[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] nowy WENTYLATOR się nie włącza
Anonymous - 26-04-2007, 14:37
qpal napisał/a: | 3a jeżeli wentylator kręci od razu to zdejmij wtyczkę z czujnika, jeżeli kręci nadal to napewno nie czujnik tylko sp....a instalacja.
3b jeżeli zdechnie po wyjęciu wtyczki, to zmien czujnik
3c byłeś u elektryka, skasował cię, to reklamuj i niech robi aż zadziała. |
Jak wyciągne wtyczkę białą, to znaczy tą która się podpina do chłodnicy to się nie włącza.
Czyli mam rozumieć , że czujnik na chłodnicy. Jutro go wykręcę i wymienię. Gdzie mogę taki kupić?
Hugo - 26-04-2007, 23:03
SHEEP napisał/a: | Jak wyciągne wtyczkę białą, to znaczy tą która się podpina do chłodnicy to się nie włącza. |
qpal napisał/a: | 3b jeżeli zdechnie po wyjęciu wtyczki, to zmien czujnik | Masz napisane czarno na białym co zrobić SHEEP napisał/a: | Gdzie mogę taki kupić? | Pisałem Ci już na gg, że kupisz go zamawiając wcześniej w sklepie motoryzacyjnym, bo na 99% nie będą go mieli na miejscu. Lub skontaktuj się z użytkownikiem o nicku japaneze. Większość osób z forum u niego kupuje części.
qpal - 27-04-2007, 11:23
Wrzucam serwisówkę coolingu. Jeżeli komuś to potrzebne to niech zasysa.
http://www.wrzucaj.com/552570
Anonymous - 27-04-2007, 12:08
Tak czytam i czytam i właśnie się zorientowałem, że NIGDY u mnie nie widziałem (i nie słyszałem) kręcącego wię wentylatora
Ale nie zauważyłem nic niepokojącego w temperaturze. Silnik nagrzewa się do temp. roboczej po ok. 3km (no max 5 minut jazdy). Nigdy wskazówka nie wyszła mi poza połowę, ani nie spadała poniżej gdy było zimno... Nadmuch ładnie wali ciepełkiem...
Co jest grane?
Anonymous - 27-04-2007, 12:11
swistak81 napisał/a: | Tak czytam i czytam i właśnie się zorientowałem, że NIGDY u mnie nie widziałem (i nie słyszałem) kręcącego wię wentylatora
Ale nie zauważyłem nic niepokojącego w temperaturze. Silnik nagrzewa się do temp. roboczej po ok. 3km (no max 5 minut jazdy). Nigdy wskazówka nie wyszła mi poza połowę, ani nie spadała poniżej gdy było zimno... Nadmuch ładnie wali ciepełkiem...
Co jest grane? |
Albo masz bardzo cichy wentylator albo masz ten sam problem co ja lub jeden z tych, które nadmieniono wcześniej. Na pewno nie zaszkodzi przeczytanie całego wątku
Hugo - 27-04-2007, 12:34
swistak81 napisał/a: | Co jest grane? | Nic. Wszystko tak jak fabryka każe. swistak81 napisał/a: | Silnik nagrzewa się do temp. roboczej po ok. 3km (no max 5 minut jazdy). | Termostat 100% sprawny. swistak81 napisał/a: | Nigdy wskazówka nie wyszła mi poza połowę, | Wentylator się włącza. OK. [quote="swistak81"] swistak81 napisał/a: | ani nie spadała poniżej gdy było zimno... Nadmuch ładnie wali ciepełkiem... | Jeszcze jedno potwierdzenie 100% sprawności termostatu.
[ Dodano: 27-04-2007, 12:38 ]
SHEEP napisał/a: | Albo masz bardzo cichy wentylator albo masz ten sam problem co ja lub jeden z tych, które nadmieniono wcześniej | Kolego nie pisz takich bzdur jeśli nie znasz zasady działania układu chłodzenia to nie wprowadzaj innych w błąd i nie siej paniki. SHEEP napisał/a: | Na pewno nie zaszkodzi przeczytanie całego wątku | Może nie zaszkodzi, ale swistak81, pamiętaj żeby Cię nie kusiło cokolwiek "grzebać" przy układzie chłodzenia.
Anonymous - 27-04-2007, 13:09
Ale nawet jak resetowałem ECU, zostawiłem autko na wolnych obrotach, czekałem dobre pół godziny i wentylator się nie włączył (a temp była osiągnięta po ok. 15 minutach-było ok +5 st na polu i miałem podniesioną maskę)...
Chyba nie zaszkodzi sprawdzić wentylatora zwierając piny czujnika...?
Hugo - 27-04-2007, 13:19
Powiem krótko: przy obecnych temperaturach powietrza, gdyby niewłączał Ci się wentylator to już byś miał problem. Na 100% już by się przegrzał. Więc naprawdę jeśli chcesz to go sprawdź, ale napewno jest sprawny.
Anonymous - 27-04-2007, 13:28
Hugo napisał/a: | Powiem krótko: przy obecnych temperaturach powietrza, gdyby niewłączał Ci się wentylator to już byś miał problem. Na 100% już by się przegrzał. Więc naprawdę jeśli chcesz to go sprawdź, ale napewno jest sprawny. |
Ja mam ciągle wyłączony Temperatura nie wzrasta ponad połowę gdy jestem w ruchu, ale jakbym stał w korku przez 15 minut to był by problem.
Dzisiaj mam okazję i czas wykręcić ten czujnik i tak też zrobię, a potem do sklepu I oczywiście dam znać co i jak.
karolgt - 27-04-2007, 15:06
przylacze sie do tematu
jak jade troche, silnik sie zagrzeje, wentylator sie wlancza, co slysze podjezdzajac np na parking. Ale jak wyciagne kluczyki to wentylator sie wylancza - czy to dobrze? nie powinno byc tak ze jeszcze przez jakis czas jest wlaczony az odpowiednio schłodzi silnik? Tak jest chyba w escorcie, mondeo i chyba octavi, o polonezach nie wspominajac.
Hugo - 27-04-2007, 15:36
karolgt napisał/a: | jak wyciagne kluczyki to wentylator sie wylancza - czy to dobrze? | Dobrze, tak ma być. karolgt napisał/a: | nie powinno byc tak ze jeszcze przez jakis czas jest wlaczony az odpowiednio schłodzi silnik? Tak jest chyba w escorcie, mondeo i chyba octavi, o polonezach nie wspominajac. | Zgadza się, w większości aut wentylator chodzi jeszcze powyłączeniu silnika. ale nie w Mitsubishi. W białym Colcie też się wyłączał.
serKlakier - 27-04-2007, 17:18
Ja też dołącze sie do tematu.
Czy wymiana chłodnicy przy silniku 4G92 na chłodnice od GTI ( troche większa ), zakładając iż termostat jest w pełni sprawny, teraz silnik się niedogrzewa?? Ma zbyt niską temperaturke??
Anonymous - 30-04-2007, 16:59
Czujnik już obadałem w sobote, i od razu zamówiłem. NIestety zamówiony nie pasował i nie mogli znaleźć innych
Własnie zamówiłem u Japaneza i czekam aż będzie na piątek. W sobote wymiana rozrządu i od razu mi to zrobią, mam nadzieję
Lecz mam nowy problem:D Chociaż nie wiem czy to problem
Gdy silnik jest zimny to wydobywa się dźwięk jakby coś było ssane, i to dzieje się gdy nacisnę sprzegło, ale gdy je puszczę to już nie. Gdy się już nagrzeje silnik to wszystko ucicha. Co jest (znowu) nie tak
[ Dodano: 04-05-2007, 17:25 ]
Jest czujnik i pasuje do wtyczki Jutro mechanik zamontuje i dam znac czy wszystko gra
[ Dodano: 04-05-2007, 17:26 ]
Koszt czujnika to 42zł
[ Dodano: 05-05-2007, 16:03 ]
Zamotowany nowy czujnik i w końcu wszystko działa !!!!
Anonymous - 18-05-2007, 10:15
Był upał, i pierwszy raz zobaczyłem jak mój wiatrak się kręci .
A mam w związku z tym takie pytanie. Czy zaniżona temperatura którą ustawia termostat może mieć wpływ na spalanie? Pytam, bo moja wskazówka temp. nie jest dokładnie na środku skali, lecz z reguły tak 2-3mm niżej...
A spalanie mojego misia widzicie (wprawdzie po prawidłowym ustawieniu kąta wyprzedzenia po raz pierwszy spadło, ale trochę to dużo).
Fakt - jeżdżę codziennie 2x6km,kilka razy 2x4km a raz-2razy w miesiącu 2x20km... Czy w tej "miejskiej" jeździe tkwi przyczyna?
Hugo - 18-05-2007, 10:26
swistak81 napisał/a: | moja wskazówka temp. nie jest dokładnie na środku skali, lecz z reguły tak 2-3mm niżej... | Idealnie tak jak powinna być. swistak81 napisał/a: | jeżdżę codziennie 2x6km,kilka razy 2x4km a raz-2razy w miesiącu 2x20km... Czy w tej "miejskiej" jeździe tkwi przyczyna? | Oczywiście, że tak. Wszystko w normie.
|
|
|