To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Falujące Wolne Obroty / Głośny Osprzęt / Dławie

kajos - 28-03-2019, 19:18

DamnWamn napisał/a:
emil_d napisał/a:

Sprawdź i wyczyść EGR - miałem to samo - myślałem, że pompowtryski ale mechanik najpierw wyczyścił EGR - falowanie ustąpiło.


EGR był już czyszczony razem z klapami wirowymi - od tego zacząłem tą całą przygodę. ; F


tam kolo EGR to nie jest klapa wirowa tylko tzw. klapa gaszaca

klap wirowych nie ma TDI

DamnWamn - 30-03-2019, 17:42

kajos napisał/a:

tam kolo EGR to nie jest klapa wirowa tylko tzw. klapa gaszaca

klap wirowych nie ma TDI


Zgadza się, kajos - dzięki za poprawkę! ; )

potentator - 11-04-2019, 22:08

I jak udało ci się naprawić to? Ja zrobiłem sobie czyszczenie pompowtrysków i jest już powiedzmy ok. Chce jeszcze przeczyścić egr tym środkiem liqui molly z tym wężykiem. próbowałeś? Jak u ciebie problem drgania na ciepłym silniku?
DamnWamn - 13-04-2019, 12:34

potentator napisał/a:
I jak udało ci się naprawić to? Ja zrobiłem sobie czyszczenie pompowtrysków i jest już powiedzmy ok. Chce jeszcze przeczyścić egr tym środkiem liqui molly z tym wężykiem. próbowałeś? Jak u ciebie problem drgania na ciepłym silniku?


Hej,

dzisiaj rano odebrałem auto z dobrego serwisu, gdzie zrobili porządną diagnozę.

Stawiają, że firma która robiła regenerację wtrysków ma to poprawić, bo wtryski jednak nie domagają.

Przy okazji też wyczyścili mi EGR - mówili, że był tak mocno zawalony, że musieli to jakaś myjką ciśnieniową ogarniać. A w poprzednim warsztacie zamawiałem czyszczenie EGR i powiedzieli mi, ze niby wyczyścili!!! ; )

Ogólnie obroty już nie falują, ale silnik pracuje ciężko i nierówno, po regeneracji pompowtrysków dwa serwisy diagnozowały mi auto, wnioski są takie, że pompowtryski wymagają ponownej regulacji, bo podobno dają za dużą dawkę paliwa - szczególnie na niskich obrotach, wtedy właśnie silnik ciężko pracuje.

I co ciekawe - w dwóch warsztatych powiedzieli mi, że te wrocławskie seriwsy Bosha są tylko drobie, bo robotę robią słabą. Te dwa warsztaty właśnie miały sprawy sądowe z Boshowskimi serwisami, a jeden właśnie z tym, który robił mi regenerację wtrysków, także sprawa jest ciekawa...

Zadzwoniłem do Bosha, po świętam biorą znów auto i będą walczyć.

Jeśli nic nie wywalczą, to zabieram auto spowrotem do tego dobrego serwisu i zlecam im sprawdzenie pompowtrysków - jeśli uda się im to naprawić, wtedy będę musiał walczyć z Boshem w sprawie zwrotu kasy za ich partactwo.

No ale zobaczymy jak się potoczy wszystko.

PS Okazało się też, że jedna świeca żarowa padła, także to był powód ciężkiego odpalania i dymienia przy przymrozkach.

emil_d - 13-04-2019, 13:15

Z tą jedną świecą to dobra ściema - ja miałem spalone 3 z 4 i wtedy gorzej odpalał.
DamnWamn - 13-04-2019, 15:02

emil_d napisał/a:
Z tą jedną świecą to dobra ściema - ja miałem spalone 3 z 4 i wtedy gorzej odpalał.


To świeca, sprawdzone. ; )

Problem z odpalaniem był tylko podczas przymrozków - i chodziło o to, że zamiast odpalić od strzała, to odpalał przy drugim strzale i chodził chwile nierówno dopóki się ciut nie nagrzał. ; )

potentator - 13-04-2019, 15:36

Ja też mam pompki zrobione bo dawki były już źle na wolnych obrotach. Ale jak minimalnie falował tak faluje szpec od VW mówi że te silniki 2.0 tak mają że pyrkaja i winny jest EGR,kupiłem zaślepkę z otworami zobaczę czy będzie ciut lepiej. Moc odzyskałem i autem nie szarpie na wolnych już...

[ Dodano: 13-04-2019, 16:46 ]
Nie myślałeś dolot wyczyścić?

DamnWamn - 13-04-2019, 23:42

potentator napisał/a:
Ja też mam pompki zrobione bo dawki były już źle na wolnych obrotach. Ale jak minimalnie falował tak faluje szpec od VW mówi że te silniki 2.0 tak mają że pyrkaja i winny jest EGR,kupiłem zaślepkę z otworami zobaczę czy będzie ciut lepiej. Moc odzyskałem i autem nie szarpie na wolnych już...

[ Dodano: 13-04-2019, 16:46 ]
Nie myślałeś dolot wyczyścić?


Hej. Ja mialem teraz wyczyszczony EGR z dolotem - podobno to troche poprawiło sprawę, bo teraz przynajmniej do cylindrow trafia więcej powietrza, ale idealnie nie jest.

Dzisiaj auto odebrałem, przejechałem jak na razie z 10 kilometrów, nie miałem czasu na testy.
Na dniach pojezdze troche dłużej i postaram sie wnioski jakieś wyciągnąć.

Ogolnie mechanik powiedział, że silnik chodzi ciężko i głośniej niż powinien, jest pewien, że to pompowtryski, bo kondycja samego silnika jest bardzo dobra.

potentator - 14-04-2019, 08:28

A sprawdzałeś przepływomierz? To tez jest ważny element układu paliwowego.
DamnWamn - 15-04-2019, 11:37

potentator napisał/a:
A sprawdzałeś przepływomierz? To tez jest ważny element układu paliwowego.


Mówisz o przepływomierzu powietrza? To zostało sprawdzone wraz z dolotem i EGR.

potentator - 15-04-2019, 15:47

no o tym :) Ja na twoim msc zastanowiłbym się nad OTC po takim czyszczeniu...
DamnWamn - 24-04-2019, 10:44

Wczoraj auto wróciło znów do serwisu Bosh, mają ponownie zająć się regulacją wtrysków, sprawdzeniem pompy i wszystkiego, co może wpływać na nierówną pracę silnika.

Zabawa "na 102" trwa dalej...

Aktualizacja wkrótce.

potentator - 24-04-2019, 13:12

Ja u siebie rozwiązałem ten problem, też jeździłem od serwisu do serwisu :)
Maniek600 - 24-04-2019, 16:52

Co u Ciebie byla za przyczyna? Ten czujnik temp paliwa? Wymieniles na dokladnie identyczny, nowy, zamiennik, uzywka?
DamnWamn - 24-04-2019, 18:25

potentator napisał/a:
Ja u siebie rozwiązałem ten problem, też jeździłem od serwisu do serwisu :)


Co było u Ciebie przyczyną? : )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group