Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Spalanie gazu w sekwencji
koniu - 13-11-2011, 22:49
Mój zestaw to sterownik STAG 4 reduktor Tomasetto T09 chyba ALASKA gazownik mówił, że to dobra firma i model i że znikomy ich procent oddawany jest na gwarancje , wtryski OMVL Dream XXI REG FAST 3 ohm butla montowana w kole 44 litry ma zmieścić do 35 l gazu trochę wystaje. Czy to dobra kombinacja powiedzcie sami bo nie mam pojęcia.
mlun - 14-11-2011, 10:48
Reduktor po mojemu za mały.
koniu - 14-11-2011, 12:52
Nie mam powodów do narzekań. Czym się może objawiać za mały reduktor, może jest kilka typów tego reduktora ...
mlun - 14-11-2011, 16:02
Alaska jest jedna.
M@teusz607 - 15-11-2011, 19:55
tomicarisma napisał/a: | Ja posiadam 1,6 CARI z '99r. 90KM z instalką STAG-300 i bardzo sobie ją chwalę. Pali 8,5-9l gazu na 100km w mieszanym cyklu i nie ma z tym problemu, a jak zatankujesz na "szitowskiej" stacji to każda instalka Ci przerwie. Polecam tę sekwencję. |
nie powiedział bym, zły gaz to więcej spali, ale dynamiki JA nie odczuwam żeby gorzej cari szła
[ Dodano: 15-11-2011, 19:59 ]
koniu napisał/a: | Nie mam powodów do narzekań. Czym się może objawiać za mały reduktor, może jest kilka typów tego reduktora ... |
niema odpowiedniej wydajności odparowania gazu- mniejsza moc na wyższych obrotach- tam gdzie spalanie większe, na niższych tego nie odczujesz
koniu - 16-11-2011, 09:23
Skuszę się na sprawdzenie tego (porównanie gaz/benzyna) nie odczułem różnicy narazie. Zdam relację niedługo, możliwe że dzisiaj będzie pierwsze tankowanie to także dam znać jak te sprawy u mnie wyglądają.
szuwar - 16-11-2011, 09:29
mam instalację firmowaną przez AG (wtryski - Valtec, reduktor - AG, jednostka sterująca - Compact) - jestem bardzo zadowolony, zero problemów od instalacji i dziwnych objawów. Pali tak jak sygnaturka wskazuje z motostat 9,5 przy normalnej jeździe, trochę szybciej to 10, max 10,5
koniu - 19-11-2011, 12:13
wczoraj pierwsze tankowanie i 9 l/100 50% w mieście spokojnej jazdy 50% trasa do 110 km/h
M@teusz607 - 19-11-2011, 21:21
u mnie 9,3/100km 40% miasto 60% trasa też do 110km/h jazda dosyć dynamiczna, zmiana biegu przy 3k rpm opony 195/55, teraz mam zimowe 175/65 bodajże to spalanie ~0,6l/100 mniej (węższa opona- mniejszy opór) liczone po odjęciu kilometrów na rozgrzanie na benzynie
kamir - 21-11-2011, 19:01
Odkąd założyłem gaz ( silnik 1834 ccm ) w kwietniu przejechałem 9 kkm, średnie spalanie widać w ikonie pod wpisem.
koniu - 21-11-2011, 22:54
Suwałki - Giżycko - Sejny i coś tam jeszcze w sumie 380 km był jeszcze więcej ale odjąłem 9 km od przebiegu bo zawsze parę się przejedzie zanim się zagrzeje na dokładnie 30 litrach gazu 7.9 l gazu na 100 km rewelka jak dla mnie. Koszt przejechania 100 km to jakieś 20 zł
M@teusz607 - 22-11-2011, 00:47
koniu napisał/a: | 7.9 l gazu na 100 km rewelka jak dla mnie | na trasie poniżej 8 nie problem, mi nawet udało się przy 85% trasa 15% miasto zejść do >>>6,8litra/100KM<<< w 3 dni ~350 km, odcinek na rozgrzanie jechany na benzynie odliczony +/- 200 metrów. Ale taka jazda żadnej przyjemności nie daje (no może poza tą przy tankowaniu ale to trwa tylko chwilę )
PS. jak silnik dostaje za mało gazu w stosunku do powietrza to rośnie temp. spalania co nie jest dobre. Gdy załącza się tryb eco GDI (jakaś zielona kontrolka) to podobno właśnie zmniejsza ilość paliwa w stosunku do powietrza- czyli gazu też powinno się tyczyć. Tak to działa? czy może na LPG to jest jakoś zablokowane?
kamir - 22-11-2011, 09:03
M@teusz607, ECO GDI jest tylko w silnikach GDI i to jeszcze nie we wszystkich...
A jak wiadomo GDI + LPG w Polsce nie bardzo idą w parze...
M@teusz607 - 26-11-2011, 21:32
no dobra- zakładam LPI bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej i śmiga, tylko ciekawi mnie fakt temperatury spalania w trybie ECO. Pytanie czysto teoretyczne
lukaszpl - 27-11-2011, 03:21
Ale tryb ECO posiada tylko GDI co już zostało napisane. Użytkownik się tym nie martwi, tym się martwi komputer silnika.
|
|
|