Carisma - Techniczne - 1.8 GDI, gaśnie na niskich obrotach. Dlaczego?
Anonymous - 17-04-2008, 13:09
Wazu, bardzo fajna lektura. Dużo odpowiedzi na nurtujące pytania i fantastyczna wizualizacja zasady działania całego układu. Dobrze jest wiedzieć, jak i co działa. Ręce + oczy + wyobraźnia = prawidłowe podejście do naprawy.
[ Dodano: 17-04-2008, 13:11 ]
a z tym krokowym, to już jasne. Jest i go nima. Tzn... pozostała jego funkcja, która jest zastąpiona mechanizmem uchylania przepustnicy.
Bartek - 18-04-2008, 11:23
wazu, opracowanie wg mnie cieniusieńkie....... nie ma podstawowych typów przepustnic stosowanych w 90% współczesnych samochodów (grupa VAG i Mitsu stosują siłownik elekrtomagnetyczny o którym ani mrumru w tej "pracy".......
Siłownik ten nie ma NIC wspólnego z silnikiem krokowym, który do sterowania przepustnicą jest po prostu za wolny
Anonymous - 18-04-2008, 12:46
Bartek, rozumiem, że jesteś obcykany w szczegółach i masz jakąś fachowość, ale dla takiego cieniasa, jak ja, ta lektura dała ogólne pojęcie na jakiej zasadzie to w ogóle działa. Szczerze, to dla mnie było bardzo przydatne. Jeszcze raz dziękówa Wazu. Paka.
[ Dodano: 18-04-2008, 12:48 ]
Postanowiłem przy okazji czyszczenia przepustnicy wymienić od razu świece. Tylko irydowe oryginały bzykają dobrze, więc wciągnąłem. 65 funtów jezuniu... czy w polsce też takie drogie ??
Anonymous - 18-04-2008, 16:00
raffi5000 napisał/a: | Tylko irydowe oryginały bzykają dobrze, więc wciągnąłem. 65 funtów jezuniu... czy w polsce też takie drogie ?? |
są drogie, IZFR6B średnio kosztują 65-80zł/szt
ale to jedyny sensowny wybór do GDI, a poza tym mają wyższą żywotność niż tradycyjne
Anonymous - 18-04-2008, 20:28
raffi5000, witaj jest tu troche o "naszym" silniku nie??
maja chlopaki wiedze ...
na pierwszej stronie tego tematu jest sposob przywrocenia kompa do ustawien fabrycznych,a co za tym idzie- nadzieja na poprawe wolnych obrotow.
zalecenia sa jasno i przejrzyscie wytlumaczone --brawo za to Autorom.
mam jednak kilka dodatkowych pytan odnoscie tego procesu..
1. czy jak mam w miare dobre obroty (nie narzekam w sumie) to takim restartem nie zepsuje ich bardziej ??
2. mam fabryczny alarm (volvo) i czy przypadkiem rozpiecie klem na 15 minut nie spowoduje jakis problemow z alarmem??
3. piszecie na przemian ze odpina sie (+) lub (-) aku. mam potrzeba wyczyszczenia obu klem i zakonserwowanie ich,chcialbym tez wyczyscic wszystko co znajduje sie pod aku... czy moge odpiac obydwie klemy?? i wyjac aku poprostu??
4. "uczenie" szyb to nic innego jak poprostu kilkakrotne ich nacisniecie gora-dol??
sorki za takie moze malo "profesjonalne" pytania,ale wole zapytac wczesniej niz pozniej plakac
Anonymous - 19-04-2008, 09:34
jak masz dobre obroty to po co grzebać... reset poprzez odpięcie klemy (wystarczy -) , napewno ich nie popsuje , co najwyżej poprawi , oczywiście zgodnie z zaleceniami . Też mam fabryczny alarm i po ponownym podłączeniu klemy trzeba poi prostu wcisnąć na pilocie "otwieranie" tak jest u mnie...pozdro
Anonymous - 19-04-2008, 16:31
mam właśnie na stole moją przepustnicę i jestem w trakcie czyszczenia. Czy sama klapka przepustnicy powinna być całkiem domknięta...tzn powinna sztywno opierać się o oporniki, czy ma trochę luzu w obie strony ? Przypominam, że mam przepustnicę sterowaną elektronicznie.
Anonymous - 19-04-2008, 18:01
ma miec troche luzu
wazu - 19-04-2008, 18:34
Bartek masz zapewne rację, ja mam cari przed liftem i przepustnicę na linkę, więc moja wiedza o przepustnicy elektronicznej jest raczej zasłyszana i wyczytana. Cytat: | 4. "uczenie" szyb to nic innego jak poprostu kilkakrotne ich nacisniecie gora-dol?? |
Było już opisywane na forum. Wygląda to mniej więcej tak, że przy włączonym silniku naciskamy przycisk podnoszenia szyby do góry, jak już jest podniesiona na maksa, to zwalniamy przycisk i jeszcze raz go naciskamy (do góry) ok.2-3 sek. To samo robimy po opuszczeniu szyby w położenie dolne (otwarte). Powtarzamy taki manewr z wszystkimi szybami i po robocie.
Anonymous - 19-04-2008, 23:11
i po zabiegu. Jest znaczna poprawa, ale problemu przestawionego TPSa nie przeskoczę. Wizyta w MitsuMotors w poniedziałek. Dzięki wszystkim za cenne rady i wsparcie...oczywiście śledzę wątki na bierząco. Paka rycerze !
Anonymous - 20-04-2008, 09:36 Temat postu: 1.6 Gl witam czy w 1.6GL też można tak uczyć kompa tych obrotów.?
siwek - 20-04-2008, 09:51
tak jak napisał wazu
1. Odpinasz klemę (-) od aku na 10-15 min.
2. Zakładasz klemę, wkładasz kluczyk do stacyjki i odpalasz silnik nie dodając gazu. Wszystkie odbiorniki w samochodzie wyłączone. Pyrka tak sobie około 15 minut, potem włączasz wszystkie odbiorniki jakie masz w aucie, których używasz w czasie jazdy (radio, światła, klima) i znowu sobie pyrka 15 min. (cały czas nie dodając gazu)
3. Po tym czasie dajesz 2-3 przegawówki na maksa, wyłączasz silnik, wyjmujesz kluczyk ze stacyjki i gotowe.
4. Pozostaje jeszcze tylko nauczyć szyby krańcowych położeń (jeżeli masz elektryczne) i już.
Anonymous - 23-04-2008, 01:14
A czy któryś z panów wie coś o sterowniku wtrysków, gdzie jest i czy czyszczenie jego może coś poprawić ?
Bartek - 23-04-2008, 22:40
raffi5000 napisał/a: | A czy któryś z panów wie coś o sterowniku wtrysków, gdzie jest i czy czyszczenie jego może coś poprawić ? |
Sterownik wtrysków to kawał elektroniki.... jego czyszczenie może poprawić odczucia estetyczne podczas zaglądania pod maskę.....
|
|
|