Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Jaki olej??
kicek86 - 02-08-2011, 14:23
5W40 lejecie? i jaka to jest różnica dla silnika w przypadku 5W40 a 10W40?
viader - 02-08-2011, 14:25
Ja leję 5w50. W skrócie, czystszy silnik i łatwiejsze odpalanie/lepsze smarowanie w zimie.
wuerce - 02-08-2011, 17:55
5w40 ma lepsze właściwości przy niższych temp. niż 10w40, poza tym ten pierwszy to syntetyk, ten drugi pół (zazwyczaj)
MATi1G - 02-08-2011, 21:06
Tiamat napisał/a: | u mnie syntetyk zalany przy 230k km |
ale jaki Ty masz silnik dziadu ... ja się powoli zastanawiam czy nie przejść też na full syntetyk 5W50 Mobil 1 albo Valvoline VR1 Racing 10W60 ...
Cobra84 - 02-08-2011, 21:19
MATi1G napisał/a: | ja się powoli zastanawiam czy nie przejść też na full syntetyk 5W50 Mobil 1 albo Valvoline VR1 Racing 10W60 ... |
ja zalany mam VR1 Racing 10W60 przy 180k. Narazie bez zarzutów wszystko
viader - 03-08-2011, 09:45
tylko, że Cobra84 napisał/a: | VR1 Racing 10W60 | to półsyntetyk.
Tiamat - 03-08-2011, 12:25
MATi1G napisał/a: | ale jaki Ty masz silnik dziadu |
4g63 limited edition
ale układ korbowo - tłokowy i smarowanie bez zmian. Tak czy inaczej polecam Motula 15w50 300V competition
viader - 03-08-2011, 13:42
Nie za wysoka lepkość w niskich temperaturach?
Tiamat - 03-08-2011, 13:48
to jest pełen syntetyk i jak porównywałem parametry tj. lepkość, płynnośc w niskich to wcale nie jest źle. Coś mi się kojarzy, że te wartości ma na poziomie 10W np. valvoline vr1. Poza tym, miałbym obawy, gdyby w zime stał pod chmurą w ujemnych temperaturach, natomiast mój stoi w garażu gdzie nie spada poniżej zera, a dwa w zasadzie w zime mało śmiga
ps. VR1 10W60 - gęstość 15 stopni - 0.87, lepkość przy 40 stopniach - 150,
Motul 300V 15w50 - gęstość 15 stopni - 0.88, lepkość przy 40 stopniach 128.
MATi1G - 03-08-2011, 21:36
najbardziej to mnie ten Mobil 1 5W50 interesuje, fakt tani nie jest, ale czytałem jak na razie o nim same dobre opinie, poza tym leje go do drugiego auta i daje rade...
Tiamat napisał/a: | Motul 300V |
długo na tym jeździsz , bo wiele osób mówi że jest przereklamowany....
chciałem głównie coś co będzie zapewniać ochrone na wyższych obrotach od 4,5 do 7-7,2 rpm, bo misiek często widzi takie obroty w ciągu dnia dlatego też myślałem o syntetyku z tego powodu..
gcredhot18 - 03-08-2011, 22:20
Tiamat napisał/a: | u mnie syntetyk zalany przy 230k km | to który lepszy syntetyk czy półsyntetyk??? czym się kierować???
Tiamat - 04-08-2011, 00:09
Mati, co do 5w50 - Viader śmiga, zapytaj. Moim zdaniem dobra oliwa.
Co do motula - jak dla mnie rewelacja. 300v maskaruje valvo - raz jeżeli chodzi o zużycie, a dwa jeżeli chodzi o cisnienie. Wskaźnik w ecli wróży pogode, ale mozna porównać różne oleje i tu motul jest najlepszy. Jeździłem na shellu, valvo maxlife i durablend. w50 oznacza w skrócie, że przy wyższych temperaturach olej daje rade np. pałowanie ( film olejowy - smarowanie ). Po pierwsze popychaczy nie słyszałem od 5000km a po drugiee pachnie .... landrynkami
jak dla mnie mistrz. Poza tym nie raz uratował dupe kumplowi np. jak zdjęło filtr oleju przy 8000rpm w b16
ps. motul to pełen syntetyk, podwójne estry. Wiadomo, że syntetyk zapewnia najlepszą ochonę.
rosomak1983 - 04-08-2011, 17:57
A co wlac do wysilnonego turbo ???
MATi1G - 04-08-2011, 18:09
rosomak1983, to właśnie ten Mobil 1 5W50 co o nim myśle jest do wysilonych jednostek turbodoładowanych...mam go wlanego w passacie b5 1.8T ..jest tam lany od 10 lat i działa świetnie.. gdzieś wyczytałem że do aut bez doładowania też można go stosować mimo że ma przeznaczenie do aut z turbo...
Tiamat - 04-08-2011, 18:19
rosomak1983 napisał/a: | A co wlac do wysilnonego turbo ??? |
moja wiedza na temat silników turbo jest mierna. Wydaje mi się, że 15w to zbyt gęsto jak na turbo. Jak się myle to poprawiać.
|
|
|