To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić?

Anonymous - 17-02-2008, 14:41

coś jest chyba nie tak.obroty szaleją potrafi dojść nawet do 3000 :( . robiłem już restart ECU.Jakieś pomysły??
saphire - 17-02-2008, 14:44

No i co - mój też tak ma jak mu klemę odepnę. Daj mu pochodzić na luzie albo pojeździj trochę to się sam nauczy z czasem.
wazu - 17-02-2008, 15:57

Nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się, że czyszczenie przepustnicy przed liftem i po lifcie to dwie różne czynności.
- Przed liftem (z linką) w przepustnicy znajdują się dodatkowe kanaliki (bypasy) i to one odpowiadają za wolne obroty. Zawór, którym steruje silniczek krokowy zamyka kanał "lewego powietrza", przy zamkniętej całkowicie klapce przepustnicy i tylko tymi kanałami dostaje sie powietrze do kolektora (i jeszcze jednym małym otworkiem, który jest domykany śróbka regulacyjną obrotów-ta pod gumową zaślepką).
- W przepustnicy po lifcie nie ma dodatkowych kanalików (bypasów), a wolnymi obrotami steruje klapka przepustnicy sterowana elektronicznie i w tym przypadku czystość ścianek przepustnicy i klapki ma decydujące znaczenie przy zawirowaniach powietrza.

Przed liftem przy czyszczeniu powinno się więc główna uwagę zwrócić na kanaliki i zawór silnika krokowego, czystość ścianek głównego kanału nie ma tu decydującego znaczenia, bo i tak klapka zamyka całkowicie dolot powietrza do kolektora.

Co Wy na to, czy moje spostrzeżenia maja jakiś sens?

saphire - 17-02-2008, 16:22

wazu napisał/a:
Nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się, że czyszczenie przepustnicy przed liftem i po lifcie to dwie różne czynności...Co Wy na to, czy moje spostrzeżenia maja jakiś sens?


Masz rację - już od dawna zwracam na to uwagę że w przepustnicach z krokowcem zwykle trzeba uczyć auto obrotów bo ECu musi sobie obczaić nowe położenie przepustnicy przy którym obroty w stanie spoczynku są właściwe a tego problemu nie ma w przepustnicy z linką.

Anonymous - 18-02-2008, 16:37

No czyli jeżeli mam przepustnice z linka to powinno być ok przy pierwszym odpaleniu.Jeżdze 2 dzień i trzyma ok 1300-1500 czasem spadnie do ok. 800, w te 2 dni przejechałem 70 kilometro , wiec raczej powinno już byc dobrze.
Co o tym sądzicie??

saphire - 18-02-2008, 22:54

Śrubek od oporu przepustnicy nie ruszałeś? A od bypass'u tez nie? TPS'u też nie zruszyłeś? Po założeniu przepustnicy linka gazu nie jest czasem napięta (powinna mieć odrobinę luzu)?
Anonymous - 19-02-2008, 14:58

Co to jest ten TPS??
Już sie ustabilizowało, dzieki za pomoc :)

saphire - 19-02-2008, 19:15

TPS = Throttle Position Sensor czyli po naszemu czujnik położenia przepustnicy
Nikon - 19-02-2008, 21:49

Ja przepustnice czyściłem w piątek i zakupiłem do tego to:

http://www.allegro.pl/ite...ci_gaznik_.html

tylko że w Mielcu i to za 18,50 zł

saphire napisał/a:
Tu masz mini podręcznik http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm


To sie bardzo przydało, a uciążliwy nagar delikatnie zeskrobałem używając śrubokręta owiniętego w szmatkę :)

Anonymous - 10-05-2008, 16:34

A ja natomiast mam taki problem przed czyszczeniem przepustnicy obroty spadały mi do ok kreski na obrotomierzu, po wyczyszczeniu czasem są poprawne troszke poniżej 100 a czasem spadają choc już nie tak nisko są gdzieś w połowie 0 a 500.
Co to może byc żadnych śrubek nie ruszałem przepustnica z linką bypasy wyczayszczone komp nie resetowany :)

saphire - 10-05-2008, 17:03

Jak w połowie między 0 a 500 ??? toć między 0 a 500 jest może 1mm odstępu to jakim cudem jesteś w stanie określić "w połowie" ? IMHO to masz w połowie między 500 a 1000 więc jakieś 750 :badgrin:
Anonymous - 10-05-2008, 17:42

No to chyba że tak ta pierwsza cienka kreska to 500 ?? jeśli tak to obroty sa ponad nią.
Ale znowu nie jestem pewien bo jak pracuje na wolnych czuje że są za małe to takie uczucie jakby auto się trzęsło coś takiego :)

saphire - 10-05-2008, 18:41

Jak ci trzęsie po czyszczeniu przepustnicy to odepnij klemę na parę minut, potem podepnij, odpal silnik, włącz światła, klime radio i niech pochodzi kilkanaście minut na luzie, potem przygazuj parę razy, wyłącz go i wyjmij kluczyk ze stacyjki i zobaczymy co będzie po tej nauce.
Anonymous - 10-05-2008, 18:54
Temat postu: obroty
Panowie widzę temat obrotów więc też zapytam na wolnych obrotach jak chodzi klima co jakiś czas obroty podskakują do 1500 i za parę sekund wraca do normy dodam że klimy nie używałem od tamtego lata czy to się samo ustabilizuje? Pozdrawiam Czarek.
turek61 - 10-05-2008, 21:24
Temat postu: Re: obroty
czarek1005 napisał/a:
Panowie widzę temat obrotów więc też zapytam na wolnych obrotach jak chodzi klima co jakiś czas obroty podskakują do 1500 i za parę sekund wraca do normy dodam że klimy nie używałem od tamtego lata czy to się samo ustabilizuje? Pozdrawiam Czarek.

Do 1500 to troche za wysoko...U mnie po nauce ECU podchodzą jak wejdzie kompresor do 900 a następnie spadają do ok 700.Może nauka ECU( najpierw bez a potem ze wszystkimi odbiornikami) u Ciebie pomogła by je ustabilizować.
A tak swoja droga to klimę trzeba używać nawet w zimie najlepiej przez cały rok przynajmniej co dwa tygodnie choć na krótko.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group