To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [1,8 GDI] Spalanie

saphire - 21-02-2008, 08:09

O ostatnim Motorze czy Auto Świecie jest analiza spalania aut po 3km jazdy - czyli nie rozgrzanych po starcie - ciekawe wyniki wyszły bo na takich krótkich dystansach niektóre nawet małe autka pala po *dzieścia litrów na setkę :badgrin: :badgrin: :badgrin:

[ Dodano: 21-02-2008, 08:10 ]
W ostatnim Motorze czy Auto Świecie zrobili ranking spalania aut na zimno na krótkich dystansach do 3km - niektóre nawet małe auta palą w takiej sytuacji po *dzieścia litrów :badgrin: :badgrin: :badgrin:

emfranc - 21-02-2008, 08:27

Może fenomen, może nie. A może kwestia wyczucia autka, jazda bez piłowania na zimnym silniku, bez zbędnego hamowania (do tego też można używać silnika :P ) , bez korków (bo takie w moim miasteczku są tylko w trakcie pogrzebów raz na tydzień, dwa) i raczej po płaskim terenie.
Anonymous - 21-02-2008, 10:30

U mnie na razie cały czas komp pokazuje spalanie powyżej 13 l/100km :( . Z tym, że jak pisałem wcześniej : tylko miasto i tylko krótkie odcinki + automat. Mówicie o świeczkach, że mają istotny wpływ na "spalanie". Ja kupiłem autko miesiąc temu. Było serwisowane do końca. Wg ksiązki serwisowej w czerwcu przy 180 tys. km przechodzić powinna generalny przegląd z wymianą rozrządu i świeczek właśnie. Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie, czy świeczki były wymienione?, bo tak na prawdę nie wiem, czy w ASO w Olsztynie podchodzą uczciwie do tych przeglądów :wink:
Jeszcze jedno pytanko odnośnie sprintmotor. Na jakiej zasadzie to działa? Jak się można zalogować? Czy jest jakieś spolszczenie do tej stronki? Z góry dziękuję za podpowiedzi.

emfranc - 21-02-2008, 11:54

Podkręciliście mnie dzisiaj z tym spalaniem :evil: Już nawet zacząłem się zastanawiać czy nie robię z siebie idioty na forum. A oliwy do ognia dodał Saphire tym "*dzieścia litrów na setkę", bądź co bądź popartym testami. Zrobiłem swój mały test.

Temp. ok 7-8st.kasowanie licznika AVG - odpalenie auta - ok 30 sek na wolnych obrotach (żeby nie było, że się silnik zagrzał na postoju :wink: ) i w trasę.. Jazda między 2000-2700obr/min Pierwsze skrzyżowanie po 100m i szok spalanie 22l/100km! 300m następne skrzyżowanie spalanie spadło do 16l/100km- bez zatrzymywania do następnego skrzyżowania ok 300m AVG na poziomie 14l/100km kolejne 200m i stop: AVG 13,2l/100km. Jakieś 20min w biurze i dalej w trase. 100m skrżyżowanie - stop- dalej ok 600m- skrzyżowanie stop- 300m - stop Spalanie równiótkie 10l/100km. ok 30 min na poczcie i dalej - 200m skrzyżowanie stop - ok 800-900m wjazd na osiedle ok 100m osiedlowymi drogami i stop - wskazówka od temperatury równo z pierwszą kreską spalanie 9.3l/100. 10-15 min u klienta i w trasę ok 500m skrzyżowanie i 100m pod górkę - stop. Jestem dokładnie w miejscu z którego wyjeżdżałem - spalanie 9.2 wskazówka temperatury na pierwszej kresce. Nawet zakładając błąd komputera ok 0,5l spalanie nieznacznie przekroczyło 9l. Ok 20min przerwy i w drogę - teraz trochę dłuższe odcinki- najpierw 500m pod górkę spalanie podskoczyło do 9.8 skrzyżowanie i ok 1,2km do biura pod drodze jedno skrzyżowanie i stop AVG 8.6. ok 20min w biurze i dalej w trasę , wskazówka poniżej skali 100m skrzyżowanie stop i dalej ok 2,5 km ciągłej jazdy prędkość ok 70-80km/h przy zjeździe na osiedle przestały klekotać zawory wskazówka ok 2mm przed normalna pozycja - AVG 8.2! W tym momencie uznałem, że silnik jest zagrzany, więc test się zakończył. Zrobiłem jeszcze jakieś 300m osiedlowymi uliczkami i stop - spalanie równiótkie 8lietrków :twisted: Ale ok 40min u klienta i z powrotem tą samą drogą. Mniej więcej po 1,5km silnik znów się zagrzał AVG na poziomie 7.8l/100km. Parkując pod domem zerknąłem jeszcze na AVG - 7.6l/100km
Liczcie jak chcecie, ale mi wychodzi tyle ile podaję :p Nawet zakładając błąd komputera na poziomie 1l spokojnie mieści sie w 9l/100km na ZIMNYM silniku. Pewnie na zagrzanym weźmie troszkę więcej bo wtedy go tak nie oszczędzam :P Pozdrawiam

saphire - 21-02-2008, 14:56

daro73 napisał/a:
U mnie na razie cały czas komp pokazuje spalanie powyżej 13 l/100km :( . Z tym, że jak pisałem wcześniej : tylko miasto i tylko krótkie odcinki + automat.


No to wszystko masz w normie - u mnie w takich warunkach też pali średnio około 12 a czasem nawet i 13 literków :)

[ Dodano: 21-02-2008, 15:02 ]
emfranc napisał/a:
Nawet zakładając błąd komputera na poziomie 1l spokojnie mieści się w 9l/100km na ZIMNYM silniku. Pewnie na zagrzanym weźmie troszkę więcej bo wtedy go tak nie oszczędzam :P Pozdrawiam


no a teraz dodaj do tego 1-2 literki bo jeżdżę stale po sporych górkach i extra jeszcze literek na automat i mamy nasze 12-13 literków :) Proste :?: :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Juiceman - 21-02-2008, 16:56

saphire napisał/a:
daro73 napisał/a:
U mnie na razie cały czas komp pokazuje spalanie powyżej 13 l/100km :( . Z tym, że jak pisałem wcześniej : tylko miasto i tylko krótkie odcinki + automat.



Uff bo ja nonstop w miescie w korkach mam 11.9-12 uff;]

emfranc - 21-02-2008, 22:10

Oczywiście, że proste i ja tego nie neguję, ale sam przyznasz ze 12-13 to nie *dzieścia :P Nie wiem tylko dlaczego Moomin się czepia mojej Cari :wink: tak ma i już. I dziś się upewniłem, że nie jest to średnia z 500km trasy bo rano zrobiłem może z 15km z tego większość na zimnym silniku. W sumie dziś zrobiłem ok 50km z tego 16 to wypad za miasto tam i z powrotem i średnie stanęło na 7.3l :badgrin: :badgrin:
Anonymous - 21-02-2008, 22:18

Spalanie na ssaniu jest makabryczne, dlatego zaraz po uruchomieniu zimnego silnika należy rozpocząć jazdę, oczywiście delikatnie i bez szaleństw do momentu nagrzania się silnika.
saphire - 21-02-2008, 22:23

OK specjalnie jutro zrobię ten test 2x:

1. W drodze do pracy rano - dystans około 7km z tego 2km z górki w dół a potem po płaskim - przy czym będę zapisywał spalanie co 1km.

2. Wracając z pracy po płaskim 1km potem 1km pod górkę, potem 2km z górki ale w korku, potem po płaskim 1,5km w korku i na koniec 2km pod górę już bez korka - także co 1km będe zapisywał spalanie - oczywiście przed każdą próbą średnie spalanie na kompie skasuję :)

Obstawiam że w drodze do pracy na miejscu po 7km będe miał jakieś 12l/100km a powrotnie pewnie więcej tyle ze auto rano wyprowadzam z garażu gdzie jest jakieś 10'C a po pracy pewnie też tak mniej więcej będzie. Jeśli by był mróz to pewnie dużo więcej by spaliło niemniej zobaczymy jutro ile na takiej trasie weźmie moje GDI automacik. :badgrin:

Anonymous - 21-02-2008, 23:06

Saphire, czekam z niecierpliwością na wyniki twojego testu. Uważam, że twoja Cari i tak ma mniejsze spalanie od mojej, bo w Olsztynie właściwie "górek" nie ma, a spalanie jest u mnie nieco większe. Jakbyś oświecił mnie jeszcze o co chodzi z tym sprintmotorem ( logowanie, spolszczenie, zasady analiz spalania), to byłbym wdzięczny. Pozdrowienia z Warmii i Mazur :wink:

[ Dodano: 21-02-2008, 23:07 ]
Chodziło mi oczywiście o spritmonitor :oops: . Pozdro.

emfranc - 22-02-2008, 10:55

Na spritmonitor.de pod ramką z loginem i hasłem masz Register for free - klikasz podajesz dane możesz wybrać język angielski lub niemiecki - rejestrujesz i masz konto. Możesz zapodać fotę swojej bryczki i podstawowe dane widoczne dla wszystkich. Ja głównie korzystam z zakładki Fuelings - wpisujesz tam każde tankowanie i kalkulator przelicza spalanie, koszty kilometra itp. W zakładce Costs możesz zapisywać wszelkie wydatki, które ponosisz na swoją Cari :wink: Bardzo fajna i przydatna stronka.
Pozdrawiam

saphire - 22-02-2008, 20:05

Jak mówiłem tak zrobiłem - oto dzisiejszy wykres spalania mojego miśka.

Rano - start 200m pod górkę a potem 2km z górki która ma przewyższenie 150m i do końca w miarę po płaskim z krótkimi przerwami na światłach co kilkaset metrów - wcześnie było więc korka brak ale jazda przez centrum miasta - temperatura powietrza +5°C a auto wyprowadzone z garażu tez w takiej temperaturze - wskazówka nagrzania dochodzi do połowy skali gdzieś po 3km

Wieczorem - start i po płaskim obwodnicą z postojami na światłach co kilkaset metrów, później po 5km mały postój pod sklepem gdzieś z pół godziny, później 1km i znów postój pół godzinki, na koniec ostatnie 2km znów pod stromą górkę o przewyższeniu jakieś 150m

Oto wykres:

Morfi - 22-02-2008, 22:42

Panowie dzis kumple nie wierzyli puki nei zobaczyli. Wskaznika sredniego spalania :P .
7,5 w mieście. oczywiscie baardzo spokojna jazda.
Ale sie da 8) Kocham te auto za to.
W trasie wracając 300km z okolic warszawy wzieła mi 6l predkości rzedu 110- 130 km/h
Ja na szczęscie mam mało świateł po drodze :) .
W tydzień zrobiłem juz 900km. :mrgreen:

mephisto - 23-02-2008, 21:48

JA tez nie nazekam na srednie spalanie tylko mnie ten wskaznij denerwuje bo jest do dupy,po zalaniu do pelna i zrobieniu 50 km srednie spalanie na kompie 6,5 l/100 w tym 2 odcinki po 20km z predkoscia w granicach 60-100 km/h a 10 km to od stacji do roboty i spowrotem,wiec wszystko w normie jak chodzi o spalanie.ogulnie w miescie mam tylko 1 swiatla i maly ruch jest wiec korkow niema i zbytnio zaduzo hamowania tez.to dlatego.
Anonymous - 23-02-2008, 23:40

Dzięki emfranc . Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group