[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regulacja świateł mijania
Arturro-86 - 22-11-2010, 20:27
Da się sprawdzić, czy silniczek nie "wyślizgnął" się z odbłyśnika bez zdejmowania reflektora
Dzisiaj pod domem przy okazji, że wymieniałem akumulator, to pobawiłem się też trochę regulacją wysokości świateł mijania - prawy reflektor widocznie zmienia swoją wysokość (padanie światła) a lewy - ani drgnie. Z tego co widzę, to też ten lewy jest ustawiony +/- na najwyższym poziomie regulacji (patrząc na regulację elektryczną w prawym reflektorze)
Reflektor oryginalny ze Stanleya, więc silniczek tam chyba powinien być
Ursus - 22-11-2010, 20:33
Silniczek zapewne jest, zresztą widać go po otworzeniu maski, kwestia sprawdzenia najpierw czy on w ogóle działa? Jeżeli działa, powinno go być słychać. Sprawdzałeś to?
robertdg - 22-11-2010, 20:41
Arturro-86 napisał/a: | Da się sprawdzić, czy silniczek nie "wyślizgnął" się z odbłyśnika bez zdejmowania reflektora | Tak, łapiesz za kostke żarówki i jezeli czujesz, że żarówka wraz z odblysnikiem "lata" to znaczy, że zaczep spadł
Arturro-86 - 22-11-2010, 20:45
Niestety nie zdążyłem - pech trafił, że skończyłem podłączać akumulator i zaczęło padać, więc pod maską już wolałem nie grzebać
Jutro jak będzie pogoda, to sprawdzę pilnie
kkriss - 27-11-2010, 09:03
a da się podmienić sam silniczek? np. z lamp z angola?
robertdg - 27-11-2010, 09:18
Da sie.
OLV - 10-06-2011, 09:32
Który bezpiecznik odpowiada za tą regulację świateł ?
Czy wtyczka na wejściu do silniczków podnoszących i opuszczających reflektor ma
1-den przewód plusowy i 2 minusowe ?
U mnie prąd jest Wtyczki wyczyszczone a silniczki ani drgną
[ Dodano: 14-06-2011, 19:00 ]
Już wiem
NIE MA osobnego bezpiecznika
Za ręczne sterowanie podnoszeniem i opuszczaniem reflektorów odpowiada bezpiecznik świateł drogowych
tobias - 17-06-2011, 21:32
Panie i Panowie
Chciałbym jeszcze dopytać żebym nie odwalił kichy
w takim razie z tego -> zdjęcia ten "cypiduszek"
jest do regulacji świateł mijania w pionie i poziomie i jest jeden przy lampie prawej i jeden przy lampie lewej Tak
I takie jeszcze pytanko czy po wyjęciu żarówek h7 światła automatycznie schodzą do najniższego poziomu
OLV - 17-06-2011, 21:57
CYPIDUSZEK to końcówka do regulacji świateł w pionie czyli góra dół
Pasuje na niego nasadkowy kluczyk 8 ale jest nieporęcznie i niewydajnie w ten sposób ustawiać światła
Nad CYPIDUSZKIEM jest otwór w który należy włozyć śrubokręt krzyżakowy typu PH 2 ( końcówka bita PH2 )
Wówczas pokręcając bedzie krecił się też CYPIDUSZEK
W ten sposób ustawiasz światła góra dół
Ustawienie świadeł w poziomie czyli w lewo w prawo jest na kółeczkach zebatych do których pasuje taki sam śróbokręt
Ustawienie świateł drogowych ( długich ) znajduje się na najwyższym kółku zebatym ukrytym pod belką reflektora
Dostęp do niej jest przez specjalny otwór w belce mocowania reflektora
Moja rada..w otwór nad CYPIDUSZKIEM który służy do ustawiania świateł góra dół za pomocą śrubokręta krzyżakowego przed ustawianiem psiknąć trochę WD4 lub innego smaro-czyściciela Tam są plastikowe elementy do których bez problemu dostaje się woda i bród
Po wyjęciu żarówek reflektory nie powinny się ruszyć
Chyba że jesteś taki fakir i wymieniasz właczona żarówkę
Silniczki świateł działaja tylko przy WŁĄCZONYCH światłach
tobias - 18-06-2011, 00:50
OLV napisał/a: |
Po wyjęciu żarówek reflektory nie powinny się ruszyć
Chyba że jesteś taki fakir i wymieniasz właczona żarówkę
|
Yhy nie hehe bez przesady. Tzn bo mam wrażenie, że po prostu ustawienie świateł się zresetował... hmm a może padł bezpiecznik ??
OLV - 18-06-2011, 01:39
Co rozumiesz przez " ustawienie swiateł się zresetowały "
Światła ustawia się manualnie (ręcznie ) własnie tym CYPIDUSZKIEM
Koszt na kazdej stacji diagnostycznej 10-15 zika
Mozna to w miarę poprawnie zrobic samemu
Silniczki podnoszące i opuszczajace reflektor nie maja z tym wiele wspólnego
One reaguja tylko na pokretło w kabinie kierowcy i zgodnie ze skala na tym pokretle podnosza lub opuszczaja odblask wewnątrz reflektora
ZAWSZE ustawia się swiatła z pokrętłem na 0
Skala 0 do 4 to około 2 cm obnizenie padajacego światła obu reflektorów
Bezpiecznik padł ???
A co nie działa ??
Silniczki reflektorów w Rycerzu chodza dośc głośno i wyraźnie je słychać
Zwróć koniecznie uwagę na wypowiedź "dziejo " o wtyczkach pod zabudowa pokretła
W róznych modelach jest ich 2 3 lub nawet 4
i UWAGA wszystkie pasuja do gniazda pokrętła opuszczania i podnoszenia świateł
Do tej pory spotkałem tylko czarny kolor prawidłowej wtyczki w gnieździe pokretła
Jest tam jeszce żółta i bodajże biała ( bodajże..co za słowo )
tobias - 18-06-2011, 13:40
Tzn wiesz co nie pamiętam jak to było w każdym razie mam wrażenie że światła po wymianie żarówek opadły na sam dół i święcą dosłownie parę metrów przed samochodem.
I nie wiem czy mi się to wydaje i wystarczy podnieść je czy po prostu coś się stało.
Dzisiaj to zobaczę czy światła będą się podnosić.
Anonymous - 18-06-2011, 14:15
tobias, poruszaj wtyczkami przy obu silniczkach, u mnie jedna nie stykała i robiły się cyrki.
tobias - 18-06-2011, 14:55
Derpin napisał/a: | tobias, poruszaj wtyczkami przy obu silniczkach, u mnie jedna nie stykała i robiły się cyrki. |
OK Dziękuje Sprawdzę
OLV - 18-06-2011, 19:44
Najprostszy sposób ustawienia swiateł
Deska długosci ok 120 cm
Stawiasz pionowo na ziemi i miej więcej na wysokości reflektora rysujesz duży wielkosci reflektora wyraźny podwójny krzyzyk taki jak płotek na telefonach komórkowych
Stawiasz ja tuz przed właczonymi swiatłami 10 cm
Zaznaczasz górną linie świateł grubą linią
Odchodzisz na 2 metry i :
jeśli snop swiatła jest ponizej narysowanej lini podnosisz
jeśli jest powyżej opuszczasz
Oczywiście nie ustawisz w ten sposób swiateł idealnie
Dobrze jest spróbować i zobaczyć jak to wyglada na fachowo ustawionych światłach
Wtedy w razie potrzeby można się podeprzeć w/w sposobem
|
|
|