| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów
 
 piwkotom - 05-08-2006, 13:43
 
 chodzi o to zebys np. przy 160km/h nie zdredukowal na 2
  zasadniczo, zeby sie nie zrobilo F1 z 10 tys obrotow   Anonymous - 05-08-2006, 13:52
 
 
  	  | roch_27 napisał/a: |  	  | Jednak uwaga należy pamiętać o przełaczeniu skrzyni na wyższy bieg jeżeli prędkość osiągnie max dla danego biegu | 
 
 Dlatego pytam Piotrku, czy osiągnięcie 6.500 (powiedzmy 6.000 dla bezpieczeństwa) obr/min jest jednoznaczne z maksymalną prędkością na danym biegu...?
 
 [ Dodano: 05-08-2006, 14:54 ]
 
  	  | roch_27 napisał/a: |  	  | Dodatkowo funkcja blokowania poszczególnych biegów jest wykorzystywana przy stromych zjazdach np. w górach  poprzez zablokowanie danego biegu skrzynia nie pozwoli na zmianę na wyższy bieg - następuje hamowanie silnikiem. | 
 
 Od wczoraj testuję właśnie poszczególne przełożenia podczas jazdy w mieście (jeżdżę na "3").
 Przypuszczałem, że będzie samochód zupełnie inaczej się zachowywał na wciśnięcie gazu, ale nie przypuszczałem, że dostarczy mi to tyle frajdy...
   Mała rzecz, a cieszy....
   
 [ Dodano: 05-08-2006, 14:55 ]
 
  	  | piwkotom napisał/a: |  	  | chodzi o to zebys np. przy 160km/h nie zdredukowal na 2  zasadniczo, zeby sie nie zrobilo F1 z 10 tys obrotow | 
 
 Jasne - to jest oczywiste...
   roch_27 - 05-08-2006, 14:02
 
 w kwestii automatów polecam jeszcze raz automat.pl
 
 tam jest naprawdę dużo ciekawych rzeczy- nie bede się rozpisywał (chyba, że coś mi się przypomni z mojego doswiadczenia
  ) 
 pozdro
 Anonymous - 05-08-2006, 14:22
 
 roch_27 - Podziękował pięknie....
   roch_27 - 05-08-2006, 14:31
 
 
  	  | Patrol napisał/a: |  	  | roch_27 - Podziękował pięknie....   | 
       
 ale o co chodzi
   uważam, że nie ma mniejszego sensu z rozpisywaniem się w temecie, jak można prawie wszystkiego dowiedzieć  się z tamtej stronki
   
 chyba, ze chodzi Ci o moje przejścia z automatem marki Renault
   Anonymous - 07-08-2006, 08:30
 
 
  	  | roch_27 napisał/a: |  	  | ale o co chodzi | 
 
 Piotruś, przecież o nic mi nie chodzi...
   Dziękowanie w pierwszej osobie liczby pojedynczej, w czasie przeszłym  ("podziękował") jest b. popularne wśród osób posługujących się radiem CB.
 
 Ja nie mam do Ciebie najmnijeszych pretensji - bo chyba tak to odebrałeś...
  Wrzuciłeś linka do przydatnej stronki, za to Ci podziękowałem. 
 A jeśli chodzi o przejścia ze skrzynią Renault - pamiętam, już mi kiedyś na GG wpominałeś o tych "ustrojstwach"....
   
 Pozdrowionka
 Juiceman - 23-11-2008, 22:37
 
 Myślę, że warto odświeżyć ten temacik. Chętnie Autorowi tematu dałbym pomógł:)
 siudii - 24-11-2008, 00:30
 
 Mam takie pytanie: czy dla skrzyni jest to różnica gdy wyłączam silnik w pozycji N lub P. Wiem, że prawidłowo jest na P ale czy N jakoś koliduje z wyłączaniem silnika? Chodzi mi oczywiście tylko o reakcję skrzyni na takie zachowanie, np. dla mnie wygodniej jest gasić silnik w pozycji N co nie ukrywam, że kilka razy zdarzyło mi się popełnić.
   brodzky - 24-11-2008, 11:45
 
 Jesli odswiezamy temat to pragne tylko nadmienic ze mozna wrzucic za niski bieg dla predkosci i nic sie nie dzieje w sensie sie ma katastrofy. Ot komputer przelaczy sie dopiero gdy warunki beda ku temu odpowiednie. Co wiecej nie da sie zredukowac biegu w ten sposob by wskoczylo na 4-5krpm. Przerzuci gdy bedzie mozna wejsc duzo nizej na jakies 3krpm.
 
 Dwa to odnosnie parkowania na pochylosciach ja stosuje taki myk. Podjezdzam, dusze hamulec, zaciagam reczny + N, puszczam hamulec (auto sie delikatnie posuwa), wciskam hamulec + P. Dzieki temu nie mam naprezen na blokadzie skrzyni i nie siluje sie potem z wyrzucieniem P.
 
 Odnosnie gaszenia to staram sie gasic na P ale zdarzylo mi sie na poczatku posiadania auta gasic na D :/ Ale sobie mysle ze gdyby to mialo POWAZNIE uszkodzic skrzynie to bylaby jakas blokada to uniemozliwiajaca.
 PiotrBe - 24-11-2008, 16:24
 
 tez sie wypowiem, co prawda, mój mis to manual, ale mam doświadczenie w automatach mercedesa i to z najlepszych lat produkcji (do 96 roku)
 
 Gaszenie na N, P, D, niczego kompletnie nie zmiena, ważne żeby przy zostawianiu auta, wrzucić P, bo np w Mietku nie wyjmie sie kluczyka ze stacyjki, a poza tym P(arking) to blokada przed stoczniem, odholowanie auta przez osoby trzecie zwane zlodziejami(choc i tak maja swoje metody). dziala to hydraulicznie, na zasadzie "kij w szprychy", dlatego P tylko i wyłacznie po zatrzymaniu, chyba ze chcemy zafundowac sobie remont skrzyni.
 
 N - czasem wrzucałem "dla bajera" bo to chyba do niczego innego nie sluzy no i nic złego się nie działo.
 
 Blokowanie biegów - j.w. dla hamowania silnikiem na stromych zjazdach. Nie stosowałem, bo w wlkp o takie trudno, a tam gdzie na odpowiednie trafiałem i tak trzbea bylo uzywać hamulca roboczego, albo nie bylo potrzeby zwalniać.
 
 No i najważniejsza sprawa dla posiadaczy automatu - nie oszczędzamy na oleju do skrzyni i zmieniamy go tak często jak zaleca producent. to samo tyczy filtra;P
 
 pozdrawiam i zycze przyjemnej jazdy automatem
 
 /edit/zapomnialem, N przydaje sie gdy nam zdechnie akumulatro i musimy przepchnąć auto na inne miejsce niz stoi./edit/
 Anonymous - 24-11-2008, 16:31
 
 stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje
   Bartek - 24-11-2008, 16:35
 
 
  	  | PiotrBe napisał/a: |  	  | wrzucić P, bo np w Mietku nie wyjmie sie kluczyka ze stacyjki | 
 
 w Misiu też
 
 
  	  | PiotrBe napisał/a: |  	  | Gaszenie na N, P, D, niczego kompletnie nie zmiena, | 
 
 Zmienia - i w Mietku i w każdym aucie z ASB..... gasić można jeszcze na N, natomiast nie powinno się ani na D ani na R - zostaje wtedy ciśnienie oleju w układzie, powodując niepotrzebne naprężenia, skracające żywotność sprzęgieł biegów....oczywiście palacze twierdzą, że palenie nie szkodzi
   
 [ Dodano: 24-11-2008, 16:36 ]
 
  	  | Cytat: |  	  | stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N | 
 
 nieprawda - ciśnienie w układzie w momencie wciśnięcia hamulca przy puszczonym gazie jest niewielkie i NIC się złego nie dzieje.....
 roch_27 - 24-11-2008, 16:39
 
 
  	  | miziek napisał/a: |  	  | stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje   | 
  z całym szacunkiem ale takiej głupoty jeszcze nie słyszałem 
 pozdro
 brodzky - 24-11-2008, 20:09
 
 
  	  | miziek napisał/a: |  	  | stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje   | 
 
 Co konkretnie sie w tym "pali"?
 win_p - 24-11-2008, 23:05
 
 no a jak w koncu jest z ta redukcja czy przy wyprzedzaniu zamiast kick down moge sobie recznie zredukowac na 3 bieg
   przyzwyczajenie z manuala sobie ufam bardziej niz skrzyni redukcja odbywa sie zbyt wolno i nieraz mam wrazenie ze nie zdaze
 
 |  | 
 |  |