To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Poduszki silnika, poduszka silnika

Hugo - 06-07-2012, 08:26

Po powiększeniu na foto nic nie widać :? Rozumiem, ze chodzi Ci o to, że środek poduszki bardzo łatwo wychyla się? Ten środkowy gumowy wałek trzyma się w 2 miejscach i one są takie miękkie, tak? Wydaje mi się, ze tak musi być. Kupiłem używaną poduszkę i było identycznie. Myślę, że taka ma ona być. Miałem problem z szarpnięciami podczas ruszania lub nagłego dodania gazu (takie łupnięcie), a teraz jest OK. Wczesniej zamontowałem zamiennik, który był zbudowany tak samo jak poduszka przy ścianie grodziowej (czyli guma w poprzek wkładu). Po roku calkowicie się oberwała i silnik opuścił się z 2 cm niżej :? Myślę, ze w Twoim przypadku problem może tkwić w przeniesieniu napędu-luzy jakieś.
arturj123 - 06-07-2012, 09:41

Hugo napisał/a:
Rozumiem, ze chodzi Ci o to, że środek poduszki bardzo łatwo wychyla się? Ten środkowy gumowy wałek trzyma się w 2 miejscach i one są takie miękkie, tak?


Dokładnie jak pisałeś, ale twierdzę jednak, że to tak musi być ...

Hugo napisał/a:
Myślę, ze w Twoim przypadku problem może tkwić w przeniesieniu napędu-luzy jakieś.


Czyli konkretnie co masz na myśli? Od czego zacząć?

Hugo - 06-07-2012, 10:24

arturj123 napisał/a:
Czyli konkretnie co masz na myśli? Od czego zacząć
Skrzynia biegów, przeguby itp. Chociaż akurat przeguby w tym aucie są chyba niezniszczalne (tzn. w 2.0).
marcinspike - 13-12-2012, 15:22

Ja walczę ze stukaniem podczas zmiany biegów - w dalszym ciągu.
Zauważyłem też ostatnio że podczas jazdy na 2 begu i poszczeniu pedału gazu delikatnie lata mi drążek zmiany biegu, na postoju czuć delikatne drgania budy.
I czy poduszki muszą być pozrywane żeby stracić swoje właściwości?

polaff - 13-12-2012, 15:29

marcinspike napisał/a:
czy poduszki muszą być pozrywane żeby stracić swoje właściwości?
oczywiście, że nie.
Guma się przecież starzeje.

marcinspike - 13-12-2012, 16:00

A jest jakiś sposób że sprawdzić dokładnie poduchę, bo choć nie zerwana może już nie działać jak trzeba.
misiek510 - 16-03-2013, 13:24

Przymierzam się do wymiany poduchy za chłodnicą, jakieś uwagi co do operacji?
Zakupiona u Malika za 80zł + 19zł przesyłka.


Wymiana wygląda na banalną. :roll:

Tatko jak czytał o wymianie u siebie w Volvo to jedyną uwagą było żeby po przykręceniu poduchy do belki, przykręcić ją do silnika bez dokręcania na maksa, ruszyć samochodem do przodu, do tyłu i do przodu aby silnik się ułożył i dopiero ją dokręcić.

arturj123 - 17-03-2013, 14:27

Kolego daj znać jak sprawuje się ta poduszka, czy wymiana dała jakiś efekt. Zapewne dobrze by było wymienić także tą po przeciwległej stronie, ale tam niestety jest to o wiele bardziej skomplikowane.
misiek510 - 06-04-2013, 00:19

Wymiana nie była skomplikowana tak jak się spodziewałem, jedynie problemem było wyciągnięcie starej poduchy i wsadzenie nowej ponieważ przeszkadzają w tym przewody od chłodnicy, ale podnosząc lekko chłodnicę(rękoma, druga osoba) dało radę. Średni jest także dostęp do jednej śruby(także od strony chłodnicy) ale da rade. ;)

Najpierw odkręciłem 2 śruby trzymające poduchę do belki na dole. Potem podniosłem silnik. A następnie odkręciłem śrubę w środku gumy poduszki. Można odkręcać ją od strony nakrętki ponieważ od strony główki śruby jest kawałek metalu odstający od niej, który po obrocie zahaczy się bolec znajdujący się tuż obok co ułatwia sprawę dość znacznie bo nie trzeba robić kontry drugim kluczem.

Silnik podnosiłem lewarkiem hydraulicznym wsadzonym pod skrzynię biegów, pod miskę nie wkładamy ponieważ jest dość miękka i może się wgiąć :P Podnosząc silnik na początku lekko podnosi się cały samochód(po odciążaniu budy o silnik, zawieszenie trochę jeszcze podnosi nadwozie), ale po chwili idzie sam silnik.

Po włożeniu poduszki na miejsce najpierw złapałem nakrętką śrubę przechodzącą przez poduszkę, a następnie łapałem pozostałe 2 śruby. Na końcu dokręciłem trochę mocniej tą środkową, odpaliłem samochód i ruszyłem lekko do przodu i lekko do tyłu żeby wszystko się ułożyło i dokręciłem ile bozia dała :twisted:

Całość zajęła około 2h.

Dzisiaj wymieniałem (05-04-2013) i jak na razie jestem zadowolony.

booohal - 06-04-2013, 09:55

Panowie,
Co to za metalowy, prostokątny klocek widoczny na zdjęciu?
Jest to pierwsze zdjęcie z tematu.






deejay - 06-04-2013, 22:20

booohal napisał/a:
Co to za metalowy, prostokątny klocek widoczny na zdjęciu?
Jest to pierwsze zdjęcie z tematu.


Tzw. tłumik drgań .

booohal - 07-04-2013, 19:34

deejay, He, a mi to odpadło. Rozumiem, że nówki raczej się nie kupi i zostaje używka?
deejay - 07-04-2013, 19:41

booohal napisał/a:
deejay, He, a mi to odpadło. Rozumiem, że nówki raczej się nie kupi i zostaje używka?


Nie musisz tego ponownie montować , ja u siebie w 2.0 jak miałem od razu sie tego pozbyłem :wink:

booohal - 07-04-2013, 19:55

No właśnie patrząc na to cudo nie mam pojęcia na niby jakiej zasadzie ma to działać... :)
deejay - 07-04-2013, 20:01

booohal napisał/a:
No właśnie patrząc na to cudo nie mam pojęcia na niby jakiej zasadzie ma to działać... :)


Jest to tam , bo tak sobie konstruktorzy obliczyli ze jakieś tam drgania od silnika niweluje :wink:
To tak samo jak widzę u siebie w serwisie , jak konstruktorzy Renault zamontowali ciężarki na układ wydechowy w niektórych modelach Renault , aby zapobiec drganiom i rezonowaniu ukłądu .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group