To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant 2.5 v6 telepanie na wolnych, szarpanie, zamulenie

Djmarcop - 18-03-2019, 14:09

Co do tej zaślepki to ona jest po całości na wlot i wylot, więc sam EGR się nie zabrudzi, rurka która tam doprowadza spaliny była brudna ale jak jest zaślepione to się bardziej nie pobrudzi jak i dolot będzie czystszy, a samo zaślepienie w sumie zrobiłem już po tym jak to się zaczęło bo moze to to ale to nie to...

Co ciekawe raz lepiej raz gorzej działa teraz moje autko. Każdy z objawów reaguje tak samo, czyli jak się zmniejszaja to wszystkie w równym mniej więcej stopniu jak nasilają to też.

Podejrzewam przepływke lub kable/wtyczki które wymieniłem w poprzednim poście.
Pozdro

[ Dodano: 19-03-2019, 08:08 ]
Mały edit:

Dziś na rozgrzanym odpialem przepływke i się kawałek przejechałem. Nie było w ogóle tego szarpania przy hamowaniu silnikiem itp.

Marcino - 19-03-2019, 08:42

Djmarcop napisał/a:
ziś na rozgrzanym odpialem przepływke i się kawałek przejechałem. Nie było w ogóle tego szarpania przy hamowaniu silnikiem itp.


U mnie to y chyba zgasł bez przepływki...

Djmarcop - 19-03-2019, 10:51

Odpialem na zgaszonym silniku i odpaliłem na maksymalnie rozgrzanym to nie miał problemu, na zimnym silniku nie dał rady bez przepływki.
Co ciekawe jak odpialem to było naprawdę dobrze. Wiadomo było bardzo dziwnie bez przepływki ale co ważne nie było problemu z hamowaniem takim... A później podpiąłem to z początku pięknie i im dłużej jechałem tym gorzej aż w końcu wróciło do tego co było. I tutaj ruszałem tylko i wyłącznie te wtyczkę. Więc chyba mamy winnego...

Mam nadzieję że kogoś w Toruniu lub okolicy znajdę co ma sprawna przepływke i będzie dobrze.

Pozdro

jacek11 - 19-03-2019, 18:06

Skoro jest różnica między pracą silnika z przepływką i bez, to raczej jest sprawna. Ale podmienić i sprawdzić zawsze możesz.
Djmarcop - 19-03-2019, 19:35

Cytat:
Skoro jest różnica między pracą silnika z przepływką i bez, to raczej jest sprawna. Ale podmienić i sprawdzić zawsze możesz.


Skoro jak podpiąłem i jest gorzej niż jak na odpiętej to chyba nie do końca sprawna...

jacek11 - 19-03-2019, 19:48

Najprawdopodobniej chodził w trybie awaryjnym. W przepływce są czujniki, i jeśli któryś by był uszkodzony, to zgłosił by błąd.
Ale jak pisałem, sprawdzić możesz.

Krzyzak - 20-03-2019, 11:00

i chodził wg ustawień domyślnych, które są opisane w instrukcji serwisowej, np. zakłada temp. powietrza +20°C
Djmarcop - 20-03-2019, 11:11

Mam zamiar podmienić przepływke na sprawna i pojeździć. Będę dawał znać co i jak.
Pozdro

[ Dodano: 02-04-2019, 12:06 ]
Witam!

No i naprawiony!

Przyczyna: TPS

Wymieniłem TPS znowu (na oryginalny tym razem) i jak ręką odjął wszystkie objawy. Zamulenie z rana przeszło całkowicie, to szarpanie i hamowanie też, nie równa praca na wolnych obrotach zmniejszyła się naprawdę mocno i jest praktycznie idealnie, klepnięcie gazu też znacznie lepiej.

Podsumowanie:
Wymieniać części tylko na oryginalne lub bardzo dobre zamienniki! Żadne chińskie ani najtańsze badziewie...

Temat mogę uznać za zamknięty.
Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam serdecznie! 😎🧐💲

Hugo - 02-04-2019, 13:18

Uuu, nieźle, w sumie TPS, a właściwie cała przepustnicą to jedyna rzecz której w tej sprawie nie ruszałem i siedzi od nowości. Swoją drogą ciekawe czy w V6 był ten sam TPS w całym okresie produkcji? Jak wyregulowałeś TPS? Czy przykręciłeś mniej więcej w to samo miejsce?
Marcino - 02-04-2019, 14:00

Hugo napisał/a:
Uuu, nieźle, w sumie TPS, a właściwie cała przepustnicą to jedyna rzecz której w tej sprawie nie ruszałem i siedzi od nowości. Swoją drogą ciekawe czy w V6 był ten sam TPS w całym okresie produkcji? Jak wyregulowałeś TPS? Czy przykręciłeś mniej więcej w to samo miejsce?


Wiem ze krokowiec jest ten sam... tylko polift ma plastikowy, bo mój silniczek spadł na podłogę i przestał dobrze działać. Mam od ciebie Hugo i wszytko dobrze.

Djmarcop - 02-04-2019, 15:55

TPS jeden działa w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara, a drugi w przeciwnym, co do jego wymiany to na WYŁĄCZONYM zapłonie po prostu odkręcam, odpinam wtyczkę zakładam nowy razem z wtyczką ale nie dokręcam na maks, tylko żebym mógł obracać jeszcze. Warto zrobić w razie czego zdjęcie jak był przed. Następnie podpinam się do ECU i ustawiam tak, żeby pokazywał 0%, a jak lekko gaz wcisnę żeby nie było opóźnienia. Potem dokręcam, żeby się nie ruszał i robię adaptacje przepustnicy (pełną). Warto szybko się z tym uwinąć, żeby silnik był fest nagrzany do adaptacji. Warto mieć pewne podłączenie pod ECU, żeby nie było że nie ustawimy :D . Warto też delikatnie włożyć go, bo jest delikatny, bo jak połamiesz te plasticzki w środku to kaplica...

Nie wiem w którą stronę się obracał u mnie...

Hugo - 02-04-2019, 20:55

Mam na myśli TPS ten co jest w każdym Galancie od strony przodu auta. W jaki sposób podpinasz się pod ECU i go regulujesz?
Djmarcop - 02-04-2019, 22:10

Mi chodzi o to, że są dwa rodzaje TPS, jeden w jedną drugi w drugą stronę... TPS jest jeden.
Pod ECU się wpinam normalnie przez elm przez bluetooth, reguluje go tylko poprzez ustawienie takie jak napisałem wcześniej. Jak jest dobrze ustawiony od dołu i jak wciśniesz do oporu to pokaże ~100 to jest dobrze. ECU sam sobie podczas adaptacji wszystko zapamięta. A adaptację robię poprzez odpięcie akumulatora na rozgrzanym silniku co najmniej 85°, na 5min, następnie podpinam Aku wchodzę do auta wyłączam wszystkie odbiorniki prądu, odpalam na 5 min i sobie pracuje na wolnych, następnie 100% otwieram przepustnice (deptam w opór na 1s max) następnie 20-30s chodzi, zgasic, zapalić i gotowe. Oczywiście można jeszcze przy poborze prądu to samo ale nie robiłem i jest git.
Pozdrawiam

Krzyzak - 03-04-2019, 11:05

Djmarcop napisał/a:
jeden w jedną drugi w drugą stronę... TPS jest jeden
jest jeden a ten drugi czujnik to do TCL jest, przepustnica inna wtedy...
procedura regulacji TPSa jest w manualu, bez podłączania się do ECU, miernik wystarcza

Djmarcop - 03-04-2019, 13:36

TPS jest jeden, ale jak masz tcl to on działa chyba w przeciwnym kierunku. Regulacji samego TPS nie ma, można jedynie dobrze ustawić go w przepustnicy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group