To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer ES 2003 - Projekt Marzeń

jacek11 - 25-10-2020, 18:45

13Dudek13 napisał/a:
F5M42-1-F7B ??

Ten.

13Dudek13 napisał/a:

Hugo napisał/a:
Skrzynia biegów łudząco podobna do galantowskiej


W sensie że pasowałaby?

Tego nie wiem. Ale to ta sama seria, więc znalezienie skrzyni w dobrym stanie, to trudna sprawa.

Krzyzak - 25-10-2020, 18:49

Może skorzystasz z usług Marka Malika - on regeneruje skrzynie. Odnajdziesz go na FB, Marek Malik.
13Dudek13 - 26-10-2020, 16:04

Krzyzak napisał/a:
Może skorzystasz z usług Marka Malika - on regeneruje skrzynie. Odnajdziesz go na FB, Marek Malik.


Czy to jest kontakt do niego?
http://www.coltmania.fora...aneze,6250.html

jacek11 - 26-10-2020, 16:34

Tak. Tylko nie jestem pewien, czy telefon stacjonarny nadal jest aktualny.
13Dudek13 - 26-10-2020, 18:37

jacek11 napisał/a:
Tak. Tylko nie jestem pewien, czy telefon stacjonarny nadal jest aktualny.


Już było omawiane i będzie sprawdzał po Vinie co może zrobić.

13Dudek13 - 09-11-2020, 20:14

Witam ponownie po krótkiej przerwie spowodowaną natłokiem pracy - tej zarobkowej.
Udało mi sie rozebrać prawie całe auto : błotniki, zderzaki,progi,lampy,wygłuszenie i wnętrze bagażnika i listwy.
Zostało mi ściągnąć boczki z drzwi i drzwi od budy. Klapę bagażnika i maskę zdejmę przed samym malowaniem + pracami przygotowującymi do malowania. Po zdjeciu zderzaka tylnego... okazało się ze tylna belka nie istnieje :D

Zobaczcie, tak wygląda. Co za tym idzie, potrzebuje nową i zaczynem pytania :D
1. Podejdzie z wersji europejskiej?
Lecimy dalej, co to panowie jest za skrzyneczka?? Bo podpora która powinna ja trzymać , jak widać ponizej, także straciła swoje moce przerobowe i muszę zrobić nową. 2.Co jest w skrzyneczce? Pompa paliwa??

Idąc od tej skrzyneczki dalej... jest troche gorzej.. (zaczęło sie że we wlewie paliwa znalazłem dziury... - rura jest stalowa...) Zdjąłem koło i widzę. Coś mega się skruszyło.
Muszę to wymienić i utnę rure wlewu paliwa i wstawię plastikową.









3. Co to za element który tak sie skruszył? Jak się nazywa? Podejdzie używka z wersji europejskiej?
4. Od czego jest ta rurka która idzie chyba od tych miejsc? ( to była rurka stalowa i idzie od tych węży co się ukruszyło przy wlewie paliwa a w połowie ukruszyło sie ponownie i zwisa tam)


Widać też tam na zdjęciu belki kawałek rdzy. Juz to jest wycięte i będzie wspawka.
Tak to teraz oczyszczam blachę... smaruje czystą epoxy burnout'em i daje podkłąd jeszcze przed malwoaniem epoksydowy. Później rzuce auto na biało w podkład przed malwoaniem właściwym i jako baze idzie ten kolor limonkowy z filmu.
Mam juz zaprojektowane wszystkie naklejki i vynil'e jak z filmu.

Staramy sie z bratem kąpletować części w miare ich dostępnosci i kosztów.
Szukamy kiery z momo co np. miały wersje combi z europy i sedany te sport.
Muszę wymienić hamulce.
5. Czy dam rade założyć tarcze do tyłu? Jak zdjąłem koło nie widzę mocowania na zacisk... ?
6. Chciałbym też inne felgi dać, ale piasta jest na 4 śruby i to z mocowaniem koła nakretką a nie szpilką. Wystarczy że dopasuje nowe piasty?
7. Jak to zrobię, będę miał na sprzedaż te oryginały na których stoi teraz auto. O.Z Racing
a oto ich oznaczenia:



Tak na ostatnio wyglądało autko. Rozbierane i czyszczone.



Tak więc robota idzie w miarę możliwości czasowych i finansowych. Grunt że do przodu.
Co do skrzyni biegów, to temat ogarniety z tą osobą którą polecaliście. Wszystko wiem. Synchronizator 2 i 3 biegu i najprawdopodobniej koło zębate 3 biegu, Koszt 600-800 zł.
Dziekuję za pomoc w tym temacie, a teraz proszę Was o pomoc w tych nowych.
Przyznam ze jeżdżąc od samego początku samymi mercami, w mitsubishi jestem zielony. Mimo że to auto marzeń to jestem w nim zielony.
Badźcie wyrozumiali.

Dziękuję i pozdrawiam.

Bizi78 - 09-11-2020, 20:43

13Dudek13 napisał/a:
1. Podejdzie z wersji europejskiej?

Nie.
USA

EU


Cytat:
2.Co jest w skrzyneczce? Pompa paliwa??

Nie.
To chyba pochłaniacz oparów paliwa, czy jakoś tak.



.
13Dudek13 napisał/a:
3. Co to za element który tak sie skruszył? Jak się nazywa? Podejdzie używka z wersji europejskiej?

Trudno rozkminić fotkę.
Poniżej masz schemat.



Nie żebym studził Twoje zapędy ale poleciłbym zezłomować i poszukać zdrowszej bazy :?

13Dudek13 - 09-11-2020, 21:10

Bizi78 napisał/a:
Trudno rozkminić fotkę.
Poniżej masz schemat.


Moje jest zaznaczone na czerwono.
to będzie to.


Co do belki...
"cholera..."

Złomować nie będę na pewno.
Co cieakwe auto działa mechanciznie bez zarzutu. nawet ze skorodowanymi tymi elementami z układu paliwowego co idą od tego jak to sie nazywa, pochłaniacza oparów.

Ps. dziękuję za odpowiedzi.

Hugo - 09-11-2020, 21:25

Belka pod tylnym zderzakiem z wersji europejskiej na 100% będzie inną, ale możliwe, że będzie pasować. Auta z rynku USA mają większe i szersze belki pod zderzakami.
Ta czarna skrzyneczka z tyłu auta to filtr oparów paliwa, nie ma w niej pompy paliwa, pompa jest w baku.
To co zgniło i się pokruszyło przy rurze wlewu paliwa to zapewne jakieś odpowietrzenie rury wlewu. Jak poszukasz to znajdziesz majstra, który Ci wyspawa nowy wlew na wzór oryginalnego, najlepiej z blachy kwasoodpornej i będzie na wieki.
Co do tarcz z tyłu to widzę tam zawieszenie jak w Coltach CA0 z lat 1992-1996, Coltach CJ0 z lat 1996-2003, Carismie z lat 1995-2005 lub Space Starze z lat 1998-2005. Nakrętki, a nie szpilki to normalne w autach tej marki, wszystkie modele tak mają. Musisz sprawdzić rozstaw szpilek, bo możesz mieć rozstaw 4x100 lub 4x114,3. Na 99% będzie ten drugi rozstaw, wtedy wyrzucasz bębny razem z tarczami kotwicznymi i linkami hamulcowymi, zostawiasz tylko piasty i kupujesz mocowania zacisków (takie śmieszne uchwyty), linki hamulcowe, osłony tarcz, zaciski, tarcze i klocki z poliftowej Carismy po 1999 r. lub Space Stara z lat 1998-2005. Zaciski od nich bywają upierdliwe (zapiekające się mechanizmy hamulca ręcznego), ale da się je tanio naprawić, a tarcze i klocki są śmiesznie tanie. Jesli masz rozstaw szpilek 4x100 to montujesz tarcze kotwiczne, zaciski, tarcze z klockami i linki hamulcowe z Colta CA0 z lat 1992-1996 lub z przedliftowej Carismy z lat 1995-1999, ale będzie Ci bardzo ciężko znaleźć takie zaciski i tarcze kotwiczne.
Co do felg to kupujesz po prostu felgi z odpowiednim rozstawem otworów i musisz zmierzyć otwór centrujący, bo mniejsze modele Mitsubishi miały czasami inną średnicę niż większe, w których było 67,1 mm.

jacek11 - 09-11-2020, 21:34

Ja na Twoim miejscu zajął bym się blacharką na początek. Skoro robisz taki projekt, to zrób go jak należy. Wygoń rudzielca, zakonserwuj porządnie, i wtedy lakierek, i resztę rzeczy.
13Dudek13 - 09-11-2020, 23:07

Cytat:
Ja na Twoim miejscu zajął bym się blacharką na początek. Skoro robisz taki projekt, to zrób go jak należy. Wygoń rudzielca, zakonserwuj porządnie, i wtedy lakierek, i resztę rzeczy.

Tak też sie dzieje, po kolei i na początek najważniejsze rzeczy.

Hugo napisał/a:
Belka pod tylnym zderzakiem z wersji europejskiej na 100% będzie inną, ale możliwe, że będzie pasować. Auta z rynku USA mają większe i szersze belki pod zderzakami.

mam też w planie wrzucić zderzak tył od evo 7. znalazłem taki. Mozę pod niego podejdzie belka europa??

Hugo napisał/a:
To co zgniło i się pokruszyło przy rurze wlewu paliwa to zapewne jakieś odpowietrzenie rury wlewu. Jak poszukasz to znajdziesz majstra, który Ci wyspawa nowy wlew na wzór oryginalnego, najlepiej z blachy kwasoodpornej i będzie na wieki.

Tak, rure będę wycinał stamtąd i zastąpie ją plastikiem. taki jest plan.

Hugo napisał/a:
Co do tarcz z tyłu to widzę tam zawieszenie jak w Coltach CA0 z lat 1992-1996, Coltach CJ0 z lat 1996-2003, Carismie z lat 1995-2005 lub Space Starze z lat 1998-2005. Nakrętki, a nie szpilki to normalne w autach tej marki, wszystkie modele tak mają. Musisz sprawdzić rozstaw szpilek, bo możesz mieć rozstaw 4x100 lub 4x114,3. Na 99% będzie ten drugi rozstaw, wtedy wyrzucasz bębny razem z tarczami kotwicznymi i linkami hamulcowymi, zostawiasz tylko piasty i kupujesz mocowania zacisków (takie śmieszne uchwyty), linki hamulcowe, osłony tarcz, zaciski, tarcze i klocki z poliftowej Carismy po 1999 r. lub Space Stara z lat 1998-2005. Zaciski od nich bywają upierdliwe (zapiekające się mechanizmy hamulca ręcznego), ale da się je tanio naprawić, a tarcze i klocki są śmiesznie tanie. Jesli masz rozstaw szpilek 4x100 to montujesz tarcze kotwiczne, zaciski, tarcze z klockami i linki hamulcowe z Colta CA0 z lat 1992-1996 lub z przedliftowej Carismy z lat 1995-1999, ale będzie Ci bardzo ciężko znaleźć takie zaciski i tarcze kotwiczne.
Co do felg to kupujesz po prostu felgi z odpowiednim rozstawem otworów i musisz zmierzyć otwór centrujący, bo mniejsze modele Mitsubishi miały czasami inną średnicę niż większe, w których było 67,1 mm.

wiec mam rozumieć że nie dam rady zrobić konwersji tarcz tylnych z lancera VII z wersji europa ?
Nie chce tam bębnów. Po za tym są tak słabym stanie że proszą sie by je wywalić.
Chce zmienić piasty na 5 srub. Chcemy dać inne koła, a więcej propozycji jest na rozstaw 5 srub.

Bizi78 - 09-11-2020, 23:24

Rura wlewowa z EU nie podejdzie, musisz szukać po ebayach itp z USA.
Co do dorobienia, to jak majster zobaczy z czego on się składa to się załamie :mrgreen: .


Hugo - 10-11-2020, 07:54

Zderzak tylny z Evo 7 powinien pasować na europejską belkę.
Jeśli chcesz zmieniać piasty ma 5x114,3 to jak najbardziej możesz założyć tylne tarcze i zaciski od Lancera VII w wersji EU, bo tam są piasty na 5 śruby i to od niego kup piasty. Tam są w zasadzie tarczobębny, czyli hamulec postojowy na szczeblach, a zasadniczy na naciskach, więc najlepsze możliwe rozwiązanie jeśli chodzi o tylne hamulce. Potrzebujesz piasty, tarcze kotwiczne, kompletne mechanizmy hamulca ręcznego, tarczobębny z klockami hamulcowymi i zaciski hamulcowe. To wszystko jest jak w przypadku Carismy czy Space Stara również śmiesznie tanie, więc pomysł na zmianę bębnów jest OK.

13Dudek13 - 12-11-2020, 21:11

Bizi78 napisał/a:
Rura wlewowa z EU nie podejdzie, musisz szukać po ebayach itp z USA.
Co do dorobienia, to jak majster zobaczy z czego on się składa to się załamie :mrgreen: .

Kurcze... a już miałem takie nadzieje że chociaż to sie uda zamienić :D
czyli ten europejski lancer także ma ten pochłaniacz ? a jakby to wszystko wywalił z mojej wersji USA i założył od samego baku do pochłaniacza (sam pochłaniacz także) i całe orurowanie od wersji europa?
Nie będzie to na jakiejś zasadzie plug & play ?

Hugo napisał/a:
Zderzak tylny z Evo 7 powinien pasować na europejską belkę.
Jeśli chcesz zmieniać piasty ma 5x114,3 to jak najbardziej możesz założyć tylne tarcze i zaciski od Lancera VII w wersji EU, bo tam są piasty na 5 śruby i to od niego kup piasty. Tam są w zasadzie tarczobębny, czyli hamulec postojowy na szczeblach, a zasadniczy na naciskach, więc najlepsze możliwe rozwiązanie jeśli chodzi o tylne hamulce. Potrzebujesz piasty, tarcze kotwiczne, kompletne mechanizmy hamulca ręcznego, tarczobębny z klockami hamulcowymi i zaciski hamulcowe. To wszystko jest jak w przypadku Carismy czy Space Stara również śmiesznie tanie, więc pomysł na zmianę bębnów jest OK.


I to są dobre wieści. Zderzak mamy znaleziony i robi wlot, więc do niego ogarnę belkę.
Co do hamulców. Idealnie. teraz znajde tylko lancera europa na części i ogarne od niego całe hamulce tył z piastami (piasty przód i tył) i zaadaptuję do siebie:)
Dziękuje Panowie za pomoc.

PS.
Rdza wycięta i buda pospawana. Teraz szlif i zabieramy się za konserwacje i malowanie.
Grunt że cały czas do przodu.

Podrzućcie mi pomysły co najlepiej zrobić z tym układem paliwowym od wlewu paliwa gdzie jest tak skorodowany.

Pozdrawiam.

13Dudek13 - 06-04-2021, 22:49

Witam,
Po długiej przerwie wracam do pracy.
Auto jest rozebrane prawie do zera.
Wyszły 3 dziury w podwoziu i w sobotę jedzie na wspawki.
Tak to buda jest w połowie poszlifowana
Zbieram wciąż częsci i kombinuje lakier. Już wiem ze to jest z Lime Green z House of Kolor.
Znalazłem specyfikacje Lancera z filmu jeśli chodzi o części i to je staram się ogarniać.
Mimo że była duża przerwa, prace wciąż idą do przodu.

Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group