Carisma - Techniczne - [Carisma]Podświetlenie przycisków w desce...
Budrys - 06-12-2008, 09:17
A jakie to są ścieżki zaciskane drutem ?
Anonymous - 06-12-2008, 17:17
wyjmij zegary i zobacz. ciężko jest mi to wytłumaczyć, a auta już nie mam by wyjąć i zrobić zdjęcie
Budrys - 07-12-2008, 10:25
Zrobione. Na zegarach nie było żadnych znaków uszkodzeń. Po godzinie wpatrywania się w ścieżki (miernik + zasilacz) doszedłem do wniosku, że nie miałem masy na tych żarówkach nie wiem jakim cudem to się stało. Podejrzewam uszkodzenie przewodu na prawej złączce. Z jednej żarówki co tylko świeciła ukradłem masę łącząc przewodem z najbliższą żarówka nie działającą, odradzam próbę lutowania ponieważ lut nie trzyma na tych ścieżkach. przewód wcisnąłem między ścieżkę a zakręcającą się żarówką. Wniosek - zarąbiste podświetlanie budzików.
barthez2183 - 10-12-2008, 01:04
Mam dwa pytania
1.czy włącznik świateł awaryjnych powinien być podświetlony?
2.czy w u kogoś też tak jest że jak ma podświetlenie zegarów na max to tylko włącznik tylnych przeciwmgielnych jest podświetlony,a przy ściemnieniu podświetla się włącznik halogenów czy tylko moja tak ma?
maciej76 - 10-12-2008, 06:27
Ad.1. Powinien być podświetlony.
Ad.2. Ja mam zawsze podświetlenie zegarów na max i wtedy są podświetlone halogeny, tylne przeciwmgielne i ster. lusterek.
barthez2183 - 10-12-2008, 09:04
maciej76, dzięki.Czyli muszę poszukać co jest nie tak.
slawek st - 10-12-2008, 09:17
Kod: | wtedy są podświetlone halogeny, tylne przeciwmgielne | Czy masz na myśli klawisze tych świateł(przełączników). U mnie podświetlne jest tylko sterowanie lusterek. Czy to znaczy ze mam spalone zarówki podświetlające ?
barthez2183 - 10-12-2008, 09:57
slawek st, tak chodzi o te klawisze.Gdzieś był post na temat wymiany tam żarówek ale nie mogę go znaleźć.
Anonymous - 16-12-2008, 00:32
co może być przyczyną notorycznego przepalania się (na czarno wręcz) żaróweczek podświetleń przycisków tylnego swiatła p. mgielnego i regulacji lusterek? zły nominał żarówek? (Wat ?) w sklepach elektronicznych mają tylko jeden rodzaj 12-to voltówek i non stop mi się przepalają...lipa panie ! wstawić diody ?
Piwor - 16-12-2008, 07:25
To ja wrzucę tutaj swój problem. Nie zapala mi się kontrolka rezerwy paliwa. Wymieniłem żarówkę i nic, ścieżki wyglądają dobrze. Podsuńcie jakiś konkretny pomysł na rozwiązanie problemu. Pozdrawiam.
saphire - 16-12-2008, 08:06
Piwor u mnie rezerwa zapala się bardzo późno i z tego ile wtedy mi wchodzi do baku wynika że jest wtedy jakieś 5l w baku. Do takiej głębokiej pustki w baku jeździłeś?
wichura1 - 16-12-2008, 09:04
Narang napisał/a: | co może być przyczyną notorycznego przepalania się (na czarno wręcz) żaróweczek podświetleń przycisków tylnego swiatła p. mgielnego i regulacji lusterek? zły nominał żarówek? (Wat ?) w sklepach elektronicznych mają tylko jeden rodzaj 12-to voltówek i non stop mi się przepalają...lipa panie ! wstawić diody ? |
Sprawdź ładowanie, jeżeli jest OK. Kup żarówki u Japaneze, wiem, że je ma, niestety bez niebieskich osłonek.
slawek st - 16-12-2008, 09:17
Założyłem diody, super świeci, tylko regulacja lusterek świeciła zbyt jasno więc założyłem na diodę ten gumowy kapturek z żaróweczki. Tylne p/mgielne- dioda czerwona, przednie biała. Sa gotowe zamienniki w sklepach radioelektronicznych, trzeba iść ze starą oprawką i dobrać. Troszkę ciężej wchodzą ale reszta OK. Również w panelu sterowania klimą i nawiewami mam założone diody.Taka dioda razem z oprawka 4 zł. Zobaczcie TO Pozdrawiam
Anonymous - 16-12-2008, 09:25
wichura1 napisał/a: | Sprawdź ładowanie, jeżeli jest OK. Kup żarówki u Japaneze, wiem, że je ma, niestety bez niebieskich osłonek. |
jakieś namiary??? wszak jestem tu "świeżak"...
slawek st - 16-12-2008, 09:31
Moim zdaniem diody są bardziej wytrzymałe na skoki napięcia, mają oporniki z zapasem. W/g moich doświadczeń bezproblemowo 12V wytrzymują nawet 17-20V. Nie jestem tylko pewien czy dotyczy to również tych co opisywałem bo doświadczenia robiłem na zwykłych. Dostępne są w kilku kolorach.
|
|
|