| 
				
					| Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Spalanie gazu w sekwencji
 
 koniu - 13-11-2011, 22:49
 
 Mój zestaw to sterownik STAG 4 reduktor Tomasetto T09 chyba ALASKA gazownik mówił, że to dobra firma i model i że znikomy ich procent oddawany jest na gwarancje
  , wtryski OMVL Dream XXI REG FAST 3 ohm butla montowana w kole 44 litry ma zmieścić do 35 l gazu trochę wystaje. Czy to dobra kombinacja powiedzcie sami bo nie mam pojęcia. mlun - 14-11-2011, 10:48
 
 Reduktor po mojemu za mały.
 koniu - 14-11-2011, 12:52
 
 Nie mam powodów do narzekań. Czym się może objawiać za mały reduktor, może jest kilka typów tego reduktora ...
 mlun - 14-11-2011, 16:02
 
 Alaska jest jedna.
 M@teusz607 - 15-11-2011, 19:55
 
 
  	  | tomicarisma napisał/a: |  	  | Ja posiadam 1,6 CARI z '99r. 90KM z instalką STAG-300 i bardzo sobie ją chwalę. Pali 8,5-9l gazu na 100km w mieszanym cyklu i nie ma z tym problemu, a jak zatankujesz na "szitowskiej" stacji to każda instalka Ci przerwie. Polecam tę sekwencję. | 
 nie powiedział bym, zły gaz to więcej spali, ale dynamiki JA nie odczuwam żeby gorzej cari szła
 
 [ Dodano: 15-11-2011, 19:59 ]
 
  	  | koniu napisał/a: |  	  | Nie mam powodów do narzekań. Czym się może objawiać za mały reduktor, może jest kilka typów tego reduktora ... | 
 niema odpowiedniej wydajności odparowania gazu- mniejsza moc na wyższych obrotach- tam gdzie spalanie większe, na niższych tego nie odczujesz
 koniu - 16-11-2011, 09:23
 
 Skuszę się na sprawdzenie tego (porównanie gaz/benzyna) nie odczułem różnicy narazie. Zdam relację niedługo, możliwe że dzisiaj będzie pierwsze tankowanie to także dam znać jak te sprawy u mnie wyglądają.
 szuwar - 16-11-2011, 09:29
 
 mam instalację firmowaną przez AG (wtryski - Valtec, reduktor - AG, jednostka sterująca - Compact) - jestem bardzo zadowolony, zero problemów od instalacji i dziwnych objawów. Pali tak jak sygnaturka wskazuje z motostat 9,5 przy normalnej jeździe, trochę szybciej to 10, max 10,5
 koniu - 19-11-2011, 12:13
 
 wczoraj pierwsze tankowanie i 9 l/100  50% w mieście spokojnej jazdy 50% trasa do 110 km/h
 M@teusz607 - 19-11-2011, 21:21
 
 u mnie 9,3/100km 40% miasto 60% trasa też do 110km/h jazda dosyć dynamiczna, zmiana biegu przy 3k rpm opony 195/55, teraz mam zimowe 175/65 bodajże to spalanie ~0,6l/100 mniej (węższa opona- mniejszy opór) liczone po odjęciu kilometrów na rozgrzanie na benzynie
 kamir - 21-11-2011, 19:01
 
 Odkąd założyłem gaz ( silnik 1834 ccm ) w kwietniu przejechałem 9 kkm, średnie spalanie widać w ikonie pod wpisem.
 koniu - 21-11-2011, 22:54
 
 Suwałki - Giżycko - Sejny i coś tam jeszcze w sumie 380 km był jeszcze więcej ale odjąłem 9 km od przebiegu bo zawsze parę się przejedzie zanim się zagrzeje na dokładnie 30 litrach gazu
  7.9 l gazu na 100 km rewelka jak dla mnie. Koszt przejechania 100 km to jakieś 20 zł   M@teusz607 - 22-11-2011, 00:47
 
 
 na trasie poniżej 8 nie problem, mi nawet udało się przy 85% trasa 15% miasto zejść do >>>6,8litra/100KM<<< w 3 dni ~350 km, odcinek na rozgrzanie jechany na benzynie odliczony +/- 200 metrów. Ale taka jazda żadnej przyjemności nie daje (no może poza tą przy tankowaniu 	  | koniu napisał/a: |  	  | 7.9 l gazu na 100 km rewelka jak dla mnie | 
  ale to trwa tylko chwilę  ) 
 PS. jak silnik dostaje za mało gazu w stosunku do powietrza to rośnie temp. spalania co nie jest dobre. Gdy załącza się tryb eco GDI (jakaś zielona kontrolka) to podobno właśnie zmniejsza ilość paliwa w stosunku do powietrza- czyli gazu też powinno się tyczyć. Tak to działa? czy może na LPG to jest jakoś zablokowane?
 kamir - 22-11-2011, 09:03
 
 M@teusz607, ECO GDI jest tylko w silnikach GDI i to jeszcze nie we wszystkich...
 A jak wiadomo GDI + LPG w Polsce nie bardzo idą w parze...
   M@teusz607 - 26-11-2011, 21:32
 
 no dobra- zakładam LPI
  bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej i śmiga, tylko ciekawi mnie fakt temperatury spalania w trybie ECO. Pytanie czysto teoretyczne   lukaszpl - 27-11-2011, 03:21
 
 Ale tryb ECO posiada tylko GDI co już zostało napisane. Użytkownik się tym nie martwi, tym się martwi komputer silnika.
 
 |  | 
 |  |