[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów
piwkotom - 05-08-2006, 14:43
chodzi o to zebys np. przy 160km/h nie zdredukowal na 2 zasadniczo, zeby sie nie zrobilo F1 z 10 tys obrotow
Anonymous - 05-08-2006, 14:52
roch_27 napisał/a: | Jednak uwaga należy pamiętać o przełaczeniu skrzyni na wyższy bieg jeżeli prędkość osiągnie max dla danego biegu |
Dlatego pytam Piotrku, czy osiągnięcie 6.500 (powiedzmy 6.000 dla bezpieczeństwa) obr/min jest jednoznaczne z maksymalną prędkością na danym biegu...?
[ Dodano: 05-08-2006, 14:54 ]
roch_27 napisał/a: | Dodatkowo funkcja blokowania poszczególnych biegów jest wykorzystywana przy stromych zjazdach np. w górach poprzez zablokowanie danego biegu skrzynia nie pozwoli na zmianę na wyższy bieg - następuje hamowanie silnikiem. |
Od wczoraj testuję właśnie poszczególne przełożenia podczas jazdy w mieście (jeżdżę na "3").
Przypuszczałem, że będzie samochód zupełnie inaczej się zachowywał na wciśnięcie gazu, ale nie przypuszczałem, że dostarczy mi to tyle frajdy...
Mała rzecz, a cieszy....
[ Dodano: 05-08-2006, 14:55 ]
piwkotom napisał/a: | chodzi o to zebys np. przy 160km/h nie zdredukowal na 2 zasadniczo, zeby sie nie zrobilo F1 z 10 tys obrotow |
Jasne - to jest oczywiste...
roch_27 - 05-08-2006, 15:02
w kwestii automatów polecam jeszcze raz automat.pl
tam jest naprawdę dużo ciekawych rzeczy- nie bede się rozpisywał (chyba, że coś mi się przypomni z mojego doswiadczenia )
pozdro
Anonymous - 05-08-2006, 15:22
roch_27 - Podziękował pięknie....
roch_27 - 05-08-2006, 15:31
Patrol napisał/a: | roch_27 - Podziękował pięknie.... |
ale o co chodzi
uważam, że nie ma mniejszego sensu z rozpisywaniem się w temecie, jak można prawie wszystkiego dowiedzieć się z tamtej stronki
chyba, ze chodzi Ci o moje przejścia z automatem marki Renault
Anonymous - 07-08-2006, 09:30
roch_27 napisał/a: | ale o co chodzi |
Piotruś, przecież o nic mi nie chodzi...
Dziękowanie w pierwszej osobie liczby pojedynczej, w czasie przeszłym ("podziękował") jest b. popularne wśród osób posługujących się radiem CB.
Ja nie mam do Ciebie najmnijeszych pretensji - bo chyba tak to odebrałeś... Wrzuciłeś linka do przydatnej stronki, za to Ci podziękowałem.
A jeśli chodzi o przejścia ze skrzynią Renault - pamiętam, już mi kiedyś na GG wpominałeś o tych "ustrojstwach"....
Pozdrowionka
Juiceman - 23-11-2008, 22:37
Myślę, że warto odświeżyć ten temacik. Chętnie Autorowi tematu dałbym pomógł:)
siudii - 24-11-2008, 00:30
Mam takie pytanie: czy dla skrzyni jest to różnica gdy wyłączam silnik w pozycji N lub P. Wiem, że prawidłowo jest na P ale czy N jakoś koliduje z wyłączaniem silnika? Chodzi mi oczywiście tylko o reakcję skrzyni na takie zachowanie, np. dla mnie wygodniej jest gasić silnik w pozycji N co nie ukrywam, że kilka razy zdarzyło mi się popełnić.
brodzky - 24-11-2008, 11:45
Jesli odswiezamy temat to pragne tylko nadmienic ze mozna wrzucic za niski bieg dla predkosci i nic sie nie dzieje w sensie sie ma katastrofy. Ot komputer przelaczy sie dopiero gdy warunki beda ku temu odpowiednie. Co wiecej nie da sie zredukowac biegu w ten sposob by wskoczylo na 4-5krpm. Przerzuci gdy bedzie mozna wejsc duzo nizej na jakies 3krpm.
Dwa to odnosnie parkowania na pochylosciach ja stosuje taki myk. Podjezdzam, dusze hamulec, zaciagam reczny + N, puszczam hamulec (auto sie delikatnie posuwa), wciskam hamulec + P. Dzieki temu nie mam naprezen na blokadzie skrzyni i nie siluje sie potem z wyrzucieniem P.
Odnosnie gaszenia to staram sie gasic na P ale zdarzylo mi sie na poczatku posiadania auta gasic na D :/ Ale sobie mysle ze gdyby to mialo POWAZNIE uszkodzic skrzynie to bylaby jakas blokada to uniemozliwiajaca.
PiotrBe - 24-11-2008, 16:24
tez sie wypowiem, co prawda, mój mis to manual, ale mam doświadczenie w automatach mercedesa i to z najlepszych lat produkcji (do 96 roku)
Gaszenie na N, P, D, niczego kompletnie nie zmiena, ważne żeby przy zostawianiu auta, wrzucić P, bo np w Mietku nie wyjmie sie kluczyka ze stacyjki, a poza tym P(arking) to blokada przed stoczniem, odholowanie auta przez osoby trzecie zwane zlodziejami(choc i tak maja swoje metody). dziala to hydraulicznie, na zasadzie "kij w szprychy", dlatego P tylko i wyłacznie po zatrzymaniu, chyba ze chcemy zafundowac sobie remont skrzyni.
N - czasem wrzucałem "dla bajera" bo to chyba do niczego innego nie sluzy no i nic złego się nie działo.
Blokowanie biegów - j.w. dla hamowania silnikiem na stromych zjazdach. Nie stosowałem, bo w wlkp o takie trudno, a tam gdzie na odpowiednie trafiałem i tak trzbea bylo uzywać hamulca roboczego, albo nie bylo potrzeby zwalniać.
No i najważniejsza sprawa dla posiadaczy automatu - nie oszczędzamy na oleju do skrzyni i zmieniamy go tak często jak zaleca producent. to samo tyczy filtra;P
pozdrawiam i zycze przyjemnej jazdy automatem
/edit/zapomnialem, N przydaje sie gdy nam zdechnie akumulatro i musimy przepchnąć auto na inne miejsce niz stoi./edit/
Anonymous - 24-11-2008, 16:31
stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje
Bartek - 24-11-2008, 16:35
PiotrBe napisał/a: | wrzucić P, bo np w Mietku nie wyjmie sie kluczyka ze stacyjki |
w Misiu też
PiotrBe napisał/a: | Gaszenie na N, P, D, niczego kompletnie nie zmiena, |
Zmienia - i w Mietku i w każdym aucie z ASB..... gasić można jeszcze na N, natomiast nie powinno się ani na D ani na R - zostaje wtedy ciśnienie oleju w układzie, powodując niepotrzebne naprężenia, skracające żywotność sprzęgieł biegów....oczywiście palacze twierdzą, że palenie nie szkodzi
[ Dodano: 24-11-2008, 16:36 ]
Cytat: | stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N |
nieprawda - ciśnienie w układzie w momencie wciśnięcia hamulca przy puszczonym gazie jest niewielkie i NIC się złego nie dzieje.....
roch_27 - 24-11-2008, 16:39
miziek napisał/a: | stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje | z całym szacunkiem ale takiej głupoty jeszcze nie słyszałem
pozdro
brodzky - 24-11-2008, 20:09
miziek napisał/a: | stojac na D na hamulcu np w korku czy na swiatlach palimy konwerter ( sprzeglo hydrauliczne ) na N sie to nie dzieje |
Co konkretnie sie w tym "pali"?
win_p - 24-11-2008, 23:05
no a jak w koncu jest z ta redukcja czy przy wyprzedzaniu zamiast kick down moge sobie recznie zredukowac na 3 bieg
przyzwyczajenie z manuala sobie ufam bardziej niz skrzyni redukcja odbywa sie zbyt wolno i nieraz mam wrazenie ze nie zdaze
|
|
|