To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] błąd 11 w ECU i sprawdzenie sondy.... pomóżcie

Anonymous - 29-11-2007, 09:09

First : wymieniasz sonde
Next : resetujesz ECU + nauka wolnych obotów
At Last : jeśli obroty kuleją to wtedy regulujesz.

Anonymous - 29-11-2007, 11:33

dzieki wielkie Kuczan, te moje wolne obroty są tak skomplikowane ze czuje ze sama sonda nie wiele moze dać, poprostu auto zdążyło mnie przyzwyczaic do tego ze częsc którą wymienilem na rzecz poprawy wolnych obrotow okazywała się nie ta co trzeba ;/ tym razem jednak sprawdzone metodą diodową zdiagnozowanie błędu....(nr 11) a takze wysokie spalanie auta skłania mnie zdecydowanie do tego, żeby ją wymienić :) tym bardziej, że może ona wiązać się z przyczyną kulawych wolnych obrotów. Tak jak mówisz trzeba zresetowac ECU i nauczyc go wolnych obrotów a potem ewentualnie obroty wyregulowac wedlug KRZYZAKA :) Kuczan mam jeszcze jedno szczegółowe pytanie i prośbe: ponieważ czytalem juz tutaj troche na temat resetu ECU i nauki wolnych obrotów (nie regulacji) to czy jednak mógłbyś mi dokładnie napisać krok po kroku resecik i nauke ? poprostu chciałbym juz uniknąc potem jakichkolwiek niejasności...zresztą wiesz o co chodzi ;) Dzieki wielkie z góry ;)
Krzyzak - 29-11-2007, 18:04

moge Ci napisac, jak ja to robie:
- zdejmuje kleme minus na 30 sekund
- podlaczam i odpalam auto, potem czekam 10 minut na wolnych obrotach (albo jak sie wlaczy wentylator chlodnicy - zalezy co bedzie wczesniej)

i tyle


ja ucze z wylaczonymi odbiornikami pradu, kola na wprost

Anonymous - 30-11-2007, 13:45

DOSTAŁEM SONDE ! zrobiłem zdjęcie instrukcji wrzuciłem na neta.... oto LINK
http://wgrajfoto.pl/pokaz...7/sonda8cda.jpg a teraz Panowie :) bo troche mnie zdziwiła ta instrukcja, luknijcie i wytlumaczcie mi jaśniej troche z tym połączeniem bo wiem jak trzeba podłączyc jesli chodzi we wtyczce w colcie kolory i złącza 1,2,3,4 bo Josie albo Krzyzak juz pisali mi o tym ale nie kumam tego odnosnie wpinania tej sondy miedzy tą starą czy cos... jak to jest?? ogolnie prosze was o komentarz na podstawie tej instrukcji co mam zrobic bo troche sie zagmatfałem :P mam takie małe konektorki do tego cztery w takiej termokurczliwej koszulce różowej każdy do złączenia

josie - 30-11-2007, 14:22

http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=8874

Odłączasz wtyczkę starej sondy, wykręcasz, obcinasz przewód tak, żeby po zagnieceniu końcówek mieć nową sondę ze starą wtyczką - żebyś sobie mógł podłączyć ładnie do instalacji.
W linku instrukcja - pamiętaj że rys dotyczy wtyczki pod którą podpina się sondę (tej co zostanie w aucie), a nie tej którą przeszczepiasz do nowej sondy

Anonymous - 14-05-2008, 17:57

Witam, mam pytanko, autko strasznie dużo mi pali (ok 10L(zgroza)) sprawdzałem błędy w ECU i nie wystąpił żaden błąd. Ale gdy mierzyłem wartość napięcia na sondzie wahała się w granicach od 0,15V do 0,85V, a momentami nawet od 0,06V do 0,855V. Czy taka sonda jest do wymiany? Czy może być coś innego powodem tak dużego spalania?
Krzyzak - 14-05-2008, 18:56

skoq, wyglada, ze wszystko z nia jest OK
choc trzeba by jeszcze sprawdzic jak zmienia sie to napiecie - nawet na wolnych obrotach powinna byc 'sinusoida'

Anonymous - 14-05-2008, 19:00

Napięcie zmienia sie sinsuoidalnie, ale amplitudy napięcia nie są za kazdym razem takie same. Napięcie jest niskie a dopiero jak przegazuje auto to zaczyna skakać w "odpowiednich" wartościach. Co jeszcze może być przyczyną tak dużego spalania?

P.S. napięcie mierze miernikiem cyfrowym.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group