Space Star Ogólne - wskaźnik paliwa
djsmile - 15-05-2012, 05:10
U mnie po zalaniu na maxa 160-200km jadę i ani nie drynie. Na rezerwie jakieś 80 km przejade choć teraz LPG wstawilem więc już nigdy do pełną PB nie zaleje
zet-em - 18-05-2012, 13:09
W instrukcji obsługi MSS, str. 104 przeczytałem, że we wszystkich wersjach silnikowych zbiornik paliwa ma 55 l.
Logicznie dedukuję, że wskaźnik paliwa powinien współpracować z tym samym pływakiem i czujnikiem poziomu paliwa.
Ale czy tak jest?
Jeśli macie wiedzę na ten temat, napiszcie, czy czujnik np. z DID będzie pasował do benzynowego 1.3 ?
honor - 11-08-2013, 18:23
Mam pytanie odnośnie wyskalowania wskaźnika, mam następujący problem: wg. wskazań bak był w 1/8 pełny, zatankowałem 40litrów paliwa, wskazówka weszła delikatnie poza maksimum i chciałem sprawdzić ile wejdzie jeszcze do odbicia, okazało się, że mogłem wlać jeszcze 11litrów. Czy w swoich MSS macie podobnie. Generalnie do połowy baku wskazówka schodzi wolniej niż od połowy, trochę jest to denerwujące.
JCH - 11-08-2013, 21:22
honor napisał/a: | Generalnie do połowy baku wskazówka schodzi wolniej niż od połowy, trochę jest to denerwujące.
...
Czy w swoich MSS macie podobnie. | O ile pamiętam też tak miałem w MSS. Wskazania nie są liniowe.
RaVciO - 11-08-2013, 22:43
Też mam takie obserwacje ze wskaźnikiem w moim Spejsie. Poprzednio miałem Clio i wskaźnik zachowywał się tak samo jak wskazówka doszła do połowy to się obniżała w zastraszającym tempie
ZbujMadej - 12-08-2013, 21:19
Przy spalaniu średnim 6,5L/100km po przejechaniu prawie 600km wskaźnik pokazuje mi delikatnie poniżej połowy zbiornika....kłamca jeden ;p
Średnio "na połowie zbiornika" robię jakieś 400-500km, a potem wskazówka prędziutko w dół przez jakieś 250-300km.
Generalnie nie patrzę na wskaźnik paliwa tylko na spalanie pokazywane przez komputer - u mnie pokazuje bezbłędnie - i mnożę przez liczbę przejechanych kilometrów. Za to zawsze staram się tankować do pełna i za każdym razem resetuje komputer.
henrykMSS - 13-11-2013, 21:09 Temat postu: wskazania komputera W moim średnia prędkość jest zawsze w granicach 30km/h bez różnicy czy jeżdżę po mieście,co było by do przyjęcia,ale takie samo mam wskazanie po przejechaniu 500,czy 700km w trasie.Druga sprawa po wskazaniu przez komputer że mogę jeszcze przejechać 50 czy 30 km na paliwie które zostało w zbiorniku(poniżej 30 nie schodzę) nigdy nie weszło mi do zbiornika więcej niż 45litrów-to jaką pojemność ma ten zbiornik.Zużycie paliwa pokazuje mi dobrze bo po przeliczeniu tego co zatankowałem przez kilometry wychodzi mi różnica 0,3 -0,5l/100km(z przeliczenia zawsze zużycie jest mniejsze niż wskazanie komputera jeden raz było odwrotnie,ale myślę że rąbneli mnie i nie tylko mnie na stacji)nie wiem czy zużycie w mieście 6,5l/100 latem i 7,5 zimą a na trasie 5l/100km zimą-jest normą?Jest to 1,9 DID 102KM
JCH - 13-11-2013, 22:29
henrykMSS napisał/a: | W moim średnia prędkość jest zawsze w granicach 30km/h bez różnicy czy jeżdżę po mieście,co było by do przyjęcia,ale takie samo mam wskazanie po przejechaniu 500,czy 700km w trasie. | Może z taką prędkością jedziesz i w trasie
A na poważnie - resetujesz wskazania kompa
henrykMSS napisał/a: | Druga sprawa po wskazaniu przez komputer że mogę jeszcze przejechać 50 czy 30 km na paliwie które zostało w zbiorniku(poniżej 30 nie schodzę) nigdy nie weszło mi do zbiornika więcej niż 45litrów-to jaką pojemność ma ten zbiornik | 55 litrów (o ile dobrze pamiętam).
Zwykle po zejściu wskazania kompa do 0 km zapalała się lampka rezerwy i na tej rezerwie zdarzało mi się przejeżdżać 100 km albo i lepiej (do czego jednak nie namawiam ) czyli tych litrów w baku jest jeszcze ze 7-8-9-10..... Trudno to określić
Jeździć, tankować, resetować wskazania kompa
Bizi78 - 13-11-2013, 23:38
JCH napisał/a: | 55 litrów (o ile dobrze pamiętam) |
Bardzo dobrze pamiętasz .
W moim rezerwa się zapala jak mam do przebycia około 60km.
Po zapaleniu się rezerwy u mnie wchodzi 51-52l do pierwszego odbicia.
JCH - 14-11-2013, 11:23
Bizi78 napisał/a: | Po zapaleniu się rezerwy u mnie wchodzi 51-52l do pierwszego odbicia. | Coś mało masz tej rezerwy...
Bizi78 - 14-11-2013, 11:49
JCH napisał/a: | Coś mało masz tej rezerwy... |
Wydaje mi się, że jakbym wyjeździł całe paliwo to na wyświetlaczu by się pojawiło 0km .
Może po prostu Holendrzy byli taj najarani, że wstawili zbiornik od carismu 60L .
Cytat z instrukcji:
Zapalenie się lampki oznacza niski poziom paliwa w zbiorniku (ok. 9 litrów) i konieczność zatankowania.
Idąc drogą dedukcji, zapala się rezerwa teoretycznie powinno być około 9L + moje wlane 51-52L wychodzi +-60L.
Czyli po prostu mam zbiornik od Carismy .
henrykMSS - 14-11-2013, 19:44 Temat postu: wskazania komputera Po każdym tankowaniu kasuję komputer,a mimo wszystko pokazuje mi on tak jak opisałem.W serwisie pytałem jak to jest z tymi wskazaniami to nie radzili mi wyjeżdżać do końca paliwa w zbiorniku bo zasyfić można wtryski i wtedy będzie większy problem.Ale do takiego wniosku ja już sam wcześniej doszedłem.A ze wskazaniami średniej prędkości to sprawdzali na swoim komputerze a mechanik który tym się zajmował pytał każdego z kumpli którzy przychodzili gdzie tego szukać. i dostałem radę tak jak tutaj-kasować komputer po każdym tankowaniu.Może doradcy kasowania komputera mają na myśli fizyczne kasowanie-młotkiem?
JCH - 14-11-2013, 20:49
henrykMSS napisał/a: | Może doradcy kasowania komputera mają na myśli fizyczne kasowanie-młotkiem? | No nie, tego nie zalecamy
Może ktoś, kto ma MSS-a niech mi przypomni czy osobno trzeba kasować średnie spalanie i osobno średnią prędkość, czy jedno i drugie kasowane jest razem
Bizi78 - 14-11-2013, 20:58
Każde wskazanie osobno .
Jak masz ori radio to przyciskiem DISP, przytrzymując go 2sek.
Jak nie masz ori radia to nieopisanym przyciskiem na wyświetlaczu, przytrzymując go 2sek.
Owocek41 - 24-05-2015, 23:24 Temat postu: Wskaźnik paliwa Witam
Ledwo uporałem się z jedną usterką a już mam drugą. Miałem pół baku paliwa a tu nagle wskazówka opadła poniżej zera i nie drgnie. Jak właczam zapłon to opada niżej niż jest na wyłączonym.
[ Dodano: 24-05-2015, 23:59 ]
Zrobiłem eksperyment. Wlałem 20 litrów paliwa i wskaźnik skoczył na max.Dosłownie skoczył bo zrobił to tak szybko,że słyszałem dzwięk uderzenia o blokadę. Po wyłaczeniu zapłonu równie szybko opadł.Killa razy włączałem i wyłączałem zapłon i zaczął działać normalnie czyli powoli unosi się do właściwej wartości. Nie rozumiem co mu odbija ale wygląda na to,że to nie wina plywaka skoro takie ma dziwne zachowanie.Niby działa od wczoraj ale po odpaleniu dra przez chwilę.
|
|
|