To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ4A 1.6] Remont zawieszenia - co i jak?

Anonymous - 04-04-2008, 11:10

DiPi napisał/a:
No właśnie do końca sam nie jestem pewien a koleś w warsztacie zaproponował mi 560 złoty, za gazówki KAYABA z wymiana do colta po 03.97. i tak coś czuję, że jak mi wyjdzie na szarpakach konieczność wymiany to się skusze ...
Cena niezła, zakładając, że chodzi o przód. Jeślli za komplet przód+tył - podejrzanie za niska jak na gazówki.
Ja jakoś nie byłbym przekonany co do mieszania gazówek i olejówek w jednym aucie. Gazówki są znacząco twardsze od olejowych. Będzie to naprawdę odczuwalne, uwierz mi. Efekt będzie taki, że przód będziesz miał twardy, a tył jak kanapa. Przód będzie ładnie wchodził w zakręty, a tyłmoże wyrzucać. Na Twoim miejscu wymieniłbym albo cały komplet na gazówki, albo przód na standardowe amory olejowe.

Anonymous - 04-04-2008, 12:03

gregorbu napisał/a:
Cena niezła, zakładając, że chodzi o przód

Tak sam przód.
gregorbu napisał/a:
Na Twoim miejscu wymieniłbym albo cały komplet na gazówki, albo przód na standardowe amory olejowe.

problem w tym ze jak się orientowałem nie ma olejówek !!!! sam byłem w szoku ale i koleś w warsztacie mi to powiedział i kumpel ze sklepu motoryzacyjnego. a na wymianę całości przód-tył teraz mnie nie stać ...
Jednak ponawiam pytanie jaka jest różnica miedzy amorami w CJ0 do 03.97 i od 04.97. Bo jak na razie znalazłem tylko różnice w cenie i to sporą u KAY. przynajmniej ....

Anonymous - 04-04-2008, 12:27

DiPi napisał/a:
Jednak ponawiam pytanie jaka jest różnica miedzy amorami w CJ0 do 03.97 i od 04.97. Bo jak na razie znalazłem tylko różnice w cenie i to sporą u KAY. przynajmniej ....
Ja niestety odpowiedzi nei znam. Spróbuj się skontaktować z Mateuszem Hanzek (nie mam pod ręką, ale namiary pojawiają się w kilku miejscach forum). Podaj mu VIN, a być może on coś podpowie. Ceny ma bardzo dobre i prowadzi również sprzedaż wysyłkową.
Edit:
Literówka.

Hugo - 04-04-2008, 14:13

Twaróg napisał/a:
1. Czy do nowych sprezyn o obnizeniu -40 mm beda nadawaly sie te standartowe amorki KYB czy dosc szybko sie powybijaja?
3. Czy moze lepiej jechac skrócić kazda sprezyne o np. 1 zwój albo jakos scisnac?

ad.1. Niestety nie. Do obniżenia auta -40 mm i więcej muszą już być założone sportowe (krótsze) amortyzatory.
ad.2. Zapomnij. Nie da się już jechać tym autem po takim zabiegu. Same stuki, puki, trzaski, zgrzyty. Wiem to z doświadczenia. Poza tym to straszne druciarstwo.

Twaróg - 04-04-2008, 15:04

Czyli moge brac sie za remont, bo wszystkie informacje, ktorych potrzebowalem juz mam. Mam nadzieje ze po tych zabiegach, ktore wymienie nizej auto bedzie trzymalo sie drogi idealnie, a w zakrety bedzie wchodzilo bez przechylania nadwozia i z przyczepnoscia. No i wreszcie chcialbym sprawdzic jak auto pojdzie powyzej 150km/h, poniewaz wczesniej przy tej predkosci tyl auta juz latal. Obceny stan amorów to 30%.

Co bedzie zrobione:

1. Koncowki drazkow kierowniczych (przod lewy i prawy) firmy GMB lub 555
2. Sworzenie przednich wahaczy (lewy i prawy) firmy GMB lub 555
3. Drążki kierownicze przednie (lewy i prawy) firmy GMB lub 555
4. Laczniki stabilizatora (przod lewy i prawy) firmy GMB lub 555
5. Łożysko koła przedniego KOYO
6. Cztery nowe amorki KYB
7. Alufelgi - 15 cali z oponkami 195/50
8. Ustawienie zbieżności przód i tył

Sprezyny zostaja seryjne, bo sa dobre.

Czy po tych zabiegach osiagne to co napisalem na poczatku? Wchodzenie w zakrety z przyczepnoscia bez przechylania nadwozia i trzymanie sie idealne drogi?

Hugo - 04-04-2008, 16:22

Twaróg napisał/a:
Laczniki stabilizatora (przod lewy i prawy) firmy GMB lub 555
Tych firm chyba nie kupisz. Więc kup firmy Yamato.
Twaróg napisał/a:
Czy po tych zabiegach osiagne to co napisalem na poczatku? Wchodzenie w zakrety z przyczepnoscia bez przechylania nadwozia i trzymanie sie idealne drogi?
Nie widzę innej możliwości :wink:
Rafal_Szczecin - 04-04-2008, 16:28

Hugo napisał/a:
Tych firm chyba nie kupisz. Więc kup firmy Yamato.

dokladnie bedzie yamato

Marcin-Krak - 06-04-2008, 22:49

Jeśli dalej chcecie kontynuować wątek o fizyce to tutaj

Następnym razem będzie RB :!: :evil:

Rafal_Szczecin - 09-04-2008, 17:08

koncowki drazkow 555 24zl+vat
sworznie przednich wahaczy 555 35 zl+vat
drazki kierownicze 555 38+vat
laczniki stabilizatora 555 25+vat
lozyska kola koyo 149+vat
amorki przod kyb gazowki 136+vat
amorki tyl kyb gazowki 120 + vat

Anonymous - 09-04-2008, 17:24

Amory do CeJota są takie tanie? Czy to na pewno gazówki, KYB, made in Japan? Jestem w szoku, do CA płaciłem sporo więcej, a i to było wówczas najtaniej na rynku.
Marcin-Krak - 09-04-2008, 17:54

gregorbu napisał/a:
Amory do CeJota są takie tanie?


Ale chyba tylko w modelach sprzed liftu ;)
Później już były w normalnych tzn wyższych cenach :P

Anonymous - 09-04-2008, 20:21

Rafal_Szczecin napisał/a:
amorki przod kyb gazowki 136+vat

Rafała ja mam pytanie to są do CJ0 przed 03.97 czy po 03.97 bo słyszałem że jest różnica.
a jak sie orientowałem to po marcu koszt to okolo 330 do 400 złoty a sprzed marca 97 okolo 200. Twoje ceny sa super ale czy do danego modelu :) ??

Hugo - 09-04-2008, 20:23

Rafal_Szczecin napisał/a:
drazki kierownicze 555 38+vat
Połowa ceny :roll: . O cenach amorków nie wspomnę...
Rafal_Szczecin - 09-04-2008, 20:23

nie mam pojecia ,podalem ,ze auto jest z 97 r. czyli wychodziloby na to, ze nie ma zadnej roznicy

i to tez jest troche inaczej, bo nikt z kupujacych , nie wazne ile by kupowal nie dostanie takiej znizki jak pracownik :)

Twaróg - 10-04-2008, 09:40

Rafal_Szczecin, dzieki za cenki, napewo zapotrze sie u Ciebie, tylko jeszcze musze podjechac do mechanika, bo mial sprawdzic czy napewno lozysko jest do wymiany - jak juz to bede wiedzial wtedy robie order u Ciebie :)

Hugo, DiPi juz chyba wiem o co chodzi z tymi rodzajami amorków od 96 do 97 i od 97 wzwyz. Otoz znalazlem w tym temacie (trzeci post): http://www.mitsubishi-gra...light=mocowanie

Colto napisał/a:
... Mitsubishi uzyło łożysk (grn. mocowań) z modelu CA, tylko że zmienili mocowanie z 2 na 3 śruby. Robili to tylko przez pierwszy okres produkcji CJ'ta, a potem przeszli na osobne łożysko i osobne grn. mocowanie i oczywiście zmienili amortyzatory na inną średnicę tłoczyska.


I chyba o to sie rozchodzi przy wymianie amorkow.

Auta z lat produkcji 1996-03.1997 oznaczenia amorow maja: (333225 L, 333224 R, 341140 Tyl) i tyczy sie to silnikow 1.3, 1.5, 1.6 (ja mam auto z 1996, wiec musze kupic akurat te). Natomiast od 04.1997 do 06.2003 maja juz podzial na silniki i wyglada to nastepujaco:

1.3 (332113 L, 332112 R, 341140 Tyl)
1.6 (333319 L, 333318 R, 341140 Tyl)

Mysle ze chyba dobrze kombinuje? ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group