Nasze nieMiśki ;-) - Bawarczyk
deejay - 10-11-2018, 17:34
eremita napisał/a: | Gratulacje zakupu, piękne wnętrze. |
Dzięki panowie
gigant87 - 16-11-2018, 09:16
Też teraz ujeżdżam Bawarkę - ostatnio nawet Mistrz serwisu oprowadzał mnie po Twoim miejscu pracy.
U mnie siedzi "awaryjny" 2.0 diesel z automatem i xDrive.
Zadowolenia z samochodu i duuużo przyjemności z jazdy!
deejay - 16-11-2018, 23:36
gigant87 napisał/a: | U mnie siedzi "awaryjny" 2.0 diesel z automatem i xDrive. |
Ciekawe co jest dla ciebie awaryjne ???
Dzisiaj pacjent wjechał na stół operacyjny , jutro dalszy ciąg demontażu i rozbiórka silnika celem weryfikacji .



robertdg - 17-11-2018, 00:00
W 4matic łatwiej i szybciej wyrzucic komplet napedowy niz sam silnik - tutaj zblizona budowa wiec pewnie podobnie
deejay - 17-11-2018, 00:03
Robercie tak jak piszesz , demontaż silnika wraz ze skrzynia i wszelkimi płynami zajmuje ok 2,5h .
deejay - 17-11-2018, 18:20
Ciąg dalszy reanimacji . Motor rozebrany i problem zdiagnozowany . Zerwany łańcuch napędu pompy oleju , wynikiem czego doszło do zatarcia panewki na 3 korbowodzie , reszta jak najbardziej ok . Tak się złożyło ze dawca już jest i czas na przeszczep maneli plus dobór nowych panewek . Dodatkowo muszę wymienić korbowód 3 tłoka , bo niestety nie trzyma wymiaru od przegrzania , więc głowica w górę .

Przyczyna i skutek w jednym


Dawca części po przebiegu ok 30 tkm
Czas nastawić pranie części

Wstępne pasowanie panewek wału i korbowodów .

Hugo - 17-11-2018, 18:26
Przy jakim przebiegu zerwał się ten łańcuszek?
deejay - 17-11-2018, 18:36
Hugo przebieg nie odgrywa tu dużej roli , bo tak jak wcześniej pisałem wadą jest wina materiału i problem po stronie producenta. Przebieg auta to 144 tyś .
Akurat problem łańcucha napędu pompy przez producenta został rozwiązany i usterka już sie nie powtarza w tych motorach po wymianie na nowy zestaw kpl modułu napędu pompy oleju .
Niestety każdy producent ma obecnie problemy z łańcuchami , dlatego moim zdaniem wymieniać to trzeba po prostu na czas , nic nie jest wieczne tak samo interwały olejowe na 20-30 tyś sa mocno przesadzone. U mnie każde auto 8-10 tyś i wymiana oleju, tak samo profilaktycznie wymieniłem łańcuch rozrządu przy 250 tyś w Renault, w BMW nie warto ryzykować i sugeruje sie wymianę przy ok 180-200 tys km i klienci bez wahania sie na to godzą.
lobuzek - 18-11-2018, 11:45
W pełni zgadzam się z interwałami wymiany oleju co 10 kkm. Sam tak robię i nie ma żadnego problemu, nieważne jaki to silnik.
A co do wadliwości łańcuchów, to chyba Honda jako jedyna nie ma z tym problemu. Nie słyszałem o przypadkach zerwania czy wyciągnięcia łańcucha w R20 albo K20/24, nawet przy brutalnej jeździe i lekceważeniu poziomu oleju.
deejay - 18-11-2018, 15:34
lobuzek napisał/a: | W pełni zgadzam się z interwałami wymiany oleju co 10 kkm. Sam tak robię i nie ma żadnego problemu, nieważne jaki to silnik.
A co do wadliwości łańcuchów, to chyba Honda jako jedyna nie ma z tym problemu. Nie słyszałem o przypadkach zerwania czy wyciągnięcia łańcucha w R20 albo K20/24, nawet przy brutalnej jeździe i lekceważeniu poziomu oleju. |
Jest w necie sporo ciekawych opisów nt łańcucha rozrządu .
https://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-lancuch-rozrzadu-kontroluj-go-regularnie,nId,2395033
lobuzek - 18-11-2018, 18:38
W pełni się zgadzam. Problem pojawia się, gdy łańcuch zamiast konstruktorów projektowali księgowi, a klient zwiedziony marketingową papką uwierzy w nieśmiertelność silnika przy interwałach wymiany oleju co 30 kkm.
Nie tylko częstotliwość wymiany oleju, ale i właściwy poziom jest ważny dla długowieczności łańcucha, przecież napinacz jest hydrauliczny.
A propos long life. Ja osobiście w każdym aucie wymieniam co 10 kkm (w Jazzie 2 razy w roku, czyli co ok. 5 kkm, ale on jeździ w mieście na krótkich dystansach) i w Accordzie komputer pokazuje czas i przebieg do przeglądu. Praktycznie od samego początku eksploatacji nasze interwały (czyli 10 kkm) się pokrywają.
Matejko - 18-11-2018, 20:48
deejay napisał/a: | Tak się złożyło ze dawca już jest |
a w dawcy co poleciało ?
sampler - 18-11-2018, 20:53
deejay napisał/a: |
Niestety każdy producent ma obecnie problemy z łańcuchami , dlatego moim zdaniem wymieniać to trzeba po prostu na czas , nic nie jest wieczne tak samo interwały olejowe na 20-30 tyś sa mocno przesadzone. U mnie każde auto 8-10 tyś i wymiana oleju, tak samo profilaktycznie wymieniłem łańcuch rozrządu przy 250 tyś w Renault, w BMW nie warto ryzykować i sugeruje sie wymianę przy ok 180-200 tys km i klienci bez wahania sie na to godzą. |
Nie każdy. W Hondzie, Toyocie, Nissanie przejedziesz te 300 tyś. Renówki też ponad 200 tyś.
Nie wiem co się dzieje w BMW ale jak w THP łańcuch siadał po 30 tyś to już była żenada.
Najlepiej tak jak VW w rzędówkach wrócił do paska i jest święty spokój. Oczywiście żeby nie było różowo w V6 tej marki mamy teraz już nie 4 rozciągające się łańcuchy lecz dwa ale od strony skrzyni biegów więc serwis równie drogi. Wytrzymują średnio 200 tyś więc jak ktoś kupi nowe to jakoś przejedzie.
Ja na szczęście w moim wynalazku mam pasek na 240 tyś więc nic się nie naciągnie.
Z tymi księgowymi chyba się potwierdza. Sentencja z polskiej komedii jest na czasie: ale teraz tandetę robią... https://youtu.be/oEbZ1L9DuSw?t=330
deejay - 18-11-2018, 21:06
Matejko napisał/a: | a w dawcy co poleciało ? |
Uszkodzony wtryskiwacz nadtopił lekko tłok .
sampler napisał/a: | Nie każdy. W Hondzie, Toyocie, Nissanie przejedziesz te 300 tyś. Renówki też ponad 200 tyś. |
Ale wszędzie nie jest dożywotnio . Sporo aut przerobiłem i nie jedno sie widziało
Marcino - 19-11-2018, 07:15
Ja powiem tak... fajna miejscówka z pralnią na naprawianie tego pięknego auta.
deejay napisał/a: | Zerwany łańcuch napędu pompy oleju , wynikiem czego doszło do zatarcia panewki na 3 korbowodzie , reszta jak najbardziej ok . |
Aż dziwne ze przy braku smarowania tylko tyle.... czy to najbardziej oddalony tłok?
|
|
|