[96-02]Colt CJ0 - [CJ4A 1.6] Remont zawieszenia - co i jak?
Anonymous - 04-04-2008, 11:10
DiPi napisał/a: | No właśnie do końca sam nie jestem pewien a koleś w warsztacie zaproponował mi 560 złoty, za gazówki KAYABA z wymiana do colta po 03.97. i tak coś czuję, że jak mi wyjdzie na szarpakach konieczność wymiany to się skusze ... | Cena niezła, zakładając, że chodzi o przód. Jeślli za komplet przód+tył - podejrzanie za niska jak na gazówki.
Ja jakoś nie byłbym przekonany co do mieszania gazówek i olejówek w jednym aucie. Gazówki są znacząco twardsze od olejowych. Będzie to naprawdę odczuwalne, uwierz mi. Efekt będzie taki, że przód będziesz miał twardy, a tył jak kanapa. Przód będzie ładnie wchodził w zakręty, a tyłmoże wyrzucać. Na Twoim miejscu wymieniłbym albo cały komplet na gazówki, albo przód na standardowe amory olejowe.
Anonymous - 04-04-2008, 12:03
gregorbu napisał/a: | Cena niezła, zakładając, że chodzi o przód |
Tak sam przód. gregorbu napisał/a: | Na Twoim miejscu wymieniłbym albo cały komplet na gazówki, albo przód na standardowe amory olejowe. |
problem w tym ze jak się orientowałem nie ma olejówek !!!! sam byłem w szoku ale i koleś w warsztacie mi to powiedział i kumpel ze sklepu motoryzacyjnego. a na wymianę całości przód-tył teraz mnie nie stać ...
Jednak ponawiam pytanie jaka jest różnica miedzy amorami w CJ0 do 03.97 i od 04.97. Bo jak na razie znalazłem tylko różnice w cenie i to sporą u KAY. przynajmniej ....
Anonymous - 04-04-2008, 12:27
DiPi napisał/a: | Jednak ponawiam pytanie jaka jest różnica miedzy amorami w CJ0 do 03.97 i od 04.97. Bo jak na razie znalazłem tylko różnice w cenie i to sporą u KAY. przynajmniej .... | Ja niestety odpowiedzi nei znam. Spróbuj się skontaktować z Mateuszem Hanzek (nie mam pod ręką, ale namiary pojawiają się w kilku miejscach forum). Podaj mu VIN, a być może on coś podpowie. Ceny ma bardzo dobre i prowadzi również sprzedaż wysyłkową.
Edit:
Literówka.
Hugo - 04-04-2008, 14:13
Twaróg napisał/a: | 1. Czy do nowych sprezyn o obnizeniu -40 mm beda nadawaly sie te standartowe amorki KYB czy dosc szybko sie powybijaja?
3. Czy moze lepiej jechac skrócić kazda sprezyne o np. 1 zwój albo jakos scisnac? |
ad.1. Niestety nie. Do obniżenia auta -40 mm i więcej muszą już być założone sportowe (krótsze) amortyzatory.
ad.2. Zapomnij. Nie da się już jechać tym autem po takim zabiegu. Same stuki, puki, trzaski, zgrzyty. Wiem to z doświadczenia. Poza tym to straszne druciarstwo.
Twaróg - 04-04-2008, 15:04
Czyli moge brac sie za remont, bo wszystkie informacje, ktorych potrzebowalem juz mam. Mam nadzieje ze po tych zabiegach, ktore wymienie nizej auto bedzie trzymalo sie drogi idealnie, a w zakrety bedzie wchodzilo bez przechylania nadwozia i z przyczepnoscia. No i wreszcie chcialbym sprawdzic jak auto pojdzie powyzej 150km/h, poniewaz wczesniej przy tej predkosci tyl auta juz latal. Obceny stan amorów to 30%.
Co bedzie zrobione:
1. Koncowki drazkow kierowniczych (przod lewy i prawy) firmy GMB lub 555
2. Sworzenie przednich wahaczy (lewy i prawy) firmy GMB lub 555
3. Drążki kierownicze przednie (lewy i prawy) firmy GMB lub 555
4. Laczniki stabilizatora (przod lewy i prawy) firmy GMB lub 555
5. Łożysko koła przedniego KOYO
6. Cztery nowe amorki KYB
7. Alufelgi - 15 cali z oponkami 195/50
8. Ustawienie zbieżności przód i tył
Sprezyny zostaja seryjne, bo sa dobre.
Czy po tych zabiegach osiagne to co napisalem na poczatku? Wchodzenie w zakrety z przyczepnoscia bez przechylania nadwozia i trzymanie sie idealne drogi?
Hugo - 04-04-2008, 16:22
Twaróg napisał/a: | Laczniki stabilizatora (przod lewy i prawy) firmy GMB lub 555 | Tych firm chyba nie kupisz. Więc kup firmy Yamato. Twaróg napisał/a: | Czy po tych zabiegach osiagne to co napisalem na poczatku? Wchodzenie w zakrety z przyczepnoscia bez przechylania nadwozia i trzymanie sie idealne drogi? | Nie widzę innej możliwości
Rafal_Szczecin - 04-04-2008, 16:28
Hugo napisał/a: | Tych firm chyba nie kupisz. Więc kup firmy Yamato. |
dokladnie bedzie yamato
Marcin-Krak - 06-04-2008, 22:49
Jeśli dalej chcecie kontynuować wątek o fizyce to tutaj
Następnym razem będzie RB
Rafal_Szczecin - 09-04-2008, 17:08
koncowki drazkow 555 24zl+vat
sworznie przednich wahaczy 555 35 zl+vat
drazki kierownicze 555 38+vat
laczniki stabilizatora 555 25+vat
lozyska kola koyo 149+vat
amorki przod kyb gazowki 136+vat
amorki tyl kyb gazowki 120 + vat
Anonymous - 09-04-2008, 17:24
Amory do CeJota są takie tanie? Czy to na pewno gazówki, KYB, made in Japan? Jestem w szoku, do CA płaciłem sporo więcej, a i to było wówczas najtaniej na rynku.
Marcin-Krak - 09-04-2008, 17:54
gregorbu napisał/a: | Amory do CeJota są takie tanie? |
Ale chyba tylko w modelach sprzed liftu
Później już były w normalnych tzn wyższych cenach
Anonymous - 09-04-2008, 20:21
Rafal_Szczecin napisał/a: | amorki przod kyb gazowki 136+vat |
Rafała ja mam pytanie to są do CJ0 przed 03.97 czy po 03.97 bo słyszałem że jest różnica.
a jak sie orientowałem to po marcu koszt to okolo 330 do 400 złoty a sprzed marca 97 okolo 200. Twoje ceny sa super ale czy do danego modelu ??
Hugo - 09-04-2008, 20:23
Rafal_Szczecin napisał/a: | drazki kierownicze 555 38+vat | Połowa ceny . O cenach amorków nie wspomnę...
Rafal_Szczecin - 09-04-2008, 20:23
nie mam pojecia ,podalem ,ze auto jest z 97 r. czyli wychodziloby na to, ze nie ma zadnej roznicy
i to tez jest troche inaczej, bo nikt z kupujacych , nie wazne ile by kupowal nie dostanie takiej znizki jak pracownik
Twaróg - 10-04-2008, 09:40
Rafal_Szczecin, dzieki za cenki, napewo zapotrze sie u Ciebie, tylko jeszcze musze podjechac do mechanika, bo mial sprawdzic czy napewno lozysko jest do wymiany - jak juz to bede wiedzial wtedy robie order u Ciebie
Hugo, DiPi juz chyba wiem o co chodzi z tymi rodzajami amorków od 96 do 97 i od 97 wzwyz. Otoz znalazlem w tym temacie (trzeci post): http://www.mitsubishi-gra...light=mocowanie
Colto napisał/a: | ... Mitsubishi uzyło łożysk (grn. mocowań) z modelu CA, tylko że zmienili mocowanie z 2 na 3 śruby. Robili to tylko przez pierwszy okres produkcji CJ'ta, a potem przeszli na osobne łożysko i osobne grn. mocowanie i oczywiście zmienili amortyzatory na inną średnicę tłoczyska. |
I chyba o to sie rozchodzi przy wymianie amorkow.
Auta z lat produkcji 1996-03.1997 oznaczenia amorow maja: (333225 L, 333224 R, 341140 Tyl) i tyczy sie to silnikow 1.3, 1.5, 1.6 (ja mam auto z 1996, wiec musze kupic akurat te). Natomiast od 04.1997 do 06.2003 maja juz podzial na silniki i wyglada to nastepujaco:
1.3 (332113 L, 332112 R, 341140 Tyl)
1.6 (333319 L, 333318 R, 341140 Tyl)
Mysle ze chyba dobrze kombinuje?
|
|
|