To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Automatyczna skrzynia przerzucanie biegow

wyderka - 05-11-2013, 22:13

poprostu ten olej jest polecany do naszych skrzyni :wink:
cichy_86 - 05-11-2013, 22:14

ile litrów będzie mi potrzebne do wymiany dynamicznej ?
Hugo - 05-11-2013, 22:20

OK. 9,5 litra. Najlepiej kupić 10 litrów to zostanie ok. 0,5 litra na dolewki itp. w razie "W".
wyderka - 05-11-2013, 22:20

teoretycznie 10L ja zamówiłem 11 wrazie W i weszło mi około 10,5
cichy_86 - 05-11-2013, 22:50

dzięki wielkie :occasion5: już zamówiłem :D
magisterek - 23-02-2015, 18:02
Temat postu: [EA5A/W 2.5] skrzynia biegów
Witam, spotkał się ktoś z was z takim problemem skrzyni biegów - gdy mój misiek postoi dłużej na górce czasem też i na płaskim mam problem z przerzuceniem na skrzyni biegów na D. Trzeba mocniej pociągnąć i jest takie szarpniecie. Jaka może być przyczyna?
Mógłby ktoś pokazać jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
Z instrukcji nic nie widzę ;/

robertdg - 23-02-2015, 18:23

magisterek napisał/a:
Mógłby ktoś pokazać jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26200
polaff - 24-02-2015, 07:08

magisterek napisał/a:
Witam, spotkał się ktoś z was z takim problemem skrzyni biegów - gdy mój misiek postoi dłużej na górce czasem też i na płaskim mam problem z przerzuceniem na skrzyni biegów na D. Trzeba mocniej pociągnąć i jest takie szarpniecie. Jaka może być przyczyna?
to normalne zjawisko w ASB. W pozycji "P"arking masz blokadę wyjścia pół osi. W ASB niezwykle ważne jest by używać hamulca ręcznego gdyż działanie jakie opisujesz niszczy tą blokadę i w konsekwencji powoduje uszkodzenie skrzyni.
Ja by zapobiec takim zjawiskom robię tak" podczas pozostawiania auta na pochyłej nawierzchniach zatrzymuję auto hamulcem zasadniczym, zaciągam ręczny, przełączam pozycjoner z "D" na "N", puszczam hamulec zasadniczy, jak auto "oprze się" na hamulcu ręcznym dopiero przełączam pozycjoner na "P".
Spróbuj tak zrobić.

KsiadzRobak - 24-02-2015, 08:02

Spróbuj dokładnie tak:
- zatrzymaj się, wrzuć N
- zaciągnij ręczny trzymając hamulec nożny
- puść nożny
- auto trochę zjedzie
- przełącz na P

Po takiej sekwencji nie będzie problemów.

polaff - 24-02-2015, 08:14

KsiadzRobak, to zmiany naniosłeś :mrgreen:
mati_z - 24-02-2015, 10:21

Zimą też zaciągacie ręczny? Bo ja się trochę obawiam, że mi przymarznie :roll:
polaff - 24-02-2015, 10:40

mati_z, ja na tym forum wyraziłem taką obawę i zostałem wyśmiany. Ja zimą rzadko zaciągam, ale generalnie rzadko staję na pochyłościach.
mati_z - 24-02-2015, 10:45

polaff, mi w Colcie nawet latem ręczny potrafił się zapiec przy dłuższym postoju więc wolę nie ryzykować i też zaciągam tylko na większej górce.
polaff - 24-02-2015, 10:46

mati_z, tak, ale mój galant stio tylko czasem w niedzielę, z reguły 6/7 dni w tygodniu jeżdżą 2 auta u mnie LEx i gal, a 5/6 dni cytryna więc nie ma co sie zapiekać :)
magisterek - 24-02-2015, 10:51

Dzięki wielkie, trochę mnie uspokoiliście ;)
A pytanie jeszcze używacie też ręcznego na płaskim?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group