To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Jaki olej??

kicek86 - 02-08-2011, 14:23

5W40 lejecie? i jaka to jest różnica dla silnika w przypadku 5W40 a 10W40?
viader - 02-08-2011, 14:25

Ja leję 5w50. W skrócie, czystszy silnik i łatwiejsze odpalanie/lepsze smarowanie w zimie.
wuerce - 02-08-2011, 17:55

5w40 ma lepsze właściwości przy niższych temp. niż 10w40, poza tym ten pierwszy to syntetyk, ten drugi pół (zazwyczaj)
MATi1G - 02-08-2011, 21:06

Tiamat napisał/a:
u mnie syntetyk zalany przy 230k km :D

ale jaki Ty masz silnik dziadu :P 8) ... ja się powoli zastanawiam czy nie przejść też na full syntetyk 5W50 Mobil 1 albo Valvoline VR1 Racing 10W60 ...

Cobra84 - 02-08-2011, 21:19

MATi1G napisał/a:
ja się powoli zastanawiam czy nie przejść też na full syntetyk 5W50 Mobil 1 albo Valvoline VR1 Racing 10W60 ...

ja zalany mam VR1 Racing 10W60 przy 180k. Narazie bez zarzutów wszystko

viader - 03-08-2011, 09:45

tylko, że
Cobra84 napisał/a:
VR1 Racing 10W60
to półsyntetyk.
Tiamat - 03-08-2011, 12:25

MATi1G napisał/a:
ale jaki Ty masz silnik dziadu


4g63 limited edition :mrgreen:
ale układ korbowo - tłokowy i smarowanie bez zmian. Tak czy inaczej polecam Motula 15w50 300V competition :wink:

viader - 03-08-2011, 13:42

Nie za wysoka lepkość w niskich temperaturach?
Tiamat - 03-08-2011, 13:48

to jest pełen syntetyk i jak porównywałem parametry tj. lepkość, płynnośc w niskich to wcale nie jest źle. Coś mi się kojarzy, że te wartości ma na poziomie 10W np. valvoline vr1. Poza tym, miałbym obawy, gdyby w zime stał pod chmurą w ujemnych temperaturach, natomiast mój stoi w garażu gdzie nie spada poniżej zera, a dwa w zasadzie w zime mało śmiga :D


ps. VR1 10W60 - gęstość 15 stopni - 0.87, lepkość przy 40 stopniach - 150,
Motul 300V 15w50 - gęstość 15 stopni - 0.88, lepkość przy 40 stopniach 128.

MATi1G - 03-08-2011, 21:36

najbardziej to mnie ten Mobil 1 5W50 interesuje, fakt tani nie jest, ale czytałem jak na razie o nim same dobre opinie, poza tym leje go do drugiego auta i daje rade...

Tiamat napisał/a:
Motul 300V

długo na tym jeździsz , bo wiele osób mówi że jest przereklamowany....

chciałem głównie coś co będzie zapewniać ochrone na wyższych obrotach od 4,5 do 7-7,2 rpm, bo misiek często widzi takie obroty w ciągu dnia dlatego też myślałem o syntetyku z tego powodu..

gcredhot18 - 03-08-2011, 22:20

Tiamat napisał/a:
u mnie syntetyk zalany przy 230k km
to który lepszy syntetyk czy półsyntetyk??? czym się kierować???
Tiamat - 04-08-2011, 00:09

Mati, co do 5w50 - Viader śmiga, zapytaj. Moim zdaniem dobra oliwa.
Co do motula - jak dla mnie rewelacja. 300v maskaruje valvo - raz jeżeli chodzi o zużycie, a dwa jeżeli chodzi o cisnienie. Wskaźnik w ecli wróży pogode, ale mozna porównać różne oleje i tu motul jest najlepszy. Jeździłem na shellu, valvo maxlife i durablend. w50 oznacza w skrócie, że przy wyższych temperaturach olej daje rade np. pałowanie ( film olejowy - smarowanie ). Po pierwsze popychaczy nie słyszałem od 5000km a po drugiee pachnie .... landrynkami :P
jak dla mnie mistrz. Poza tym nie raz uratował dupe kumplowi np. jak zdjęło filtr oleju przy 8000rpm w b16 :shock:

ps. motul to pełen syntetyk, podwójne estry. Wiadomo, że syntetyk zapewnia najlepszą ochonę.

rosomak1983 - 04-08-2011, 17:57

A co wlac do wysilnonego turbo ???
MATi1G - 04-08-2011, 18:09

rosomak1983, to właśnie ten Mobil 1 5W50 co o nim myśle jest do wysilonych jednostek turbodoładowanych...mam go wlanego w passacie b5 1.8T ..jest tam lany od 10 lat i działa świetnie.. gdzieś wyczytałem że do aut bez doładowania też można go stosować mimo że ma przeznaczenie do aut z turbo...
Tiamat - 04-08-2011, 18:19

rosomak1983 napisał/a:
A co wlac do wysilnonego turbo ???


moja wiedza na temat silników turbo jest mierna. Wydaje mi się, że 15w to zbyt gęsto jak na turbo. Jak się myle to poprawiać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group