To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Posluchajcie tego czy to zawory czy wtryskiwacze ????

OLV - 16-11-2007, 13:29

O matko :shock:
Ze co ? ze sterowanie szyb padlo ?
I po wysprzegleniu wchodzi na obroty ? :shock:
Nie chce byc ironiczny ale czy Ty napewno masz tam samochod taki z kierownica i z kolami
Sorrki ale nie spotkałem sie z takim problemem i nie bardzo moge Ci pomóc

TRUTIL CARI GDI - 16-11-2007, 13:38

sterownie szyb nie padlo przed restartem kompa jak naciskalem guzik od szyb zjezdzaly same na dol czy do gory teraz sa zalezne odemnie ile przytrzymam guzik tyle sie otwieraja czy zamykaja a przy wysprzeglanieu wchodzi na obroty skacza mu conajmniej na 2 tys
OLV - 16-11-2007, 13:44

Przycisk do szyb jest dwustopniowy ?
To znaczy taki gdzie lzejsze nacisniecia powoduje wlasnie takie stopniowe opuszczanie a silniejsze przycisniecie powoduje zalaczenie ciagu do gory czy na doł
To Twoj pierwszy Mitsubishi ?
Te skoki obrotow pojawiaja sie na biegu jalowym...??
Sprobuj lekko wcisnac gaz i posc go tak gwaltownie jak podczas jazdy i zmiany biegu

TRUTIL CARI GDI - 16-11-2007, 13:50

tak jest to moje 1 mitsubishi skoki obrotow pojawiaja sie nawet jak jade wrzuce na luz i naciskam chamulec skacza jak chca 0d 1000 do 1500 i tak z kilka razy pozniej sie normuja na biegu jalowym trzyma jakies 800 900 wiec mysle ze ok
OLV - 16-11-2007, 13:53

A jak na postoju...
Kiedy wciskasz powoli gaz tak jak w czasie jazdy i poscisz go tak jak podczas zmiany biegu ??
Jak wtedy ? tez zostaja na 1500 2000 ?

TRUTIL CARI GDI - 16-11-2007, 13:58

w czasie jazdy jak zmieniam biegi przy wysprzegleniu obroty zatrzumuja sie np. jak krece do 3tys to zostaja na 3 musze dluzej trzymac na sprzegle i zmieniac bieg bo jak wrzucam odrazu mam szarpniecia przez to ze przytrzymuje obroty ma taki momet jakby bezwlad
OLV - 16-11-2007, 14:09

Ok to rozumie
Ale kiedy samochod stoi..nie porusza sie..nie jest w ruchu nie ma wlaczonego biegu
Silnik pracuje na wolnych obrotach w zakresie 800 900 tak jak napisales...
Wcisnij gaz tak jak podczas ruszania ale nie ruszaj nie wrzucaj biegu..Sprawdz samym pedalem gazu czy obroty wroca na jalowym biegu
Kurcze czy ja to zle tlumacze ?
no rzesz w morde bez ruszania z miejsca wciskaj gaz powoli tak jak podczas jazdy wyciagnij go do 3 czy 3,5 tysiaca i posc gwaltownie tak jak podczas szybkieej zmiany biegu
Sprawdz czy tez zatrzyma sie na 2 tys.???

cns80 - 16-11-2007, 14:33

Szyby po resecie ECU trzeba podobno przyuczyć.
Są rózne metody, ale ja słyszałem o takiej:
Lekko naciskać przycisk aż do pełnego otwarcia, a potem wcisnąć go mocniej (auto) i przytrzymać 3 sekundy (zaprogramowane dolne położenie). Następnie tą samą metodą zaprogramować górne położenie i tak dla każdej szyby z osobna. Ponieważ sam tego nie robiłem, więc polecam użyć opcji "szukaj", bo ten temat gdzieś już na tym forum czytałem :wink:
A dźwięk przypomina mi panewkę w moim byłym Peugeocie (diesel).
Co do obrotów to tak jak już ktoś wspomniał to chyba będzie przepustnica i silnik krokowy :evil:

Robson86 - 16-11-2007, 14:36

A moze sprawa tych falujacych obrotow tyczy sie bardzo zabrudzonej przepustnicy tylko :?: :?:
Kiedy ja ostatnio czysciles/wiesz kiedy byla czyszczona i czy w ogole byla :?:
pozdroo

TRUTIL CARI GDI - 16-11-2007, 14:40

nie wiem kiedy byla czyszczona mam go juz mowilem 7 dni obroty faluja zajebiscie tak jak OLV pisal jak nacine gwaltownie do 3tys i puszcze gwaltownie gaz zawieszaja sie na 3tys przez moment a pozniej powolutku schodza po twoim resecie kompa tez lipa widze ze sam chu.... tutaj zdzialam pozdro

[ Dodano: 16-11-2007, 14:48 ]
cns80, dzieki kolego szybki juz chulaja tak jak trzeba jest tak jak mowiles trzeba przytrzymac przycisk przez 3 sek nawet po resecie kompa rozwiazal sie problem z przyciskiem "widows lock" nie dzialal mi teraz chula :) chociaz tyle ale obroty to masakra jak jade sobie i wrzuce na luz obroty faluja od 1000 do 2000 tak pomiedzy nie wiem co to moze byc kiedys jak mialem golfa II odpowiadalo za to taki membramowy zbiorniczek ktory odmykal i zamykal a jak jest w carismie tutaj przepustnica czy co?? pomocy chlopaki

cns80 - 16-11-2007, 15:02

Cieszę się że mogłem pomóc. Pamiętaj że po czyszczeniu przepustnicy i krokowca czeka Cię jeszcze raz to samo. Tutaj szukałbym problemu z obrotami. Jeśli przepustnica nigdy nie była czyszczona to jest duże prawdopodobieństwo że ona jest przyczyną zamieszania. Powodzenia :) i dzięki za "pomógł".
wazu - 16-11-2007, 15:07

TRUTIL CARI GDI napisał/a:
nie wiem kiedy byla czyszczona mam go juz mowilem 7 dni obroty faluja *cenzura* tak jak OLV pisal jak nacine gwaltownie do 3tys i puszcze gwaltownie gaz zawieszaja sie na 3tys przez moment a pozniej powolutku schodza po twoim resecie kompa tez lipa widze ze sam chu.... tutaj zdzialam pozdro

Spokojnie :lol: . Zacznij wszystko od początku. Po pierwsze wyczyść przepustnicę http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm i silnik krokowy http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=6493 Przy silniku krokowym pamiętaj żeby nasmarować łożyska (coby się nie zacinały po wymyciu smarowidła np. benzyną). Jak już złożysz to z powrotem do kupy, to naucz komp wolnych obrotów (opis jest na forum, ale najprościej można to zrobić tak jak opisuje Brikston
Cytat:
Gdy wszystko poskrecal podlaczyl aku. Zapalil autko i zostawil go tak przez okolo 15 min bez wlaczania zadnych odbiornikow elektrycznych; nastepnie (po tych 15 min) powlaczal doslownie wszystkie odbiorniki razem i tak poczekal jakies 10 min. Na konciec na pare sekund dal gazu do odciecia zaplonu i tyle. Obroty po czyszczeniu przepustnicy byly wyzsze na jalowym(ok. 800obr/min) niz przed czyszczeniem (ok. 650, 700obr/min), silnik rowno pracowal i nie falowal (nie falowal tez przed czyszczeniem), a silnik po przegazowaniu spadal rowno do tych 800obr/min bez schodzenia nizej, by potem wyrownac do 800.

Jak już ustawisz te obroty, to zajmij się szybami, musisz nauczyć komp skrajnych położeń szyb. Włączasz silnik i naciskasz guzik szyby aż do jej całkowitego otwarcia, puszczasz guzik i jeszcze raz go naciskasz do oporu w dół przez 2-3 sek. (będzie słychać jak siłownik pracuje). To samo robisz jadąc szybą w górę. Tak robisz z wszystkimi szybami po kolei i masz je ustawione. Tak, że spokojnie, poświęć trochę serca i czasu tej cari i będzie wszystko OK. Co do stuków, to ja ostatnio dolałem do oleju Liqui Moly i znacznie się uciszyły, a mam zalany minerał 15w-40 i 240000 km na liczniku.

TRUTIL CARI GDI - 16-11-2007, 15:15

reset kompa robilem dzisiaj dwa razy i na dwa sposoby dalej jest tak samo sciagnelem klepy na jakies 30min silnik ostygl zalozylem najpierw minus pozniej plus wsiadlem nic nie bylo wlaczone wszystko powylaczalem dodalem gazu 3 razy do podlogi przekrecilem stacyjke zgasly wszystkie kontrolki zapalilem silnik obroty trzymaly sie na 1500 pozniej spadly na jakies 800 900 i tak utrzymaly sie przez chwile pozniej skoczyly na 1500 i 1600 i tak sie utrzymywaly silnik sie rozgrzal dodalem powoli gazu na 5tys i puscilem pomalu mialy wrocic do wolnych trzymaly sie ponad tysiac czyli lipa z nauczeniem cari obrotow za czyszczenie przepustnicy i korka nie bede sie bral jeszcze cos zjebie

[ Dodano: 16-11-2007, 15:18 ]
przepustnice sprawdzalem od zewnatrz tak jak sie patrzy jest czysta a jak ja otworzylem czarno w srodku jak w piekle korka nie sprawdzalem bo jeszcze nawet nie wiem gdzie jest w tym silniku hehe:D

saphire - 16-11-2007, 15:44

Po resecie ECU uczy się obrotów - odpalasz auto i zostawiasz chodzące na luzie z powłączanymi normalnie używanymi odbiornikami w typie świateł, radia, klimy itp. i niech se pyrka na luzie z 15 minut po czym go wyłączasz włączasz ponownie na chwilę i gasisz, wyjmujesz kluczyk ze stacyjki. Jak tego nie zrobisz to i tak się ECU nauczy wszystkiego w normalnej jeździe tyle że to bardziej upierdliwe bo wachluje obrotami...
TRUTIL CARI GDI - 16-11-2007, 16:23

to niech mi ktos napisze od 1 do ostatniego punktu jak dokladnie mam zrobic ten reset bo pojde zaraz i bede robil jeszcze raz plisss


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group