To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Nierowna praca silnika

Konop44 - 16-04-2008, 11:43

No to mamy ten sam problem. Mowiac zapowietrzenie mial na mysli chyba cos takiego; tlumaczyl to w ten sposob za w wyniku zapchanego odpowietrznika w baku robi sie podcisnienie i w pewnym momencie pompa nie ma sily pociagnac stad szarpanie i falowanie.Nie do konca ma to dla mnie sens ale... Nawiasem mowiac ciezko znalezc mechanika,ktory naprawde zna sie na gdi a nie chce Cie tylko naciagnac na koszty,zwlaszcza w Irlandii(POLACTWO NA DOROBKU). Tak czy siak zrobie to bo musze sie przekonac(kolejne 40 e). U mnie po zapaleniu cheka obroty spadaja wiec sam nie wiem. W ktorym miejscu dokladnie znajduja sie te filterki?Moglbym je sobie dokupic przy okazji wizyty w kraju :) Powiem Ci ze masz dylemat, odezwij sie jak bedziesz wiedzial cos wiecej, ja zrobie to samo. Pozdrawiam
Anonymous - 16-04-2008, 18:12

mialem to samo co i wy piszecie jak odkrecalem korek od baku to slychac bylo syk powietrza wiec robilo sie podcisnienie w baku teraz juz tego nie mam kiedy wymienilem filtr paliwa, jednak szarpanie pozostalo a co za tym idzie nie moge do konca wykorzystac mocy auta a i spalanie nie jest najlepsze teraz mi pokazuje 9.7 przy sredniej predkosci okolo 45km/h. pompa zamowiona i bedzie wymiana.
Anonymous - 16-04-2008, 18:25

powiem wam że na 99% wkładam nową pompę....dlatego, że niepokoi mnie to ,że dzieją się cuda dopiero jak auto się dobrze rozgrzeje i nie ma to nic wspolnego ze ssaniem....zobaczymy
A sitka....nie wiem gdzie są...niestety (jeszcze) :) ale niedługo będe wiedział a co do podciśnienia to nawet po wymianie filtra tak u mnie jest że po odkręceniu korka syczy i podobno tak ma być....(jazdę z niedokręconym korkiem mam juz za sobą , nic nie dało)

Anonymous - 16-04-2008, 18:40

strazak, prosze zrob foty bede Ci wdzieczny (elementy poszczegolne pompy z opisem co jest co)
Bartek - 16-04-2008, 19:25

Podciśnienie w baku to NORMALNY objaw w KAŻDYM Mitsubishi jakie widziałem (a widziałem ich sporo ;) )....... Wynika ono z konstrukcji pochłaniacza par benzyny, sterowanego komputerem, a podłączonego do...... kolektora ssącego. Zaworek odciągający pary benzyny otwiera się przy zamkniętej przepustnicy jak silnik pracuje poniżej 2000 rpm...... tak napisany jest program......Im mniej jest benzyny w baku, tym bardziej słychać ssanie przy otwarciu korka..... ale na litość..... NIE MA ŻADNEGO zapchanego odpowietrznika baku......

PS. od tłumaczenia tego mam wytarte klawisze.......a ciągle są tacy, którzy uznają to za usterkę :evil: :evil: :evil:

[ Dodano: 16-04-2008, 19:26 ]
PS. strazak, moje zdanie znasz ;)

[ Dodano: 16-04-2008, 19:27 ]
dadur, brak podciśnienia w baku oznacza nieszczelność układu

Anonymous - 16-04-2008, 20:02

To by sie zgadzalo pewnie jak wymienialem filtr paliwa to niedokladnie wlozylem caly zestaw , mozliwe ze uszczelka sie podwinela lub jest niedokrecony caly zestaw.ale czy to ma jakies znaczenie dla moich objawow z praca silnika.
Anonymous - 16-04-2008, 21:13

nic dodać nic ująć w sprawie tego podciśnienia :D a jeżeli chodzi o foty to popstrykam...ale z opisem będzie gorzej...mogę jedynie obiecac że fotki będą dokładne :)
Tak Bartek znam...i decyzję już podjąłem....biorę ją ...niech się dzieje co chce
pozdro

emfranc - 16-04-2008, 22:23

Jeżeli układ paliwowy jest szczelny normalną sprawą jest, że tworzy się podciśnienie, paliwka bowiem ubywa... W razie jakiegoś rozszczelnienia część paliwka po prostu odparuje a nam będzie wydawać się, że autko żre jak smok.. Czyż nie? :wink:
Konop44 - 17-04-2008, 01:29

No to mechanik z niego taki jak i ze mnie,czyli zaden,tyle ze ja nie biore za to pieniedzy i nie wciskam ludziom walkow.
Moze nie jestem rozeznany w zakresie gdi tak jakbym tego chcial ale frajerem tez nie wiec z "mechanikiem" porozmawiam w inny sposob...
Bartku nie stresuj sie, klawisze na klawiaturze to duzo mniejszy problem niz to z czym probuje sie uporac. Dzieki za rozwianie watpliwosci :wink:

Anonymous - 24-04-2008, 19:46

no wiec tak wymienilem pompke niskiego cisnienia i porawnie teraz to zamocowalem w baku teraz jest to podcisnienie i musze wam powiedziec ze jakby sie poprawlo z szarpaniem w moim aucie , nie odcina mi paliwa tak jak poprzednio przy 4 tys teraz jest lepiej moze nie potrzebnie zamowilem pompe wysokiego cisnienia zobaczymy pojezdze troche i wszsytsko sie wyjasni. jest tylko jeszcze jeden problem czasem potrafi mi schodzac z obrotow zgasnac jest to sporadyczne, moze jest zle ustawiony TPS co myslicie.
Bartek - 25-04-2008, 08:56

TPS daje czeka i w momencie zapalenia czeka, masz 15-20% mocy, ale nie gaśnie
Anonymous - 25-04-2008, 21:43

mi sie teraz nie zapala check, chociaz moze jest za wczesnie na takie stwierdzenie dopiero od dwoch dni mam ta nowa pomke,pozwolilem sobie teraz pocisnac troche wiecej w gaz i pojezdzic na wyzszych obrotach,problemem jest to ze wczoraj jak mi zchodzil z obrotow to spadly do zera i zgasl, nie zawsze tak jest , przewaznie jest tak ze jak spadna ponizej 500 to komp podbija, sprobuje ustawic tpsa tak jak Bartek ty to opisales.chociaz nie wiem czy ma to sens zanim nie wymienie pompy wysokiego cisnienia. co o tym sadzicie.

[ Dodano: 26-04-2008, 18:58 ]
moja radosc ze samochod jest juz dobry byla jednak przedwczesna, niestety dzis mi znowu wywalilo blad ciagle ten sam PO190, nie ma co juz kombinowac trzeba wymienic pompe . pozdrawiam mitsumaniakow.

Konop44 - 11-07-2008, 10:47

siema, a ja w koncu wymienilem pompe niskiego cisnienia. objawy jakby ustaly,nie szarpie przy stalej predkosci,na jalowym od czasu do czasu podskocza obroty i wyskakuje CE ale po chwili wszystko wraca do normy i przede wszystkim nic juz nie wyje jak wczesniej-juz byla na nia pora!. przeczyszcze jeszcze raz przepustnice,naucze obrotow,pojezdze i odezwe sie co i jak. Jestem dobrej mysli...
Pzdr

Anonymous - 12-07-2008, 03:42

Ja wymienilem pompe wysokiego cisnienia i juz nie mam problemow,autko smiga spalanie spadlo do 7.3 na wyswietlaczu.czasem odczuwalne sa takie lekkie szarpniecia podczas jazdy i to zwlaszcza w zakresie obrotow pomiedzy 2 tys do 3 tys ale jest to problem z przepustnica i wiem co jej dolega , niestety nie jestem w stanie sam tego naprawic prosta sprawa brak pewnej czesci.jak na razie autko jezdzi fajnie, wiem ze tylko bartek moze mi w tym pomoc ale to dopiero za ponad miesiac jak bede jechal do polski.pozdrawiam wszystkich.
Konop44 - 28-01-2010, 18:13

Przy okazji przeglądu którego misiek nie przeszedł przez emisję spalin, wymieniłem katalizator i sondę. Problem szarpania jakby zniknął ale nie na długo. Udało mi się znalezć kumatego mechanika który w koncu podłaczył ją do kompa a ten wyświetlił błędy wtrysku, sondy lambda i ciśnienia paliwa. Po skasowaniu ponownie wyskakuje błąd 56. Teraz pytanie; z tymi objawami jezdżę już ponad 2 lata, czy nie myślicie że pompa dawno powinna już paść całkowicie? Ciśnienie na biegu jałowym wynosi 3.7mpa a przy 2000obr/min 5.00 mpa. Błąd teraz wyskakuje tylko w zakresie dolnych obrotów, tj. do 2500. Czy czeka mnie jednak wymiana tej pompy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group