To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Pompka sprzęgła - wymiana, regeneracja

Arturro-86 - 05-03-2011, 22:13

fj_mike napisał/a:
Arturro-86, błędem jest nacinanie klucza. Traci swoje właściwości.

Tego też się obawiałem, ale ogarnęła mnie z lekka konsternacja, więc postanowiłem spróbować - mam i tak jeszcze kilka takich, więc płakać o nią nie będę :roll:

fj_mike napisał/a:
Zaopatrz się w taki:
http://allegro.pl/klucz-d...1473233269.html
Nie pamiętam jaki tam jest rozmiar, więc szukaj odpowiedniego ;)
W lokalnym sklepie też taki powinieneś dostać.

Poszukam :biggrin: Dobry rozmiar podałeś, tam jest 10mm... ehh - mądry Polak po szkodzie. Jak odkręcałem wysprzęglik to nie było problemu z odkręceniem przewodu, to mnie zwiodło przy pompce :|

fj_mike - 05-03-2011, 22:21

Jak schrzanisz totalnie końcówkę to można to jeszcze uratować.
Potrzebny będzie zestaw do zarabiania końcówek przewodów hamulcowych i nowa nakrętka.
Ważne żebyś nie uszkodził gwintu w pompce. I lej WD40 lub inne pomocne spreje ;)

robertdg - 05-03-2011, 22:27

fj_mike, tego przewodu już nie da się tak łatwo ponownie zarobić, także jak coś to wchodzi w opcje wymiana na nowy, Arturro-86 na przyszłośc jak nie masz pewności, że dany klucz podoła, to nie kontynuuj, bo narobić bigosu to łatwo, później gorzej z poprawą ;-)
Arturro-86 - 05-03-2011, 23:16

fj_mike napisał/a:
Ważne żebyś nie uszkodził gwintu w pompce. I lej WD40 lub inne pomocne spreje ;)

No WD-40 polałem, ale działanie tego specyfiku to w sumie tylko "chwyt marketingowy" - od dawna nie okazał się jakoś specjalnie pomocny przy odkręcaniu śrub :x

robertdg napisał/a:
Arturro-86 na przyszłośc jak nie masz pewności, że dany klucz podoła, to nie kontynuuj, bo narobić bigosu to łatwo, później gorzej z poprawą :wink:

Aż tak źle raczej nie będzie, aż tak tego gwintu chyba nie zmasakrowałem (oby odpowiedni klucz rozwiał moje wątpliwości) :wink: Ale na przyszłość będę wiedział :biggrin:

m6riano - 30-04-2011, 17:29

Arturro-86 napisał/a:

m6riano - dużo już przejechałeś kilometrów od czasu, jak zregenerowałeś tą pompkę :?:

Teraz już na pewno sporo, z 10tkm na pewno...jest ok.
ps. Czy zestaw naprawczy D1690 pasuje do 2,5 litra?

fj_mike - 30-04-2011, 18:02

m6riano napisał/a:
ps. Czy zestaw naprawczy D1690 pasuje do 2,5 litra?

Tak.

czerwony88 - 02-06-2011, 20:23

Mi też dzisiaj sprzęgło wpadło w podłogę, ale patrzałem do zbiorniczka to płyn jest.Po mocnym podpompowaniu wrzuciłem 2 bieg i jakoś dojechałem do domu.Wam też płyn ze zbiorniczka nie uciekł?Ten zestaw naprawczy
m6riano napisał/a:
D1690
to dostanę bez problemu czy trzeba zamawiać.
fj_mike - 02-06-2011, 20:45

Cytat:
to dostanę bez problemu czy trzeba zamawiać

Powinno być bez problemu. Jak nie będzie w jednym sklepie to pójdziesz do drugiego.

Najpierw zlokalizuj wyciek. Może cieknąć na wysprzęgliku.

czerwony88 - 02-06-2011, 20:59

Od góry nic nie widać a z dołu nie mam jak dzisiaj.Płyn w zbiorniczku niby jest w normie, ale nie wiem ile było wcześniej. Dodam, że od paru dni sprzęgło musiałem wciskać w podłogę lub podpompować po dłuższym postoju.
major - 05-07-2012, 20:32

Witam mam pytanie co prawda mam 2.5 v6 ale chodzi o pompe sprzęgła.
Mianowicie sprzęgło chodziło u mnie średnio brało bardzo niski i było miękkie.

Dziś robiąc coś przy aucie wcisnąłęm ręką wysprzęglik kilka razy. Jakie było moje zdzwienie gdy potem wsiadłęm do auta a tam pedał w podłodze (tak jakby zassany) nie reaguje na pompowanie (wogóle nie da się pompować) czy mogło sie coś uszkodzić w pompce czy coś się zapowietrzyło?
:cry:

fj_mike - 06-07-2012, 00:45

major napisał/a:
zapowietrzyło?

Tak. Odpowietrz.
Chyba, że syf z układu dostał się pod uszczelki. Rozebrać, wyczyścić, złożyć, odpowietrzyć i jeździć ;)

major - 06-07-2012, 22:49

Udało się :mrgreen: Odpowietrzyłem i sprzęgło śmiga. Dobrze, że tak się skończyło
:biggrin:
fj_mike, dzięki za radę

fj_mike - 06-07-2012, 22:57

major napisał/a:
Udało się :mrgreen: Odpowietrzyłem i sprzęgło śmiga. Dobrze, że tak się skończyło
:biggrin:
fj_mike, dzięki za radę

No odpowietrzyć to najtańsza opcja. Max dwa piwa jakie wypijesz w czasie operacji :mrgreen:

firstmate - 25-11-2012, 20:32

..troche podepne sie pod temat choc nie wiem czy tu (w pompce) tkwi problem. od jakiegos czasu zauwazylem na rozgrzanym silniku, przy zmianie biegow obroty nieznacznie ida mi w gore ? Tzn gdy puszcze calkowicie gaz pozniej sprzeglo oczywiscie tego nie ma, leczy przy szybkiej zmianie biegow to wystepuje (choc nie zawsze).
Jakas sugestia ?

Riley - 25-04-2013, 23:15

Cześć. Z góry przepraszam za odkop, ale mam problem ze sprzęgłem. W moim Galu wyraźnie już słychać jak niedomaga łożysko oporowe, niby nic strasznego jak samochód który ma już nabite ponad 230kkm. Półtora roku temu został wymieniony wysprzęglik (nie wiem czy na nowy czy regen bo robił to mechanik, kiedy to Galant nie był pod moim bezpośrednio władaniem). Okazało się teraz że łożysko oporowe szumi nawet jak pedał nie jest wciśnięty, bo wysprzęglik sam dociska łapę sprzęgła. Jeśli posunę łapę to ze stosunkowo małym oporem mogę cofnąć również wysprzęglik i widać jak cofa się płyn do zbiorniczka, ale jak puszczę to w 5 sekund płyn cofa się i wysprzęglik znów zaczyna wysprzęglać, bo już słychać jak szumi łożysko. Wymieniłem płyn, odpowietrzałem itp. Ale po 2 dniach starań proszę o pomoc. :| :|


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group