To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Dziwne "skrzeczenie" z układu kier.

jacek11 - 30-01-2011, 17:09

To raczej na pewno sworzeń wahacza prostego.Musisz go wybić,musisz wybić też banana.
Odsuwasz piastę,i masz go na wierzchu.Następnie zdejmujesz osłonę gumową sworznia.Czyścisz wypracowany smar,ruszając sworzniem we wszystkie strony.Następnie smarujesz go ruszając nim,aż zacznie dobrze działać.Potem czyścisz osłonę ze starego smaru,i nakładasz tam nowy.Musisz go nałożyć ile tylko się da.Potem składasz,i powinno być ok.
Naznaczam,że ja reanimowałem ori wahacz,który jest w tym aucie odkąd go mam,i nie wiem ile wcześniej(ja mam go pięć lat :) )
Wahacz po nasmarowaniu nie wykazuje luzów,i jest całkowicie sprawny.Jeśli okaże się,że po nasmarowaniu jest luz,trzeba go natychmiast wymienić.

Spox_2 - 30-01-2011, 20:56

jacek11 napisał/a:
To raczej na pewno sworzeń wahacza prostego.Musisz go wybić,musisz wybić też banana.
Odsuwasz piastę,i masz go na wierzchu.Następnie zdejmujesz osłonę gumową sworznia.Czyścisz wypracowany smar,ruszając sworzniem we wszystkie strony.Następnie smarujesz go ruszając nim,aż zacznie dobrze działać.Potem czyścisz osłonę ze starego smaru,i nakładasz tam nowy.Musisz go nałożyć ile tylko się da.Potem składasz,i powinno być ok.
Naznaczam,że ja reanimowałem ori wahacz,który jest w tym aucie odkąd go mam,i nie wiem ile wcześniej(ja mam go pięć lat :) )
Wahacz po nasmarowaniu nie wykazuje luzów,i jest całkowicie sprawny.Jeśli okaże się,że po nasmarowaniu jest luz,trzeba go natychmiast wymienić.


Dzięki za szczegółowy opis.

Wahacz dolny prosty wymieniałem tydzień temu na nowy firmy Sakura więc nie wiem czy to możliwe aby smar się w tak krótkim czasie zużył i skrzypiał.

W każdym bądź razie wykręce banana i przesmaruję go według Twojego opisu.

Jeszcze takie pytanie kontrolne :

Jeżeli wykluczyć piszczenie wydobywające się z wahaczy (prostego i banana) to z czego jeszcze może to wynikać ? czy już nie ma innych opcji ?

jacek11 - 30-01-2011, 21:20

Spox_2 napisał/a:
Jeszcze takie pytanie kontrolne :

Jeżeli wykluczyć piszczenie wydobywające się z wahaczy (prostego i banana) to z czego jeszcze może to wynikać ? czy już nie ma innych opcji ?

Te podzespoły które pracują podczas skręcania,czyli :końcówka drążka kierowniczego,i sworzeń wahacza górnego.

Hugo - 31-01-2011, 01:10

Też miałem potwornie wybite sworznie wahaczy dolnych giętych (bananów) i poza strasznymi stukami nic nie skrzypiało.
Wszyc - 31-01-2011, 03:02

tak jak napisałem jeżeli sworzeń banana jest uszkodzony to skrzypieć nie będzie :P ale jak jest cały i sprawny jak nowy to może skrzypieć jeżeli dostanie suchoty z powodu np. rozdartej osłony :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group