To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Problem z odpalaniem

Anonymous - 04-11-2008, 09:02

A poleciłby ktoś warsztat w opolskim bądź śląskim gdzie mi wyregulują zawory??

[ Dodano: 04-11-2008, 09:16 ]
Jeszcze jedno pytanko - nie wiem czy rzeczywiście muszę regulować zawory, bo nie słychać żeby się kwalifikowały do regulacji. Mam problem z odpalaniem, długo trzeba kręcić rozrusznikiem na ciepłym jak i na zimnym silniku, więc szukam przyczyny...

Hugo - 04-11-2008, 15:52

Filtr paliwa wymieniony?
Anonymous - 05-11-2008, 07:23

Tak, był wymieniany. Takie problemy z odpalaniem mi się zaczęły z rok temu jak wymieniali mi zbiornik paliwa (był dziurawy). Po wymianie w pewnym momencie auto wogóle nie chciało palić. Postało z godzinę i w końcu odpaliło, ale od tamtej pory ciężko zapala i mocy mu też trochę ubyło. Z wymienionego zbiornika paliwa mogło się dostać trochę świństwa, bo go nie przepłukali...
ogniki - 17-05-2010, 18:02

Panowie dołączam się do tematu, bo także mam problem z odpaleniem.
Temat "Brak iskry" chciałem sprawdzić ECU może powiecie mi jak najlepiej sie do niego dostać?
Macie jakiś sposób żeby nie rozbierać pół auta?
Zdjąłem schowek, głośniczek prawy, i ... jak się do niego dobrać?

idas - 17-05-2010, 18:32

ogniki napisał/a:
Zdjąłem schowek, głośniczek prawy, i ... jak się do niego dobrać?

Tak naprawdę nic z tych rzeczy nie musisz demontować. Po prawej stronie na samym dole jest plastik przykręcany na plastikową nakrętkę, jego zdemontujesz i to wystarczy,-ECU jest nad tym plastikiem. Odpinasz wtyczki i odkręcasz 2 nakrętki trzymające ECU (i jednocześnie stanowiące masę-podłączone do nich są kabelki masowe z ECU).

ogniki - 17-05-2010, 18:42

mógłbyś sprecyzować które 2 nakrętki ?? bo jest ich tam troche więcej są sześciokątne ( klucz 10) oraz śrubki krzyżakowe. czy to któreś z tych?
idas - 17-05-2010, 18:47

Cytat:
mógłbyś sprecyzować które 2 nakrętki ?? bo jest ich tam troche więcej są sześciokątne ( klucz 10) oraz śrubki krzyżakowe. czy to któreś z tych

Nie wiem na ile nakrętek Ty masz przykręcone ECU, u mnie były dwie (śrubki nie nakrętki pomyliło mi się;))
Śrubki trzymają ECU od dołu, poniżej wtyczek białych, trzymają za taki złoty kawał blachy wystający od dołu ECU. Od góry nie jest w ogóle przykręcony.
tutaj na aukcji widać o który kawałek blachy chodzi (w samochodzie jest przykręcony "do góry nogami" w stosunku do zdjęcia z aukcji)
http://www.allegro.pl/ite..._sterownik.html

ogniki - 17-05-2010, 19:00

Ok dzięki już go wyciągnąłem, widać że już serwis Mitsubishi wcześniej przy nim majstrował bo ma jakieś dodatkowe plomby i nalepki, a kondensatory które podejrzewałem są zalane białym klejem ( tworzywem) ale wyglądają ok nie są napuchnięte.
Teraz zostaje aparat zapłonowy i już nie wiem co.


biriapro - 17-05-2010, 21:02

No właśnie,aparat zapłonowy i nieszczęsny modół zapłonowy w nim się znajdujący.Sam to przerabiałem dwa lata temu.Modół zregenerowany podobno lepszy niż fabryczny,Lata jak ta lala.Pozdrawiam
idas - 17-05-2010, 22:14

Cytat:
ale wyglądają ok nie są napuchnięte.

Być może to wina tego "kleju", ale jak dla mnie kondensatory wyglądają na mega spuchnięte...

ogniki - 18-05-2010, 16:50

Idas
są jak nowe żadnych napuchnięć i wycieków, pewnie ten klej przeźroczysty robi takie wrażenie na fotce.
dzis czeka mnie wyciągnięcie aparatu z modułem.
czy mając miernik jestem w stanie sam sprawdzić jego stan?

idas - 18-05-2010, 17:05

ogniki napisał/a:
czy mając miernik jestem w stanie sam sprawdzić jego stan?

Jesteś w stanie sprawdzić power transistor i cewkę WN.
Oto jak:

Co do kondensatorów to ten klej działa jak soczewka:)

ogniki - 20-05-2010, 22:15

Rozebrałem reszte:
http://img444.imageshack....4/p1030208m.jpg
i jak mozna sprawdzić czy coś jest złe?
Mam miernik i czas :)
Manuala też ale nic z niego nie kumam :|

idas - 20-05-2010, 22:22

ogniki Ty masz 1.3 silnik, że taki dziwny palec tam gości? Nie wiem czy to wina zdjęcia, ale czy centralny fragment palca stykający się z grafitem kopułki nie jest wygięty ku górze? Może ktoś takiego druciaka zastosował ze względu na wytarcie grafitu w kopułce, aby poprawić połączenie. Daj zdjęcie kopułki w takim razie-od środka. Jeśli tu jest coś namieszane to ja na Twoim miejscu zająłbym się wymianą kopułki i palca.
Najłatwiej jest zmierzyć cewkę-jeden koniec miernika wsadzasz w ten komin cewki, a drugim dotykasz jednego z zewnętrznych pinów cewki (są 3-środkowy jest masą). Mają być takie wartości jak w manualu (to jest pomiar High Tension leads czyli numer 2 z tego co Ci wysłałem). Pomiar numer 1 to rezystancja pomiędzy dwoma zewnętrznymi pinami cewki.
Z tranzystorem to już większa zabawa bo musisz mieć bateryjkę i podłączyć ją do odpowiednich pinów modułu zapłonowego. Najpierw pomierz cewkę:)
Jeszcze jedno bo nie napisałeś czy auto odpala po wielu próbach czy w ogóle.
Sprawdziłeś pasek rozrządu? Nie chcę straszyć, ale ja też grzebałem przy aparacie, kupiłem nawet nowy a na koniec okazało się, że roczny pasek sobie strzelił...

ogniki - 20-05-2010, 23:20

Tak mam 1.3 Zrobiłem pomiar cewki 1 i 2 z manuala
1 wygląda że jest ok
2 zamiast 20-29 k ohm jest 50-57k ohm

Blaszka na palcu rozdzielacza wygląda na fabrycznie wygietą
sama kopułka jest pwenie juz do wymiany ale po oczyszczeniu styków i wyczyszczeniu palca i założeniu auto wogule nie odpala
Jechał w sobote i po 500 metrach zgasł


na pasek nie patrzyłem ale palec rozdzielacza się obraca jak kręcę rozrusznikiem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group