To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z przerywaniem (szarpaniem) silnika

saphire - 06-06-2008, 07:40

Tak jak to opisują w workshop manualu do carismy w rozdziale o układzie paliwowym. Ciśnienia itp.
Anonymous - 06-06-2008, 12:19

to moze być tez czujnik położenia wału - jak się źle ustawi to będzie takie charakterystyczne lekkie poszarpywanie i odczuwalny lekki spadek mocy ale jak się delikatnie przyspiesza bardzo wolno naciskając pedał gazu to auto przyśpiesza owszem ale wolniutko (czyli żadna przyjemność) - taką diagnozę uzyskałem od mechanika - niestety czujnik nowy kosztuje w serwisie jakieś 750 zł a używka jest trudno dostępna ale jej koszt to jakieś 200-300 zł To akurat wiem bo sam poszukuje takeigo czujnika do wymiany :|
Anonymous - 30-06-2008, 20:15

Witam. U mnie w aucie napewno problem nie był spowodowany następującymi elementami.
Przepustnica, przepływomierz, cewki zapłonowe i czujnik ciśnienia paliwa w pompie. Wszystkie te elementy przełożyłem z auta w którym nie występują te dziwne anomalie w pracy silnika a które kupiłem sobie do tych celów z kierownicą po niewłasciwej stronie :mrgreen: Ostatnio miałem nie miła sytuacje ze swoim autem, a mianowicie zerwało mi śrubkę na kółku pomocniczym wałku rozrządu co skonczyło się pogięciem zaworów. Stary silnik wytargałem już ze swojego miśka i zamienię go na ten z anglika :twisted: który pracował na skrzyni automatycznej i ma przebieg 80tys/mil więc powinien być w niezłym stanie.

Pozdrawiam

Anonymous - 27-06-2009, 00:57

Jakby ktoś jeszcze wbił się na ten temat to mogę tylko dodać że po wymianie kabli do fajkocewek wszystko ustało. Co ciekawe błąd 56 (problem z ciśnieniem) też zniknął
mlun - 27-06-2009, 13:56

Samych kabli? Ile taka impreza Cię kosztowała?
Anonymous - 27-06-2009, 15:05

126 euro, bo wtedy byłem za granicą. Od tamtej pory zbytnio nie wierze tym wszystkim diagnostykom komputerowym.
mlun - 27-06-2009, 18:32

Ale da sie wymienić te kable? Bo przecież w GDI są fajkocewki.
Anonymous - 27-06-2009, 18:43

Źle się wyraziłem... miałem na myśli przewody niskiego napięcia które doprowadzają napięcie do fajkocewek. Trzeba sprawdzić też czy czasem bokiem iskra nie ucieka na fajkocewkach (poprzez starą gumę)
dmx88 - 16-07-2009, 23:16

Witam, mam ten sam problem, czyli po rozgrzaniu silnika tylko na trasie przy prędkości 90-120 tj. 2500-3000 obrotów odczuwam lekkie szarpanie tak jak by mimo gazu nie dostawał paliwa?, lub nie wiedział na jaki bieg ma wrzucić, czy jakoś tak. To pojawia sie nie zawsze, ale nieraz np. co około 100 km przez to wyskakuje mi check engine i obroty spadają i mimo wciskania gazu samochód prawie nie reaguje. Po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy i jadę dalej :) dziwne co?
We wtorek jestem umówiony na zmianę rozrządu, oleju, filtrów, kabli, świec (drogich bo niby z platynowymi zakończeniami) i jak to pomoże to dam znać.
Czy u kogoś też występowało to szarpanie w połączeniu z trybem awaryjnym (check engine)?? bo trochę mnie to martwi.
[1.8GDI '99 125KM automat]

Anonymous - 16-07-2009, 23:21

Heh, też mi się czasami kontrolka zapalała. Generalnie to tamta cari była z 98roku i właśnie wczoraj ją sprzedałem, jeden problem z głowy. Co najlepsze w tej cari zaczyna mi się też coś dziać. Coś pechowe te autka.
skull - 17-07-2009, 11:07

właśnie wróciłem z trasy zrobiłem około 1100km i też odczuwałem takie lekkie szarpnięcia najbardziej odczuwalne przy stałej prędkości bez dodawania gazu,praktycznie na każdym biegu i przy każdej prędkości.Mam pytanko do kolegi willson1981 jakiej firmy kupiłeś te kabelki do fajko-cewek,bo też myślę o zmianie.Z doświadczenia w innych autach zawsze takie problemy typu szarpanie lub przerywanie kończyły się usterkami napięcia.W Toyce miałem taki przypadek szarpania podczas przyśpieszania wydałem kasę na filtry pompy paliwa a problem był w przełamanym kabelku od masy przy aparacie zapłonowym :biggrin: Problem został rozwiązany dopiero jak auto całkiem nie można było uruchomić :wink:
Anonymous - 17-07-2009, 12:50

Nie powiem ci niestety, chociaż może jeszcze znajdę paragon. Powiem ci jeszcze, że mój znajomy miał mondeo i miał identyczne objawy. Był w serwisie i komp pokazał błąd z ciśnieniem paliwa. No i oczywiście wymienił kable i po sprawie. Nie wiem co mają kable do ciśnienia ale ze zdrowego rozsądku myślę że niewiele.
Ku przestrodze dla innych, wymieniać najpierw najtańsze części hehh

skull - 17-07-2009, 13:30

tylko jednej rzeczy nie rozumiem w silniku GDI są te fajko-cewki i od nich idą takie zwykłe "kabelki" a katalog NGK pokazuje przewody z fajkami które mają się nijak do tych w moim silniku :|
demeone - 17-07-2009, 18:28

zwróćcie uwaga czy jadąc z jakąś daną prędkością np dajmy 60km/h i puśćcie gaz, i teraz w miarę zwalniania przypatrzcie się czy to szarpnięcie nie dzieje się przy jakiś tam obrotach silnika?
scaniol - 17-07-2009, 23:04

ja również mam podobne objawy u siebie , mam to auto od dwóchn tygodni i coraz więcej rzeczy mnie drażni :evil:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group