[97-04]Galant EAxA/W - Chłodnica Klimy
JaGrab3 - 21-05-2009, 11:40
Jak najbardziej można. Zakładam, że skoro chcesz wymieniać, to układ masz już pusty. Wystarczy odkrecić górne mocowania chłodnicy, odsunąć ją od belki, dalej zdjąć atrapę z przodu, tam odkrecasz skraplacz (chyba 2 śruby) , dalej odkrecasz przewody skraplacza i wyciągasz go przez szczelinę pomiędzy belką a chłodnicą.
ROOB - 21-05-2009, 17:09
JaGrab3 napisał/a: | Wystarczy odkrecić górne mocowania chłodnicy, odsunąć ją od belki, dalej zdjąć atrapę z przodu, tam odkrecasz skraplacz (chyba 2 śruby) , dalej odkrecasz przewody skraplacza i wyciągasz go przez szczelinę pomiędzy belką a chłodnicą. |
witam.. właśnie na taką odpowiedź czekałem. wydawało mi się, że tak właśnie da się to zrobić.
dziękuje Piotr.
werdew - 25-05-2009, 16:34
Witam, no to i ja z zapytaniem na temat klimy.
Galant 2.0 automat, klima manual.
Problem
- silnik odpalony, skrzynia na "N" klima "ON" --- bez problemów.
- slinik odpalony, skrzynia na "P" klima "ON" --- mocno spadaja obroty.
W czasie jazdy cholera wie, bo i tak na wysokich obrotach
Jakieś pomysły podpowiedzi
werdew - 25-05-2009, 18:13
BigTomala napisał/a: | Dlatego obroty maja prawo spaść. Normalne (prawidłowe) zjawisko. |
Normalne, ale tylko przez pare sekund. Następnie powinny wrócić do ustalonego
poziomu (działanie kompa)
We wszystkich samochodach w automacie ktorymi jeżdże tak jest.
W moim spadają do poziomu 450-500 i tak go telepie.
Czy "przeładowanie" klimy może pomóc
tnalag - 01-07-2012, 19:19
Odświeżę stary temat. Miałem nieprzyjemne zderzenie z ptakiem który wbił mi się jakimś cudem w chłodnice klimy oczywiście ją uszkodził czynnik uleciał. I tu pytanie ktoś wie jaki rozmiar ma chłodnica klimy w galancie 97 r. silnik benzyna 2.0 ? na allegro jest ich kilka w różnych rozmiarach ... I jeszcze warto kupować używaną chłodnicę? czy lepiej zamiennik, bo oryginał to koszt 600 zł a gdzie tu jeszcze nabicie itp.
JaGrab3 - 01-07-2012, 19:36
Jak to w różnych rozmiarach, w EAx był jeden rozmiar, podeślij linki.
milo - 01-07-2012, 20:00
JaGrab3 napisał/a: | Jak to w różnych rozmiarach, w EAx był jeden rozmiar |
Tak są różne wersje chodzi o rurki wejściowe i wyjściowe inny kąt sam zmieniałem i przysłali mi nie taką dopiero jak zdjęcie wysłałem dostałem odpowiednią
tnalag - 01-07-2012, 21:18
http://moto.allegro.pl/mi...2420503126.html
688 x 326 x 16 mm
http://moto.allegro.pl/ch...2424034549.html
685 (645)x350x16
http://moto.allegro.pl/ch...2433884446.html
645 X 450 X 16
http://moto.allegro.pl/ch...2434794313.html
630-340-20
Wg. sprzedawców z każdej aukcji chłodnice pasują do mojego rocznika. Chyba są nie świadomi tego, że jest kilka rozmiarów. W ogóle faktycznie chłodnice pasują do każdej wersji silnikowej tak jak oni piszą? Trochę to dziwne
JaGrab3 - 01-07-2012, 21:23
Myślę, że rozmiarowo, to każda podejdzie, nie wiem faktycznie jak z długością rurek wychodzących, ale to i tak pewnie można dogiąć. Pewnie problem może być w odległościach pomiędzy wejściem i wyjściem na tej złaczce.
Mialem tak z osuszaczem, ze niby pasował, a nie pasował, inny rozstaw był króćców....
Rozmiarowo,to chłodnica ma tyle luzu, że każdy z tych wymiarów powinien wejść.
tnalag - 01-07-2012, 21:26
To jeden problem z głowy jeśli chodzi o rozmiar. Teraz problem którą chłodnicę wybrać jeśli chodzi o te rurki.
robertdg - 01-07-2012, 21:31
Otwórz maske(pokrywe silnika) i zajrzyj po stronie reflektora pasażera jakie masz położenie gniazd zasilających, w poziomie czy ukośnie, nie kupuj chińskiego zamiennika, zainwestuj w chłodnice KOYORAD, Nissens, etc. Wymiar powinien być rzędu 688 x 326 x 16 mm
milo - 02-07-2012, 07:43
robertdg napisał/a: | Otwórz maske(pokrywe silnika) i zajrzyj po stronie reflektora pasażera jakie masz położenie gniazd zasilających, w poziomie czy ukośnie, |
Właśnie do podstawa ułożenie rurek , reszta jest taka sama
tnalag - 02-07-2012, 14:44
a co z używkami ? nie warto ?
milo - 02-07-2012, 16:41
tnalag napisał/a: | a co z używkami ? nie warto ? |
Masz pewność że szczelna, lamelki całe ?
JaGrab3 - 02-07-2012, 16:50
nie wiem czy jest sens bawić się z używkami, bo tak naprawdę, różnica w cenie nie jest wielka, a co nowe to nowe.....
Z racji, że chłodnica jest z przodu, jest narażona na uderzenia wszelkiego syfu, przz to lamelki są pozaginane, oraz ze względu na materiał, często lamelki są wręcz wytarte przez krążący czynnik. Taka chłodnica może sama z siebie zacząć puszczać....
|
|
|