Carisma - Techniczne - nowy -cari 1,8 gdi - co sprawdzic
Student - 30-08-2007, 06:29
Jak ktoś potrafi to można samemu wyciąć z przeszpanu.
saphire - 30-08-2007, 13:24
Tłumaczenie German-to-English za http://babelfish.altavista.com/tr
Hello Robert, the car was up to accident damage in a Top condition. The vehicle was check book-maintained from 1. Hand. Also the engine was in an absolute 1A condition. First some data from the expert opinion: Climatic mechanism Shining width adjustment Zentralverriegelung with remote maintenance 5-Gang transmission driver and front seat passenger Airbag fog headlight 5-tuerig leather equipment tire 195/60 R15 H ABS Seitenairbag aluminum rims glass sliding lifting roof outside mirror electrically heatable Tempomat bumper paints 1st permission 30.06.2004 run achievement: Original 36,529 km general state: very well Vorschaeden: no accident impact range in front and in the back
Moomin - 31-08-2007, 12:46
A co powiecie na taki przypadek. U mnie obroty na luzie falują, ale tylko na ssaniu. Raz sie strzałka podnosi, raz opada. Jak ssanie się wyłączy jest pięknie. To też przepustnica?
saphire - 31-08-2007, 16:26
Możliwe ale ale skąd wiesz że na ssaniu i kiedy ono się wyłącza? U mnie to niedostrzegalne...
Moomin - 31-08-2007, 16:43
saphire napisał/a: | Możliwe ale ale skąd wiesz że na ssaniu i kiedy ono się wyłącza? U mnie to niedostrzegalne... |
No jak to? Przecież jak zapalę auto to obroty są ewidentnie podwyższone i stopniowo opadają aż osiągną poziom biegu jałowego. Cóż to innego jak nie ssanie?
saphire - 31-08-2007, 18:13
Nie no teraz to już nadinterpretujesz sytuację ssanie to WZBOGACENIE mieszanki a nie PODBICIE obrotów zauważ że nawet jak masz rozgrzany silnik to przy odpaleniu podskakują obroty na chwilę jak przy przygazowaniu - ssanie czyli wzbogacenie mieszanki to ci ECU włączy jak będzie miało cynk z czujek że silnikowi jest za zimno (np. w zimie) przy rozruchu wzbogaci mieszankę by umiarowić pracę na wolnych obrotach do momentu nagrzania silnika - zauważ że wtedy GDI w ogóle nie przechodzi na jazdę w trybie ECO...
[ Dodano: 31-08-2007, 18:14 ]
PS. podbicie obrotów to więcej paliwa + więcej powietrza (bo mocniej uchylona przepustnica) a ssanie to więcej paliwa BEZ zwiększenia ilości powietrza
Moomin - 31-08-2007, 18:24
saphire napisał/a: | Nie no teraz to już nadinterpretujesz sytuację ssanie to WZBOGACENIE mieszanki a nie PODBICIE obrotów zauważ że nawet jak masz rozgrzany silnik to przy odpaleniu podskakują obroty na chwilę jak przy przygazowaniu - ssanie czyli wzbogacenie mieszanki to ci ECU włączy jak będzie miało cynk z czujek że silnikowi jest za zimno (np. w zimie) przy rozruchu wzbogaci mieszankę by umiarowić pracę na wolnych obrotach do momentu nagrzania silnika - zauważ że wtedy GDI w ogóle nie przechodzi na jazdę w trybie ECO...
[ Dodano: 31-08-2007, 18:14 ]
PS. podbicie obrotów to więcej paliwa + więcej powietrza (bo mocniej uchylona przepustnica) a ssanie to więcej paliwa BEZ zwiększenia ilości powietrza |
Dziwne rzeczy wypisujesz. Albo ja się nie znam zupełnie, albo Ty coś wydziwiasz. Jeździłem niejednym samochodem i ssanie zawsze wyglądało tak samo - podwyższone obroty, aż do złapania temperatury przez silnik. I tak jest tutaj przy pierwszym odpaleniu z rana. Późniejsze odpalenia rzeczywiście podbijają na chwilę obroty, które zaraz się stabilizują na poziomie biegu jałowego, ale pierwsze odpalenie po nocy trzyma te podwyższone obroty przez parę minut. Co to w takim razie jest jeśli nie ssanie? A co ze ssaniem ręcznym w starszych samochodach? Przecież jak wyciągniesz gałkę ssania to nie dzieje się właśnie nic innego jak podbicie obrotów.
saphire - 31-08-2007, 18:34
Oj nie opisuj objawów tylko przyczynę.
Wzbogacenie mieszanki polega na nadmiarze paliwa w stosunku do ilości powietrza - skład nie jest stechio o czym poinformuje ECU lambda i ECU trzyma taki stan rzeczy gdy silnik jest zimny w ZIMIE i ma ujemną temperaturę o czym ECU wie z czujnika w obiegu chłodzenia silnika.
Podbicie obrotów to chwilowe wzbogacanie mieszanki i natychmiastowe zwiększanie ilości powietrza a tym samym zwiększanie ilości mieszanki przy czym ECU dąży do tego by skład był stechio o czym informuje go lambda tak by silnik się rozkręcił na wyższe obroty bo to umiarawia jego pracę tuz po rozruchu ( nie skacze i nie telepie na wolnych)
Mogą być zastosowane obie te metody np. odpalenie z ,,ssaniem'' czyli na bogatej by sie szybciej nagrzał i nie gasł ze stopniowym przejściem z wzbogaconej na stechio i utrzymaniem wyższych obrotów a po nagrzaniu zejściem do nominalnych.
Tak czy siak nie myl ssania z obrotami - podwyższone obroty są tylko objawem jednej z tych dwóch metod na utrzymanie pracy silnika po rozruchu.
Podepnij się w zimie jak silnik zimny do MUT'a i odpal silnik i obserwuj wykres z lambdy i się przekonasz co to bogata mieszanka i jak z czasem się zmienia skład w miarę jak się silnik nagrzewa.
Moomin - 31-08-2007, 19:26
saphire napisał/a: | Oj nie opisuj objawów tylko przyczynę.
Wzbogacenie mieszanki polega na nadmiarze paliwa w stosunku do ilości powietrza - skład nie jest stechio o czym poinformuje ECU lambda i ECU trzyma taki stan rzeczy gdy silnik jest zimny w ZIMIE i ma ujemną temperaturę o czym ECU wie z czujnika w obiegu chłodzenia silnika.
Podbicie obrotów to chwilowe wzbogacanie mieszanki i natychmiastowe zwiększanie ilości powietrza a tym samym zwiększanie ilości mieszanki przy czym ECU dąży do tego by skład był stechio o czym informuje go lambda tak by silnik się rozkręcił na wyższe obroty bo to umiarawia jego pracę tuz po rozruchu ( nie skacze i nie telepie na wolnych)
Mogą być zastosowane obie te metody np. odpalenie z ,,ssaniem'' czyli na bogatej by sie szybciej nagrzał i nie gasł ze stopniowym przejściem z wzbogaconej na stechio i utrzymaniem wyższych obrotów a po nagrzaniu zejściem do nominalnych.
Tak czy siak nie myl ssania z obrotami - podwyższone obroty są tylko objawem jednej z tych dwóch metod na utrzymanie pracy silnika po rozruchu.
Podepnij się w zimie jak silnik zimny do MUT'a i odpal silnik i obserwuj wykres z lambdy i się przekonasz co to bogata mieszanka i jak z czasem się zmienia skład w miarę jak się silnik nagrzewa. |
A co mnie w tym wypadku obchodzą przyczyny? Ja opisuję to co widzę na obrotomierzu i w pracy silnika. Tak się objawia ssanie i niewiele mnie interesuje co jest tego powodem. Ty za to za wszelką cenę chcesz żeby wyszło na Twoje i starasz się pokazać, że wiesz lepiej.
saphire - 31-08-2007, 20:01
Rzecz w tym że ,,ssanie'' wcale nie musi się objawiać podniesieniem obrotów a raczej tylko równomierna pracą silnika a Ty mówiąc: podnosi mi obroty więc działa ssanie - wysnuwasz mylne wnioski.
Moomin - 31-08-2007, 20:05
saphire napisał/a: | Rzecz w tym że ,,ssanie'' wcale nie musi się objawiać podniesieniem obrotów a raczej tylko równomierna pracą silnika a Ty mówiąc: podnosi mi obroty więc działa ssanie - wysnuwasz mylne wnioski. |
Tylko, że w 99% jest właśnie tak, a Ty sobie lubisz poteoretyzować.
saphire - 31-08-2007, 20:07
No dobra EOT bo szkoda kruszyć kopię o pierdoły
Anonymous - 29-09-2007, 20:28
Student napisał/a: | Jak ktoś potrafi to można samemu wyciąć z przeszpanu. |
Jaka mniej więcej powinna być grubość materiału? Może ktoś aby przez przypadek ma rysunek takiej uszczelki?
|
|
|