To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - [1.6] Kupiłem nowego ASX-a

krzychu - 14-05-2019, 11:20

Laknat napisał/a:
Zresztąa ntycypuję, że czas pokaże, iż była to ślepa uliczka w historii rozwoju motoryzacji.


Raczej już pokazuje, na wielu frontach widać lekkie zwiększenie pojemności... Także w dieslach.

Jarl - 14-05-2019, 12:34

Nigdzie nie napisałem, ze Qashqai to złom (chociaż lektura forum i mnogość różnych absurdalnych usterek, które tam zgłaszano, mnie akurat skutecznie zniechęciła do zakupu) ani że nabywcy to idioci.

Natomiast nie przemawia do mnie teza, że jeśli czegoś sprzedaje się więcej, to jest to lepsze od czegoś, czego sprzedaje się mniej. Statystyką niech GUS się zajmuje, ja mam mieć samochód nie pod statystykę, ale pod swoje potrzeby i preferencje; ile czegoś tam się sprzedaje, jakie to ma znaczenie?
Nie odczuwam potrzeby płynięcia z prądem i i nie odczuwam najmniejszego dyskomfortu z faktu, ze mój wybór jest wyborem mniejszości. Gdyby miał jeszcze raz kupować furę, ponownie wybrałbym ASX.

sla - 14-05-2019, 12:59

Jarl napisał/a:
Natomiast nie przemawia do mnie teza, że jeśli czegoś sprzedaje się więcej, to jest to lepsze od czegoś, czego sprzedaje się mniej
Obowiązują żelazne zasady co do popytu i podaży towarów na rynku. Jeżeli rośnie popyt to producent stara się zwiekszyć podaż, żeby zarobić jak najwięcej. A wzrost popytu w dłuższym okresie musi mieć swoje uzasadnienie. Najczęściej jest nim cena lub jakość towaru. Jeżeli droższy produkt ma większy popyt na rynku , niż jego tańszy odpowiednik tzn. że w/g konsumenta jest produktem lepszym i wartym wyższej ceny. Odstępstwam od tej reguły są produkty luksusowe, gdzie producentowi zależy na osiągnięciu jak najwyższych zysków poprzez ograniczenie podaży.
Laknat - 14-05-2019, 13:17

[quote="sla"]
Jarl napisał/a:
A wzrost popytu w dłuższym okresie musi mieć swoje uzasadnienie. Najczęściej jest nim cena lub jakość towaru


W dobie wszechobecnego marketingu i wmawianiu ludziom, że muszą mieć to czy tamto bo bez tego będą dziadami twoja teza jest całkowicie błędna. Dzisiejszy konsumpcyjny świat kupuje to, co im podsuwają na każdym kroku specjaliści od marketingu. I nie ma znaczenia, czy to jest tańsze czy lepsze od konkurencji. Liczy się reklama ....

sla - 14-05-2019, 14:33

Laknat napisał/a:
W dobie wszechobecnego marketingu i wmawianiu ludziom, że muszą mieć to czy tamto bo bez tego będą dziadami twoja teza jest całkowicie błędna.
Dlatego napisałem że chodzi mi o popyt w dłuższym okresie. Marketing jest dobry przy wprowadzeniu produktu a nie przy produkcie który sprzedaje się już kilkanaście lat i można zapoznać sie z opiniami na jego temat. Czyli w/g Ciebie Mitsubishi nie stosuje marketingu i dlatego słabo sie sprzedaje? Nie reklamuje swoich produktów ? Swojego czasu reklamy ASX czy Eclips Cross można było zobaczyc nawet po otawrciu lodówki. Mitsubishi jest już po prostu trupem, który może zreanimują Francuzi. Nie takie koncerny juz padały, bo nie były w stanie nadążyć za konkurencją ze swoimi produktami. Nie oszukujmy się jedynym samochodem godnym uwagi jest jeszcze Outlander PHEV, o czym świadczą wyniki sprzedaży. Reszta to jakieś pudrowane starocie nie mające szans z produktami innych koncernów.
benias - 14-05-2019, 17:09

Witam wszystkich !!

Jestem właścicielem nowego ASX-a 2018 , wybór przemyślany. Brałem pod uwagę parę innych opcji bez diesli i turbin (czyli niezbyt duży zakres ). Póki co jestem bardzo zadowolony, nie jest to autko idealne ale jest zdecydowanie więcej plusów... Zrobiłem mu konserwacje podwozia... Bardzo fajne autko.

Pozdrawiam
wszystkich zwolenników i przeciwników !!!

Krzyzak - 14-05-2019, 17:50

sla napisał/a:
Mi CHR się podoba
rozumiem, bo np. mój siostrzeniec też sobie kupił i chwali go za to, że w 2 lata przejechał ponad 200 tykm bez usterki
ale sam powiedział - była bardzo niska cena a to hybryda, mało pali

sla - sam kupiłeś lexusa, który wg mnie jest strasznie brzydkim autem, no nic nie poradzę, ale widząc nowego passata widzę auto a widząc lexusa widzę pokrakę
dodam, że zanim kupiłem auto też sprawdzałem kaszana, ale jedyny silnik z automatem to był 1.6 z oszałamiającą mocą 115KM i w cenie 120 tys zł...
ciężko się przesiąść z 170KM w V6

joke to widzę dość często i też się zastanawiam co kieruje ludźmi, którzy kupują takie paskudy - ja bym się naprawdę wstydził tym jeździć i nie ma w tej wypowiedzi ani trochę przesady

bob1969 - 14-05-2019, 22:19

Dla mnie dużą zaletą ASX jest prosty wolnossący silnik do którego jak zechcę założę instalacją LPG za 3 tysi. i przede wszystkim dostępność części w hurtowniach motoryzacyjnych a nie tylko w ASO jak u konkurencji (GDI czy nowe TCE). Za układem start/stop też nie tęsknię, wygodna też jest regulacja klimy pokrętłami.
Jarl - 15-05-2019, 10:45

Hmm, to jest forum o samochodach. Konkretnej marce. I to jest gwóźdź programu.
Natomiast teorie popytu/podaży i inne, sorry, ale szkoda czasu na teoretyczne dywagacje. Przerabiałem na propedeutyce ekonomii lata temu i mając nieodparcie wrażenie, że zwyczajny właściciel zieleniaka ma większe pojęcie o prawach rynku i prowadzeniu biznesu niż wiecznie niedospany pan wykładowca z tytułem dr ekonomii, tak na marginesie.

Samochód to jest wynalazek mający grubo ponad 100 lat. To, co miało zostać wynalezione, już zostało (pomijam łączność) i dobry samochód skonstruowany w roku 2005 dajmy na to spokojnie zadowoliłby dziś zwyczajnego użytkownika.

Chyba, że za postęp techniczny przyjmiemy zwykle ściemniactwo, np. zamiast pokrętła, które jest ergonomiczne i zdaje w 100% egzamin, producent daje tablet do macania po ekranie i zachwala jaki to rzekomo postęp i innowacje wdrożył. Dla mnie to nie jest postęp tylko regres, bo pokrętło jestem w stanie obsługiwać intuicyjnie, bez odrywania wzroku i odwracania uwagi od prowadzenia pojazdu.

Co do tego wszczepiania francuskich technologii w Mitsubishi to pozyjemy, zobaczymy. Prezes aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi siedzi od paru ładnych miesięcy w areszcie. Nissan nie ma ochoty na fuzję z Renault, co najwyżej na luźny związek przy zachowaniu odrębności poszczególnych marek. Samego Mitsubishi nie trzeba ratować, w zeszłym roku był zyskowny, sprzedaż wzrosła o 13% r/r, marża operacyjna 4,4%. Wiec nie ma co bić na alarm.

darth - 05-05-2020, 19:52

uki.banialuki napisał/a:
Przy przejazdach po nierównościach trzeszczy panel nad kierownicą,


Jest jakieś rozwiązanie tego trzeszczącego panelu? U mnie na nierównościach momentami drgają/trzeszczą srebrne okrągłe obudowy zegarów. Miał ktoś tak? Zrobią coś z tym na gwarancji w ASO?

Michauek22 - 07-05-2020, 20:57

Krzyzak napisał/a:
mój siostrzeniec też sobie kupił i chwali go za to, że w 2 lata przejechał ponad 200 tykm bez usterki

Jak on to zrobił?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group