To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] nowy WENTYLATOR się nie włącza

Anonymous - 26-04-2007, 14:37

qpal napisał/a:
3a jeżeli wentylator kręci od razu to zdejmij wtyczkę z czujnika, jeżeli kręci nadal to napewno nie czujnik tylko sp....a instalacja.
3b jeżeli zdechnie po wyjęciu wtyczki, to zmien czujnik
3c byłeś u elektryka, skasował cię, to reklamuj i niech robi aż zadziała.


Jak wyciągne wtyczkę białą, to znaczy tą która się podpina do chłodnicy to się nie włącza.
Czyli mam rozumieć , że czujnik na chłodnicy. Jutro go wykręcę i wymienię. Gdzie mogę taki kupić?

Hugo - 26-04-2007, 23:03

SHEEP napisał/a:
Jak wyciągne wtyczkę białą, to znaczy tą która się podpina do chłodnicy to się nie włącza.
qpal napisał/a:
3b jeżeli zdechnie po wyjęciu wtyczki, to zmien czujnik
Masz napisane czarno na białym co zrobić :roll:
SHEEP napisał/a:
Gdzie mogę taki kupić?
Pisałem Ci już na gg, że kupisz go zamawiając wcześniej w sklepie motoryzacyjnym, bo na 99% nie będą go mieli na miejscu. Lub skontaktuj się z użytkownikiem o nicku japaneze. Większość osób z forum u niego kupuje części.
qpal - 27-04-2007, 11:23

Wrzucam serwisówkę coolingu. Jeżeli komuś to potrzebne to niech zasysa.
http://www.wrzucaj.com/552570

Anonymous - 27-04-2007, 12:08

Tak czytam i czytam i właśnie się zorientowałem, że NIGDY u mnie nie widziałem (i nie słyszałem) kręcącego wię wentylatora :shock:
Ale nie zauważyłem nic niepokojącego w temperaturze. Silnik nagrzewa się do temp. roboczej po ok. 3km (no max 5 minut jazdy). Nigdy wskazówka nie wyszła mi poza połowę, ani nie spadała poniżej gdy było zimno... Nadmuch ładnie wali ciepełkiem...
Co jest grane?

Anonymous - 27-04-2007, 12:11

swistak81 napisał/a:
Tak czytam i czytam i właśnie się zorientowałem, że NIGDY u mnie nie widziałem (i nie słyszałem) kręcącego wię wentylatora
Ale nie zauważyłem nic niepokojącego w temperaturze. Silnik nagrzewa się do temp. roboczej po ok. 3km (no max 5 minut jazdy). Nigdy wskazówka nie wyszła mi poza połowę, ani nie spadała poniżej gdy było zimno... Nadmuch ładnie wali ciepełkiem...
Co jest grane?


Albo masz bardzo cichy wentylator albo masz ten sam problem co ja lub jeden z tych, które nadmieniono wcześniej. Na pewno nie zaszkodzi przeczytanie całego wątku :wink:

Hugo - 27-04-2007, 12:34

swistak81 napisał/a:
Co jest grane?
Nic. Wszystko tak jak fabryka każe.
swistak81 napisał/a:
Silnik nagrzewa się do temp. roboczej po ok. 3km (no max 5 minut jazdy).
Termostat 100% sprawny.
swistak81 napisał/a:
Nigdy wskazówka nie wyszła mi poza połowę,
Wentylator się włącza. OK. [quote="swistak81"]
swistak81 napisał/a:
ani nie spadała poniżej gdy było zimno... Nadmuch ładnie wali ciepełkiem...
Jeszcze jedno potwierdzenie 100% sprawności termostatu.

[ Dodano: 27-04-2007, 12:38 ]
SHEEP napisał/a:
Albo masz bardzo cichy wentylator albo masz ten sam problem co ja lub jeden z tych, które nadmieniono wcześniej
Kolego nie pisz takich bzdur jeśli nie znasz zasady działania układu chłodzenia to nie wprowadzaj innych w błąd i nie siej paniki.
SHEEP napisał/a:
Na pewno nie zaszkodzi przeczytanie całego wątku
Może nie zaszkodzi, ale swistak81, pamiętaj żeby Cię nie kusiło cokolwiek "grzebać" przy układzie chłodzenia.
Anonymous - 27-04-2007, 13:09

Ale nawet jak resetowałem ECU, zostawiłem autko na wolnych obrotach, czekałem dobre pół godziny i wentylator się nie włączył (a temp była osiągnięta po ok. 15 minutach-było ok +5 st na polu i miałem podniesioną maskę)...
Chyba nie zaszkodzi sprawdzić wentylatora zwierając piny czujnika...?

Hugo - 27-04-2007, 13:19

Powiem krótko: przy obecnych temperaturach powietrza, gdyby niewłączał Ci się wentylator to już byś miał problem. Na 100% już by się przegrzał. Więc naprawdę jeśli chcesz to go sprawdź, ale napewno jest sprawny.
Anonymous - 27-04-2007, 13:28

Hugo napisał/a:
Powiem krótko: przy obecnych temperaturach powietrza, gdyby niewłączał Ci się wentylator to już byś miał problem. Na 100% już by się przegrzał. Więc naprawdę jeśli chcesz to go sprawdź, ale napewno jest sprawny.

Ja mam ciągle wyłączony :mrgreen: Temperatura nie wzrasta ponad połowę gdy jestem w ruchu, ale jakbym stał w korku przez 15 minut to był by problem.
Dzisiaj mam okazję i czas wykręcić ten czujnik i tak też zrobię, a potem do sklepu :wink: I oczywiście dam znać co i jak.

karolgt - 27-04-2007, 15:06

przylacze sie do tematu

jak jade troche, silnik sie zagrzeje, wentylator sie wlancza, co slysze podjezdzajac np na parking. Ale jak wyciagne kluczyki to wentylator sie wylancza - czy to dobrze? nie powinno byc tak ze jeszcze przez jakis czas jest wlaczony az odpowiednio schłodzi silnik? Tak jest chyba w escorcie, mondeo i chyba octavi, o polonezach nie wspominajac.

Hugo - 27-04-2007, 15:36

karolgt napisał/a:
jak wyciagne kluczyki to wentylator sie wylancza - czy to dobrze?
Dobrze, tak ma być.
karolgt napisał/a:
nie powinno byc tak ze jeszcze przez jakis czas jest wlaczony az odpowiednio schłodzi silnik? Tak jest chyba w escorcie, mondeo i chyba octavi, o polonezach nie wspominajac.
Zgadza się, w większości aut wentylator chodzi jeszcze powyłączeniu silnika. ale nie w Mitsubishi. W białym Colcie też się wyłączał.
serKlakier - 27-04-2007, 17:18

Ja też dołącze sie do tematu.
Czy wymiana chłodnicy przy silniku 4G92 na chłodnice od GTI ( troche większa ), zakładając iż termostat jest w pełni sprawny, teraz silnik się niedogrzewa?? Ma zbyt niską temperaturke??

Anonymous - 30-04-2007, 16:59

Czujnik już obadałem w sobote, i od razu zamówiłem. NIestety zamówiony nie pasował i nie mogli znaleźć innych :(

Własnie zamówiłem u Japaneza i czekam aż będzie na piątek. W sobote wymiana rozrządu i od razu mi to zrobią, mam nadzieję ;-)

Lecz mam nowy problem:D Chociaż nie wiem czy to problem

Gdy silnik jest zimny to wydobywa się dźwięk jakby coś było ssane, i to dzieje się gdy nacisnę sprzegło, ale gdy je puszczę to już nie. Gdy się już nagrzeje silnik to wszystko ucicha. Co jest (znowu) nie tak :?:

[ Dodano: 04-05-2007, 17:25 ]
Jest czujnik i pasuje do wtyczki :) Jutro mechanik zamontuje i dam znac czy wszystko gra :wink:

[ Dodano: 04-05-2007, 17:26 ]
Koszt czujnika to 42zł

[ Dodano: 05-05-2007, 16:03 ]
Zamotowany nowy czujnik i w końcu wszystko działa !!!! :mrgreen:

Anonymous - 18-05-2007, 10:15

Był upał, i pierwszy raz zobaczyłem jak mój wiatrak się kręci :D .
A mam w związku z tym takie pytanie. Czy zaniżona temperatura którą ustawia termostat może mieć wpływ na spalanie? Pytam, bo moja wskazówka temp. nie jest dokładnie na środku skali, lecz z reguły tak 2-3mm niżej...
A spalanie mojego misia widzicie (wprawdzie po prawidłowym ustawieniu kąta wyprzedzenia po raz pierwszy spadło, ale trochę to dużo).
Fakt - jeżdżę codziennie 2x6km,kilka razy 2x4km a raz-2razy w miesiącu 2x20km... Czy w tej "miejskiej" jeździe tkwi przyczyna?

Hugo - 18-05-2007, 10:26

swistak81 napisał/a:
moja wskazówka temp. nie jest dokładnie na środku skali, lecz z reguły tak 2-3mm niżej...
Idealnie tak jak powinna być.
swistak81 napisał/a:
jeżdżę codziennie 2x6km,kilka razy 2x4km a raz-2razy w miesiącu 2x20km... Czy w tej "miejskiej" jeździe tkwi przyczyna?
Oczywiście, że tak. Wszystko w normie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group