To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E34A 1.8TD] pytanie o temperature

Anonymous - 28-06-2007, 15:15

O no to teraz już wszystko jasne.....co prawda u mnie trochę inaczej wygląda silnik ale termostat na bank jest w tym samym miejscu...
Wieczorem się okarze

waldi-1 - 28-06-2007, 15:39

a jeśli chodzi o temperature otwarcia termostatu,ja bym kupił większa , bo ta jazda w korkach to daje nieżle w d... i zalej go płynem najlepiej dynager
Anonymous - 28-06-2007, 16:52

Już kupiłem 82°C ... koszt nie jest faktycznie wielki więc jakby coś nie chodziło to zmienię później na 88°C. Płyn też kupiłem a jest to 4max. Po wymianie napisze sprawozdanie.

Chłopaki jak już tak remontujemy mojego Gala trochę :) za co ogromnie dziękuję to może macie jakieś przemyślenia na temat cykania które pojawia się na wysokich obrotach przy wrzuconym biegu i niknie jak docisnę drążek zmiany biegów jakby "wbijając" bieg głębiej.

waldi-1 - 28-06-2007, 18:54

a skad to cykanie dochodzi??
Anonymous - 29-06-2007, 10:30

Trudno powiedzieć, ale chyba gdzieś właśnie spod dźwigni zmiany biegów czy coś....

Co do zmiany termostatu to spuściłem płyn chłodniczy, poodczepiałem wszystko co mi przeszkadzało w dostaniu sie do kopułki z termostatem i i i
..
...
.... i cholera nie mogłem nigdzie w domu znaleźć klucza 12 .... pożyczyłem samochód od teściowej i zacząłem jeździć po stacjach żeby kupić ale nigdzie nie było kluczy. Była 24:00 więc trochę za późno na sklepy. Więc poskładałem wszystko spowrotem i wlałem nowy płyn i dzisiaj powtórka ale z kluczem. A ile upuścić płynu, tak żeby jak najmniej ale żeby móc zmienić termo??, bo wlany nowy i nie chce go zmarnować.

WeinMaster - 29-06-2007, 11:51

Ja też po przebojach z brakiem kluczy i w połowie roboty nauczyłem się, żeby przed rozbieraniem czegokolwiek sprawdzić jakie są potrzebne klucze. Dopiero po skompletowaniu narzędzi zabieram sie za Misia ;].

To zlej do tego samego pojemnika z którego nalewałeś :) , nie powinno sie nic zmarnować. Ale jak coś chyba tylko tyle by z węża górnego zleciało :) .

Pozdrawiam

Ps. Widzę, że masz podobne spalanie diesla co ja, tyle że u mnie to prawdopodobnie wina padniętego turba :roll:

waldi-1 - 29-06-2007, 13:46

spuść przez kranik u dołu chłodnicy płyn ci zleci z weża spusć troszke na ze dwa litry potem odkęc czujnik temperatury płynu chłodzącego to jest ten z boku z dwoma końcówkami zobaczysz czy leci płyn jak nie to wymieniaj termostat

[ Dodano: 29-06-2007, 13:47 ]
z boku czyli koło termostatu

Anonymous - 09-07-2007, 11:35

Szczęścia ciąg dalszy...
Więc okazało się że pokrywa termostatu była nadpęknięta i przy próbie wymiany termostatu pęknięcie się powiększyło i płyn chłodniczy oszalał, temperatura była maks i ogólnie do domu jechałem sto lat robiąc co 4 minuty postój na chłodzenie silnika. Teraz misio stoi pod blokiem i czeka na nową pokrywę, nowy termostat (kupiłem znowu nowy przezornie bo myślę że ten który uczestniczył w zagotowaniu może nie być już sprawny) tym razem wersja do 88°C ... bo jak zrozumiałem doświadczalnie wskazówka w miśku będzie wskazywać godz 12 jak właśnie dopiero przy 88 się otworzy.
No więc historii ciąg dalszy....
Mam tylko nadzieję że w związku z podwyższoną temp. rozszczelnieniu nie uległ jakiś inny element silnika.

pozdrawiam

waldi-1 - 09-07-2007, 11:39

niemartw sie nic sie niestało wymienisz i bedzie ok wazne ze diagnoza jest trafiona i misiek bedzie zdrowy życze przyjemności z jazdy i zero check engine
Anonymous - 18-07-2007, 10:52

Zakupiłem pokrywę (kopułkę) termostatu i założyłem, z tym że wskazówka temperatury jest nadal odchylona w lewo od pionu. Sądzę, że to wynika z tego, że mam termostat 82°C. Kupiłem też na przyszłość termostat 88°C. Teraz zastanawiam się czy wymienić na ten 88°C? Jeden i drugi są nowe, ale ten 82°C już miałem jak przyszła pocztą pokrywa więc zniecierpliwiony założyłem.
Więc czy warto wymieniać na ten 88°C czy zostawić tak jak jest?
Poszukam raz jeszcze w jakimś Galantowym manualu co radzą...

Pozdrawiam

waldi-1 - 18-07-2007, 15:11

niema duzo roboty więc wymień sobie bedziesz wiedział na przyszłośc jaka jest róznica
no chyba ze ci walnoł wskaznik

Anonymous - 18-07-2007, 15:56

Wskaźnik nie walnął bo jak się zagotował przy pęknięciu to pięknie pokazywał jak szedł na czerwone pole :) ... dobra....a co tam....wymienię.
waldi-1 - 18-07-2007, 16:12

ale mimo to powinien pokazywać do góry oznaczenie na termostacie to tylko po to zebywiedziec w jakiej temperaturze sie otwiera całkowicie no ale moze sie myle i jak zmienisz bedzie stał do góry haha

[ Dodano: 18-07-2007, 16:12 ]
wskażnik oczywiscie

Anonymous - 23-02-2008, 11:39

"Wszystkie Galanty z rocznika 88-92 prawidłową temperaturę mają właśnie na godzinie 12:00 to jest prawidłowa temp. pracy silnika rozgrzanego"

a umnie powiedzmy na godzine 11 wskazuje wiec co jest nietak

termostat??

waldi-1 - 23-02-2008, 13:38

nie tak jest termostat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group