To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - Mitsubishi Lancer Ralliart

grzesiopol - 08-10-2020, 20:44

krzychu napisał/a:
Szkoda że nie masz zresztą nie tylko Ty dystansu do samochodu którym jeździsz.
Mam i wielokrotnie pisałem o minusach tego auta. Tylko jeżeli ktoś o czymś pisze to najlepiej podeprzeć się albo jakimiś faktami albo swoim doświadczeniem z autem (nie pisze tu tylko o RA).
Po prostu nie wiem to sie nie wypowiadam.

krzychu napisał/a:
Akurat automaty poznałem bardzo dokładnie
po raz kolejny SST nie jest automatem. Jak już rozważać o tej skrzyni to w kwestii skrzyni manualnej i porównywać ją z taką.

krzychu napisał/a:
Podtrzymuje zdanie
szanuje twoje zdanie. Ale jedno ci powiem na RA to ty się ne znasz i nie powinieneś wypowiadać się w takich tematach (technicznych). Z tego co piszesz twierdzisz, że jestem zatwardziałym miłośnikiem RA, który nie widzi świata poa tym samochodem. Otóż nie posiadam ten samochód bo nie widzę innego pretendenta do zaspokojenia moich emeryckich potrzeb codziennej jazdy. Nie uważam tego samochodu za bóstwo.
Co ci jeszcze napisze to to, że śmiem twierdzić, że mój Colt z silnikiem 2.0 V6 jest w stanie zostać lepszym mistrzem prostej niż RA i wcale mi to nie przeszkadza bo w pewnym kawałku życia człowiekowi zmieniają się priorytety.

Tak zgadza się RA nie nadaje się sportu i zawsze to pisze ale jeżeli chodzi o codzienną jazde czy na trasie czy po mieście jest to mega wygodny i niesprawiający kłopotu samochód. Raczej dla niedzielnych kierowców też się ne nadaje bo koszt utrzymania przewyższa oczekiwania takich kierowców, pisze tu np. o kosztach wymiany bo to, że kilometrów się nie zrobi to i tak co roku trzeba to zrobić.

HUGIO napisał/a:
Osobiście znam 2 posiadaczy RA w moim mieście, żaden nie jeździ nimi na tory, ani nie upala, to są ich auta daily. Z tego, co mi mówili, to kupili je dla wyglądu i komfortu wyprzedzania (jednemu tylko zależało, żeby był napęd na wszystkie koła, bo często jeździ na wieś, gdzie są gorsze drogi).
dlatego właśnie kupiłem ten samochód.

Reasumując z gówna nie zrobisz ciasta a z RA nie zrobisz EVO.

krzychu - 09-10-2020, 08:54

grzesiopol napisał/a:
szanuje twoje zdanie. Ale jedno ci powiem na RA to ty się ne znasz i nie powinieneś wypowiadać się w takich tematach (technicznych).


Jednak nie szanujesz. Ja nikomu nie zabraniem się wypowiadania, nie narzucam swojego zdania, nie wrzucam śmiesznych obrazków rodem z piaskownicy. Nie ma sensu dalej kontynuować na tak niskim poziomie dyskusji.

grzesiopol - 12-10-2020, 11:35

No widzisz właśnie pokazujesz poziom piaskownicy spakowałeś zabawki i poszedłeś.
Nikt nie zabrania ci wypowiadania sie tylko niektóre fakty które przedstawiasz w swoich wypowiedziach nijak sie mają do rzeczywistości. Większość z nas pisała swoje zdanie które negujesz bo przecież my guzik wiemy a ty wiesz wszystko. Przepraszam w imieniu swoim i innych.

krzychu - 12-10-2020, 11:49

Nie sądziłem że bedzie taki poziom hejtu na tym forum.

grzesiopol napisał/a:
Nikt nie zabrania ci wypowiadania sie


grzesiopol napisał/a:
ty się ne znasz i nie powinieneś wypowiadać się w takich tematach (technicznych)


Obracaj kota ogonem dalej...

Jaro1974 - 12-10-2020, 19:26

Musieliście hejtować :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
grzesiopol - 12-10-2020, 19:48

Nie no teraz to już poleciałeś sobie - hejt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dopisałem technicznych m.in rzekomy brak chłodnicy, to, że nie lubisz tej skrzyni lub tego auta szanuje ale będę zawsze dyskutował jeżeli ktoś nie ma racji w tak oczywistych sprawach. Nie przekonam cię do RA, do SST ale może ktoś skorzysta z tych jak to nazwałeś hejterskich wypowiedzi.

RA jest w tej chwili na rynku używanych aut m-ki Mitsubishi jedyną alternatywą dla posiadania auta prawie sportowego no może usportowionego - oczywiście w czasie dekady produkcji tej generacji Lancera. Alternatywą dla ludzi nie posiadających zasobów finansowych na zakup prawdziwego EVO X a chcących mieć coś innego lepszego niż zwykły Lancer. Nie jest naszą winą, że księgowi koncernu MMC pożałowali kasy na manualną skrzynię, być może był to celowy zabieg by RA nie stał się jeszcze większą alternatywą a nawet konkurentem wobec EVO X.

Pozdrawiam

PS Nie widze nigdzie abym ci czegokolwiek zabraniał, po prostu wyraziłem swoje zdanie na temat twoich wypowiedzi. Uszanuj to. Nie pisz bzdur o piaskownicach i niskim poziomie dyskusji tylko przedstaw konkretne fakty.
A tak przy okazji ostatnio specjalnie zredukowałem o dwa biegi i wiesz co udało się, nie było żadnego problemu, żadnej dziury, zamulenia czy innych rzeczy. I pisze to nie dlatego, że słyszałem tylko dlatego, że to zrobiłem.

Bzyk_R1 - 12-10-2020, 20:15

Przywiało mnie tu z otchłani internetów, wieści z Facebooka, wykopu a nawet z jakiś grup na WhatsAppie, głoszą że tu kogoś hejtują, ograniczają prawa obywatelskie...

Czasami cieszę się że Outlander Turbo ma tak niewielką liczbę fanów :wink:

Mazin89 - 12-10-2020, 20:28

Krzychu sam pierwszy najechałeś na Grzesiopola z poziomem piaskownicy. Ale to nie był hejt.

krzychu napisał/a:
Nie ma sensu dalej kontynuować na tak niskim poziomie dyskusji.


To też nie był hejt. Elektroda mi sie przypomina.

Rzuciłeś kilka wad samochodu i skrzyni, które nie były Twoja prywatną opinią a stwierdzeniem faktu, niestety okazały się wyssane z palca i zostało to Tobie wskazane.

Nie potrafisz przyznać, że nie masz racji mimo, że ktoś udowodnił, że jest inaczej.

To już był hejt...

Kurde nie wiedziałem, że wytknięcie komuś błędu jest hejtem. Ale ok, człowiek uczy się całe życie. Z resztą korzystanie z forum nie jest obowiązkowe. Nie trzeba wchodzić, czytać, dyskutować skoro tu taki hejt się leje.

grzesiopol napisał/a:
A tak przy okazji ostatnio specjalnie zredukowałem o dwa biegi i wiesz co udało się, nie było żadnego problemu, żadnej dziury, zamulenia czy innych rzeczy. I pisze to nie dlatego, że słyszałem tylko dlatego, że to zrobiłem.


Kilka dni temu pisałem to samo, tylko, że jeszcze poparte wskazaniami czujnika ciśnienia doładowania. Boost od razu rośnie.

HUGIO - 12-10-2020, 20:54

Mazin89 napisał/a:
Elektroda mi sie przypomina.


Był już taki temat/pytanie na forum, proszę zaznajomić się z opcją: szukaj. Temat zamykam i sprawa kończy się ostrzeżeniem.

:lol:

mouseman - 12-10-2020, 23:45

Dodam tak tylko delikatnie dla rozluźnienia, w tym temacie mega ważna jest zależność - punkt widzenia zależny od punktu siedzenia 8)

Poważnie, RA próbuje za dużo godzić, chce być trochę jak EVO ale kumpluje się ze zwykłym Lancerem. Z takim podejściem człowiek/ maszyna gubi się w społeczności / motoryzacji. I rozumiem Krzycha bo z jego perspektywy RA jest trochę bez sensu, auto szybkie na prostej i tyle... więc po co Lancer z turbo i 4x4 bez sensownego zawieszenia czy też hamulców z ponad przeciętnym kosztem eksploatacji.

Aktualnie RA definiuje sytuacja z EVO. EVO to zawsze było i jest marzenie ale w sytuacji jakiej zostałem postawiony (świeżo upieczony Ojciec) Ewka nie ma totalnie sensu (mimo że budżet był), jako auto typu sedan lecz bez bagażnika (ustawność 0). O cenach nie wspomnę.

RA jest aktualnie rozsądnym wyborem, bo ma przede wszystkim potencjał (zawieszenie TEIN do wyboru do koloru, hamulce z EVO X no problem, koła 19 z oponami 235/35/19 no problem, skrzynia z trybem S-SPORT)
co tu dużo mówić:
https://www.youtube.com/watch?v=gqoyGoF2FnU

no i nadal jest to najtańsze 300HP w klasie C z 4x4

W RA jest ukryty fun, który dzisiaj jest na wyciągnięcie ręki. A rodzinnie też daje rade, ma bagażnik.

A i jeszcze jedno 8-10 lat minęło. 80% EVO X to niebyła niedzielna eksploatacja (no chyba że na Rajdach :D ) Zapewne 80% Ralliantów bała się szybkiej jazdy ze względu na hamulce oraz zawieszenie 8)

krzychu - 13-10-2020, 09:16

Mazin89 napisał/a:
Krzychu sam pierwszy najechałeś na Grzesiopola z poziomem piaskownicy. Ale to nie był hejt.


Jeśli ktoś mi zarzuca wypisywanie niesprawdzony faktów, a sam je wypisuje (wymyślne podziały mocy jak ACD reguluje szperowanie a nie rozdzial mocy zależnie od warunków) to czuję się jak w piaskownicy. To nie jest atak personalny. Tak samo jak napisałem że nie mam zamiaru kontynułować dyskusji. To ja nie mam ochoty.

Za to jak ktoś mi napisał "ty się ne znasz i nie powinieneś wypowiadać się w takich tematach (technicznych)" to jest atak personalny na mnie. Zasadnicza dla mnie rożnica, dla Ciebie nie - trudno nie będę polemizował.

Mazin89 napisał/a:
Rzuciłeś kilka wad samochodu i skrzyni, które nie były Twoja prywatną opinią a stwierdzeniem faktu, niestety okazały się wyssane z palca i zostało to Tobie wskazane.


Stwierdzeniem faktów... Ciekawe. Więc żebyś miał jasność to było moje opinie. A co do chłodnicy jestem 100% pewny że w pierwszych testach (już zniknęły z internetu bo to było ponad 10 lat temu) dziennikarze pisali ze na górskiej drodze po chwili się skrzynia przegrzewała więc może potem chłodnice dołożyli... I na pewno tam napisali, że nie ma chłodnicy. Może to był jakiś przedprodukcyjny egemplarz. Potem w artykułach (w tamtych latach) nikt tego nie prostował. A na tym forum w tamtych latach nie było chyba ani jednego RA...

Poluzujcie sobie gumki wiecie gdzie (tak to było już personalne).

mouseman :thumbright:

PS. Jeździłem sedanem parę łądnych lat i tesknię za niebrudzącą się tylną szybą czy tym że jak otwierasz bagażnik w zimie to nie wychładzasz całej kabiny pasażerskiej (co przy dzieciach może mieć znaczenie). To tak po przesiadce z sedana do "ściętej :butthead: ". A bagażniki nie są małe, głowny problem to mały otwór. Z tego co wiem to EVO X w niektórych wersjach ma normalny bagażnik (bez akumulatora i innych gadzetów w bagażniku)?

mouseman - 13-10-2020, 12:08

krzychu napisał/a:
I na pewno tam napisali, że nie ma chłodnicy. Może to był jakiś przedprodukcyjny egemplarz. Potem w artykułach (w tamtych latach) nikt tego nie prostował. A na tym forum w tamtych latach nie było chyba ani jednego RA...


Tutaj jak w wielu modelach mitsubishi, trzeba uważać na kraj pochodzenia. Tego typu wiedza zawsze jest prostowana, bo specyfikacja US różni się znacząca od EU.

Co do różnicy hatchback/sedan racja ale jest to wada ogólna rodzaju nadwozia.

Jedynym EVO X z bagażnikiem normalnym był właśnie RA w sedanie :mrgreen:


tutaj jest dokładnie pokazany problem EVO X :
https://www.youtube.com/watch?v=aTp2xEnRIqA

grzesiopol - 13-10-2020, 12:11

Zaoferowałeś się nie dyskutować to po co dyskutujesz, dla mnie to oznaka zwykłego pieniactwa i to jest już osobiste.
Nie masz żadnych dowodów na poparcie tego co wypisujesz o sprawach technicznych, pytam cie o fakty a ty
krzychu napisał/a:
Z tego co wiem to
lub
krzychu napisał/a:
dziennikarze pisali ze na górskiej drodze po chwili się skrzynia przegrzewała więc może potem chłodnice dołożyli
.
Do wiadomości innych czytających chłodnica oleju zawsze była od początku produkcji bo są uwzględnione w każdym manualu i programach. RA produkowany był od czerwca 2008 i w serwisówkach jest to uwzględnione polecam lekturę ogólnodostępnego katalogu japan cars ru.

Fakty są takie Panie krzychu
1. Chłodnica oleju skrzyni SST jest, była i będzie


dodatkowo nawet silnik ma swoją chłodnice oleju i też jest od początku i też ma się dobrze :mrgreen:

2. Koła 16 nigdy nie były oferowane w RA nawet jako opcja, jedyną 16 jest koło dojazdowe (16x4 rozmiar felgi). Zawsze w RA były 18, opony 215/45 R18 a felgi 18x7 jako akcesoryjne występowały lub były zakładane inne rozmiary. Prywatnie można sobie założyć 16.

3. Rozdział mocy no cóż wskazałem ci źródło, opracowanie jakiegoś tam "mgr inż." ale to dla ciebie przecież żaden fakt a ten gościo żaden autorytet. To że zajmuje się zawodowo napędami 4x4 to nic bo przecież Ktoś wie lepiej.

i kolejny dowód na to, że "tyle wiesz ile zjesz" -
krzychu napisał/a:
Z tego co wiem to EVO X w niektórych wersjach ma normalny bagażnik (bez akumulatora i innych gadzetów w bagażniku)?
ten znak zapytania na końcu to chyba tak asekuracyjnie. Tak jest to wersja sedan w wersjach 1,5 do 2.0 oznaczona inaczej niż CZ4A.

4. EVO X od zawsze miało akumulator w bagażniku, bo tam gdzie w innych Lancerach jest akumulator w EVO jest puszka filtra powietrza.


Zacytuje całość.
krzychu napisał/a:
Stwierdzeniem faktów... Ciekawe. Więc żebyś miał jasność to było moje opinie. A co do chłodnicy jestem 100% pewny że w pierwszych testach (już zniknęły z internetu bo to było ponad 10 lat temu) dziennikarze pisali ze na górskiej drodze po chwili się skrzynia przegrzewała więc może potem chłodnice dołożyli... I na pewno tam napisali, że nie ma chłodnicy. Może to był jakiś przedprodukcyjny egemplarz. Potem w artykułach (w tamtych latach) nikt tego nie prostował. A na tym forum w tamtych latach nie było chyba ani jednego RA...

Naprawde przestań się ośmieszać - egzemplarz przedprodukcyjny? - i głupio tłumaczyć po prostu odnajdź ten artykuł i pokaż, że miałeś racje pisząc o idiotach redaktorach.

krzychu napisał/a:
mouseman :thumbright:
no cóż Krzysiek zna nasze zdanie na temat RA bo sam się nas (przynajmniej mnie)o niego wypytywał zanim go kupił, więc tylko potwierdza fakt, że pomimo wad i tak RA jest akceptowalnym wyborem dla większości chcących kupić EVO X ale zróżnych względów EVO nie kupujących. I miło, że ty to w końcu potwierdzasz.

krzychu napisał/a:
Tak samo jak napisałem że nie mam zamiaru kontynułować dyskusji. To ja nie mam ochoty.
To po co ciągle odpisujesz? - Bo to lubisz.
Pisze się "kontynuować"

krzychu - 13-10-2020, 12:16

grzesiopol napisał/a:
Zaoferowałeś się nie dyskutować to po co dyskutujesz


Jakbyś nie zauważył z tobą nie dyskutuję.

grzesiopol - 13-10-2020, 12:35

W końcu też znalazłem to czego szukałem informacja na temat ACD. https://www.mitsubishi-mo...ibrary/acd.html czytać ze zrozumieniem.
Podstawowy rozdział siły napędowej jest 50:50. ACD kontroluje za pomocą odczytów z różnych czujników (nie będę rozpisywał się jakich) rozdział sił między napędem przednim i tylnym.
Teraz wypowiem swoje zdanie nie będące faktem: ACD to system który przekazuje większą siłę, moc czy jak to nazwał na koła osi które aktualnie potrzebują więcej mocy. Tj. wpadając w tylny poślizg ACD przekazuje więcej na przód by przód mógł "wyciągnąć" auto z poślizgu. Tak ja to rozumuje.

Nie wiem dlaczego ty piszesz ciągle o jakimś szperowaniu bo:
Cytat:
"Technicznie, szpera jest rodzajem mechanizmu różnicowego (dyferencjału), który charakteryzuje się większym wewnętrznym tarciem (a więc ograniczonym poślizgiem) niż standardowy mechanizm. Jej zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego na koła w maksymalnie równomiernym stopniu."
co kłóci się troche z pojęciem i zasadniczo z działaniem systemu ACD.

[ Dodano: 13-10-2020, 12:41 ]
mouseman napisał/a:
Tutaj jak w wielu modelach mitsubishi, trzeba uważać na kraj pochodzenia. Tego typu wiedza zawsze jest prostowana, bo specyfikacja US różni się znacząca od EU.
na rynek ameryki też jest to samo, jest chłodnica. Inność specyfikacji raczej jest w wyposażeniu typu środek niż zasadniczych komponentach typu silnik, napęd. Chociaż właśnie poza europą był dostępny silnik 2.0 z napędem na 4 koła ale i on stanowił odrębną wersję produktu na takie rynki które tego potrzebowały.
Europa to w ogóle taki region, że nie potrzebuje ani napędu na 4 koła, większych silników itd. itp.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group