To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A 2.5] Szarpanie, przerywanie podczas przyśpieszania

swinks_UK - 08-04-2008, 13:01

Bo są wersje 6A13 gdzie masz na przemian fajkę i fajkocewkę, czyli 3 fajki i 3 fajkocewki. Są też wersje (starsze) gdzie masz tylko kopułkę rozdzielacza i 6 fajek. Nie dziwię się się, ze nie możesz namierzyć fajkocewek skoro ich nie masz... :D

A może byście sprawdzili sondę, co?

Moominek - 09-04-2008, 13:38

to w takim razie jaką ja mam wersję? :) od kopułki idzie 6 przewodów WN do każdej z sześciu świec... do kopułki nie dochodzi żaden kabel WN tylko jakieś gniazdo (sygnałowe?)... czy zatem cewka jest w kopułce?

PS. sprawdzone fajki przy świecach - czyściutkie jak łza.. sprawdzone przy kopułce, czyściutkie jak łza a nadal szarpie...
Ewidentnie szarpanie pogłębia się wraz ze wzrostem temperatury. Dzisiaj był przymrozek i do pracy dojechałem bez szarpnięcia (8km).

daacid - 14-01-2015, 11:02
Temat postu: Nierówne przyspieszanie, szarpanie podczas +/- gazu
Witam Mitsumaniaków :)

Po długim czasie dochodzenia samemu co dolega mojemu Galantowi postanowiłem poradzić się Was, może będziecie mieć jakiś pomysł.

Otóż problemem jest :
+ Po wrzuceniu 1 biegu i dodawania gazu samochód nierówno przypiesza (skokowo).
+ podczas dodawania / ujmowania gazu jest 1/2 szarpnięcia - nieprzyjemne bo człowiek czuje się jakby jechał gratem



Im wyższy bieg, dolegliwości są mniej zauważalne jednak występują w znacznym stopniu

Po długim okresie bez zasilania(wyciągnięty akumulator) tj. 1-2 dni samochód przez pierwsze kilkanaście kilkometrów chodzi jak z fabryki. Równiutko przyspiesza, po odjeciu gazu miarownie zwalnia bez jakiegokolwiek szarpania itd
Krótki restart ecu nie pomaga.
Programowanie Ecu robione
Wymienione świece, kable, czyszczona przepustnica, krokowy, egr, filtr powietrza)
Usterka występuje na benzynie i na gazie. Na gazie oczywiście jest bardziej odczuwalna.
Im wyższy bieg tym dolegliwość ta jest mniej zauważalna.[/list]
Kody błyskowe - brak błędów.
Jedna rzecz którą podejrzewam to vss czujnik predkosci = prędkość którą pokazuje mi licznik jest zawyżona o 15km/h - czy to może mieć coś wspólnego z daną usterką.?

Galant sport edition kombi 1998r grudzień 2,5v / stag300

Chciałbym sobie z tym sam poradzić, będę wdzięczny za naprowadzenie mnie na ukryty punkt.
pozdrawiam
daacid

nurek20 - 14-01-2015, 11:35

Witam kolegę,


Moje typy do sprawdzenia to:

Sonda Lambda - jeśli po resecie auto chodzi w miare dobrze to zobacz czy sonda odpowiednio pracuje ponieważ reset ecu resetuje korekty paliwowe nakladane przez ecu i wszystkie są 0%
jesli sonda zle działa może to miec wpływ.

Instalacja Gazowa - głownie zestrojenie jesli jest nieprawidłowe to też rozjeżdza korekty benzynowe.

Jak będę miał jakies pomysły jeszcze to napiszę.

komarsnk - 14-01-2015, 14:18

daacid, dobrze by było po resecie pojeździć chwilę dłużej na Pb i obserwować czy problem występuje. Jak nie to znaczy, że instalacja LPG powoduje rozjazd map benzynowych.
Maximus1005 - 14-01-2015, 16:33

A na luzie jak delikatnie dodajesz gazu to obroty rosna ladnie bez zaciec?
daacid - 14-01-2015, 18:17

Dziękuję za odpowiedzi Panowie.

Sondy lambda posprawdzam, jednak powinien wybłyskać że coś z nimi nie tak.
Zaledwie kilka dni temu odebrałem samochód z serwisu LPG. Powinno być ok bo go ustawiali.
(natomiast nie daje mi spokoju jak jest możliwe żę skalibrowali moje valteki po 70tys km) Zakład LPG w Bielsku-Białej, dzielinica Stare Bielsko .,tak twierdzi szef firmy który wydawał mi samochód.

Opcji z jazdą na benzynie spróbuję, jednak ECU restartowałem i pomaga jedynie dłuuuugie odłączenie akumulatora.

Na luzie obroty normalnie wzrastają i opadają bez problemowo. W zakresie obrotów do 1000 jest malutka dziura przy szybkim dodaniu gazu

robertdg - 14-01-2015, 20:18

daacid, przeczytaj ten wątek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67401
komarsnk - 14-01-2015, 20:19

daacid napisał/a:

Sondy lambda posprawdzam, jednak powinien wybłyskać że coś z nimi nie tak.

W tym modelu niestety rzadko wywala błąd sondy chociaż ta kwalifikuje się już do wymiany.
Sprawdź oporność grzałki.
daacid napisał/a:
Zaledwie kilka dni temu odebrałem samochód z serwisu LPG. Powinno być ok bo go ustawiali.
(natomiast nie daje mi spokoju jak jest możliwe żę skalibrowali moje valteki po 70tys km) Zakład LPG w Bielsku-Białej, dzielinica Stare Bielsko .,tak twierdzi szef firmy który wydawał mi samochód.

Niestety bardzo często trzeba być mocno asekuracyjnym odnośnie takich różnych zapewnień i obiecywanek...

daacid napisał/a:
Opcji z jazdą na benzynie spróbuję, jednak ECU restartowałem i pomaga jedynie dłuuuugie odłączenie akumulatora.

Spróbuj - będziesz miał obraz czy szukać winy w aucie czy instalacji LPG.

zimn - 19-03-2015, 09:16
Temat postu: pulsacyjne przyśpieszanie na zimnym silniku
witam

jeżeli temat był poruszany to nie znalazłem, mianowicie kiedy temperatura na zewnątrz jest niska (powiedzmy poniżej 5 stopni) silnik do puki się nie zagrzeje przyśpiesza pulsacyjnie.
Nie ma szarpania tylko obroty trochę rosną i przerwa po chwili znowu rosną i przerwa. Wymieniłem przepływomierz i przepustnicę przeczyściłem wtryski i sprawdziłem przewody podciśnień

gzie dalej szukać przyczyny takiego zachowania ?

arturj123 - 19-03-2015, 13:32

Sprawdź czujnik temperatury, który daje sygnał do ECU:

Hugo - 19-03-2015, 19:58

zimn napisał/a:
witam



jeżeli temat był poruszany to nie znalazłem, mianowicie kiedy temperatura na zewnątrz jest niska (powiedzmy poniżej 5 stopni) silnik do puki się nie zagrzeje przyśpiesza pulsacyjnie.

Nie ma szarpania tylko obroty trochę rosną i przerwa po chwili znowu rosną i przerwa. Wymieniłem przepływomierz i przepustnicę przeczyściłem wtryski i sprawdziłem przewody podciśnień



gzie dalej szukać przyczyny takiego zachowania ?
Witam. Też mam Gala po II lifcie, wymieniłem już wszystko co może za to odpowiadać oprócz pompy paliwa i aparatu zapłonowego. Bez zmian. Nie mam zielonego pojęcia co to może być. Co ciekawe znam kilka osób z Galami V6 po II lifcie i mają dokładnie takie same objawy. Na pewno masz jeszcze do tego takie jakby zawahanie po raptownym dodaniu gazu na zimnym silniku, tak jakby w pierwszej chwili silnik w ogóle nie zareagował na wciśniecie pedału przyśpieszenia, prawda?
arturj123 napisał/a:
Sprawdź czujnik temperatury, który daje sygnał do ECU:
Nic z tego, zero poprawy.
mati_z - 19-03-2015, 21:39

Najlepiej, zamiast gdybać, byłoby podpiąć się pod kompa i zobaczyć w logach co się dzieje podczas tego zamulania. Może jakiś czujnik jest walnięty i ECU cofa zapłon albo skraca czas wtrysku ;)
komarsnk - 19-03-2015, 23:28

Hugo napisał/a:
i aparatu zapłonowego.

Też nic to nie zmienia ;)

Hugo - 20-03-2015, 07:34

komarsnk, też masz te objawy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group