To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wysoka temperatura silnika w korku.

PiotrekSL4 - 09-10-2009, 10:30

itepe napisał/a:
a wskazówka rusza się tylko tak jak opisał PiotrekSL4.

Czyli zachowanie wskazówki jakie opisałem wcześniej jest poprawne???
Czy wystarczy samo przeczyszczenie termostatu czy wymiana na nowy.
A i jeszcze jedno, gdie znajduje się śruba do spuszczenia płynu chłodniczego z bloku?

itepe - 09-10-2009, 11:07

Całkowicie poprawne. Termostat to wydatek rzędu 30-50 PLN, moim zdaniem nie warto sie bawić w czyszczenie/odkamienianie (o ile to w ogóle możliwe ;) ).
Zwróć tylko uwagę na dokładne uszczelnienie, bo przykręcanie na "chama" może zakończyć się zerwaniem gwintu w głowicy. Słowem z czuciem trzeba to zrobić. Aha, jeśli możesz, wymień też sobie uszczelkę pod obudową termostatu.

Nie szukałem korka do spuszczania płynu - micha pod samochód i odkręciłem dolny wąż od chłodnicy. Szybko i dobre dojście. Potem wlew płynu, uzupełnienie braków i hula.

Po 2-3 dniach sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym!

itepe

plecho1 - 23-08-2012, 00:09

Trochę odświeżę temat, mam podobny problem tzn, po rozgrzaniu temperatura ciągle utrzymuje mi się w przedziale 2/3 - 3/4 skali na zegarze. W Evoscanie wyszło, że temperatura utrzymuje się w przedziale 95 - 105 stopni Celcjusza. Dzieje się tak od zakupu auta czyli od grudnia. Pompa wody razem z rozrządem, termostatem i płynem wymieniona zaraz po zakupie auta. Czy może to być wina zamulonej chłodnicy, bo chyba już nic innego nie może tego powodować?
Krzyzak - 23-08-2012, 07:50

plecho1 napisał/a:
chyba już nic innego nie może tego powodować?
termostat? - może zamontowany jest na wyższą temp. (prawidłowe to 82 lub 88 *C)
plecho1 - 23-08-2012, 10:01

Założyłem taki:
http://allegro.pl/termost...2519589433.html
termostat firmy Vernet i raczej był na 82 stopnie bo dobrałem go według katalogu sklepu Inter Cars, a tylko taki tej firmy mają do mojego silnika. Dla dokładnego sprawdzenia chyba całkiem go wyciągnę tylko nie wiem czy bez niego układ chłodzenia będzie właściwie działał, bo przy otwarciu termostatu pewna część obiegu zostaje zamknięta przez zawór który jest w dolnej części termostatu.

robertdg - 24-08-2012, 13:05

Powodem może być zamulona chłodnica - niektóre płyny chłodnicze mają dziwną ceche wytwarzania osadów, wiadomo chłodnica składa się z szeregu cieńkich lamelek. Chłodnice można sprawdzić w następujący sposób, przy temperaturze roboczej 82±1,5°C, przed właczeniem wentylatora, temperatura dolnego i górnego węża chłodnicy powinna być zbliżona, znaczna różnica temperatur może świadczyć o zatkanej chłodnicy. Temperatura pełnego uchylenia termostatu to 95°C. Upewnij się jeszcze co do sprawności korka chłodnicy
plecho1 - 24-08-2012, 13:48

Do czasu włączenia się wentylatora i przeważnie zawsze podczas jazdy w trasie temp utrzymuje się trochę ponad 100 stopni. Sprawdzę temperaturę tych węży i korek, brat ma też Carismę, to się z nim zamienię i sprawa korka się wyjaśni.

Po podmianie korka z auta w którym wskazówka jest na właściwym miejscu, problem nie zniknął więc chyba jutro kupuję chłodnicę. Niedaleko ode mnie znalazłem za 70zł.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

mlun - 25-08-2012, 11:21

Ale nową czy używaną znalazłeś? Jeśli używaną to skąd wiesz, że nie będzie taka sama jak twoja?
plecho1 - 25-08-2012, 22:31

Tego nie wiem mimo, że sprzedawca twierdził, że pochodzi ze sprawnego auta. Dziś ją założyłem i problem dalej pozostał. Uszczelka pod głowicą raczej jest ok, bo płynu nie ubywa i jest czysty. Jeszcze wyjmę termostat mimo, że był nowy i potestuję, ale wątpię, że to coś da.

Jednak mam termostat na 88 stopni i po wyjęciu temperatura utrzymywała się w granicach 80 stopni i wskazówka ciągle stała praktycznie pionowo więc była to jednak wina termostatu.
Ciekawe w jakim celu są montowane te na 88 stopni?

ahalek23 - 28-08-2012, 07:23

A teraz taka ciekawostka na temat termostatów firmy Vernet u mnie były podobne problemy a sam termostat wymieniałem 3 razy bo jak się okazało na 3 zakupione (w sumie ) dwa okazały się fabrycznie walnięte (nie do końca sprawne)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group