[92-96]Colt CA0 - [ALL] Olej do skrzyni
KaWu - 03-11-2006, 14:50
No ja jutro jak sie wyrobie z czasem to wymieniam w skrzyni na
VAlvoline DuroBlend. Oczywiscie 75w-90.
[ Dodano: 06-11-2006, 11:26 ]
NO to jestem po wymianie. Efektow pozytywnych jak i negatywnych nie zauwazylem po wymianie.
Przy szybkiej zmianie biegow czasami zahaczy-czyli po staremu.
Chcialem dodac ze ten olej ma fajny wezyk wyciagany z nakretki, przez ktory mozna lac do skrzyni. A jezeli ktos chce na stojaco to mozna go przedluzyc i lac np. z dachu
PiotrekSL4 - 22-04-2007, 22:38
Własnie wymienilem olej w skrzyni na Orlen Platinum. 75W90. nie wiem jaki był wczesniej. Czy zrobilem dobrze??? A w ogole to ile litrow miesci sie oleju w skrzyni. prosze o opinie.
Hugo - 23-04-2007, 00:17
Niecałe 2 litry chyba. Bodajże 1.8 Można wiedzieć ile kosztował ten olej i czy można go kupić normalnie na stacji Orlenu? PiotrekSL4 napisał/a: | Orlen Platinum. 75W90 | Firma jest niezbyt istotna, ważne są parametry. W tym przypadku 75W 90 jest idealne, ale musi być klasa lepkości GL-4. Więc jaka jest w przypadku tego oleju?
PiotrekSL4 - 23-04-2007, 20:36
o cholerka ten moj olej to Gl-5. Czy popelnilem duzy blad wlewajac go do mojej skrzynki. kosztowal 41 zl/litr cena chyba wysoka. a poza tym wlalem go 1.3litra bo wiecej juz sie wciasnac nie dalo. A przelewajac stary olej do butelki wyszlo mi go rzeczywiscie jakies 1.8 litra. To chyba nie jest normalne. czy jest taka ewentualnosc ze olej podczas pracy skrzyni dostanie sie we wszystkie zakamarki i dopiero wtedy trzeba bedzie uzupelnic brak tego 0.5 litra. Jak myslicie
Hugo - 23-04-2007, 20:50
PiotrekSL4 napisał/a: | czy jest taka ewentualnosc ze olej podczas pracy skrzyni dostanie sie we wszystkie zakamarki i dopiero wtedy trzeba bedzie uzupelnic brak tego 0.5 litra. Jak myslicie | Moze tak być. Sprawdź poziom po jakimś czasie. PiotrekSL4 napisał/a: | o cholerka ten moj olej to Gl-5. Czy popelnilem duzy blad wlewajac go do mojej skrzynki | Slyszałem, że GL-5 może szkodzić synchronizatorom. Powinien być GL-4.
PiotrekSL4 - 23-04-2007, 21:14
I tak to jest. czlowiek chce dobrze dla autka a tu czasami nie wychodzi. kurcze. Troche zly jestem. ale moja wina nie doczytalem postow. Za jakis czas sprawdze stan i ewentualnie doleje. Teraz to juz na takim musze jezdzic. Ale ogolnie powiem ze biegi wchodza niezle i zadowolony jestem. Hugo zauwazylem ze chyba Ty najczęsciej odpowiadzasz na moje pytania. dzieki i pozdrawiam
[ Dodano: 23-04-2007, 21:17 ]
Hugo a masz moze numer GG w razie jakiegos kontaktu. Jak cos to napisz 5413140
Hugo - 23-04-2007, 21:51
Jeździć. Nie ma tragedii. PiotrekSL4 napisał/a: | Hugo zauwazylem ze chyba Ty najczęsciej odpowiadzasz na moje pytania. dzieki i pozdrawiam | Lubię pomagać innym i jak coś wiem to piszę. Poza tym interesuje mnie motoryzacja. Mój gg wyślę Ci na pw.
Anonymous - 24-04-2007, 21:27
Mam zonka chyba, bo zalałem do skrzyni Valvoline'a DuraBlend Gear Oil GL-5 75W-90
PiotrekSL4 - 24-04-2007, 21:29
Zonka czyli co?? Ja zalalem Platinum o tych samych parametrach i jezdze. Nie strasz mnieze autko nie chula
Anonymous - 24-04-2007, 21:38
Chodzi o to, że powinno być podobno GL-4 bo ten GL-5 synchronizatorom szkodzi !!! Ale przecież nie wyleję... Będę śmigał - co ma być to będzie !!! I tak skrzynię nową będę chciał kupić za jakieś 20 000 km to szybko raczej powinno sie stać bo w 14 dni (dziś mijają 2 tyg. od zakupu) zrobiłem mym Miśkiem 2 000 km.
wichura1 - 25-04-2007, 09:02
Wymień go ponoć jeżeli nie obsługuje GL4 rozwalają się synchronizatory, co będzie skutkowało zgrzytami i problemami z wrzuceniem biegów. Specyfikację Mitsu spełnia Motul Motylgear SAE 75W90 Półsyntetyk API GL4 i GL5/ MIL-L-2105D (zgodnie z service manualem). Cena około 40PLN za litr, wymiana synchronizatorów raczej nieopłacalna w tym roczniku, lepiej kupić używaną skrzynię. Ja kupiłem moją za 500PLN, stara jest sprawna, ale gwiżdże po dawnej awarii łożyska.
KaWu - 25-04-2007, 17:46
Levyspor, na pewno jest GL5 Bo ja z tego co pamietam zalewalem Valvoline DB i mial GL4.
A ile placiles za olej Zreszta mam jeszcze butelke to jutro postaram sie sprawdzic.
Anonymous - 25-04-2007, 19:00
Jastem niemal pewny że była cyfra 5 za 1 litr zapłaciłem 36,70), dzwoniłem do mechaników którzy mi go zalewali aby się upewnić czy mogę jeździć, a oni powiedzieli, że GL-4 i GL-5 są bardzo podobne, że liczy się to 75W90 i że spokojnie mogę jeździć.
josie - 25-04-2007, 20:18
W oleju GL-5 są dodatki mogące powodować korozję metali szlachetnych o ile mnie pamięć nie myli, a z takiego mat. wykonane są synchronizatory w naszych skrzyniach.
Czasami olej GL-5 może być stosowany w skrzyniach wymagających GL-4 - ale jest to napisane na opakowaniu oleju.
Krzyzak - 25-04-2007, 20:25
Pierscien synchronizatora jest z brązu - przy oleju TYLKO GL-5 skoroduje i ze skrzynia bedzie tylko gorzej...
|
|
|