Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] 1 "nieobowiązkowa" wymiana oleju
tomekrvf - 04-03-2008, 17:33
Mateusz napisał/a: | czy zmienic na zaufany Shell Helix Ultra- 507.00 |
Jak najbardziej możesz lać ten olej do Outlandera DID.
rc4 - 04-03-2008, 17:33
[quote="Mateusz"]tak, ja mam dylemat, lac dalej castrol do ktorego nie mam przekonania, ale ktory trzyma norme zalecana przez producenta samochodu Mitsubishi Outlander II- 505.01,
ale są także inne oleje które spełniają normę 505.01 i moim zdaniem a także wielu innych speców od samochodów są zdecydowanie lepsze niż król reklamy Castrol.
Mam też silnik który ma wymagane przeglądy co 15.000 km, zastanawiałem się czym się różni ten sam silnik który nagle może osiągać dłuższe przebiegi między przeglądami. Okazuje się że tylko datą produkcji oraz olejem który spełnia wymogi ,,long life" i odpowiednią normę producenta silnika. Czyżby wszystko rozchodziło się o jakość olejów silnikowych???
[ Dodano: 04-03-2008, 17:54 ]
tomekrvf napisał/a: | Mateusz napisał/a: | czy zmienic na zaufany Shell Helix Ultra- 507.00 |
Jak najbardziej możesz lać ten olej do Outlandera DID. |
ale np. w przypadku oleju mobil1 spełniającego normę 507.00 nie stosuje się do silników wymagających normy 505.01 (dotyczy Oleju Mobil 1 ESP Formula 5W-30)
Mateusz - 04-03-2008, 20:03
no dobrze, w takim razie jaki olej wg. Ciebie rc4, spelniajacy norme producenta auta sugerujesz? bede wdzieczny za wskazanie, nie ukrywam, ze wybierajac olej na podmianke(Castrol w moim aucie wlany jest przez producenta) zalezy mi na (1)zaufanym produkcie, takim jest dla mnie Shell oraz (2) dostepnosci produktu w wiekszosci sytuacji- czyli w sytuacji gdy bede potrzebowal olej- to jak wiadomo wyklucza niektore slabo rozpowszechnione oleje.
pozdrawiam,
mateusz
rc4 - 04-03-2008, 20:54
po lekturze wielu forów samochodowych oraz opinii mechaników doszedłem do wniosku, że najlepsze są oleje które:
1. pochodzą z pewnego źródła lub nie są konfekcjonowane w Polsce,
2. a jeżeli chodzi o marki to z najbardziej znanych i dostępnych to Mobil1 z uwzględnieniem pkt.1 i Motul.
3. mając na uwadze powyższe oraz normę 505.01 wybrałem Motula, gdyż kupiłem olej Made in France od bezpośredniego importera oraz ten olej wyprodukowano specjalnie do tej normy (podobnie jak mobil1 Mobil Synt S Special V 5W-40).
Na Mobilu użytkowałem już 3 samochody i z żadnym nie miałem problemów natury mechanicznej (do dzisiaj jeden użytkuje rodzina również żadnych problemów). Motula użytkuję obecnie i zdałem się na opinie ,,speców".
Uważam, że bez sensu jest lanie do naszych silników olejów 507.00 mając nadzieję że spełniają normę 505.01, skoro istnieją specjalne oleje produkowane pod tą normę.
tomekrvf - 04-03-2008, 21:55
rc4 napisał/a: | Uważam, że bez sensu jest lanie do naszych silników olejów 507.00 mając nadzieję że spełniają normę 505.01, skoro istnieją specjalne oleje produkowane pod tą normę. |
Shell ma taki olej czyli Shell Helix Diesel Plus VA 5W40.
Jesli jednak Outlander ma przeglądy co 20000km to należy stosować olej 507.00
olabart - 04-03-2008, 21:58
Po lekturze tego tematu udałem się dzisiaj do warsztatu (największy u nas) zajmującego sie sprzedażą m.in. olejów, filtrów, itp, łącznie z wymianą na miejscu. Firma z dużym stażem na naszym rynku i co najważniejsze pracuje tam od początku mój znajomy. Co lejesz do swojego samochodu - zapytałem, powołując się na opinie na temat Castrola na tym forum. Odpowiedział - zawsze lejesz Castrola i ja w to nie wnikam, bo taki chcesz..... Ja zalewam Mobil-a od zawsze i przez tyle lat nie zmieniłem zdania. Więc kupiłem...
Anonymous - 09-03-2008, 21:47
no i sobie "zaśpiewali" za sam olej do Outka II 4,9l = 377 PLN brutto , ładnie jak mi kolega mechanior wlał omawiany w/w postach Schella zapłaciłem 250 PLN czyli jednak jeźdźimy na wycieczki z Castrola , pies drapał są koszty ale prawie 50% więcej....pzdr
PS. no i się okazało że model 2008 ma przeglądy co 20kkm
link do tego oleju http://www.castrol.com/ca...ntentId=7021856
został "zalany" 5W30 Powerflow w/g Catrola zalecany do silników VW..
jmb7 - 09-03-2008, 22:14
ja uzywam od paru lat Motula;
przede wszystkim dlatego, ze nie jest rozlewany w Polsce;
do Galanta benzyna latem Motul 8100 X-cess 5W40;
aktualnie do:
> Grandisa 2,0DID - silnik VW 136KM silnik bez filtra czastek stalych dalem
Motul Specific 505.01-502.00-505.00 5W-40; placilem 190zl za 5L'
weszlo ok 4 litry;
> Lancera 2,0DID - silnik VW 140KM z filtrem czastek stalych dalem
MOTUL SPECIFIC 504.00-507.00 5W-30; placilem 255zl za 5L;
weszlo ok 4 litry;
jak rozmawialem z dystrybuturem Motula w Lodzi, to 504.00-507.00 nadaje sie zarowno do silnikow z i bez filtra czastek stalych; jednak jest duzo drozszy, wiec jezeli nie stanieje to na pewno nie dam go do Grandisa, bo i po co;
filtr oleju Knecht 23zl
wymiana oleju to koszt 20-30zl u TMichalaka;
zmienialem olej w Grandisie po ok 2000km, a w Lancerze ok 2300;
podobno przed 15,000 nie jest to konieczne, a zalecane;
Mateusz - 13-03-2008, 08:54
no to troche poprzynudzam w temacie oleju, pierwszej wymiany i trzymania sie specyfikacji producenta samochodu a ASO, byc moze komus jeszcze to sie przyda.
Tytulem wstepu, mam Outlandera II generacji rocznikowo 2007( przeglady co 15k km), zblizam sie do przegladu na 15k km i w zwiazku z tym faktem postanowilem zadrazyc sie w temat wymiany oleju i zmiany na inny niz pierwotnie byl zalany.
Na starcie auto mialo Castrol SLX 5w-30, podczas przegladu na ok 3k km ASO zalalo mi ponownie SLXem, ja majac za soba niezbyt dobre doswiadczenia z Castrolem oraz Mobilem, zastanawialem sie nad uzyciem innego niz ten oleju, wybor padl na sprawdzony w wielu wczesniejszych samochodach(obecnie takze uzywanym w aucie zony) Shella. No ale zeby nie bylo tak prosto, olej Shell nie ma produktu, ktory spelnia specyfikacje Mitsubishi podana w ksiazce serwisowej norma to 505.01 506.01- co prawda jest dostepny jeden z najnowszych olei tego producenta Shell Helix Ultra Extra, ktory spelnia norme 504.00 507.00 ale to nie ta norma prawda, serwis tak mowil, forum tak mowi, wszyscy tak mowia, trzymaj sie specyfikacji bo gwarancja, silnik no ale o tym pozniej.
Po przesledzeniu netu znalazlem dwa oleje cieszace sie dobra opinia oraz spelniajace specyfikacje 505.01 506.01 Motul Specyfic 5w-40 oraz Valvoline 0w-30 decyzja zapadla.
Final jest ciekawy, dzwoniac do serwisu aby umowic sie na przeglad zapytalem kurtuazyjnie o olej jaki leja, leja wciaz ten sam Castrol SLX norma 504.00 507.00 dlaczego leja olej ktory wg wytycznych producenta samochodu nie spelnia norm, ano dlatego, ze Castrol ich zapewnil, ze mozna ten olej podawac do aut z pompowtryskiwaczami a my jako klienci jestesmy rogaczami- taka rymowanka na koniec mi wyszla.
Podsumowujac zmieniam olej na Motul 5w-40 ze specyfikacja producenta auta 505.01 a na to co serwis Wam leje proponuje zwrocic uwage. Dodam tylko ze wydzwonilem dwie rozne stacje ASO Mitsubishi w Polsce i obie proponowaly ten sam olej w tej samej cenie.
pozdrawiam,
mateusz
tomekrvf - 14-03-2008, 18:27
Mateusz napisał/a: | olej Shell nie ma produktu, ktory spelnia specyfikacje Mitsubishi podana w ksiazce serwisowej norma to 505.01 506.01- |
Jest taki olej Shella czyli Helix Ultra VA 5W-40 .
Anonymous - 14-03-2008, 19:48
a co myślicie o olejach firmy Valvoline??? np:
http://habi.pl/a105-valvoline-synpower-5w-30
http://www.valvolineeurop...r_oils?CID=1337 - tu jak klikniecie to jest informacja ze olej zaprojektowany do silnikow VW Audi i Skody czyli do Outek tez?
jmb7 - 14-03-2008, 22:50
Mateusz, a moze z Castrolem o normie 504.00 507.00 jest to samo co z Motulem, tzn jest to nowszy olej, ktory nadaje sie i spelnia te normy co podaja, jak i te wczesniejsze 505.01 506.01; moze jest tez uniwersalny i nadaje sie do silnikow TDI z i bez filtra czastek stalych;
jezeli tak to serwis kupuje moze ten olej drozej ale ma jeden typ do wszystkich TDI, a i tak klient placi
Mateusz - 15-03-2008, 10:33
jmb7 moze, nie mniej na wczesniejsze moje pytanie czy moge zalac auto olejem Shell Helix Ultra Extra norma 504.00 507.00 ktory wedlug wielu osob i fachowcow alternatywnie moze pokrywac norme 506.01 505.01, uslyszalem odpowiedz raczej nie, no chyba ze odpowiedzialnosc za skutki zalania takim olejem biore na siebie czytaj ewentualna utrata gwarancji producenta na silnik. Suma sumarum oleje i specyfikacje producentow to niezle czary=marketing bo jak przychodzi co do czego to i tak leja ci to co maja i zawsze znajda argumentacje ze jest dobrze. Ja postanowilem, ze skoro w instrukcji 505.01 506.01 to taki olej kupilem i taki zalewam basta.
pozdrawiam,
mateusz
ps
Valvo maja dobra opinie ale Motul ma jeszcze lepsza wsrod uzytkownikow.
tomekrvf - 16-03-2008, 00:01
Mateusz napisał/a: | czy moge zalac auto olejem Shell Helix Ultra Extra norma 504.00 507.00 ktory wedlug wielu osob i fachowcow alternatywnie moze pokrywac norme 506.01 505.01, uslyszalem odpowiedz raczej nie, no chyba ze odpowiedzialnosc za skutki zalania takim olejem biore na siebie czytaj ewentualna utrata gwarancji producenta na silnik. |
A gdzie powiedziano Ci takie rzeczy?
rc4 - 16-03-2008, 13:52
A gdzie powiedziano Ci takie rzeczy?[/quote]
Jak to gdzie? zapewne w serwisie. Mi nie chciano zalać oleju 505.01 (taki widnieje w instrukcji) ,,ponieważ centrala nakazała zalewanie 507.00." 505.01 zalałem na własną odpowiedzialność
|
|
|