To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.

tutoslaw - 25-11-2014, 08:49

Dzięki za info o ślizgach.
Ostatecznie kupię je w ASO bo komplet 70zł to nie tragedia.

Mnie trochę zastanawia to, że mechanik twierdzi, że nie ma najmniejszej potrzeby wymieniać nic poza łańcuchem i ślizgami. Ja się nie znam, na mechanice, ale zawsze słyszałem, że jak rozrząd to i pompa wody i napinacz (chyba, ze napinacz to do paska tylko)

mkm - 25-11-2014, 15:00

krzychu napisał/a:
qubek999 napisał/a:
dla mnie to istna kpina żeby łańcuch wytrzymywal tyle co pasek,


Niektórzy twierdzą, że to najlepszy przekręt producentów samochodów. Użytkownik zadowolony, że więcej wytrzyma, a tu odwrotnie :finga:

Coś w tym jest :wink: . Głównym "powstrzymywaczem" awarii rozrządu jest kawałek "plastiku".

Każde ASO szkoli mechaników co należy robić z rozrządem po poszczególnych przebiegach.
Mają w serwisówkach "krok po kroku" czynności serwisowo/sprawdzające.
Jeżeli auto jest serwisowane, a serwis dba o wiedzę swoich mechaników to rozrząd dla właściciela auta jest trwały i bezobsługowy (wymiany np. ślizgów ma doliczane do ceny przeglądu na początku ich zużycia).

Jeżeli jednak auto kończy przygodę z ASO w ostatnim tygodniu gwarancji, a potem przechodzi pod opiekę "zwykłego" warsztatu to zaczyna się loteria.
Jak warsztat jest dobry, przykłąda się, dokształca, wie co sprawdzać i kiedy, to ok - różnicy nie ma.

Jeżeli warsztat "robi jak robi byle jechało" to awaria wychodzi późno.
Jedzie się do mechanika, gdy coś stuka, brzęczy, mocy nie ma, żle odpala i wtedy okazuje się, że w rozrządzie sieczka... a często i silniku...
Mechanik wtedy rozkłąda ręce i mówi "no patrz pan jaka tandeta japońska... w merolach to po milionie robiły"...

Rozrząd na łańcuchu wymaga kontroli i wczesnego leczenia. :wink:

ZygZak - 25-11-2014, 20:19

Dzwoniłem do serwisu mitsumaniaki w Wwie na Bródnie w spraiwe luzów zaworowych i łańcucha bo mój Lancer 1.8 mivec od paru dni dziwnie brzeczy. Przebieg auta rzędu 62kkm od nowosci w rodzinie.
Ale do rzeczy samo sprawdzenie luzów zaworowych wyceniają na na 260zł ( koszt uszczelki+robocizna) , nie mowiac o ewentualnej regulacji, z kolei rozrząd, jeśli wstępna diagnostyka wykarze niepokojące objawy, trzeba demontować obudowę rozrządu co kosztuje kolejne 200zł za samą jej uszczelkę. Czy to normalne ceny?

tutoslaw - 26-11-2014, 13:23

To normalne ceny - jak na ASO oczywiście. W Krakowie sprawdzenie luzów wycenili tak samo.
ZygZak - 26-11-2014, 15:01

Dzisiaj dostałem sprostowanie w sprawie. Mianowicie koszt sprawdzenia samych luzów wraz z wstępną oceną stanu rozrządu (bez demontażu obudowy) to kwota ok 200a nie jak byłem wczesniej informowany 260zł. W razie koniecznosci szlifowania robocizna wynosi 150zl +30zł od zaworu.
Co do łańcucha:
Demontarz pokrywy z jej ponownym założeniem ok 130zł. Łańcuch 520zł napinacze, rolki komplet w granicach 300zł pompa wody jeśli trzeba wymienić 1100 lub 1500zł, robocizna 400zł.

tutoslaw - 26-11-2014, 15:26

To mi powiedzieli łańcuch 430, a sprawdzenie luzów tak jak napisałeś wcześniej 260....
qubek999 - 26-11-2014, 16:28

A mnie powiedzieli że sam napinacz to 600 zł.
Nie ma żadnych zamiennikow tylko uszczczelki, u mnie naprawa silnika wychodzi ponad 3 tys.
Masakra,w tej chwili Lancer dla mnie to największy badziew jaki miałem.
Ktoś tu pisał że slizg ma wpływ na łańcuch,tak pewnie zwłaszcza jak łańcuch jest wyciagniety o jakieś 3cm. a slizgi nie są zbytnio zużyte

Hubeeert - 26-11-2014, 16:43

Ceny w ASO dla silnika 1.8 MIVEC i brak zamienników na rynku...
Uszczelka pokrywy zaworów 150 zł (w IC jest zamiennik REINZ ale nie ma stanów i nie będzie w najbliższej przyszłości, podobnie w HIPOL)
Uszczelniacz koła pasowego 110 zł (zapewne da się dobrać zamiennik)
Pompa wody 1122 zł
Łańcuch rozrządu 520 zł
Ślizgi dolne 102 zł + 67 zł
Ślizg górny 77 zł
Napinacz łańcucha 596 zł
Pokrywa łańcucha rozrządu jest składana na silikon.

mjsystem - 26-11-2014, 16:52

qubek999 napisał/a:
Masakra,w tej chwili Lancer dla mnie to największy badziew jaki miałem.
Skoro zaniedbałeś stan rozrządu... Kup Mercedesa, Volvo, Jeepa, to zobaczysz jakie są ceny serwisu i co pada co chwilę. Lancer nie jest ideałem, ale nie ma co porównywać do konstrukcji sprzed kilkunastu lat. Niestety.
superges - 26-11-2014, 16:59

Ja dziś trochę szukałem części w internecie. Znalazłem amerykańską strone na której łańcuch kosztował w granicach 80-90$ ale niestety nie wysyłają części do Polski.

Dużo części do mitsu (szukałem tylko tych związanych z rozrządem) można znaleźć na rosyjskich i ukraińskich stronach. Do dwóch napisałem czy wysyłają do Polski - nie wiem jak sprawa z cłem będzie wyglądać.

Czy napinacz łańcucha to to samo co koło zębate? Czy ktoś zna numer pompy wody? na ukraińskiej stronie nie umiem go znaleźć.

Cena z rosyjskiej stronki:
Łańcuch rozrządu: 43$
i jeśli się nie myle to jeden ślizg 10 a drugi 6-7$

ZygZak - 26-11-2014, 17:01

Hubeeert napisał/a:
Ceny w ASO dla silnika 1.8 MIVEC i brak zamienników na rynku...
Uszczelka pokrywy zaworów 150 zł (w IC jest zamiennik REINZ ale nie ma stanów i nie będzie w najbliższej przyszłości, podobnie w HIPOL)
Uszczelniacz koła pasowego 110 zł (zapewne da się dobrać zamiennik)
Pompa wody 1122 zł
Łańcuch rozrządu 520 zł
Ślizgi dolne 102 zł + 67 zł
Ślizg górny 77 zł
Napinacz łańcucha 596 zł
Pokrywa łańcucha rozrządu jest składana na silikon.


Dokłanie, z głowy wyleciał mi napinacz. Moje pytanie jest w tym momencie takie czy skoro MMC zaleca kontrole luzów , łańcucha przy przebiegu 100kkm a mi się coś zepsuje wcześniej ale fakt faktem po okresie gwarancji (auto odkupiłem od wujka) to czy mogę dochodzić zwrotu poniesionych kosztów? Czytając bowiem forum dochodzę do wniosku że problem z zaworami , łańcuchem jest dość częsty we wczesnych rocznikach żeby nie powiedzieć nagminny i nie tylko tyczy się to aut z lpg co skłania mnie co raz częściej do refleksji że jest to wada fabryczna producenta. Wiem, że jeszcze nie potwierdzałem czy mam podobny problem ze swoim Miveciem , na diagnozę umówiony jestem po niedzieli ale wolę dmuchać na zimne bo nie wiem czy w razie czego naprawiać auto i dochodzić od MMC zwrotu kosztów naprawy czy zmienić transport na rower i wystąpić o naprawę do MMC. Wiem że nie tak dawno był podobny wątek na forum gdzie ktoś z forumowiczów rozważał podobne rozwiązanie ale w temacie zapadła cisza. Ktoś wie jak się sprawa potoczyła?
Swoją drogą ale już nie powiem gdzie dowiedziałem się że znane są przypadki aut z przebiegiem nieco ponad 20kkm gdzie łańcuch się wyciągał :O

mjsystem - 26-11-2014, 17:11

ZygZak napisał/a:
ale już nie powiem gdzie dowiedziałem się że znane są przypadki aut z przebiegiem nieco ponad 20kkm gdzie łańcuch się wyciągał
W BMW? :twisted:
qubek999 - 26-11-2014, 18:28

Jak można zaniedbac stan rozrządu kiedy ten się wyciąga bo jest dziadoskiej jakości, a w serwisie co najwyżej sprawdzają ciśnienie na garach,jak jest cisnienie to nie bawią się z rozkladaniem silnika i sprawdzaniem co i i jak
tyku - 26-11-2014, 18:33

Hubeeert napisał/a:
Pompa wody 1122 zł
To też się wymienia przy rozrządzie :?:
RalfPi - 26-11-2014, 18:55

Chyba ta pompa to ze złota jest...
Pompa 1120zł to powinna chodzić 30 lat bezawarii - jakaś pompa z tą pompą ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group