To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Olej do japońskiego 2.2 DID 4N14 150 KM

Bizi78 - 11-01-2023, 06:41

Ty też nie napisałeś o jaki rocznik ci chodziło :P .
Ważne, że się co nieco wyjaśniło bo ktoś mógłby do MY2012-2013 zalać 7,5L i by trochę przelał :wink:

rajan - 11-01-2023, 08:13

Cytat:
Ważne, że się co nieco wyjaśniło bo ktoś mógłby do MY2012-2013 zalać 7,5L i by trochę przelał


Albo zalać 5.8l do nowszych - też mało ciekawa opcja ;)

Bizi78 - 11-01-2023, 10:58

Po zalaniu i tak sprawdzasz poziom na bagnecie :wink: .
Kończąc dyskusję, warto sprawdzać ilości płynów wrażliwych w instrukcji obsługi dla swojego rocznika.

To masz - 26-03-2023, 18:06

U mnie już druga wymiana na Orlen PLATINUM MAX 5W30 z niską zawartością popiołów siarczanowych, zgodnie z ACEA C4. Aktualnie nie mam porównania z innymi produktami, ale dla poszerzenia orientacji rozważam np. Motul Specific 0720 C4. Cena za litr wynosi około 34 zł, natomiast za w/w Orlen około 25 zł/l, więc różnica do przełknięcia.
Fajnie gdyby któryś z produktów miał wpływ na wyciszenia pracy zimnego silnika. Ciepła jednostka pracuje kulturalnie jak na diesla, ale zimna mogłaby ciszej. Zauważyłem, że najgorsze efekty dźwiękowe występowały po uruchomieniu i rozpoczęciu jazdy w minusowych temperaturach, ale ma to miejsce tylko przez pierwsze 2-3 minuty jazdy, gdy komputer dużą dawką paliwa rozgrzewa filtry w układzie wydechowym.
W trakcie tras nie mogę narzekać, bo bardziej słyszę delikatnie wyząbkowane opony zimowe.

Ag1968 - 25-10-2024, 19:32

Czy oleje z 5w30 ACEA C2/C3 są odpowiednie do japonskiefo 2.2? Czy lać coś z C4
.

Będzie dobry? https://allegro.pl/oferta/platinum-max-expert-xd-5w30-4l-syntetyczny-olej-silnikowy-5308623302

Krycha12 - 26-10-2024, 22:29

Ag1968,
To zależy jaki olej C2/C3.
Dobierarka na stronie Eneos dla nowszych wersji tego silnika (7.5l oleju), wybiera oleje nisko-popiołowe (o których już tu była mowa), jak ENEOS Premium Ultra S 0W-30.
Jako główną alternatywę 5W30 podaje ENEOS Hyper S 5W-30, który jest Mid-SAPS (średnio-popiołowy), a którego używałem przez lata w poprzednim aucie - Toyota Verso 2.2 D-4D z 2009 i sprawdzał się bardzo dobrze.

Wg mnie nie ma co tu oszczędzać 50-100zł i kupiłbym coś lepszego od Orlenowskiego C3 czy Castrola.

Ag1968 - 27-10-2024, 08:55

Pytam bo mam takiego Orlena 5w30 xd c2/c3. Mam ten olej za darmo i chętnie bym go gdzies wlał na jakieś 10 tys km. Według karty charakterystyki nie jest to zły olej.

W instrukcji są wypisane oleje C1 C2 C3 C4. Z tym że ogólnie przyjmuje się ze low saps to C1 i C4 a mid saps C2 C3.

Ogromną większość olej na rynku to C2 C3 więc średni popiół

[ Dodano: 27-10-2024, 09:08 ]
I nie wiem jak rozumieć ten zapis w instrukcji.

To masz - 27-10-2024, 09:49

Ag1968 napisał/a:
Pytam bo mam takiego Orlena 5w30 xd c2/c3.

Wlej co masz, bo nie można narzekać.
Użyłem tego oleju 3-4 razy co 6000 km i oceniłem efekty po oględzinach pod pokrywą.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1668801#1668801
Funkcje myjące oleju to nie wszystko, ale uważam, że jest to wyznacznik nienagannej jakości. Następnym razem możesz sponsorować marketing innych firm i kupić olej za 250 zł ;)

Ag1968 - 27-10-2024, 11:52

Czyli tym mid saps C2 C3 nie zabije sobie dpf?
To masz - 27-10-2024, 12:36

Ze wszystkich możliwych przyczyn wpływających na zapychanie się filtra DPF w OIII, najmniej ważną jest wybór normy spośród C1, C2, C3 i C4.

Przy przebiegu 170 000 km filtr miał 40% niedrożności z powodu zapchania sadzą, a ja spędzałem czas na podobnych rozmyślaniach..., które "C" jest lepsze.

Ag1968 - 27-10-2024, 12:49

Mój był czyszczony wypalany przez poprzedniego właściciela przy podobnym przebiegu
PawełSiedlarek - 14-11-2024, 22:12

Krycha12 napisał/a:
Ag1968,
To zależy jaki olej C2/C3.
Dobierarka na stronie Eneos dla nowszych wersji tego silnika (7.5l oleju), wybiera oleje nisko-popiołowe (o których już tu była mowa), jak ENEOS Premium Ultra S 0W-30.
Jako główną alternatywę 5W30 podaje ENEOS Hyper S 5W-30, który jest Mid-SAPS (średnio-popiołowy), a którego używałem przez lata w poprzednim aucie - Toyota Verso 2.2 D-4D z 2009 i sprawdzał się bardzo dobrze.

Wg mnie nie ma co tu oszczędzać 50-100zł i kupiłbym coś lepszego od Orlenowskiego C3 czy Castrola.


Dzień dobry! Jeśli poszukujecie oleju C2 i zalezy na Wam na niskiej zawartości popiołu to praktycznie bezkonukrencyjny jest Magnatec 5W-30 C2. Tutaj popiół będzie na poziomie 0,56. Pozdrawiam
Paweł Siedlarek, Castrol



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group