To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - czyscilem przepustnice carisma oszalala

TRUTIL CARI GDI - 18-11-2007, 22:58

wiem wiem juz nic nie dotykam dzieki wielkie panowie za pomoc pozdrawiam cari rulezz :mrgreen:
turek61 - 19-11-2007, 20:56

TRUTIL CARI GDI, po rozruchu obroty wchodzą na ok. 1500 by po chwili spaść na jałowym.Oto zdjęcie moich:

Kaleid - 19-11-2007, 21:09

U mnie jest dokładnie tak samo , czyli standard. Pozdrowionka.
TRUTIL CARI GDI - 19-11-2007, 23:10

panowie jak wrzucic fotke na forum ale mozna ja pobrac stad to sa moje obroty

http://rapidshare.com/fil...k.jpg.html[img]

http://http://rapidshare.....jpg.html[/img]

[ Dodano: 19-11-2007, 23:16 ]
ten pierwszy link jest ok bo nie wiem jak wrzucic bezposrednio na forum

[ Dodano: 19-11-2007, 23:18 ]


[ Dodano: 19-11-2007, 23:21 ]
no i mam troszeczke wyzej czyli zrobie tak jak pisal kleid odkrece ta srobke wkrece tak aby dotykala do czola pozniej 1/4 obrotu i koniec :lol:

[ Dodano: 20-11-2007, 22:50 ]
mam pytanie po czyszczeniu przepustnicy szalaly mi obroty spowodowane to bylo dokreceniem srobki ktora uklada polozenie przepustnicy odkrecilem ja i ustawilem obroty dzisiaj dzwoniac na serwis aso mitsubishi zapytalem o regulacje obrotow koles zapytal czy odlaczalem aku powiedzialem ze tak on na to ze w silniku GDI nie wolno tego robic przyuczenie jej obrotow bedzie kosztowalo 135zl i teraz mohe pytanie czy to bedzie wygladalo tak jak to opisywaliscie panowie odlaczenie klemy podlaczenie odpalenie auta bez obciazen na 15min pozniej z obciazeniem 10min i na tym bedzie polegalo to przuczenie i zaplata 135zl jesli tak zrobie sobie sam a 135 na bajure bedzie chyba ze beda ustawiac spalanie itd ale nie wiem

[ Dodano: 20-11-2007, 22:51 ]
mam pytanie po czyszczeniu przepustnicy szalaly mi obroty spowodowane to bylo dokreceniem srobki ktora uklada polozenie przepustnicy odkrecilem ja i ustawilem obroty dzisiaj dzwoniac na serwis aso mitsubishi zapytalem o regulacje obrotow koles zapytal czy odlaczalem aku powiedzialem ze tak on na to ze w silniku GDI nie wolno tego robic przyuczenie jej obrotow bedzie kosztowalo 135zl i teraz mohe pytanie czy to bedzie wygladalo tak jak to opisywaliscie panowie odlaczenie klemy podlaczenie odpalenie auta bez obciazen na 15min pozniej z obciazeniem 10min i na tym bedzie polegalo to przuczenie i zaplata 135zl jesli tak zrobie sobie sam a 135 na bajure bedzie chyba ze beda ustawiac spalanie itd ale nie wiem

Anonymous - 22-11-2007, 23:52

jak tak czytam....to już zgłupłem :D ja po czyszczeniu przepustnicy ...a robiłem to już ze 3 razy nic z żadną śrubką zgrubną czy tez inną...nie kombinowałem...a może powinienem ? :? zawsze tylko uczyłem go obrotów poprzez reset kompa...pojeździłem chwilkę i jest ok...a może tak mi się tylko zdaje że jest ok. , bo też po odpaleniu wskakuje mi na ok 2 tys. i wolno zchodzi , nawet jak jest ciepły , no i oczywiście przy zmianie biegów trza chwile odczekać ale to chiba norma. Za to cały czas walczę z obrotami przy włączonej klimie...wariują :( , ale to chyba coś innego , może regulator faktycznie bo bez klimki jest ok.
ps. wydaje mi się że takie kręcenie tą śrubką to chyba nie w GDI....a może nie.... :D

TRUTIL CARI GDI - 23-11-2007, 11:02

powiem ci ze ja nie swiadomie ruzylem ta srubke jak zapalalem samochod mialem odrazu 3000 obrotow pozniej ja ustawilem tak jak kazal kleid czyli wkrecic ja do momentu gdy dotknie do czola tej blaszki pozniej 1/4 obrotu czyli jedna kreska krzyzaka w prawo bo jak inaczj :mrgreen: i pozniej odpalilem i mialem ok a co do obrotow jak zapalam podchodzi pod 2tys nieraz 1500 no i przy zmianie biegow jak wciskam sprzeglo to mi podskakuje zawszo o 500 do gory moze gaz za pozno odciagam ale chyba nie to nie pierwszy samochod podobno ten typ tak ma ale ciezko mi sie z tym pogodzic wlasnie sam teraz szukam regulatora napiecia bo jak dodaje gazu to mi sie swiatla rozjasniaja a jak spadaja obroty to sie sciemiaja zobaczymy co bedzie bo ASO to kasa kasa :mrgreen:
saphire - 23-11-2007, 13:13

O ile mi się dobrze kojarzy to w GDI wzbudzaniem alternatora steruje ECU i raczej nic nie wskórasz z regulatorem napięcia skoro ECU sobie tym rządzi.
TRUTIL CARI GDI - 23-11-2007, 22:37

saphire, czyli regulator napiecia mam dobry i nie musze wydawac na niego kasy :?:
Anonymous - 24-11-2007, 19:02

Regulator napiecia kosztuje tyle co uzywany alternator. Sprawdz jakie masz ładowanie moze szczotki sie kończa.
saphire - 25-11-2007, 08:17

Bo tu trzeba chyba określić że to co niby jest regulatorem napięcia to chyba tak naprawdę tylko mostek prostowniczy bo o ile kojarzę to ECU steruje wzbudzaniem alternatora a nie ,,regulator napięcia'' niemniej tak jak wiara pisze to że ci przygasają światła to może być sprawa kilku podejrzanych - za luźnego paska wieloklinowego (sprawdzić i ustawić poprawny naciąg), uszkodzonego mostka prostowniczego (tu trzeba pooglądać kształt sygnału wyprostowanego napięcia na osyloskopie), kończących się szczotek alternatora (wymienić), słabej masy (oczyścić i zabezpieczyć masowanie). Jak widać najprościej sprawdzić pasek, masę, później szczotki a na koniec zabawa z oscyloskopem.
TRUTIL CARI GDI - 25-11-2007, 10:44

ladowanie ma 14.50 idealne
saphire - 25-11-2007, 11:25

To sobie już nic więcej nie szukaj ;) chyba że chcesz dla świętego spokoju pooglądać wykresy napięcia na oscyloskopie gdzieś u znajomego elektronika :)
TRUTIL CARI GDI - 25-11-2007, 12:27

wiec mowisz regulator ok ladoweanie tez ma ok wiec nic nie ruszam

[ Dodano: 25-11-2007, 12:28 ]
a i jeszcze jedno po ostatnim czyszczeniu przepustnicy co porypalem te obroty to wczoraj sobie jechalem i blokowalo mi gaz jakby przepustnica sie blokowala od czego to moze byc

[ Dodano: 26-11-2007, 20:17 ]
witam mam taki problem ze zacina mi sie przepustnica nie mialem tego jak kupilem cari po czyszczeniu przepustnicy i ni tez odrazu ale stalo sie jadac ostatnio rzucilem na luz i tak przelecialem jakies 2 kilometry po czym nie moglem dodac gazu jakas blokada czulem to na pedale gazu rozebralem trabe slonia sprawdzalem przepustnice wszystko gladziutkie ale jednak po zamknieciu sie zacina co to moze byc co moge zrobic prosze o pomoc

ps czy moge uzyc WD40 aby ja nasmarowac moze dlatego sie zacina

Anonymous - 26-11-2007, 21:59

mamy podobny problem....niestety

http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=18540

saphire - 26-11-2007, 22:29

Masz Cari przed czy po lifcie? Przed liftem przepustnica jest sterowana linka bezpośrednio więc może się zacina w pancerzu lub gdzieś tam po drodze...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group