To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lancer Ogólne - Nie było, a jest czyli komputer pokładowy.

Anonymous - 28-05-2007, 10:52

wichura1, specjalnie dla Ciebie będzie wersja z zegarkiem i kalendarzem
Optic - 28-05-2007, 11:11

Gratuluje! :)
Krzysku, czy przewidujesz w przyszlosci zbieranie zlecen na to urzadzenie?

Edit: Wiem, ze planujesz - mam na mysli, czy mozna juz u Ciebie zamawiac. :)

wichura1 - 28-05-2007, 11:20

:D cieszę się bardzo, a co do montowania w liczniku, odpuszczę sobie i zamontuję w miejscu nr2 na zdjęciu, bo mam ramkę do włączników, miejsce nr 1 już zajęte sterownikiem lusterek:

edit: zresztą muszę jeszcze sprawdzić jak tam z widocznością, bo na tym zdjęciu aparat nie był na wysokości głowy kierowcy.


Hugo - 28-05-2007, 11:34

wichura1, gdzie Ty chcesz to założyć? Na kierownicy? Jeśli tam gdzie Colty mają włącznik wycieraczki to zapomnij. Nic nie będziesz widział bez odchylania głowy. Tez myślałem nad tym miejscem, ale odpuściłem...
wichura1 - 28-05-2007, 12:42

Tam gdzie u mnie jest miejsce na kasę, a w kombi i Colcie włącznik wycieraczki tylnej i czegoś jeszcze. (W sedanach ze w zględu na inne nachylenie szyby wycieraczek tylnych się nie stosuje) Ja widzę, może kwestia wzrostu i ustawienia kierownicy, ale jeszcze sprawdzę.
Anonymous - 28-05-2007, 13:34

Zanim zaczniecie myśleć gdzie zamontować to ustrojstwo, proponuje zapoznać sie z wymiarami wyświetlacza, bo zajmuje trochę miejsca.
Nota katalogowa
Tak wygląda z podświetleniem
albo tak
Podświetlenie jest RGB więc przy cyfrowym sterowaniu można uzyskać 8 (7 + wyłączone) kolorów, gdyby się pobawić to można by tą ilość zwiększyć ale jak na razie nie planuje takiej przebudowy. Sprawdziłem dzisiaj wyświetlacz od starego Siemensa i w słońcu nie wiele na nim widać i nie najlepiej zniósł pozostawienie w pełnym słońcu (zrobił się czarny), poszukam jakiegoś graficznego wyświetlacza o szerszym zakresie temperatur. Nie obiecuje, że będzie to w jakimś konkretnym czasie bo mam ostatnio mnóstwo roboty (trzeba nadgonić te 2 miesiące poświęcone na zabawę z tym ustrojstwem).

wichura1 - 28-05-2007, 14:26

Wymiary są OK, wejdzie w miejsce, o którym mówiłem na pewno. On temperaturę też podaje? czy to tylko w reklamie? Mam już 59,50PLN :lol:
Anonymous - 28-05-2007, 16:51

Wszystko tak jak w opisie (dwa czujniki termometry wewnętrzny i zewnętrzny, obydwa z pamięcią max i min temperatury), zmienilem tylko przypominanie o swiatłach. Po pierwsze przypomina dopiero jak się jedzie (przekroczy się 5km/h bez świateł), po drgie będzie wyjście na przekaźnik jak ktoś będzie chciał to może podłączyć przekaźnik i wtedy automatycznie zamiast przypominać sam włączy światła. Planuje jeszcze dodać inspekcje olejową, tak aby na 100km przed spodziewaną wymianą oleju, przy odpalaniu, podawał komunikat.
tomusn - 28-05-2007, 22:59

a w nawiew przy zegarach z prawej strony - wejdzie(zamiast)? na razie nie planuję, ale coraz ciekawiej się zapowiada.
Anonymous - 29-05-2007, 00:06

Dzisiaj był dzień poprawek. Rozwiązałem problem przelewającego się paliwa w zbiorniku. Teraz wskazania ilości paliwa i zasięgu aktualizowane są co 2 minuty, pozostałe odczyty raz na sekundę. Wynik jest zadowalający, ilość paliwa wacha się w zakresie +/- 1l , więc nie ma to jakiegoś znaczącego wpływu na wyliczenie zasięgu. Po poprawkach przejechałem 55km, na początku pokazywał, że mam jakieś 26-27l w zbiorniku, przy średnim spalaniu 7.8l/100 i wcześniej wspomnianym przebiegu pokazał 22-23l - zużycie na poziomie 4l na 55km więc wszystko by się zgadzało. Źródłem błędu moze też być brak stabilizatora napięcia w układzie czujnika paliwa, no ale skoro tak już fabryka zaprojektowała to ja poprawiał nie będę. Taki błąd mi nie przeszkadza widaomo, że to i tak są tylko orientacyjne wartości.
Dorobiłem kontrole wymiany oleju więc koniec z kartkami od mechanika, jak ktoś cały czas jeździ na 1 oleju to może sobie wpisać jego nazwe do pamięci. Po wejściu w funkcję inspekcji olejowej na wyświetlaczu pojawia się kiedy była ostatnia wymiana oleju, kiedy powinna być następna i rodzaj oleju standardowo są do wyboru trzy opcje: Syntetic, Semisintetic, Mineral lub własny typ - nazwa oleju (nazwa max 12 znaków mój olej mieści się bez broblemu "Mobil 15w40"). Dodatkowo jeżeli do wymiany zostanie mniej niż 100km to za każdym razem przy uruchomieniu silnika pojawia się informacja o zbliżającej się wymianie. Żeby skasować - zapisać, że olej został wymieniony wystarczy wcisnąć jeden przycisk, automatycznie zapisze się przebieg przy jakim powinna być kolejna wymiana, a aktualny przebieg zostanie zapisany jako ostatnia wymiana. Dodałem też funkcje, która ułatwia kalibrację, po jej uruchomieniu urządzonko podaje ilość ipulsów odczytanych z licznika, czas otwarcia wtryskiwacza, obroty silnika i napięcie odczytane z czujnika paliwa.
Jutro jestem umówiony na telefon z człowiekiem od płytek, powinienem wiedzieć przynajmniej ile czasu potrzeba na ich wykonanie.

pa_pi - 29-05-2007, 07:28

Krzysiek szacuneczek, takich ludzi nam potrzeba w tym kraju, jesteś wielki. Od razu pytanko czy takie coś będzie działało w moim galu 2.0 z 1998 r. ? Nie wiem czy mam OBDII czy I.
wichura1 - 29-05-2007, 08:16

Od 95/96 zaczęli montować OBD II, więc masz na 100% OBD II.
pa_pi - 29-05-2007, 08:26

no to krzysiek kolejne wyzwanie komputerek do OBD II :D
Student - 29-05-2007, 08:43

Normalnie KRZYSZTOF rewelka i gratuluję wiedzy.
Aż szkoda że nie ma w naszym kraju zaplecza dla tak zdolnych ludzi.

Normalnie jak by w GDI chodziło to jestem odrazu klientem, no nic poczekamy zobaczymy.
Powodzenia w dalszych pracach.

wichura1 - 29-05-2007, 09:00

W jaki sposób rozwiązałeś sterowanie? Bo widząc mnogość funkcji, podejrzewam, że potrzebna klawiatura od PC-ta.:D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group