Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Sprzęgło do Mitsubishi Eclipse 1G
Wariacina - 27-01-2011, 00:23
Podepnę się pod temat .
Gdy wciskam sprzęgło i gdy puszczam .. słychać "huczenie" bądź hydraulikę ..
zastanawiam się czy to łożysko oporowe czy hydraulika siada ? (gdy wcisnę sprzęgło jest cicho - słychać tylko wtedy gdy pedał jest w ruchu)
zenek_bb - 27-01-2011, 05:43
słychać to kiedy nie ma biegu, auto stoi na wolnych obrotach?
spróbuj wysłuchać miejsce dźwięku prosząc kogoś o operowanie pedałem gdy Ty nasłuchujesz spod auta, może to nie tyle co łożysko co układ docisku
Wariacina - 27-01-2011, 20:55
nie ma znaczenia czy na biegu czy nie wystarczy wcisnąć bądź puścić pedał sprzęgła .
a ten dźwięk dochodzi z okolic pedału sprzęgła
zenek_bb - 27-01-2011, 21:49
no to masz odpowiedź, pompka sprzęgła, albo reperaturka albo kompletna nowa, myślę że jak mechanicznie jest ok to reperaturka + czyszczenie i będzie dobrze, pierw rozbierz i oceń
*kub@* - 01-02-2011, 20:56
Witam, nie chciałbym zakładać nowego tematu dlatego tutaj uprzejmie się zapytuję... W najbliższym okresie planuję remont miśki i jedną z wielu części które muszę wymienić jest sprzęgło. Jakiej firmy polecacie sprzęgło mogę wyłożyć 5 stówek za kpl sprzęgło jakiej firmy polecacie?? może jakiś link tego sprzęgła?? Z góry dzięki.
viader - 02-02-2011, 08:29
Ja polecam exedy, jakość tego sprzęgła o lata świetlne wyprzedza inne zamienniki ale cena podchodzi pod 600 zł. Z tańszych można polecić LUK-a. Valeo i AISIN też mogą być ale przy nich spotkałem się poza dobrymi także ze złymi opiniami.
Kazber - 02-02-2011, 12:23
ja sam mam valeo i nie zauważyłem nic niepokojącego, zrobiłem na nim dopiero 10k km i wszystko chodzi elegancko. Problemy najczęściej pojawiają się gdy oprócz samego sprzegła wyrobiony jest wysprzęglik albo pompka i nie zostaną wymienione w odpowiednim czasie, albo zła regulacja samego sprzęgła.
viader - 02-02-2011, 13:03
Ja nie neguję, że valeo może być ok. Piszę poprost, że w przypadku valeo i aisina spotykałem się z mniej pochlebnymi opiniami mechaników. Natomiast co do exedy, ten co miał te sprzęgło w ręku będzie wiedział na czym polega różnica.
Tiamat - 02-02-2011, 13:35
miałem sprzęgło NKK. Przy okazji kuracji wzmacniającej zdecydowałem się na inne sprzęgło a NKK zostało zdemontowane. Po 30 000km sprzęgło nie wykazywało większych śladów żuzycia. Zdarzyło się że uślizgiwało, ale tylko przy max eksploatacji na torze. Jednym słowem polecam. Exedy oczywiście też, wszystko w zalezności od zasobności portfela. Valeo mam w escorcie mk7 1.6 16v. Zrobione na nim ok. 110 000 km i dalej bangla. To chyba dobrze świadczy o sprzęgle.
viader - 02-02-2011, 13:58
Prawda jest taka, że każde sprzęgło powinno dawać radę przy prawidłowym montażu i eksploatacji. Ja polecam exedy ze względu na jego solidną konstrukcję, która powinna wytrzymywać nawet ostre katowanie.
Niestety moja skrzynia zabiła mi 3 tarcze i jedno łożysko sprzęgła. Przez ciągłe ślizganie się docisk też został przegrzany, dlatego wraz z nową skrzynią wleciało tym razem lekko używane sprzęgło LUK-a (na próbę, czy nowa skrzynia działa jak należy). Jeśli ono się za jakiś czas skończy to napewno wrócę do exedy. O jakość tarczy niech świadczy, że zalana olejem trzymała do 4-5 tyś obrotów. Tarcza NKK w podobnych warunkach nie dawała rady powyżej 2 tyś obrotów
*kub@* - 02-02-2011, 14:55
Ok, dzięki za opinie na temat sprzęgieł i zainwestuję w Exedy, za te pieniądze musi być coś dobrego, jeszcze raz dzęki.
zenek_bb - 02-02-2011, 16:07
Tiamat napisał/a: | Valeo mam w escorcie mk7 1.6 16v. Zrobione na nim ok. 110 000 km i dalej bangla. |
Niestety ze sprzęgłami jak na przykład z paskami rozrządu Continental'a, dla grupy VW są to paski OEM, na prawdę dobre, natomiast ich paski do DSM to po prostu nieporozumienie. Akurat Valeo nie jest producentem OEM dla żadnej grupy, więc ich sprzęgła jeszcze mogą być jakościowo te same do różnych modeli, jednak na przyszłość Timatcie ustrzegał bym się od takich porównań ze względu na zupełnie inne rozwiązania konstrukcyjne. Technologia wykonania okładzin może być świetna dla charakterystyki silników Forda, natomiast przy wykonaniu tą samą technologią i materiałami tarczy do Ecli wynikiem może być inna wytrzymałość eksploatacyjna.
Tiamat - 04-02-2011, 15:17
zenek_bb napisał/a: | ustrzegał bym się od takich porównań |
będę miał to na uwadze
zenek_bb napisał/a: | Technologia wykonania okładzin może być świetna dla charakterystyki silników Forda, natomiast przy wykonaniu tą samą technologią i materiałami tarczy do Ecli wynikiem może być inna wytrzymałość eksploatacyjna. |
Byc może, ale z drugiej strony szanujący sie producent nie robi tą samą technlogią/techniką/materiałem sprzęgieł do forda 1.6 i np. 4g63T. Zakładam, że producent sprzęgieł jakim jest Valeo wie, że różne charakterystyki i moce silników wymagają różnych/innych rozwiązań.
ps. nie napisałem, że Valeo do eclipse to znakomity wybór. Chciałem raczej zwrócić uwagę też na tego producenta.
zenek_bb - 04-02-2011, 15:30
Tiamat napisał/a: | nie napisałem, że Valeo do eclipse to znakomity wybór |
A ja natomiast nie mówię, że jest to producent zły
wojtas gst - 10-02-2011, 22:32
zenek_bb napisał/a: | OT. dobrze że koło zamachowe miałeś dokręcone... koniec OT
Daj znać co kupiłeś i za ile |
mialem luka za 260zl ale niestety do gs'a jak sie okazalo
czy takie sprzeglo bedzie dobre do 1g gst? / przemieszczanie sie po miescie, nie wyscigi
http://moto.allegro.pl/55...1410302128.html
|
|
|