[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Chrobotanie w okolicy skrzyni
milo - 19-12-2018, 21:44
scb napisał/a: | To jakie bedzie do F5M422 F6NC ? |
http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=120
https://app.kiev.ua/catalog/podshipniki/501349_57428_koyo_md710663/
scb - 19-12-2018, 23:32
Timken 30207:
Inner diameter 35 (mm)
Outside diameter 72 (mm)
Height 18.25 (mm)
Koyo 501349/57428 (MD710663):
Inner diameter 41.275 (mm)
Outside diameter 72 (mm)
Height 19 (mm)
czyli skoro do mnie idzie MD710663, to nie pasuje prawda?
Marcino - 20-12-2018, 07:30
scb napisał/a: | Ile kosztował Cie zestaw?
Cytat: | NR 4 i 5 powinny te dwa powinny być zamknięte czy dodatkowo 2rs.
|
w zasadzie masz rację, bo tak jest oryginalnie.. ale na chłopski rozum lożyska i tak pływaja w oleju, wiec jaką by to robiło różnice czy zamkniete czy otwarte? Jest ku temu jakiś powod? |
Z uszczelniaczami (3szt) coś koło 630zł.
Zamkniete łożyska powoduja ze olej jest zatrzymywany w kieszeni i wpływa do wałków aby smarować złożenia łożysk igiełkowych pod kołami.
milo - 20-12-2018, 15:26
scb napisał/a: | czyli skoro do mnie idzie MD710663, to nie pasuje prawda? |
Na to wychodzi najlepiej jak skrzynia rozebrna widac co jest nie wiadomo czy ktos juz wczesniej nic nie dłubał zdarza sie tak
Marcino napisał/a: | Zamkniete łożyska powoduja ze olej jest zatrzymywany w kieszeni i wpływa do wałków aby smarować złożenia łożysk igiełkowych pod kołami. |
Tylko otwór drązony wlotowy do smarownia łozysk igiełkowych jest na samym końcu wałka widac po cos to wymyslili w tej skrzyni nie ma juz rynienki przez która jest dostarczany olej w poprzedniej była
Skrzynie w EA są głosniejsze pod wzgledem terkotania itp niz silnik diesla którym jezdze , jak miałem 1.8 td skrzynia cicha była i zero terkotania
scb - 20-12-2018, 19:54
Cytat: | Z uszczelniaczami (3szt) coś koło 630zł.
|
czy ktos wie jakie maja numery/symbole te uszczelniacze?
Dobra, znalazlem, gdyby ktos potrzebowal:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=80675
[ Dodano: 25-01-2019, 19:53 ]
Skrzynia naprawiona, kompletna cisza, az czuje sie jakbym wsiadał do innego auta. okazalo sie ze zbyt długo zwlekałem z regeneracja wiec walek na ktorym toczyło sie najbardziej hałasujące łożysko, wyrobilo wałek tak bardzo ze musialo isc do toczenia. Przy okazji wymienione sprzęgło. Całość zamknęła się w kwocie około 3500 zl razem z robota i częściami.
A tak z innej beczki: obroty dziwnie sie zachowuja od jakiegos czasu. Podczas zmiany biegu, obroty leca lekko do gory o ok. 1000 obr aby dopiero po 1-2 sekundach opasc. Natomiast podczas postoju i wrzuceniu na luz, po przejechaniu jakiegoś odcinka utrzymuja sie powyzej 900: jakies 1100 - 1300 by dopiero po okolo 2-3 minut opasc do 900 obr. Co jest grane? Poniewaz nie znalazlem takiego watku na tym forum szukalem na innych i wyczytalem na forum dotyczaccym bodajrze jakiegos audi, ze to wina czujnika wcisniecia sprzegla, ale nie dotyczy to galanta, bo takiego raczej nie ma?
Krzyzak - 25-01-2019, 20:40
poczekaj aż się ustabilizują - akumulator był odłączany, skasowały się
scb - 25-01-2019, 22:42
Cytat: | poczekaj aż się ustabilizują - akumulator był odłączany, skasowały się
|
Ten problem jest juz od dluzszego czasu. Byl sporo przed naprawa skrzyni, wiec podejrzewam ze to raczej samo sie nie ustabilizuje..
jacek11 - 25-01-2019, 22:54
Czy tam jest linka gazu ? Jeśli tak, to sprawdziłbym czy się nie blokuje.
scb - 04-02-2019, 03:04
jacek11 napisał/a: | Czy tam jest linka gazu ? Jeśli tak, to sprawdziłbym czy się nie blokuje. |
Dzieki Jacek, sprawdze
NIESTETY, mam inny problem: dzisiaj podczas wrzucenia 2ki wyskoczyl mi bieg i stracilem wszystkie biegi. Ewidentnie mechanik cos spartolil podczas regeneracji. Auto stoi pod warsztatem, wiec potrzebuje Waszej pomocy zeby sie jutro nie wykrecil ze to nie jego wina, co moze byc przyczyna? cos halasuje w skrzyni, jakby cos sie obracalo, podczas wcisniecia sprzegla, halas ustaje. POMOCY!
Marcino - 04-02-2019, 08:41
Ciężko gdybać.... mógł zerwać się pin na widełce, mogło coś innego ze sterowaniem,....
milo - 04-02-2019, 21:20
scb napisał/a: | podczas postoju i wrzuceniu na luz, po przejechaniu jakiegoś odcinka utrzymuja sie powyzej 900: jakies 1100 - 1300 by dopiero po okolo 2-3 minut opasc do 900 obr. |
Sprawdz oporność czujnika temperatury na zimnym i na gorącym silniku
scb napisał/a: | dzisiaj podczas wrzucenia 2ki wyskoczyl mi bieg i stracilem wszystkie biegi |
Mocowanie linek przy skrzyni zobacz czy nie pękniete
Przegub cały ?
scb - 04-02-2019, 22:10
Cytat: | Sprawdz oporność czujnika temperatury na zimnym i na gorącym silniku
|
a jaki sposob to sprawdzic? i gdzie go znalezc?
Bingo! Przegub zewnętrzny uwalony. Troche mnie to zaskoczyo, bo nie wykazywal absolutnie zadnych objawow zuzycia, plus przy naprawie skrzyni zostaly sprawdzone przeguby pod wzgledem zuzycia i wymienione oslony. Ale mowili ze mieli problem odkrecic srube na przegubie i sam widzialem jak napieprzali mlotami. To nie dziwne ze padl, skoro walili w niego mlotami. W sumie nie wiem czy mam prawo sie sprzeczac skoro nie szlo tego odkrecic? Oni dobrze wiedza dlaczego padl ale przeciez sie nie przyznadza do zbrodni.
Dzieki Milo i Marcino!
milo - 04-02-2019, 22:40
scb napisał/a: | a jaki sposob to sprawdzic? i gdzie go znalezc?
|
Sprawdzisz miernikiem ustawiasz na kiloom ale wazna jest temperatura czym wyzsza tym mniejsza opornośc czujnika , czujnik znajduje sie od przodu silnika po prawej stronie miedzy 3 a 4 wtryskiwaczem czujnik 2-pinowy
scb napisał/a: | Ale mowili ze mieli problem odkrecic srube na przegubie i sam widzialem jak napieprzali mlotami. |
To mechanicy ? do tego służą klucze pożądne klucze
scb - 05-02-2019, 01:36
Cytat: | To mechanicy ? do tego służą klucze pożądne klucze
|
sam mechanik jest calkiem dobry (mechanik z wyksztalcenia i pasji), ale w tym czasie mial duzo pracy, wiec zatrudnil sobie "pomocnika", ktory z zawodu jest pewnie rzeznikiem, no i taki efekt.
Chcesz cos miec dobrze zrobione, zrob to sam, inaczej trzeba by siedziec i patrzec komus na rece.
Mechanik robil skrzynie, rzeznik cala reszte. Skrzynia (odpukac) zrobiona na medal, wlany Motul Gear 300, biegi wchodza jak noz w maslo.
Milo dzieki za pomoc raz jeszcze, jestes skarbnica wiedzy Tak przy okazji przypomne sie z tymi fotkami co miales mi wyslac na maila: co i jak wyglada w sprawie odmy na zewnatrz
[ Dodano: 13-02-2019, 17:51 ]
Cytat: | Sprawdzisz miernikiem ustawiasz na kiloom ale wazna jest temperatura czym wyzsza tym mniejsza opornośc czujnika , czujnik znajduje sie od przodu silnika po prawej stronie miedzy 3 a 4 wtryskiwaczem czujnik 2-pinowy |
0,25 na zgaszonym silniku, 0,30 na wlaczonym, temp ok 90st. czujnik raczej dziala, bo podczas odpiecia przewodu wlaczaja sie wiatraki. Co w ogole ma wspolnego ten czujnik z obrotami?
milo - 17-02-2019, 08:57
scb napisał/a: | Co w ogole ma wspolnego ten czujnik z obrotami? |
Dawka paliwa i wiele innych czujników sygnały do ecu na prawidłową prace silnika
[ Dodano: 17-02-2019, 08:58 ]
scb napisał/a: | podczas odpiecia przewodu wlaczaja sie wiatraki |
Teraz musisz skasować błąd
|
|
|