To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Uszkodzona skrzynia automatyczna

TRAWOR76 - 22-07-2011, 11:44

Hm,dzieki Koledzy,póki co Coltem Jaśki jedziemy na Mazury odreagować te złośliwosci losu -najpierw sworzeń wahacza,potem ręka złamana i teraz do kompletu ta skrzynia...a miesiac na chorobowym sie siedziało z gipsem na ręku:-/ teraz zdjeli ale jeszcze chwila rozruszac trzeba reke....wróce z urlopu zdemontuje skrzynie ,moze juz dam radę....zobaczę jak to wyglada i ewentualnie oddam do regeneracji ,lub jak ktoś ma konwerter z GDi to chetnie odkupie przerobię....zagadka tylko czy holowanie 25km z prędkoscią do max 60km/h nic nie uszkodziło dalej ,bo tam moglo się popalić cos ,nie chłodziło skrzyni....jeśli dobrze zrozumiałem?
Jeśli ktos moze napszcie jakiś schemat od czego zacząc demontaż skrzyni(w warsztacie 1000zł zaspiewali)...w jakis punktach ,zeby czegos nie uszkodzić...ja mam prtaktykę ,ale na ogół juz auta nie jeździły potem:-) dodam że póloś zapieczona ,bynajmniej prawa.....

Krzyzak - 22-07-2011, 12:46

TRAWOR76 napisał/a:
rozruszac trzeba reke

he he - ja świntuszek

TRAWOR76 napisał/a:
póloś zapieczona

to wyciągasz razem ze zwrotnicą (odpinasz wszystkie sworznie, kabel abs pod nadkolem, jarzmo hamulca itd.) i na prasę

FTOrek - 22-07-2011, 13:12

Czy konwerter od FTO Będzie pasował do EA5W?
menic - 22-07-2011, 16:26

To ja podepne sie w moim problemem.
Na poczatku roku padl mi konwerter. Po regeneracji zostal zalozony i wszystko dzialalo ok, ale do czasu...
Z racji iz nigdzie nie bylo Castrola TransMax Z (czy jakos tak), spec od oleji powiedzial, ze castrol DQIII (czy jakos tak) bedzie tez pasowal, bo to sa pratycznie takie same oleje.
Pewnego razu skrzynia "zawiesila" sie na 2 biegu. Jakiejilwiek wajchowanie dzdiwnia nie pomagalo. bylo tylko P, N, 2 bieg i R.
Po godzinie jak samochód ostygl, skrzynia sie odwiesila. Od tego momentu zaczelo sie zadarzac okazjonalnie.
Teraz jest tak, ze jak skrzynia sie nagrzeje (tak po okolo godziny jazdy w korkach), to zaczyna dziwnie zmieniac biegi. Czasem sie slizga, czasem szarpie...
Spec z midparts powiexzial, ze potrzebny kompletny remont skrzyni. Jakos nie jestem przekonany do jego tezy, gdyz twierdzi tez, ze jak padnie konwerter to cala skrzynie tez trzeba rozbebeszac i remontowac...

Panowie co zrobic? Remont skrzyni za 2 tys odpada, bo w tej chwili misio jest w takim stanie, ze sie nie oplaca :(
A chcialbym naprawic go calego bo po prostu lubie ten samochód, ale nei chce sie pchac w bezsensowne koszty :(

Tomek - 22-07-2011, 16:33

- wymiana skrzynia, na pewniejszy egzemplarz
- swap na manual

angelos - 22-07-2011, 16:40

Witam,

Swego czasu mialem spore problemy ze swoja skrzynia F4a33 ( sciagalem ja w sumie 4 razy) ale mniejsza o to. Zanim zaczniesz cokolwiek robic to proponowalbym sprawdzic skrzynie zgodnie z manualem.

Podjerzewam ze w galantach z AT gdzie skrzynia jest nowsza niz w sigmach bedzie podobnie.

Osobiście po pierwsze sprawdziłbym ciśnienia na poszczególnych biegach (w skrzyni sa w tym celu specjalnie otwory technicze zakrecone srubami)

Po drugie sprawdzilbym czy temperatura pracy skrzyni jest poprawna( ja kupielm zwykly czujnik temperatury, wlozylem przez gume ktora doprowadza kable od plyty sterujacej, podciagnalem do srodka samochodu i pod miernik)

Po trzecie zaminilbym plyte sterujaca, o ile bedziesz mial dostep do takiej.

W ostatecznosci mozna by kupic dawce. Ja tak zrobilem

Ewentualnie skonsutluj jeszcze z inna firma, w krk jest www.axod.pl, goscie wydaja sie byc ok., w sensie ze nie mowia na dzien dobry ze trzeba skrzynie sciagac i remontowac.

Zycze powodzenia!

PS. Przestudiuj dokladnie manual od skrzyni albo znajdz kogos (mitsumanika) kto juz przechodzil przez wymiane skrzyni, i wie z czym to sie je.

menic - 29-08-2011, 15:01

Samemu nie dam rady sprawdzić. Brak umiejętności oraz garażu/narzędzi. 2 speców powiedziało, że potrzebny kompletny remont/wymiana.
Czy to jest już ostateczność, czy może coś da się łatwo naprawić?
Przypomnę, że po około godzinie jazdy w korkach, po rozgrzaniu skrzynia zaczyna szarpać i sie ślizgać przy zmianie biegów :(

waldi-1 - 14-01-2012, 18:48

to moze ja podepne sie pod temat i zapytam , poniewaz chce wiedziec wszsytko o tych skrzyniach, jaki to typ skrzyni ?jak sie nazywa ? czym rozni sie tip tronik od zwykłego automata? ktora skrzynia lepsza , wytrzymalsza? czy macie jakies schematy budowy skrzyni ? ile srednio przechechac mozna na tych skrzyniach km ? itd
marcin.art - 05-10-2012, 21:07

Witam wczoraj coś mi strzeliło z okolic skrzyni i zginął napęd tylko zamiast gwizdu słychać jakby chrobotanie podczas dodawania gazu - podejrzewam konwerter w związku z czym mam pytanie czy warto regenerować u nich http://www.sprzeglo-hydro...shi/Galant.html czy lepiej w midparts, czy po wymianie konwertera warto przepłukać skrzynie i dopiero wlać docelowy olej? jak tak czy może być on tańszy, jak tak to jaki
i jeszcze jedno pytanie czy wyciecie wałka będzie widoczne na oko czy trzeba go pomierzyć (jakie wymiary są optymalne)
dzieki za każdą pomoc
mogę kupić jeszcze całą skrzynie z konwerterem za 700-800zł
jakie wyjście lepsze stara skrzynia czasami potrafiła szarpnąć
można ocenić zużycie używanego konwertera?

[ Dodano: 07-10-2012, 20:27 ]
pomożecie mi panowie bo nie wiem co robić a potrzebuje szybko sprawny samochód

maju81 - 11-05-2013, 23:23

Witam,

Spotkało mnie ostatnio to, co wielu użytkowników Galantów z silnikiem 2.5 V6 na tym forum, czyli brak jakiegokolwiek biegu i dziwne huczenie od strony skrzyni. Wyciągnąłem skrzynię i okazało się, że tak jak w większości przypadków konwerter jest do regeneracji. Zastanawiam się jednak jeszcze, czy powinienem wymieniać wałek. Jest on już nadtarty, jednakże nie wiem, czy takie zużycie jest już nieakceptowalne. Zrobiłem dwa zdjęcia od boku i z góry. Proszę o Wasze opinie jak ma się wygląd mojego wałka do wałków, które były w Waszych skrzyniach po takiej samej awarii.

Dziękuje za wszelkie porady.




Bartek - 12-05-2013, 06:30

Zmierz średnicę wałka w zdrowym miejscu i wytartym. To jedyna metoda oceny, ze zdjęć nie wygląda to dobrze, ale myślę że ubytek 0.2 mm na zębach nie powinien dyskwalifikowac wałka, choć każdy ubytek osłabia połączenie i zwiększa ryzyko recydywy.
maju81 - 12-05-2013, 15:32

Próbowałem zmierzyć wałek ale suwmiarka jest za długa i nie mieści się pomiędzy ściankami obudowy.
Czy wyciągnięcie wałka ze skrzyni to duża filozofia, czy nie jest to aż tak skomplikowane? Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o skrzynie i nie wiem, czy wyciągając samodzielnie ten wałek nie rozsypie mi się dodatkowo pół skrzyni? Jeśli nie jest to zbyt skomplikowane to proszę o krótki opis co w kolejności należy poodkręcać.
Zastanawiam się czy jeśli to jest bardziej skomplikowane to czy jak zawiozę całą skrzynię do Midparts w Nowogrodzie Bobrzańskim, to oni sami mi zdemontują ten wałek i wmontują nowy, czy jednak nie zajmują się montowaniem, a samą regeneracją. Jutro ewentualnie będę musiał dzwonić.
Z drugiej strony jak sam wymontuję to pewnie znacznie mniejsze koszta niż zlecenie tego.

Dzwoniłem do Midparts i oni ani mi nie zdemontują, ani nie mają takich wałków. Zatem mam jeszcze zapytanie. Jak dokładnie nazywa się ten wałek lub jaki ma nr części bo nie wiem jak go znaleźć gdybym chciał kupić nowy bądź używany.

Pozdrawiam

[ Dodano: 14-05-2013, 20:02 ]
OK. Skrzynia rozebrana i wałek wyciągnięty. Niestety różnica spora bo ponad 0,5 mm na średnicy. Byłem dziś w Midparts w Nowogrodzie Bobrzańskim i wziąłem też wałek ze sobą żeby go obejrzeli i również odradzili mi montażu w takim stanie jeśli chcę dłużej pojeździć niż pół roku.
Problem jest taki, że ciężko dostać te wałki (mówię o używkach a nie 10 razy droższym z serwisu). Może ktoś z Was zna kogoś kto posiada taki wałek na sprzedaż i da namiar?

Pozdrawiam

marcinus2111 - 26-05-2013, 23:37

Witam. podepne sie pod temat. co do skrzyń. Jestem tu nowy i nawet nie mam zadnego auta tej marki.. Jestem na wstępnych poszukiwaniach.. Marzy mie sie v6. ale pełno ładnych egzemplarzy w automacie a z tego co tu czytam , sa z nim i problemy :( . Faktycznie tak lecą?? a ewentualny swap na manual. dózo roboty i przeróbek ?? prosba o pomoc zebym na mine sie sie wpakował . Pzdr..
radek79 - 27-05-2013, 08:09

jeżeli kupisz gala z 2002 roku to tylko wymiana oleju w skrzyni i dalej cieszysz się frajdą z jazdy, w galach z przed ostatniego liftu lubi się z ciąć wieloklin na wałku i uszkodzić konwerter, naprawa nie jest mocno droga jeżeli sam sobie zrobisz to zmieścisz się w tysiącu
marcinus2111 - 27-05-2013, 09:03

2002 czyli cos takiego jak last edition... ostatnie egzemplarze ?? czyli jak juz to automat z 2002R . jak starszy min2000 to manualu szukac ?? szkoda bo piekny z 2000 znalazlem http://allegro.pl/galant-...0782206.html...
chciasz ten avance tez ładny i wychodzi na to ze lepiej by służył .
http://otomoto.pl/mitsubi...-C26739569.html

Dobra nie zasmiecam tematu ogłoszeniami z allegro. jeszcze chwila minie zanim kupie. A tu zaglądał bede i pytał jak cos . Dzieki i pozdrawiam :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group