[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [EAxx]2,5 V6 Pali sie czerwona kontrolka oleju i auto
szwagierr - 26-10-2020, 11:13
jacek11 napisał/a: | Czyli popychacze zdechły. 10W40 dla tego silnika jest dobre w wysokich temperaturach. W zimę zabije silnik. |
Biorąc pod uwagę 'srogość' współczesnych zim, 10W40 wydaje się najodpowiedniejszy na cały rok.
Faza - 26-10-2020, 12:10
Manual 12.pdf strona 4.
Dla temperatur powietrza atmosfery: (Manual przed liftem)
10w40 i 10w50 od -25 do ponad +50
10w30 od -25 do +40
5w40 od mniej niż -40 do +20
5w30 od mniej niż -40 do +10
Po lifcie nastąpił update jak niżej, reszta bez zmian.
5w40 od mniej niż -40 do ponad +50
5w30 od mniej niż -40 do +40
Osobiście używam 10w40 w jednym EA5W od 10 lat a w drugim od 3 lat i raczej problemów nie ma.
W tym starszym popychacze potrafiły się odezwać na chwilę jak była zima z mrozem i od wymiany oleju minęło więcej jak ok 13k km przy wymianach co 15k km.
W drugim wymieniany olej co 10k km i nic nie słychać.
Olej od lat Valvoline maxlife 10w40
Starsze auto co najmniej 270kkm
Młodsze 252kkm.
Trebor Arokis - 26-10-2020, 15:31
Ok...
Ale jest jeszcze jedna sprawa o której napisałem wyżej...
Chodzi mi o przejście z półsyntetyku na syntetyk...
Poprzedni właściciel lał 5w40 mi mechanik nalał 10w40 i tak śmigam na nim 3 miesiące jak duże istnieje ryzyko że silnik się rozszczelni po przejściu z pół na pełen syntetyk...?
Faza - 26-10-2020, 15:44
Wątpię, w końcu właśnie na 5w40 jeździł więc raptem wracasz do tego co było i to jeszcze niedawno.
Już prędzej bym się ja zastanawiał, żeby po 10 latach zmienić na 5w40
No i co tam ma się rozszczelnić? Siemeringi, czy miska olejowa? Jak na tym 5w40 nic się nie działo to raczej nadal się nic nie będzie dziać.
Hugo - 26-10-2020, 19:58
Trebor Arokis napisał/a: | jak duże istnieje ryzyko że silnik się rozszczelni po przejściu z pół na pełen syntetyk...? | Szansa jest tak duża jak na to, że chwilę po odczytaniu tego posta spadnie Ci na głowę meteoryt. Sorry, musiałem to napisać. Nawet jak byś po 20 latach jazdy na 10W40 przeszedł na 5W40 albo 5W30 nie ma prawa stać się nic z silnikiem, jedyne co może się stać to zacznie ciszej i równiej pracować oraz co już zauważyłem w kilku przypadkach, jeśli silnik spalał olej, to po przejściu na pełen syntetyk spalał go zauważalnie mniej lub spalanie spadało do zera.
Trebor Arokis - 29-10-2020, 15:28
Dobre z tym meteorytem...🤣
Dzięki za udzielenie informacji...przechodzę na 5w40 liqui moly pełen syntetyk
Marcino - 29-10-2020, 15:57
Cytat: | Nawet jak byś po 20 latach jazdy na 10W40 przeszedł na 5W40 albo 5W30 nie ma prawa stać się nic z silnikiem, jedyne co może się stać to zacznie ciszej i równiej pracować oraz co już zauważyłem w kilku przypadkach, jeśli silnik spalał olej, to po przejściu na pełen syntetyk spalał go zauważalnie mniej lub spalanie spadało do zera.
|
I tak i nie... używany poprawnie 20lat silnik będzie miał naturalnie większe luzy choćby na pompie oleju która rzadszy olej nie bedzie tłoczyć z takim cisnieniem jak ten gęsciejszy
jacek11 - 29-10-2020, 16:00
Ciśnienie będzie takie, na jakie pozwoli zawór.
przemek1602 - 31-10-2020, 10:19
Ciekło mi z oringów na pompie oleju, demontaż, czyszczenie silnik od 50 tys na liqui moly 5w40/50 , czyszczenie pompy oleju- jak nowa. Ciśnienie oleju na postoju większe niż w manualu
Trebor Arokis - 31-10-2020, 19:56
przemek1602 napisał/a: | Ciekło mi z oringów na pompie oleju, demontaż, czyszczenie silnik od 50 tys na liqui moly 5w40/50 , czyszczenie pompy oleju- jak nowa. Ciśnienie oleju na postoju większe niż w manualu |
Czyli że przejście na liqui moly 5w40 spowodowało że olej zaczoł wyciekać...?
RoveR - 31-10-2020, 20:33
tak dla ciekawostki w katalogu CASTROL podają że do Galanta 2.0 i 2.5 V6 zalecany olej to Castrol Magnatec 10w40 a dobry Castrol GTX 10w40, odnośnie GM wiem co to za olej i stosuję go w kilku autach od lat i w żadnym nie mam problemów z syfem w silniku (jeden z silników rozbierałem ze więc miałem pełny wgląd ) czy innymi przygodami, co do popychaczy to pewnie są trafione skoro na 5w40 cały czas były słyszalne, jednak po przejściu na 10w40 przestały więc będę obserwował jak dalej się będą zachowywały. Jeszcze przed większymi mrozami wrócę na 5w40 albo 5w30 i zobaczę jak wtedy się wszystko zachowa.
jacek11 - 31-10-2020, 22:57
Trebor Arokis, Rozszczelnienie silnika po zmianie gęstości oleju to bzdura. Nic nie będzie cieknąć.
Natomiast niektóre oleje nie są dobre dla pewnych silników. To trzeba sprawdzić organoleptycznie.
Przykładowo:
RoveR napisał/a: | tak dla ciekawostki w katalogu CASTROL podają że do Galanta 2.0 i 2.5 V6 zalecany olej to Castrol Magnatec 10w40 a dobry Castrol GTX 10w40 |
Raz wlałem takowy olej do mojego wówczas galanta E88A, i tenże olej wyparował z silnika nie wiadomo kiedy. Potem wlałem jakiś budżetowy Mobil, czy tam Elf, i nic nie trzeba było dolewać.
Teraz do mojego żółwika leję Valvoline 5W40, i nic nie muszę dolewać. Silnik w środku jest czysty
|
|
|