To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Bawarczyk

deejay - 10-11-2018, 17:34

eremita napisał/a:
Gratulacje zakupu, piękne wnętrze.


Dzięki panowie :wink:

gigant87 - 16-11-2018, 09:16

Też teraz ujeżdżam Bawarkę - ostatnio nawet Mistrz serwisu oprowadzał mnie po Twoim miejscu pracy. :)
U mnie siedzi "awaryjny" 2.0 diesel z automatem i xDrive. :D
Zadowolenia z samochodu i duuużo przyjemności z jazdy!

deejay - 16-11-2018, 23:36

gigant87 napisał/a:
U mnie siedzi "awaryjny" 2.0 diesel z automatem i xDrive.


Ciekawe co jest dla ciebie awaryjne ???

Dzisiaj pacjent wjechał na stół operacyjny , jutro dalszy ciąg demontażu i rozbiórka silnika celem weryfikacji .




robertdg - 17-11-2018, 00:00

W 4matic łatwiej i szybciej wyrzucic komplet napedowy niz sam silnik - tutaj zblizona budowa wiec pewnie podobnie
deejay - 17-11-2018, 00:03

Robercie tak jak piszesz , demontaż silnika wraz ze skrzynia i wszelkimi płynami zajmuje ok 2,5h .
deejay - 17-11-2018, 18:20

Ciąg dalszy reanimacji . Motor rozebrany i problem zdiagnozowany . Zerwany łańcuch napędu pompy oleju , wynikiem czego doszło do zatarcia panewki na 3 korbowodzie , reszta jak najbardziej ok . Tak się złożyło ze dawca już jest :P i czas na przeszczep maneli plus dobór nowych panewek . Dodatkowo muszę wymienić korbowód 3 tłoka , bo niestety nie trzyma wymiaru od przegrzania , więc głowica w górę .



Przyczyna i skutek w jednym :wink:




Dawca części po przebiegu ok 30 tkm :wink:



Czas nastawić pranie części :wink:



Wstępne pasowanie panewek wału i korbowodów .


Hugo - 17-11-2018, 18:26

Przy jakim przebiegu zerwał się ten łańcuszek?
deejay - 17-11-2018, 18:36

Hugo przebieg nie odgrywa tu dużej roli , bo tak jak wcześniej pisałem wadą jest wina materiału i problem po stronie producenta. Przebieg auta to 144 tyś .
Akurat problem łańcucha napędu pompy przez producenta został rozwiązany i usterka już sie nie powtarza w tych motorach po wymianie na nowy zestaw kpl modułu napędu pompy oleju .
Niestety każdy producent ma obecnie problemy z łańcuchami , dlatego moim zdaniem wymieniać to trzeba po prostu na czas , nic nie jest wieczne tak samo interwały olejowe na 20-30 tyś sa mocno przesadzone. U mnie każde auto 8-10 tyś i wymiana oleju, tak samo profilaktycznie wymieniłem łańcuch rozrządu przy 250 tyś w Renault, w BMW nie warto ryzykować i sugeruje sie wymianę przy ok 180-200 tys km i klienci bez wahania sie na to godzą.

lobuzek - 18-11-2018, 11:45

W pełni zgadzam się z interwałami wymiany oleju co 10 kkm. Sam tak robię i nie ma żadnego problemu, nieważne jaki to silnik.
A co do wadliwości łańcuchów, to chyba Honda jako jedyna nie ma z tym problemu. Nie słyszałem o przypadkach zerwania czy wyciągnięcia łańcucha w R20 albo K20/24, nawet przy brutalnej jeździe i lekceważeniu poziomu oleju.

deejay - 18-11-2018, 15:34

lobuzek napisał/a:
W pełni zgadzam się z interwałami wymiany oleju co 10 kkm. Sam tak robię i nie ma żadnego problemu, nieważne jaki to silnik.
A co do wadliwości łańcuchów, to chyba Honda jako jedyna nie ma z tym problemu. Nie słyszałem o przypadkach zerwania czy wyciągnięcia łańcucha w R20 albo K20/24, nawet przy brutalnej jeździe i lekceważeniu poziomu oleju.


Jest w necie sporo ciekawych opisów nt łańcucha rozrządu .

https://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-lancuch-rozrzadu-kontroluj-go-regularnie,nId,2395033

lobuzek - 18-11-2018, 18:38

W pełni się zgadzam. Problem pojawia się, gdy łańcuch zamiast konstruktorów projektowali księgowi, a klient zwiedziony marketingową papką uwierzy w nieśmiertelność silnika przy interwałach wymiany oleju co 30 kkm.
Nie tylko częstotliwość wymiany oleju, ale i właściwy poziom jest ważny dla długowieczności łańcucha, przecież napinacz jest hydrauliczny.
A propos long life. Ja osobiście w każdym aucie wymieniam co 10 kkm (w Jazzie 2 razy w roku, czyli co ok. 5 kkm, ale on jeździ w mieście na krótkich dystansach) i w Accordzie komputer pokazuje czas i przebieg do przeglądu. Praktycznie od samego początku eksploatacji nasze interwały (czyli 10 kkm) się pokrywają.

Matejko - 18-11-2018, 20:48

deejay napisał/a:
Tak się złożyło ze dawca już jest


a w dawcy co poleciało ?

sampler - 18-11-2018, 20:53

deejay napisał/a:

Niestety każdy producent ma obecnie problemy z łańcuchami , dlatego moim zdaniem wymieniać to trzeba po prostu na czas , nic nie jest wieczne tak samo interwały olejowe na 20-30 tyś sa mocno przesadzone. U mnie każde auto 8-10 tyś i wymiana oleju, tak samo profilaktycznie wymieniłem łańcuch rozrządu przy 250 tyś w Renault, w BMW nie warto ryzykować i sugeruje sie wymianę przy ok 180-200 tys km i klienci bez wahania sie na to godzą.


Nie każdy. W Hondzie, Toyocie, Nissanie przejedziesz te 300 tyś. Renówki też ponad 200 tyś.
Nie wiem co się dzieje w BMW ale jak w THP łańcuch siadał po 30 tyś to już była żenada.
Najlepiej tak jak VW w rzędówkach wrócił do paska i jest święty spokój. Oczywiście żeby nie było różowo w V6 tej marki mamy teraz już nie 4 rozciągające się łańcuchy lecz dwa ale od strony skrzyni biegów więc serwis równie drogi. Wytrzymują średnio 200 tyś więc jak ktoś kupi nowe to jakoś przejedzie.
Ja na szczęście w moim wynalazku mam pasek na 240 tyś więc nic się nie naciągnie.

Z tymi księgowymi chyba się potwierdza. Sentencja z polskiej komedii jest na czasie: ale teraz tandetę robią... https://youtu.be/oEbZ1L9DuSw?t=330

deejay - 18-11-2018, 21:06

Matejko napisał/a:
a w dawcy co poleciało ?


Uszkodzony wtryskiwacz nadtopił lekko tłok .

sampler napisał/a:
Nie każdy. W Hondzie, Toyocie, Nissanie przejedziesz te 300 tyś. Renówki też ponad 200 tyś.


Ale wszędzie nie jest dożywotnio . Sporo aut przerobiłem i nie jedno sie widziało :wink:

Marcino - 19-11-2018, 07:15

Ja powiem tak... fajna miejscówka z pralnią na naprawianie tego pięknego auta.

deejay napisał/a:
Zerwany łańcuch napędu pompy oleju , wynikiem czego doszło do zatarcia panewki na 3 korbowodzie , reszta jak najbardziej ok .


Aż dziwne ze przy braku smarowania tylko tyle.... czy to najbardziej oddalony tłok?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group