To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Czy mogę założyc inny zderzak ?

pepi - 08-02-2009, 23:09

cuuube napisał/a:
trzeba bedzie montowac go na jakichs tulejkach/przedluzkach...


a nie lepiej by bylo jak wrzucilbys je na druga strone ? maska-tuleja-belka?
wtedy zderzak jest oparty na calej dlugosci

swinks_UK - 09-02-2009, 00:57

pepi: nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz że belka jest inna. Przekładałem do Elegance zderzak z Avance - belka identyczna, potem do VR4 pre-lift zderzak z Avance i belka była identyczna.
Co oznacza że zderzak "wisi"???
Na zdjęciu które zamieściłeś są dwa Gale (SE i Avance jak sądzę) które różnią się tylko wysokością zawieszenia, natomiast zderzaki są tak samo mocowane w stosunku do nadwozia.
Zanim zaczniemy straszyć że czegoś "się nie da" zastanówmy sie dobrze. Tu dla przykłądu mój VR4 który ma belkę pre-lift 1997 i zderzak Avance:

Montowany był plug&play bez żadnych modyfikacji :badgrin:

pepi - 09-02-2009, 01:18

:lol: na podstawie 2 lezacyh obok siebie belek :lol: nie strasze ze sie nie da tylko nie jest to tak jak moglo by byc
Zdjęcie ma pokazać grille
Co do tych belek to widze ze temat „nie kończącej się opowieści”
Kupiłem cały przód z avansa i wymieniałem wszystko poza belka dopiero potem się zorientowałem ze SA inne choc wizualnie SA identyczne
Belka z avansa bardziej odstaje spróbuje to narysować
Niestety nie mam talentu graficznego ale starałem się jak mogę


Wersja 1 to normalna belka i normalny zderzak
Wersja 2 to awans
Wersja 3 to normalna belka i zderzak z avansa zależysz go nie ma problemu ale nie trzyma się tak jak powinien to tak jak bys 1m deskę trzymał za brzeg a lepiej chyba by było na środku
To ma być niy widok przekroju




ps. strasznie kreci mnie twoja maska :lol: :lol:

swinks_UK - 09-02-2009, 01:36

No więc punktem mojej wypowiedzi jest to, że demonizujecie sprawę belki w kontekście trzymania się zderzaka.
Otóż punkty mocujace zderzak są IDENTYCZNE w przypadku obu wersji. Jedynie zewnętrzne krawędzie zderzaka mogą nie trafić na nadkola (ale tu jak pisałem można podwiązać zaciskami plastikowymi).
Sztywność zderzaka jest zapewniona przez listwę (kształtownik stalowy z dwoma "wąsami), do którego sam zderzak jest zamocowany przez klipsy. Ta stalowa listwa tak naprawdę decyduje o mocowaniu zderzaka do belki i reszty nadwozia. I ona jest TAKA SAMA niezaleznie od wersji. Wiec, z punktu widzenia sił i itp. nie ma to zupełnie znaczenia czy taki zderzak w pełni opiera się na belce, czy nie, bo za jego profil i sztywność odpowiada wspomniana stalowa listwa.
Teraz chyba jaśniej wyłuszczyłem mój punkt widzenia :mrgreen: .

PS. Maska mi też się podoba :D

pepi - 09-02-2009, 01:50

:lol: :lol:
hmmm teoretycznie masz racje
tylko zastanawia mnie fakt ze skoro nie ma żadnej różnicy to dlaczego panowie z mitsubishi dali inna belke ??
tak czy siak mysle ze wszystko się wyjaśniło i nie ma dalej sensu o tym pisać, myślę ze wszystko jest już jasne

pozdrawiam

tucci - 20-04-2009, 00:57

Odswierze temat troszeczke poniewaz jestem juz jakis czas po wymianie zderzaka.
Generalnie nie bylo zadnych problemow z zawieszeniem nowego zderzaka z wersji Avance na mojego Gls.
Wszystkie zapinki i sruby pasuja do odpowiednich otworow, a jedyna rzecz jaka trzeba bylo dorobic to 2 tulejki (ja mialem 2 takie gumowe, ktore docialem na odpowiednia dlugosc) w srodkowej czesci zderzaka/belki ktore po zamontowaniu miedzy zderzak a belke w oryginalne otwory na obu czesciach, pasowaly do siebie idealnie :wink:
A to wszystko po to, zeby miec pewnosc, ze zderzak w srodkowej czesci jest bardzo stabilny. Poza tym grill od Avance zachodzi nieco na zderzak, wiec to rowniez dodatkowe "trzymanie".
Co do przeciwmglowych to rowniez nie trzeba niczego przerabiac, fakt ze kostki od Gls sa inne ja w Avance, ale wystarczylo wyciagnac 2 kable z koncowkami z kostki i podlaczyc je bezposrednio do swiatla przewmglowego a potem zaizolowac :wink:
Jedna sprawa jednak jest wazna, a ktora nie byla poruszona podczas trwania dyskusji, a mianowicie dodatkowe usztywnienie zderzaka od spodu. :idea:
Po zalozeniu zderzaka doszedlem do wniosku ze 2 skrajne czesci zderzaka tuz przy kole sa badrzo podatne za wygiecia np. wiatru podczas szybszej jazdy i moglyby sie wyginac do srodka.
W zderzaku Avance na 2ch skrajnych koncach znajduja sie 2 otwory/po 1m na koniec.
Docialem wiec wymierzony plaskownik i przykrecilem go do w/w otworow w zderzaku i 2ch uchwytow (pod plyte silnika) :wink:
Po takim zabiegu nie musze obawiac sie nawet zasp snieznych :D

BTW. nadkola sa inne, ale to rowniez zaden problem
1. mozna takie dokupic
2.a jesli nie mozna dokupic, trzeba zrobic samemu kupujac kawalem blachy (800x400-na 2 nadkola) o grubosci 0.50 podatnej na zgiecia, wyciac, wyprofilowac i przykrecic w oryginalne otwory, a potem prysnac na czarno (jesli blacha srebrna lub miedziana) :mrgreen:

Matik608 - 06-06-2010, 15:10

witam wszystkich. nie chce zakladac nowego temetu wiec podepne sie tutaj.
chce zalozyc zderzak od avance, i w tym celu wybieram sie za tydzień na gielde do Poznania w celu poszukiwania wymarzonego zderzaka :D
tylko spedza mi sen z powiek kilka rzeczy, a mianowicie, wiem ze nie znajde grila od tak wiec czy da sie zalozyc zderzak avance i gril od elegance? bo bez grila jezdzić nie zamierzam :? i czy avance ma ta siatke w zderzaku orginalnie np jak tutaj http://moto.allegro.pl/it...lant_sport.html ?? i jak jest z halogenami? wiem ze sa dwie wersje, z tymi podwójnymi i pojedynczymi,jest jakas roznica w dziurze na halogen? zebym wiedzial czy kupuje na pojedyncze czy podwojne halogeny, bo dostac takie halogeny to niestety tak jak z grilem :? bardzo prosze o wszystie informacje jakie powinienem wiedziec o tym zderzaku :) pozdrawiam :)

costa brawa - 06-06-2010, 15:20

no to tak ...
gril bedzie pasowal - tak jest teraz w moim ale ja juz mam grill od avanca - tylko bedzie taki "ząbek" wystawal na zderzaku za ktory jest zaczepiony org grill od avanca
halogeny - dziury sa takie same czy to zwykly czy podwojny
i siatka do zderzaka - polecam kupic z siatka orginalna (plastikowa) bo nigdzie tego nie widzialem na sprzedaz osobno a z aluminiowej ja dorabialem ale to juz nie wyglada tak jak orginal mimo wszystko
przedni zderzak Ci spasuje bez problemu zadnego - jedynie jesli masz oslone pod silnikiem to od uzytkowika cuuube mozna dokupic takie dokladki zeby wyrownac dziare miedzy oslona a zderzakiem

tyl zderzak - zeby ladnie wygladal musisz jeszcze zalozyc takie male dokladki po bokach na blotnikach - jesli tylni tez Cie interesuje i do kompletu jeszcze progi sa delikatnie inne niz w zwyklym

davyjohn - 12-06-2010, 10:38

Podobnie u mnie było - ale nie ukrywam, że warto jednak poszukać grilla dedykowanego do tego zderzaka. Mi się w końcu udało. Niefart taki, że po 4 miesiącach muszę znowu kompletować przód - przedwczoraj Gal dostał strzała w przód i stoi "u lekarza".
Będę szukał grilla - jak znajdę większą ilość to dam Ci znać.

Rafal_Szczecin - 12-06-2010, 19:21

davyjohn napisał/a:
Podobnie u mnie było - ale nie ukrywam, że warto jednak poszukać grilla dedykowanego do tego zderzaka. Mi się w końcu udało. Niefart taki, że po 4 miesiącach muszę znowu kompletować przód - przedwczoraj Gal dostał strzała w przód i stoi "u lekarza".
Będę szukał grilla - jak znajdę większą ilość to dam Ci znać.

Widzialem Cie kolo glebokiego,jak wlasnie stales wydzwoniony z pezotem 206.
jechalem czarnym galem, wspolczucia .

Michaszysz - 08-11-2017, 14:27

Mam sport edition, w weekend będę zmieniał przedni zderzak na avance. Czy kostka od halogenów ze sporta pasuje do pojedynczego halogenu z szybka z avance, czy trzeba coś modyfikować?
Hugo - 08-11-2017, 16:55

Na 100% nie pasuje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group