To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów

piwkotom - 05-08-2006, 14:43

chodzi o to zebys np. przy 160km/h nie zdredukowal na 2 ;) zasadniczo, zeby sie nie zrobilo F1 z 10 tys obrotow ;)
Anonymous - 05-08-2006, 14:52

roch_27 napisał/a:
Jednak uwaga należy pamiętać o przełaczeniu skrzyni na wyższy bieg jeżeli prędkość osiągnie max dla danego biegu


Dlatego pytam Piotrku, czy osiągnięcie 6.500 (powiedzmy 6.000 dla bezpieczeństwa) obr/min jest jednoznaczne z maksymalną prędkością na danym biegu...?

[ Dodano: 05-08-2006, 14:54 ]
roch_27 napisał/a:
Dodatkowo funkcja blokowania poszczególnych biegów jest wykorzystywana przy stromych zjazdach np. w górach poprzez zablokowanie danego biegu skrzynia nie pozwoli na zmianę na wyższy bieg - następuje hamowanie silnikiem.


Od wczoraj testuję właśnie poszczególne przełożenia podczas jazdy w mieście (jeżdżę na "3").
Przypuszczałem, że będzie samochód zupełnie inaczej się zachowywał na wciśnięcie gazu, ale nie przypuszczałem, że dostarczy mi to tyle frajdy... :mrgreen:
Mała rzecz, a cieszy.... :mrgreen:

[ Dodano: 05-08-2006, 14:55 ]
piwkotom napisał/a:
chodzi o to zebys np. przy 160km/h nie zdredukowal na 2 zasadniczo, zeby sie nie zrobilo F1 z 10 tys obrotow


Jasne - to jest oczywiste... :wink:

roch_27 - 05-08-2006, 15:02

w kwestii automatów polecam jeszcze raz automat.pl

tam jest naprawdę dużo ciekawych rzeczy- nie bede się rozpisywał (chyba, że coś mi się przypomni z mojego doswiadczenia :wink: )

pozdro

Anonymous - 05-08-2006, 15:22

roch_27 - Podziękował pięknie.... :D
roch_27 - 05-08-2006, 15:31

Patrol napisał/a:
roch_27 - Podziękował pięknie.... :D
:?: :?: :?:

ale o co chodzi :shock:
uważam, że nie ma mniejszego sensu z rozpisywaniem się w temecie, jak można prawie wszystkiego dowiedzieć się z tamtej stronki :wink:

chyba, ze chodzi Ci o moje przejścia z automatem marki Renault :evil:

Anonymous - 07-08-2006, 09:30

roch_27 napisał/a:
ale o co chodzi


Piotruś, przecież o nic mi nie chodzi... :D
Dziękowanie w pierwszej osobie liczby pojedynczej, w czasie przeszłym ("podziękował") jest b. popularne wśród osób posługujących się radiem CB.

Ja nie mam do Ciebie najmnijeszych pretensji - bo chyba tak to odebrałeś... :mrgreen: Wrzuciłeś linka do przydatnej stronki, za to Ci podziękowałem.

A jeśli chodzi o przejścia ze skrzynią Renault - pamiętam, już mi kiedyś na GG wpominałeś o tych "ustrojstwach".... :(

Pozdrowionka

Juiceman - 23-11-2008, 22:37

Myślę, że warto odświeżyć ten temacik. Chętnie Autorowi tematu dałbym pomógł:)
siudii - 24-11-2008, 00:30

Mam takie pytanie: czy dla skrzyni jest to różnica gdy wyłączam silnik w pozycji N lub P. Wiem, że prawidłowo jest na P ale czy N jakoś koliduje z wyłączaniem silnika? Chodzi mi oczywiście tylko o reakcję skrzyni na takie zachowanie, np. dla mnie wygodniej jest gasić silnik w pozycji N co nie ukrywam, że kilka razy zdarzyło mi się popełnić. :lol:
brodzky - 24-11-2008, 11:45

Jesli odswiezamy temat to pragne tylko nadmienic ze mozna wrzucic za niski bieg dla predkosci i nic sie nie dzieje w sensie sie ma katastrofy. Ot komputer przelaczy sie dopiero gdy warunki beda ku temu odpowiednie. Co wiecej nie da sie zredukowac biegu w ten sposob by wskoczylo na 4-5krpm. Przerzuci gdy bedzie mozna wejsc duzo nizej na jakies 3krpm.

Dwa to odnosnie parkowania na pochylosciach ja stosuje taki myk. Podjezdzam, dusze hamulec, zaciagam reczny + N, puszczam hamulec (auto sie delikatnie posuwa), wciskam hamulec + P. Dzieki temu nie mam naprezen na blokadzie skrzyni i nie siluje sie potem z wyrzucieniem P.

Odnosnie gaszenia to staram sie gasic na P ale zdarzylo mi sie na poczatku posiadania auta gasic na D :/ Ale sobie mysle ze gdyby to mialo POWAZNIE uszkodzic skrzynie to bylaby jakas blokada to uniemozliwiajaca.

PiotrBe - 24-11-2008, 16:24

tez sie wypowiem, co prawda, mój mis to manual, ale mam doświadczenie w automatach mercedesa i to z najlepszych lat produkcji (do 96 roku)

Gaszenie na N, P, D, niczego kompletnie nie zmiena, ważne żeby przy zostawianiu auta, wrzucić P, bo np w Mietku nie wyjmie sie kluczyka ze stacyjki, a poza tym P(arking) to blokada przed stoczniem, odholowanie auta przez osoby trzecie zwane zlodziejami(choc i tak maja swoje metody). dziala to hydraulicznie, na zasadzie "kij w szprychy", dlatego P tylko i wyłacznie po zatrzymaniu, chyba ze chcemy zafundowac sobie remont skrzyni.

N - czasem wrzucałem "dla bajera" bo to chyba do niczego innego nie sluzy no i nic złego się nie działo.

Blokowanie biegów - j.w. dla hamowania silnikiem na stromych zjazdach. Nie stosowałem, bo w wlkp o takie trudno, a tam gdzie na odpowiednie trafiałem i tak trzbea bylo uzywać hamulca roboczego, albo nie bylo potrzeby zwalniać.

No i najważniejsza sprawa dla posiadaczy automatu - nie oszczędzamy na oleju do skrzyni i zmieniamy go tak często jak zaleca producent. to samo tyczy filtra;P

pozdrawiam i zycze przyjemnej jazdy automatem

/edit/zapomnialem, N przydaje sie gdy nam zdechnie akumulatro i musimy przepchnąć auto na inne miejsce niz stoi./edit/

Anonymous - 24-11-2008, 16:31

stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje :P
Bartek - 24-11-2008, 16:35

PiotrBe napisał/a:
wrzucić P, bo np w Mietku nie wyjmie sie kluczyka ze stacyjki


w Misiu też

PiotrBe napisał/a:
Gaszenie na N, P, D, niczego kompletnie nie zmiena,


Zmienia - i w Mietku i w każdym aucie z ASB..... gasić można jeszcze na N, natomiast nie powinno się ani na D ani na R - zostaje wtedy ciśnienie oleju w układzie, powodując niepotrzebne naprężenia, skracające żywotność sprzęgieł biegów....oczywiście palacze twierdzą, że palenie nie szkodzi ;)

[ Dodano: 24-11-2008, 16:36 ]
Cytat:
stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N


nieprawda - ciśnienie w układzie w momencie wciśnięcia hamulca przy puszczonym gazie jest niewielkie i NIC się złego nie dzieje.....

roch_27 - 24-11-2008, 16:39

miziek napisał/a:
stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje :P
:shock: z całym szacunkiem ale takiej głupoty jeszcze nie słyszałem

pozdro

brodzky - 24-11-2008, 20:09

miziek napisał/a:
stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje :P


Co konkretnie sie w tym "pali"?

win_p - 24-11-2008, 23:05

no a jak w koncu jest z ta redukcja czy przy wyprzedzaniu zamiast kick down moge sobie recznie zredukowac na 3 bieg :?:
przyzwyczajenie z manuala sobie ufam bardziej niz skrzyni redukcja odbywa sie zbyt wolno i nieraz mam wrazenie ze nie zdaze



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group