Outlander II GEN Techniczne - Turbina nie daje pełnej mocy. Wilgoć na czujnikach?
luk94 - 25-11-2019, 17:42
Ok å jak koszty? I ta klapa gaszaca to gdzie jest jeśli możesz mi powiedzieć dużo Przy tym zachodu?
kajos - 25-11-2019, 19:08
luk94 napisał/a: | Ok å jak koszty? I ta klapa gaszaca to gdzie jest jeśli możesz mi powiedzieć dużo Przy tym zachodu? |
klapa gaszaca jak i zawor EGR sa razem przykrecone do kolektora ssacego
zdejmujesz zawleczke weza od dolu,zdejmujesz rure i odkrecasz 3 sruby torxem 30 (dosc trudny dostep) i rure co idzie z chlodnicy do EGRu torxem 50
luk94 - 04-12-2019, 00:39
Wziałem się i zrobiłem, wyjąłem egr i przepustnicę. Wczyściłem z sadzy po czym zdjąłem dekiel od elektroniki z przepustnicy. Wylałem nagromadzony tam olej bo było go naprawdę dużo...
Operacja na jakies 3h, robiłem to pierwszy raz.
szeryf85 - 04-12-2019, 08:34
I jakie są efekty pracy?
luk94 - 05-12-2019, 17:09
NO efekty to sa takie że auto jest żwawsze na pewno, ale wypadało by wyczyścić cały kolektor pewno jeszcze...
skąd tam tyle oleju?
[ Dodano: 06-12-2019, 22:15 ]
OK a gdzie będzie zawór n75, jest widoczny gołym okiem po uniesieniu maski? Google i szukarka twierdzi że to może być przyczyną zamulenia.
kajos - 07-12-2019, 00:25
miski nie maja oddzielnego zaworuN75
wszystkie potrzebne zawory sa sterowane sterownikiem
znajduje sie on kolo zbiorniczka wyrownaczego (tam ida wszystkie wezyki)
jak zamula to byc moze gruszka przy turbosprezarce jest walnieta
luk94 - 07-12-2019, 08:46
Turbina nówka dwa razy robiona bo za pierwszym razem skopane było coś....
Reasumując...
Nowe turbo po reg..
Nowy czujnik ciśnienia doładowania.
Wyczyszczona klapa gasząca
Wyczyszczony egr.
Co dalej żeby przywrócić pełen blask?
kajos - 07-12-2019, 11:32
sprawdz wogole czy vacu daje odpowiednie podcisnienie
luk94 - 07-12-2019, 13:37
OK sprawdzę, a gdzieś czytałem Twoją wypowiedź o długim węzyku podciśnienia. Który to taki? Może bym go wymienił już na ślepo.
KrzysiekC - 07-12-2019, 21:53
Cytat: | Przepływomierz możesz umyć, są do tego środki w sprayu, albo zamoczyć w benzynie ekstrakcyjnej. Ale nie myj go mechanicznie, niech się tylko moczy.
|
Przepływomierza nie można niczym myć.
Mycie czy przedmuchanie niszczy to bezpowrotnie.
kajos - 08-12-2019, 12:50
luk94 napisał/a: | OK sprawdzę, a gdzieś czytałem Twoją wypowiedź o długim węzyku podciśnienia. Który to taki? Może bym go wymienił już na ślepo. |
mozesz wymienic wezyki podcisnienia od gruszki od turbo i od gruszki chlodnicy EGRu
one z czasem sie krusza i robia sie nieszczelne (tam duza temp jest od wydechu)
tylko zwroc uwage na srednice bo sa tam rozne
generalnie jak po 3 min od wylaczenia silnika bedzie ci pierdzial przy rozdzielaczu to wszytko szczelne jest
KrzysiekC napisał/a: | Cytat: | Przepływomierz możesz umyć, są do tego środki w sprayu, albo zamoczyć w benzynie ekstrakcyjnej. Ale nie myj go mechanicznie, niech się tylko moczy.
|
Przepływomierza nie można niczym myć.
Mycie czy przedmuchanie niszczy to bezpowrotnie. |
myje sie chyba specjalnym srokiemw sprayu ktory jest w sprzedarzy
inne srodki typu rozpuszczalniki,benzyna itp. to moze zniszczyc przeplywomierz
szeryf85 - 10-12-2019, 13:08
KrzysiekC napisał/a: | Cytat: | Przepływomierz możesz umyć, są do tego środki w sprayu, albo zamoczyć w benzynie ekstrakcyjnej. Ale nie myj go mechanicznie, niech się tylko moczy.
|
Przepływomierza nie można niczym myć.
Mycie czy przedmuchanie niszczy to bezpowrotnie. |
Myłem kilkukrotnie i nadal działa
potentator - 11-12-2019, 12:03
Mam pytanie jak złożyłeś ten dekiel ponownie ja musiałem dwa razy podchodzić do tego ale widzę że dalej mi podcieka spod tego dekla przepustnicy??
Vlad24 - 12-12-2019, 10:07
luk94 napisał/a: | Turbina nówka dwa razy robiona bo za pierwszym razem skopane było coś....
Reasumując...
Nowe turbo po reg..
Nowy czujnik ciśnienia doładowania.
Wyczyszczona klapa gasząca
Wyczyszczony egr.
Co dalej żeby przywrócić pełen blask? |
Kup najprostszy ELM327 by widzieć najważniejsze parametry. Takie jak przepływ powietrza i ciśnienie doladowania. Na tej podstawie będzie można już coś powiedzieć o pracy turbiny, klapy i EGR.
kajos - 29-12-2019, 00:31
popatrzylem dzis w schematy elektryczne
a wiec
zasilanie klapy to bezpiecznik F 8 15A-prad 12V na kilka sekund po wylaczeniu stacyjki na brazowo-bialym przewodzie na wtyczce przy klapie
zasilanie wlaczania przekaznika A21X co steruje klapa to bezpiecznik F22 20A
[ Dodano: 08-01-2020, 17:55 ]
U mnie zapala sie blad na zimnym rano
P0488 i P0487
na cieplym roznie
i wnerwia mnie to
juz nie wiem co jeszcze robic
wszystko wymienione bylo na nowe czesci,sprawdzone podlaczenia itp.
|
|
|