Nasze Miśki - Lancer ES 2003 - Projekt Marzeń
jacek11 - 25-10-2020, 18:45
13Dudek13 napisał/a: | F5M42-1-F7B ?? |
Ten.
13Dudek13 napisał/a: |
Hugo napisał/a:
Skrzynia biegów łudząco podobna do galantowskiej
W sensie że pasowałaby? |
Tego nie wiem. Ale to ta sama seria, więc znalezienie skrzyni w dobrym stanie, to trudna sprawa.
Krzyzak - 25-10-2020, 18:49
Może skorzystasz z usług Marka Malika - on regeneruje skrzynie. Odnajdziesz go na FB, Marek Malik.
13Dudek13 - 26-10-2020, 16:04
Krzyzak napisał/a: | Może skorzystasz z usług Marka Malika - on regeneruje skrzynie. Odnajdziesz go na FB, Marek Malik. |
Czy to jest kontakt do niego?
http://www.coltmania.fora...aneze,6250.html
jacek11 - 26-10-2020, 16:34
Tak. Tylko nie jestem pewien, czy telefon stacjonarny nadal jest aktualny.
13Dudek13 - 26-10-2020, 18:37
jacek11 napisał/a: | Tak. Tylko nie jestem pewien, czy telefon stacjonarny nadal jest aktualny. |
Już było omawiane i będzie sprawdzał po Vinie co może zrobić.
13Dudek13 - 09-11-2020, 20:14
Witam ponownie po krótkiej przerwie spowodowaną natłokiem pracy - tej zarobkowej.
Udało mi sie rozebrać prawie całe auto : błotniki, zderzaki,progi,lampy,wygłuszenie i wnętrze bagażnika i listwy.
Zostało mi ściągnąć boczki z drzwi i drzwi od budy. Klapę bagażnika i maskę zdejmę przed samym malowaniem + pracami przygotowującymi do malowania. Po zdjeciu zderzaka tylnego... okazało się ze tylna belka nie istnieje
Zobaczcie, tak wygląda. Co za tym idzie, potrzebuje nową i zaczynem pytania
1. Podejdzie z wersji europejskiej?
Lecimy dalej, co to panowie jest za skrzyneczka?? Bo podpora która powinna ja trzymać , jak widać ponizej, także straciła swoje moce przerobowe i muszę zrobić nową. 2.Co jest w skrzyneczce? Pompa paliwa??
Idąc od tej skrzyneczki dalej... jest troche gorzej.. (zaczęło sie że we wlewie paliwa znalazłem dziury... - rura jest stalowa...) Zdjąłem koło i widzę. Coś mega się skruszyło.
Muszę to wymienić i utnę rure wlewu paliwa i wstawię plastikową.
3. Co to za element który tak sie skruszył? Jak się nazywa? Podejdzie używka z wersji europejskiej?
4. Od czego jest ta rurka która idzie chyba od tych miejsc? ( to była rurka stalowa i idzie od tych węży co się ukruszyło przy wlewie paliwa a w połowie ukruszyło sie ponownie i zwisa tam)
Widać też tam na zdjęciu belki kawałek rdzy. Juz to jest wycięte i będzie wspawka.
Tak to teraz oczyszczam blachę... smaruje czystą epoxy burnout'em i daje podkłąd jeszcze przed malwoaniem epoksydowy. Później rzuce auto na biało w podkład przed malwoaniem właściwym i jako baze idzie ten kolor limonkowy z filmu.
Mam juz zaprojektowane wszystkie naklejki i vynil'e jak z filmu.
Staramy sie z bratem kąpletować części w miare ich dostępnosci i kosztów.
Szukamy kiery z momo co np. miały wersje combi z europy i sedany te sport.
Muszę wymienić hamulce.
5. Czy dam rade założyć tarcze do tyłu? Jak zdjąłem koło nie widzę mocowania na zacisk... ?
6. Chciałbym też inne felgi dać, ale piasta jest na 4 śruby i to z mocowaniem koła nakretką a nie szpilką. Wystarczy że dopasuje nowe piasty?
7. Jak to zrobię, będę miał na sprzedaż te oryginały na których stoi teraz auto. O.Z Racing
a oto ich oznaczenia:
Tak na ostatnio wyglądało autko. Rozbierane i czyszczone.
Tak więc robota idzie w miarę możliwości czasowych i finansowych. Grunt że do przodu.
Co do skrzyni biegów, to temat ogarniety z tą osobą którą polecaliście. Wszystko wiem. Synchronizator 2 i 3 biegu i najprawdopodobniej koło zębate 3 biegu, Koszt 600-800 zł.
Dziekuję za pomoc w tym temacie, a teraz proszę Was o pomoc w tych nowych.
Przyznam ze jeżdżąc od samego początku samymi mercami, w mitsubishi jestem zielony. Mimo że to auto marzeń to jestem w nim zielony.
Badźcie wyrozumiali.
Dziękuję i pozdrawiam.
Bizi78 - 09-11-2020, 20:43
13Dudek13 napisał/a: | 1. Podejdzie z wersji europejskiej? |
Nie.
USA
EU
Cytat: | 2.Co jest w skrzyneczce? Pompa paliwa?? |
Nie.
To chyba pochłaniacz oparów paliwa, czy jakoś tak.
.
13Dudek13 napisał/a: | 3. Co to za element który tak sie skruszył? Jak się nazywa? Podejdzie używka z wersji europejskiej? |
Trudno rozkminić fotkę.
Poniżej masz schemat.
Nie żebym studził Twoje zapędy ale poleciłbym zezłomować i poszukać zdrowszej bazy
13Dudek13 - 09-11-2020, 21:10
Bizi78 napisał/a: | Trudno rozkminić fotkę.
Poniżej masz schemat.
|
Moje jest zaznaczone na czerwono.
to będzie to.
Co do belki...
"cholera..."
Złomować nie będę na pewno.
Co cieakwe auto działa mechanciznie bez zarzutu. nawet ze skorodowanymi tymi elementami z układu paliwowego co idą od tego jak to sie nazywa, pochłaniacza oparów.
Ps. dziękuję za odpowiedzi.
Hugo - 09-11-2020, 21:25
Belka pod tylnym zderzakiem z wersji europejskiej na 100% będzie inną, ale możliwe, że będzie pasować. Auta z rynku USA mają większe i szersze belki pod zderzakami.
Ta czarna skrzyneczka z tyłu auta to filtr oparów paliwa, nie ma w niej pompy paliwa, pompa jest w baku.
To co zgniło i się pokruszyło przy rurze wlewu paliwa to zapewne jakieś odpowietrzenie rury wlewu. Jak poszukasz to znajdziesz majstra, który Ci wyspawa nowy wlew na wzór oryginalnego, najlepiej z blachy kwasoodpornej i będzie na wieki.
Co do tarcz z tyłu to widzę tam zawieszenie jak w Coltach CA0 z lat 1992-1996, Coltach CJ0 z lat 1996-2003, Carismie z lat 1995-2005 lub Space Starze z lat 1998-2005. Nakrętki, a nie szpilki to normalne w autach tej marki, wszystkie modele tak mają. Musisz sprawdzić rozstaw szpilek, bo możesz mieć rozstaw 4x100 lub 4x114,3. Na 99% będzie ten drugi rozstaw, wtedy wyrzucasz bębny razem z tarczami kotwicznymi i linkami hamulcowymi, zostawiasz tylko piasty i kupujesz mocowania zacisków (takie śmieszne uchwyty), linki hamulcowe, osłony tarcz, zaciski, tarcze i klocki z poliftowej Carismy po 1999 r. lub Space Stara z lat 1998-2005. Zaciski od nich bywają upierdliwe (zapiekające się mechanizmy hamulca ręcznego), ale da się je tanio naprawić, a tarcze i klocki są śmiesznie tanie. Jesli masz rozstaw szpilek 4x100 to montujesz tarcze kotwiczne, zaciski, tarcze z klockami i linki hamulcowe z Colta CA0 z lat 1992-1996 lub z przedliftowej Carismy z lat 1995-1999, ale będzie Ci bardzo ciężko znaleźć takie zaciski i tarcze kotwiczne.
Co do felg to kupujesz po prostu felgi z odpowiednim rozstawem otworów i musisz zmierzyć otwór centrujący, bo mniejsze modele Mitsubishi miały czasami inną średnicę niż większe, w których było 67,1 mm.
jacek11 - 09-11-2020, 21:34
Ja na Twoim miejscu zajął bym się blacharką na początek. Skoro robisz taki projekt, to zrób go jak należy. Wygoń rudzielca, zakonserwuj porządnie, i wtedy lakierek, i resztę rzeczy.
13Dudek13 - 09-11-2020, 23:07
Cytat: | Ja na Twoim miejscu zajął bym się blacharką na początek. Skoro robisz taki projekt, to zrób go jak należy. Wygoń rudzielca, zakonserwuj porządnie, i wtedy lakierek, i resztę rzeczy. |
Tak też sie dzieje, po kolei i na początek najważniejsze rzeczy.
Hugo napisał/a: | Belka pod tylnym zderzakiem z wersji europejskiej na 100% będzie inną, ale możliwe, że będzie pasować. Auta z rynku USA mają większe i szersze belki pod zderzakami. |
mam też w planie wrzucić zderzak tył od evo 7. znalazłem taki. Mozę pod niego podejdzie belka europa??
Hugo napisał/a: | To co zgniło i się pokruszyło przy rurze wlewu paliwa to zapewne jakieś odpowietrzenie rury wlewu. Jak poszukasz to znajdziesz majstra, który Ci wyspawa nowy wlew na wzór oryginalnego, najlepiej z blachy kwasoodpornej i będzie na wieki. |
Tak, rure będę wycinał stamtąd i zastąpie ją plastikiem. taki jest plan.
Hugo napisał/a: | Co do tarcz z tyłu to widzę tam zawieszenie jak w Coltach CA0 z lat 1992-1996, Coltach CJ0 z lat 1996-2003, Carismie z lat 1995-2005 lub Space Starze z lat 1998-2005. Nakrętki, a nie szpilki to normalne w autach tej marki, wszystkie modele tak mają. Musisz sprawdzić rozstaw szpilek, bo możesz mieć rozstaw 4x100 lub 4x114,3. Na 99% będzie ten drugi rozstaw, wtedy wyrzucasz bębny razem z tarczami kotwicznymi i linkami hamulcowymi, zostawiasz tylko piasty i kupujesz mocowania zacisków (takie śmieszne uchwyty), linki hamulcowe, osłony tarcz, zaciski, tarcze i klocki z poliftowej Carismy po 1999 r. lub Space Stara z lat 1998-2005. Zaciski od nich bywają upierdliwe (zapiekające się mechanizmy hamulca ręcznego), ale da się je tanio naprawić, a tarcze i klocki są śmiesznie tanie. Jesli masz rozstaw szpilek 4x100 to montujesz tarcze kotwiczne, zaciski, tarcze z klockami i linki hamulcowe z Colta CA0 z lat 1992-1996 lub z przedliftowej Carismy z lat 1995-1999, ale będzie Ci bardzo ciężko znaleźć takie zaciski i tarcze kotwiczne.
Co do felg to kupujesz po prostu felgi z odpowiednim rozstawem otworów i musisz zmierzyć otwór centrujący, bo mniejsze modele Mitsubishi miały czasami inną średnicę niż większe, w których było 67,1 mm. |
wiec mam rozumieć że nie dam rady zrobić konwersji tarcz tylnych z lancera VII z wersji europa ?
Nie chce tam bębnów. Po za tym są tak słabym stanie że proszą sie by je wywalić.
Chce zmienić piasty na 5 srub. Chcemy dać inne koła, a więcej propozycji jest na rozstaw 5 srub.
Bizi78 - 09-11-2020, 23:24
Rura wlewowa z EU nie podejdzie, musisz szukać po ebayach itp z USA.
Co do dorobienia, to jak majster zobaczy z czego on się składa to się załamie .
Hugo - 10-11-2020, 07:54
Zderzak tylny z Evo 7 powinien pasować na europejską belkę.
Jeśli chcesz zmieniać piasty ma 5x114,3 to jak najbardziej możesz założyć tylne tarcze i zaciski od Lancera VII w wersji EU, bo tam są piasty na 5 śruby i to od niego kup piasty. Tam są w zasadzie tarczobębny, czyli hamulec postojowy na szczeblach, a zasadniczy na naciskach, więc najlepsze możliwe rozwiązanie jeśli chodzi o tylne hamulce. Potrzebujesz piasty, tarcze kotwiczne, kompletne mechanizmy hamulca ręcznego, tarczobębny z klockami hamulcowymi i zaciski hamulcowe. To wszystko jest jak w przypadku Carismy czy Space Stara również śmiesznie tanie, więc pomysł na zmianę bębnów jest OK.
13Dudek13 - 12-11-2020, 21:11
Bizi78 napisał/a: | Rura wlewowa z EU nie podejdzie, musisz szukać po ebayach itp z USA.
Co do dorobienia, to jak majster zobaczy z czego on się składa to się załamie . |
Kurcze... a już miałem takie nadzieje że chociaż to sie uda zamienić
czyli ten europejski lancer także ma ten pochłaniacz ? a jakby to wszystko wywalił z mojej wersji USA i założył od samego baku do pochłaniacza (sam pochłaniacz także) i całe orurowanie od wersji europa?
Nie będzie to na jakiejś zasadzie plug & play ?
Hugo napisał/a: | Zderzak tylny z Evo 7 powinien pasować na europejską belkę.
Jeśli chcesz zmieniać piasty ma 5x114,3 to jak najbardziej możesz założyć tylne tarcze i zaciski od Lancera VII w wersji EU, bo tam są piasty na 5 śruby i to od niego kup piasty. Tam są w zasadzie tarczobębny, czyli hamulec postojowy na szczeblach, a zasadniczy na naciskach, więc najlepsze możliwe rozwiązanie jeśli chodzi o tylne hamulce. Potrzebujesz piasty, tarcze kotwiczne, kompletne mechanizmy hamulca ręcznego, tarczobębny z klockami hamulcowymi i zaciski hamulcowe. To wszystko jest jak w przypadku Carismy czy Space Stara również śmiesznie tanie, więc pomysł na zmianę bębnów jest OK. |
I to są dobre wieści. Zderzak mamy znaleziony i robi wlot, więc do niego ogarnę belkę.
Co do hamulców. Idealnie. teraz znajde tylko lancera europa na części i ogarne od niego całe hamulce tył z piastami (piasty przód i tył) i zaadaptuję do siebie:)
Dziękuje Panowie za pomoc.
PS.
Rdza wycięta i buda pospawana. Teraz szlif i zabieramy się za konserwacje i malowanie.
Grunt że cały czas do przodu.
Podrzućcie mi pomysły co najlepiej zrobić z tym układem paliwowym od wlewu paliwa gdzie jest tak skorodowany.
Pozdrawiam.
13Dudek13 - 06-04-2021, 22:49
Witam,
Po długiej przerwie wracam do pracy.
Auto jest rozebrane prawie do zera.
Wyszły 3 dziury w podwoziu i w sobotę jedzie na wspawki.
Tak to buda jest w połowie poszlifowana
Zbieram wciąż częsci i kombinuje lakier. Już wiem ze to jest z Lime Green z House of Kolor.
Znalazłem specyfikacje Lancera z filmu jeśli chodzi o części i to je staram się ogarniać.
Mimo że była duża przerwa, prace wciąż idą do przodu.
Pozdrawiam.
|
|
|