To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - Outlander I 2.0 szarpanie przy przyspieszaniu

p03 - 07-02-2019, 16:28

Sprawdzał jak przyjechałem. Na moją prośbę, bo umawiałem się na wymianę filtrów. Na fakturze mam KME NEVO 4cyl. TUR + Barracuda.
plecho1 - 07-02-2019, 17:15

To zestaw bardzo dobry ale sprawdzanie pokrycia map niewłaściwe bo aby było wiarygodne należy praktycznie w tym samym czasie zebrać obydwie mapy. Źle ustawiona lub źle zamontowana instalacja jak najbardziej ma wpływ na prace na benzynie bo układ wtryskowy jest układem adaptacyjnym regulującym skład mieszanki na bieżąco opierając się na sygnale otrzymywanym z czujników między innymi z sondy lambda. Jeśli sonda wykryje niewłaściwy skład mieszanki to sterownik wprowadza odpowiednie korekty. Napisz jeszcze która fotka odpowiada pracy na jakim paliwie, na pierwszej korekty mają wartość dość dużą na plus a to świadczy o mieszance ubogiej ale co innego będzie oznaczało dla benzyny a co innego dla gazu. Trochę pochopnie próbowałem opisać problem w pierwszym poście zakładając że pierwsza fotka dotyczy pracy na benzynie. Napisz która jest na jakim paliwie to dokładniej się odniosą.
p03 - 07-02-2019, 20:08

OK, więc tak. Z samym gazem problemów najmniejszych nie mam. Pali 10-11l/100km. Rozumiem, że jak coś z gazem nie tak, to może popsuć benzynę. Czy jednak nie jest tak, że najpierw samo LPG szwankuje? Zasugerowano mi jeszcze wtryskiwacze benzynowe bądź ich uszczelnienie. Podejrzewałem też, że na benzynie może puszcza gdzieś zawór gazowy i dodatkowo jest "dotrysk". Sprawdziliśmy najpierw ciśnienie gazu na benzynie, stabilnie, brak wycieku. Zakręciliśmy też zawór i na benzynie taka sama praca.
Zrobiłem jeszcze trochę zrzutów TYLKO na Benzynie.

https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51924610_1550577405074461_3568868147937148928_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=87a4b4e743728526bc2db38f80725e16&oe=5CB8B689
https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51924613_1550577541741114_7910323847826505728_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=5bcfae5c6beaa5c76dc076009d517b64&oe=5CE359E2


https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51611133_1550577685074433_1821397902547746816_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=31c737d97ce6e93138a0e1d40f6bb80b&oe=5CEF9559
https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51533375_1550577841741084_1080305551935537152_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=3357ec3bbca55a80aefc748a6379081a&oe=5CB6333C


https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51564295_1550578101741058_3745092812165611520_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=bdd8b71706e5ff771275a35528bffe0b&oe=5CEE949D
https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/52259351_1550578375074364_7374452997486542848_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=87851e85b0834fd961821ff0d1ae71e5&oe=5CB43C73


https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51334966_1550578531741015_3978956766435082240_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=14afcd05ad928f9825ae977de3835c3d&oe=5CF07E8B
https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51421974_1550578645074337_840046034880036864_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=a7e7c560eaffafbfd35c4b1de2a4ecde&oe=5CEDEDA8

plecho1 - 07-02-2019, 20:19

A próbowałeś zakręcić gaz, wypalić z przewodów aż instalacja przełączy się na benzynę i pojeździć tak z 50 km, to może pomóc stwierdzić czy to wina gazu. Jeśli po takim przebiegu problem by występował to można by wykluczyć gaz ale raczej to on jednak będzie stwarzał problemy.
Ciekawe które z tych parametrów były nagrane zaraz po przełączeniu na benzynę a które po pewnym czasie pracy na benzynie bo im dłużej silnik pracuje na benzynie to sterownik lepiej dostraja mieszankę i korekty zbliżają się do zera.

p03 - 07-02-2019, 20:27

Jeżdżę od 2 dni tylko na benzynie. Są momenty, że jest super, a często jak chcę przyspieszyć z niskich obrotów to auto się dławi i po parunastu sekundach mam check-a.
Profilaktycznie załadowałem do zbiornika preparat do czyszczenia wtrysków, wyjeżdżę z połowę zbiornika, może coś poprawi ;)
Miałem przerdzewiałą rurę, ale przy samym wlewie (problem był jeszcze zanim zauważyłem usterkę). W zasadzie to jakoś tak zbiegł się w czasie z dziurą w wydechu, tuż za katalizatorem, ale to szybko załatałem, a wypadanie zostało. Może zbieg okoliczności. Wlew paliwa naprawiłem, demontowałem całą rurę. Ona dość pogięta jest. Ciąłem na pół, ziarnka piasku nie było, klapki zwrotne też czyste i pracują bez zacięć. Mam profilaktycznie zakupiony filtr paliwa (element pompy). Gdyby był zapchany, na wyższych obrotach miałby problem z ciśnieniem paliwa.

plecho1 - 07-02-2019, 20:40

Więc jednak raczej to nie wina gazu, jedynie podczas montażu gazu mogła powstać jakaś nieszczelność ale raczej w takim przypadku problem był by cały czas a czasami jak napisałeś. Więc ciągle masz błąd wypadania zapłonu, jeśli zawsze na tych dwóch cylindrach to raczej coś nie tak z elektryką. Może masz coś nie tak z wiązką zasilająca tę cewkę, może przewody gdzieś się uszkodziły lub nie łączy któraś wtyczka.
Bzyk_R1 - 07-02-2019, 20:55

p03, Twoje objawy są wręcz idealnie dopasowane do tego co występuje w outlanderach.

Była zgnita rura, syf trafił do baku a stamtąd na wtryskiwacze. Nie myśl że filtr w baku to zatrzyma. W taki sposób umierały wtryskiwacze najczęściej w turbiaczach które znam. Jestem na 99% pewien że musisz wyjąć 4 wtrysk i go podmienić na inny dobry ewentualnie myjka ultradźwiękowa i może da się uratować w zakładzie regenerującym takie rzeczy.

p03 - 07-02-2019, 21:02

Tak, to może być dobry trop. Zweryfikuję. Gdyby była nieszczelność (oring) na wtryskiwaczu benzynowym czy gazowym, to przypuszczam, że tym bardziej na LPG byłby problem ze spalaniem.

Czujnik wałka rozrządu uczestniczy na równi w obu paliwach? Czy tylko na benzynie, a gaz korzysta z zapisanych w ECU wartościach?

Myślałem przez chwilę, że pasek wałka balansowego (bądź napinacz jego) padł, ale to nierówności byłyby na obu paliwach jednakowe.

[ Dodano: 07-02-2019, 21:06 ]
Bzyk_R1, też tak podejrzewam, w sobotę postaram się zajrzeć do baku, mam też zakupiony nowy filtr. Liczyłem, że taką grubą frakcję filtr wyłapie... Jest jakiś preparat do rozpuszczenia tego, co już krąży po układzie? W starszych miśkach była taka drobna siatka, a tutaj zabudowane w plastik, nie wiem co tam jest, w środku.

Myjki były swego czasu w biedrze za grosze. Gdybym wtedy wiedział, na ile sposobów można ją wykorzystać, kupiłbym ;)

Bzyk_R1 - 07-02-2019, 21:07

p03, to na 100% teraz jestem pewien bo przejrzałem wszystko co wcześniej napisałeś. Musisz podmienić wtryskiwacz i będzie chodził miodzio. Z nieszczelnością (niewielką) auto jechało by bezbłędnie, zależy jak długo dało by radę sobie wyrównać korektami.

Czujnik wałka daje charakterystyczny błąd w ECU, to nie to.

Pasek balansu daje charakterystyczne objawy, silnik na jałowych chodzi jak traktor.

p03 - 07-02-2019, 21:08

Nie brałem tego pod uwagę, bo rura wewnątrz czysta, zostałyby jakieś ślady wewnątrz, za pierwszym kolanem czy na klapkach zwrotnych.
Bzyk_R1 - 07-02-2019, 21:09

Jak tylko przestaje psykać przy tankowaniu to czerwona lampka powinna się zapalić
plecho1 - 07-02-2019, 21:15

Pewnie jest jak podpowiada Bzyk_R1, bo te problemy raczej nie powoduje LPG.
Bzyk_R1 - 07-02-2019, 21:19

plecho1, mieliśmy identyczne przypadki w O1T, na lpg wszystkie cylindry dostają paliwo i silnik chodzi bezbłędnie, na pb kuleją obroty, przy bucie wywala CE, no i jest to nieregularne więc wszystko się zgadza.
p03 - 07-02-2019, 21:25

Kurde, a opukiwałem tą przeklętą rurę i zdrowa. Nie spodziewałem się, że to we wnęce czai się problem. Że tam nie zamontowali jakiejś osłony. Tam zbiera się masa błota i wszelkiego gówna.....

Wlew plasikowy z lanosa zastosowałem.

plecho1 - 07-02-2019, 21:50

A może celowo tak to skonstruowali...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group