To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - nowy -cari 1,8 gdi - co sprawdzic

Student - 30-08-2007, 06:29

Jak ktoś potrafi to można samemu wyciąć z przeszpanu.
saphire - 30-08-2007, 13:24

Tłumaczenie German-to-English za http://babelfish.altavista.com/tr

Hello Robert, the car was up to accident damage in a Top condition. The vehicle was check book-maintained from 1. Hand. Also the engine was in an absolute 1A condition. First some data from the expert opinion: Climatic mechanism Shining width adjustment Zentralverriegelung with remote maintenance 5-Gang transmission driver and front seat passenger Airbag fog headlight 5-tuerig leather equipment tire 195/60 R15 H ABS Seitenairbag aluminum rims glass sliding lifting roof outside mirror electrically heatable Tempomat bumper paints 1st permission 30.06.2004 run achievement: Original 36,529 km general state: very well Vorschaeden: no accident impact range in front and in the back

Moomin - 31-08-2007, 12:46

A co powiecie na taki przypadek. U mnie obroty na luzie falują, ale tylko na ssaniu. Raz sie strzałka podnosi, raz opada. Jak ssanie się wyłączy jest pięknie. To też przepustnica?
saphire - 31-08-2007, 16:26

Możliwe ale ale skąd wiesz że na ssaniu i kiedy ono się wyłącza? U mnie to niedostrzegalne...
Moomin - 31-08-2007, 16:43

saphire napisał/a:
Możliwe ale ale skąd wiesz że na ssaniu i kiedy ono się wyłącza? U mnie to niedostrzegalne...

No jak to? Przecież jak zapalę auto to obroty są ewidentnie podwyższone i stopniowo opadają aż osiągną poziom biegu jałowego. Cóż to innego jak nie ssanie?

saphire - 31-08-2007, 18:13

Nie no teraz to już nadinterpretujesz sytuację :D ssanie to WZBOGACENIE mieszanki a nie PODBICIE obrotów :-) zauważ że nawet jak masz rozgrzany silnik to przy odpaleniu podskakują obroty na chwilę jak przy przygazowaniu - ssanie czyli wzbogacenie mieszanki to ci ECU włączy jak będzie miało cynk z czujek że silnikowi jest za zimno (np. w zimie) przy rozruchu wzbogaci mieszankę by umiarowić pracę na wolnych obrotach do momentu nagrzania silnika - zauważ że wtedy GDI w ogóle nie przechodzi na jazdę w trybie ECO...

[ Dodano: 31-08-2007, 18:14 ]
PS. podbicie obrotów to więcej paliwa + więcej powietrza (bo mocniej uchylona przepustnica) a ssanie to więcej paliwa BEZ zwiększenia ilości powietrza

Moomin - 31-08-2007, 18:24

saphire napisał/a:
Nie no teraz to już nadinterpretujesz sytuację :D ssanie to WZBOGACENIE mieszanki a nie PODBICIE obrotów :-) zauważ że nawet jak masz rozgrzany silnik to przy odpaleniu podskakują obroty na chwilę jak przy przygazowaniu - ssanie czyli wzbogacenie mieszanki to ci ECU włączy jak będzie miało cynk z czujek że silnikowi jest za zimno (np. w zimie) przy rozruchu wzbogaci mieszankę by umiarowić pracę na wolnych obrotach do momentu nagrzania silnika - zauważ że wtedy GDI w ogóle nie przechodzi na jazdę w trybie ECO...

[ Dodano: 31-08-2007, 18:14 ]
PS. podbicie obrotów to więcej paliwa + więcej powietrza (bo mocniej uchylona przepustnica) a ssanie to więcej paliwa BEZ zwiększenia ilości powietrza

Dziwne rzeczy wypisujesz. Albo ja się nie znam zupełnie, albo Ty coś wydziwiasz. Jeździłem niejednym samochodem i ssanie zawsze wyglądało tak samo - podwyższone obroty, aż do złapania temperatury przez silnik. I tak jest tutaj przy pierwszym odpaleniu z rana. Późniejsze odpalenia rzeczywiście podbijają na chwilę obroty, które zaraz się stabilizują na poziomie biegu jałowego, ale pierwsze odpalenie po nocy trzyma te podwyższone obroty przez parę minut. Co to w takim razie jest jeśli nie ssanie? A co ze ssaniem ręcznym w starszych samochodach? Przecież jak wyciągniesz gałkę ssania to nie dzieje się właśnie nic innego jak podbicie obrotów.

saphire - 31-08-2007, 18:34

Oj nie opisuj objawów tylko przyczynę.

Wzbogacenie mieszanki polega na nadmiarze paliwa w stosunku do ilości powietrza - skład nie jest stechio o czym poinformuje ECU lambda i ECU trzyma taki stan rzeczy gdy silnik jest zimny w ZIMIE i ma ujemną temperaturę o czym ECU wie z czujnika w obiegu chłodzenia silnika.

Podbicie obrotów to chwilowe wzbogacanie mieszanki i natychmiastowe zwiększanie ilości powietrza a tym samym zwiększanie ilości mieszanki przy czym ECU dąży do tego by skład był stechio o czym informuje go lambda tak by silnik się rozkręcił na wyższe obroty bo to umiarawia jego pracę tuz po rozruchu ( nie skacze i nie telepie na wolnych)

Mogą być zastosowane obie te metody np. odpalenie z ,,ssaniem'' czyli na bogatej by sie szybciej nagrzał i nie gasł ze stopniowym przejściem z wzbogaconej na stechio i utrzymaniem wyższych obrotów a po nagrzaniu zejściem do nominalnych.

Tak czy siak nie myl ssania z obrotami - podwyższone obroty są tylko objawem jednej z tych dwóch metod na utrzymanie pracy silnika po rozruchu.

Podepnij się w zimie jak silnik zimny do MUT'a i odpal silnik i obserwuj wykres z lambdy i się przekonasz co to bogata mieszanka i jak z czasem się zmienia skład w miarę jak się silnik nagrzewa.

Moomin - 31-08-2007, 19:26

saphire napisał/a:
Oj nie opisuj objawów tylko przyczynę.

Wzbogacenie mieszanki polega na nadmiarze paliwa w stosunku do ilości powietrza - skład nie jest stechio o czym poinformuje ECU lambda i ECU trzyma taki stan rzeczy gdy silnik jest zimny w ZIMIE i ma ujemną temperaturę o czym ECU wie z czujnika w obiegu chłodzenia silnika.

Podbicie obrotów to chwilowe wzbogacanie mieszanki i natychmiastowe zwiększanie ilości powietrza a tym samym zwiększanie ilości mieszanki przy czym ECU dąży do tego by skład był stechio o czym informuje go lambda tak by silnik się rozkręcił na wyższe obroty bo to umiarawia jego pracę tuz po rozruchu ( nie skacze i nie telepie na wolnych)

Mogą być zastosowane obie te metody np. odpalenie z ,,ssaniem'' czyli na bogatej by sie szybciej nagrzał i nie gasł ze stopniowym przejściem z wzbogaconej na stechio i utrzymaniem wyższych obrotów a po nagrzaniu zejściem do nominalnych.

Tak czy siak nie myl ssania z obrotami - podwyższone obroty są tylko objawem jednej z tych dwóch metod na utrzymanie pracy silnika po rozruchu.

Podepnij się w zimie jak silnik zimny do MUT'a i odpal silnik i obserwuj wykres z lambdy i się przekonasz co to bogata mieszanka i jak z czasem się zmienia skład w miarę jak się silnik nagrzewa.

A co mnie w tym wypadku obchodzą przyczyny? Ja opisuję to co widzę na obrotomierzu i w pracy silnika. Tak się objawia ssanie i niewiele mnie interesuje co jest tego powodem. Ty za to za wszelką cenę chcesz żeby wyszło na Twoje i starasz się pokazać, że wiesz lepiej.

saphire - 31-08-2007, 20:01

Rzecz w tym że ,,ssanie'' wcale nie musi się objawiać podniesieniem obrotów :p a raczej tylko równomierna pracą silnika a Ty mówiąc: podnosi mi obroty więc działa ssanie - wysnuwasz mylne wnioski. :)
Moomin - 31-08-2007, 20:05

saphire napisał/a:
Rzecz w tym że ,,ssanie'' wcale nie musi się objawiać podniesieniem obrotów :p a raczej tylko równomierna pracą silnika a Ty mówiąc: podnosi mi obroty więc działa ssanie - wysnuwasz mylne wnioski. :)

Tylko, że w 99% jest właśnie tak, a Ty sobie lubisz poteoretyzować.

saphire - 31-08-2007, 20:07

No dobra EOT bo szkoda kruszyć kopię o pierdoły :wink:
Anonymous - 29-09-2007, 20:28

Student napisał/a:
Jak ktoś potrafi to można samemu wyciąć z przeszpanu.

Jaka mniej więcej powinna być grubość materiału? Może ktoś aby przez przypadek ma rysunek takiej uszczelki?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group