze za 3,6).

Wykonanie kolektora jest bardzo zadowalające, bardzo ładne spoiny, grubość ścianek około 2,8mm. Wszystko dobrze wyglądające i mam nadzieje że na miarę :) .

Zakładać sam go nie będę, ale prawdopodobnie będzie to się wiązało z drobną zmianą rury do TMIC, bo może się nie zmieścić.







Po montażu wrzucę parę fotek.

lolo.lolo - 23-02-2019, 19:34

no ciekawe jak to siądzie ......
czekamy na foty :P

Phobox - 18-04-2019, 11:02

Montaż kolektora zakończony sukcesem!

Niestety bez komplikacji się nie odbyło. Tak jak przypuszczałem była konieczna przeróbka rury do intercoolera.
Dodatkowo flansza od strony silnika nie miała płaskiej powierzchni (około 3mm było przerwy jak przykręciło się z jednej strony, względem drugiej), trzeba było planować.
I jakby tego było mało konieczna była przeróbka rury 2giego cylindra, haczyła o flanszę turbiny.
Także nie był to przyjemny montaż typu P&P :? , ale się udało!









Niestety przy montażu została uszkodzona rurka odpływu oleju z turbiny.
Część praktycznie nie do dostania, 3 warsztaty oraz kilka firm u których nie raz zamawiałem części, napisali jednomyślnie "ok. 700zł, połowa czerwca (2miesiące)".
Mechanik mi to jakoś połatał, na razie nie ma wycieku.
Nową cześć sam znalazłem. Oryginał na Łotwie za 95zł z przesyłką.

Jeszcze jedna fotka starego kolektora, jak coś mam na zbyciu, może się komuś przydać do zrobienia szablonu, albo ewentualnie doniczki na kwiatki ;) .
Kolektor jest pęknięty w 5ciu miejscach. Przynajmniej tyle widać z zewnątrz.


cerutti - 18-04-2019, 12:19

Super. Bardzo dobra robota. I gratuluję xD. Sam jestem przed wymianą kolektora, ale najpierw konserwacja nadwozia przód już mam ogarnięty tylko tył pozostał. Nie szukałeś polskiej firmy która zrobi kolektor ?
Phobox - 18-04-2019, 12:30

Pytałem w kilku firmach. Cena orientacyjnie była taka sama (może troszkę wyższa). Jedynym minusem na który w danej chwili nie mogłem pozwolić to pozostawienie auta na około 2tyg, bo nikt nie ma gotowych szablonów i musieli by ogarniać to bezpośrednio na moim silniku.
Bzyk_R1 - 18-04-2019, 12:35

Phobox, jak oceniasz zachowanie outlandera na tym kolektorze? Jakieś odczuwalne różnice?
Phobox - 18-04-2019, 12:50

Generalnie jest o wiele lepiej bo tamten pierdział i śmierdziało spalinami ;) , ale wydaje mi się że mniej zamula w zakresie niskich obrotów.
Aczkolwiek tamten był cały popękany, więc może jak by był nowy było by tak samo.
Trudno stwierdzić, nie ma jakiś super efektów.
Jedynym efektem który da się zauważyć to inny dźwięk wydechu.
Nie głośniejszy, ale bardziej sportowy. Dla mnie lepszy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group